Business News Magazine #15

thelist Κατά 70% μειωμένη ήταν η λειτουργία της Allegiant Air, της αεροπορικής χαμηλού κόστους στις αρχές του Ιουνίου, με τα αεροσκάφη της να βρίσκονται «καρφωμένα» στο έδαφος και τα πράγματα να μη δείχνουν καθόλου καλά. Κι όμως, μέρα με τη μέρα, οι κρατήσεις δείχνουν να έχουν ξεκολλήσει από τον πάτο, με την εταιρεία και τον CEO της, Maurice Gallagher, να πιστεύει ότι ένα γερό ποσοστό τουπληθυσμούτηςΑμερικήςθέλει να μπει ξανά σε αεροπλάνο και να ταξιδέψει. Ο Gallagher, όπως και ο πρόεδρος της Allegiant Air, John Redmond, έκοψαν εντελώς τους μισθούς τους στην προσπάθεια περικοπής δαπανών και σωτηρίας της εταιρείας. Ο επίσης ιδρυτής της Mpower Communications, αλλά και ιδιοκτήτης της ομάδας NASCAR, GMS Racing, γνωρίζει καλά από δύσκολες καταστάσεις. Ο ιδρυτής της WestAir, που λειτούργησε από το 1978 μέχρι το 1992, ήταν ο βασικός πιστωτής της καλιφορνέζικης Allegiant Air όταν κήρυξε πτώχευση, το 2000. Ο Gallagher ανέλαβε CEO και άλλαξε το μοντέλο της εταιρείας, που άφησε τις μικρές πόλεις, για να πετά σε μεγαλύτερους και πιο τουριστικούς προορισμούς (Λας Βέγκας, Ορλάντο, Φίνιξ κλπ.). Οι αναλυτές βλέπουν την αεροπορική να είναι σε καλύτερη κατάσταση από πολλές άλλες, με τη ρευστότητά της να φτάνει μέχρι και το 2022, αν συνεχιστούν οι υπάρχουσες καθημερινές απώλειες. Όπως υποστηρίζουν, η στρατηγική της να κρατήσει ανοιχτό το πλάνο πτήσεών της τής έδωσε το πάνω χέρι τώρα που τα bookings έχουν αρχίσει δειλά δειλά να ανακάμπτουν. Μόνο τυχαίο δεν είναι πως η εταιρεία θαφτάσει τον Ιούλιο να πραγματοποιεί το 88%των πτήσεων που πραγματοποιούσε το 2019. Maurice Gallagher Allegiant Air Στα 18 του o Robin Hayes ήθελε να γίνει οδηγός τρένου και δεν ήθελε να έχει καμία σχέση με τα αεροπλάνα. Τελικά, στην πορεία πολλά άλλαξαν και κατέληξε να δουλεύει 19 ολόκληρα χρόνια στην British Airways, εκεί όπου ο μεγαλωμένος στο ΛονδίνοHayes έχτισε ένα εντυπωσιακό βιογραφικό. O 52χρονος που ανέλαβε CEO της JetBue τον Φεβρουάριο του 2015 και εκτελούσε χρέη Executive Vice President από το 2008, μείωσε κατά 20% το μισθό του στην προσπάθεια περικοπής των δαπανών της νεοϋορκέζικης εταιρείας. Η οποία ωστόσο, πέρα από την κρατική βοήθεια των 935 εκατομμυρίων δολαρίων που έλαβε, καταστρώνει επιθετική στρατηγική παρά τις δυσκολίες της εποχής. Όπως δήλωσε πρόσφατα ο CEOπου δεν μένει ποτέ κλεισμένος στο γραφείο, αλλά θέλει να γνωρίζει προσωπικά τους περισσότερους από τους υπαλλήλους της εταιρείας, η JetBlue είναι μία από τις πρώτες αεροπορικές που θα παραλάβει ένα Airbus A220 που θα έχει συναρμολογηθεί στην Αμερική, ένα από τα 70 που θα ανανεώσουν σε βάθος χρόνου το στόλο της εταιρείας. Και μπορεί η αεροπορική χαμηλού κόστους να χάνει περίπου 10 εκατομμύρια την ημέρα, και σίγουρα να μη φτάνει πλέον τις 1.000 πτήσεις καθημερινά σε Αμερική, Μεξικό, Καραϊβική, Κεντρική Αμερική και Νότια Αμερική, ωστόσο μοιάζει αποφασισμένη να γράψει νέους κανόνες, βρίσκοντας την ευκαιρία να κάνει τα πράγματα διαφορετικά. Όπως ανακοίνωσε, ανάμεσα στον Ιούλιο και τον Οκτώβριο, θα προσθέσει 30 νέα δρομολόγια εσωτερικού, με όλα να επικεντρώνονται στην VFR (Visiting Friends and relatives) αγορά, στην οποία, έτσι κι αλλιώς, βασίζεται εδώκαι χρόνια, ωστόσο πλέον υπερθεματίζει γι’ αυτή με ιδιαίτερη έμφαση. RobinHayes JetBlue 14 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=