Business News Magazine #11

Πώς «έτρεξε» το πρώτο εξάμηνο του 2019 για τη Foodrinco; Το πρώτο εξάμηνο του 2019 ήταν αρκετά ικανοποιητικό, στα ίδια επίπεδα συνολικά με το 2018, παρουσιάζοντας πολύ έντονη ανάπτυξη το κανάλι της μαζικής εστίασης σε αντίθεση με το οργανωμένο λιανεμπόριο, το οποίο παρουσίασε υστέρηση. Περιμένουμε, όμως, το β΄ εξάμηνο να είναι αρκετά ανοδικό σε σύγκριση με την περυσινή περίοδο, καθώς η πορεία μας τον Ιούλιο και τον Αύγουστο δείχνει έντονα σημάδια ανάπτυξης σε όλα τα κανάλια και κατηγορίες προϊόντων. Διαχειρίζεστε ένα δυναμικό portfolio προϊόντων διατηρώντας αποκλειστικές συνεργασίες με πολύ μεγάλες εταιρείες του χώρου. Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποιες από τις σημαντικότερες συνεργασίες σας και μερικά από τα πιο δυναμικά brands του χαρτοφυλακίου σας; Κάθε brand στο portfolio μας έχει στρατηγική σημασία. Κι αυτό δεν είναι «σχήμα λόγου», αλλά βασικός πυλώνας του επιχειρηματικού σχεδίου όσον αφορά τον κλάδο του κρασιού, του αποστάγματος, του ροφήματος και του αναψυκτικού. Ακριβώς λοιπόν επειδή από κάθε κατηγορία επιλέγουμε να συνεργαστούμε με «παίκτες» και brands που ξεχωρίζουν για την ιστορία, την ποιότητα ή/και την καινοτομία τους, μπορούμε- χωρίς υπερβολή- να πούμε ότι η λίστα των συνεργασιών μας είναι πραγματικά μία “dream team”. Θα ήθελα βέβαια να αναφέρω κάποιες συγκεκριμένες συνεργασίες μας, όχι επειδή έχουν διαφορετική σημασία, αλλά επειδή είναι πολύ πρόσφατες, καθώς και επειδή σηματοδότησαν την επέκταση των δραστηριοτήτων μας στην αγορά του κρασιού με εισαγωγές από τον «παγκόσμιο αμπελώνα». Πρόκειται για την οινοποιία “Bocelli Family” από την Τοσκάνη, καθώς και την οινοποιία “Ferrari”, από το Trento της Βόρειας Ιταλίας. Η πρώτη, όπως «μαρτυράει» και η επωνυμία της, ανήκει στην οικογένεια του διάσημου τενόρου Andrea Bocelli, παράγει μια ευρεία γκάμα από τυπικά τοσκανέζικα κρασιά πολύ υψηλής ποιότητας και έχει ιστορία που πάει πίσω τρεις αιώνες. Η δεύτερη είναι ένα από τα ισχυρότερα ιταλικά brands (εκτός οινικού κλάδου), καθώς παράγει, από τις αρχές του 20ού αιώνα, τα πιο διάσημα και εκλεκτά ιταλικά αφρώδη κρασιά. Φέτος, μάλιστα, βραβεύτηκε ως ο «Κορυφαίος Παραγωγός Αφρώδους Οίνου της Χρονιάς», στο πλαίσιο του πλέον έγκριτου διεθνούς διαγωνισμού του κλάδου της, ξεπερνώντας σε διακρίσεις ακόμα και τους πιοφημισμένους οίκους σαμπάνιας. Και στις δύο περιπτώσεις, θεωρούμε μεγάλη τιμή για την εταιρεία μας την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν δύο ονόματα τόσο σημαντικού παγκόσμιου βεληνεκούς. Ποιες είναι οι προκλήσεις όσον αφορά τη σύναψη αποκλειστικών συνεργασιών για προϊόντα όχι μόνο ως προς τη διάθεσή τους (διανομή, πώληση, προώθηση), αλλά και ως προς την κατηγορία; Τι σας έχει οδηγήσει σε αυτήν τη στρατηγική επιλογή; Είναι αλήθεια ότι δεν είναι εύκολη εποχή για αποκλειστικές συνεργασίες. Τα τελευταία χρόνια, λόγω παλαιότερων στρεβλών πρακτικών στην αγορά, οι οποίες πήραν ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις με το που ξεκίνησε η κρίση, η εμπιστοσύνη ανάμεσα σε συνεργάτες, παραγωγούς, προμηθευτές κ.λπ. κλονίστηκε σημαντικά. Έτσι, όποιος έχει τη δυνατότητα, συνήθως προτιμάει να «μοιράζει τα αυγά του σε πολλά και διαφορετικά καλάθια, αντί να τα έχει όλα σε ένα». Το δικό μας μοντέλο ήταν από την αρχή διαφορετικό και δεν παρεκκλίναμε από αυτό, σε πείσμα των δυσκολιών της εποχής. Για εμάς κάθε συνεργασία είναι επένδυση και αυτό που προσφέρουμε στους συνεργάτες μας παραγωγούς-προμηθευτές είναι πολύ περισσότερο από τις απλές υπηρεσίες μιας εταιρείας διανομής. Επιπλέον, επενδύουμε πόρους, χρόνο και εξειδικευμένο ανθρώπινο κεφάλαιο, προκειμένου να παρέχουμε στους συνεργάτες μας ουσιαστική υποστήριξη στο marketing, την επικοινωνία και τη γενικότερη παρουσία και σωστή τοποθέτησή τους στην αγορά. Όπως είναι λογικό, μόνο αν αυτές οι συνεργασίες είναι αποκλειστικές, οι προσπάθειές μας μπορούν να είναι στοχευμένες και αποτελεσματικές, αλλά και η επένδυσήμας να δικαιολογείται εμπορικά και οικονομικά. Μέχρι σήμερα, το μοντέλο μας αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη σταθερή δημιουργία και -κυρίως- τη διατήρηση σχέσεων επιτυχημένων και δυνατών, παρά τις δυσκολίες και τις προκλήσεις των καιρών. Έχετε επενδύσει σημαντικά στο κομμάτι του οίνου. Ποια είναι ακριβώς η παρουσία σας αλλά και ποιες τάσεις βλέπετε να αναδύονται στην ελληνική αγορά οίνου; Είναι πολύ σημαντικό να βλέπεις τις προσπάθειές σου να ανταμείβονται και το όραμά σου να παίρνει σάρκα και οστά. Έχοντας λοιπόν επενδύσει, αλλά -πρωτίστως- πιστέψει στον κλάδο του κρασιού, είμαστε σήμερα μια εταιρεία με «βαριές» συνεργασίες με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, η οποία χαίρει εμπιστοσύνης στον κλάδο αυτό, θεωρείται ένας ισχυρός παίκτης στην κατηγορία της και βρίσκεται πάντα στη “shortlist” σημαντικών δυνητικών συνεργατών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Όσο για τις τάσεις στην αγορά, τις παρακολουθούμε προσεκτικά και, όπου και όσο μπορούμε, θέλουμε να συμβάλουμε στη διαμόρφωση ή και την εξέλιξή τους. Ανάμεσα σε αυτές που θα απασχολήσουν δημιουργικά τον κλάδο στο προσεχές διάσημα είναι σίγουρα η συνεχής άνοδος των ροζέ κρασιών από την εγχώρια και τη διεθνή αγορά, η ένδειξη προτίμησης των νεαρότερων ομάδων καταναλωτών για κρασιά με χαμηλό ή και μηδενικό αλκοόλ, η σταθερή άνοδος, σε παγκόσμιο επίπεδο, της κατηγορίας του αφρώδους κρασιού, καθώς και αρκετές άλλες. Τι περιλαμβάνουν τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον; Σχεδιάζετε να διευρύνετε το portfolio των brands και των προϊόντων μας; Στόχος μας είναι πάντα το portfolio μας να διευρύνεται, ούτως ώστε να παραμένουμε ανταγωνιστικοί και «μπροστά από τις εξελίξεις» της αγοράς. Βασική μας αρχή, ωστόσο, είναι κάθε μας κίνηση να μην είναι ευκαιριακή ή παρορΓιώργος Βυτόγιαννης Διευθύνων Σύμβουλος Foodrinco Κάθε brand στο portfolio μας έχει στρατηγική σημασία interview O Γιώργος Βυτόγιαννης εκπροσωπεί την τρίτη γενιά στη διοίκηση του επιχειρηματικού ομίλου και κατορθώνει να οδηγεί τη Foodrinco όλο και πιο ψηλά, μέσα από προσεκτικά σχεδιασμένες και στρατηγικές κινήσεις. Η φιλοσοφία αυτή έχει οδηγήσει τη Foodrinco να διατηρεί «βαριές» συνεργασίες με μακροπρόθεσμο ορίζοντα και να βρίσκεται πάντα στη “shortlist” σημαντικών δυνητικών συνεργατών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Από κάθε κατηγορία επιλέγουμε να συνεργαστούμε με «παίκτες» και brands που ξεχωρίζουν για την ιστορία, την ποιότητα ή/και την καινοτομία τους. Μπορούμε να πούμε ότι η λίστα των συνεργασιών μας είναι πραγματικά μία “dream team” 48 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=