Business News Magazine #15

businessfocus Ένα πολύ δύσκολο στοίχημα κλήθηκε να κερδίσει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στις ημέρες του κορονοϊού. Ο λόγος για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την προσαρμογή του ελληνικού σχολείου στα δεδομένα της ψηφιακής εποχής. Ένα στοίχημα, που όπως φάνηκε -αν και δύσκολο στην εκτέλεσή του- κερδήθηκε στο σύνολο της επικράτειας χάρη και στη στήριξη του επιχειρηματικού κόσμου. Γράφει η Λιλή Καρακώστα Η πανδημία του κορονοϊού ανάγκασε την Πολιτεία να κλείσει ξαφνικά όλες τις εκπαιδευτικές μονάδες, με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να αναρωτιούνται τι μέλλει γενέσθαι την επόμενη ημέρα. Σε μια χώρα, ωστόσο, που οι ψηφιακές δεξιότητες βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα συγκριτικά με άλλες χώρες της Ευρώπης και η γραφειοκρατία βασιλεύει, κανείς δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί πως το σχολείο θα συνέχιζε να λειτουργεί κανονικά, με το δάσκαλο ή τον καθηγητή να παραδίδουν το μάθημα από τον υπολογιστή του σπιτιού τους και τους μαθητές να παρακολουθούν την παράδοση από το δικό τους σπίτι μέσω Η/Υ. Ψηφιακά άλματα εν μέσω πανδημίας Αν κάποιος μας τα περιέγραφε όλα αυτά έναν χρόνο πριν, ίσως να τα θεωρούσαμε αποκυήματα επιστημονικής φαντασίας, όμως έχοντας ήδη περάσει ένα δίμηνο lockdown, πλέον γνωρίζουμε πως η Ελλάδα μέσα σε αυτό το διάστημα έκανε άλματα προς την ψηφιακή εποχή, κάτι που ίσως χρειαζόταν πολλά χρόνια για να πραγματοποιηθεί. Με τις εύλογες απορίες του «πρωτάρη», τα on-line μαθήματα έγιναν για πρώτηφορά ταυτόχρονα σε όλη τη χώρα. Και μάλιστα, χωρίς να σημειωθούν ιδιαίτερα προβλήματα, καθώς τα περισσότερα νοικοκυριά πλέον στη χώρα διαθέτουν ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή και τάμπλετ καθώς και σύνδεση στο διαδίκτυο, κάτι που έκανε πολύ ευκολότερη τη διασύνδεση των μαθητών με τα «ψηφιακά σχολεία». Παρά τα όποια μικροπροβλήματα δημιουργήθηκαν από «αργές» συνδέσεις του διαδικτύου, σε γενικές γραμμές η διαδικασία κύλησε ομαλά, με τους εκπαιδευτικούς να μετέχουν σε μια πρωτόγνωρη διαδικασία και τους μαθητές να ανακαλύπτουν πως το Internet μπορεί να εξυπηρετήσει και εκπαιδευτικούς σκοπούς. Σύμπραξη Δημοσίου-ιδιωτών για την επιμόρφωση των μαθητών Ωστόσο, το πρόβλημα που έπρεπε άμεσα να επιλυθεί ήταν η παροχή tablets, στους μαθητές εκείνους που δεν διέθεταν ηλεκτρονικό υπολογιστή στο σπίτι, προκειμένου να μη χάσουν τις παραδόσεις των μαθημάτων του σχολείου. Για το λόγο αυτό, κινητοποιήθηκε ένας μεγάλος μηχανισμός με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και με το Υπουργείο Παιδείας να ζητά τη συνδρομή φορέων, επιχειρήσεων αλλά και ιδιωτών, προκειμένου να αγοραστούν τα απαραίτητα μηχανήματα για την επιμόρφωση των παιδιών. Η κινητοποίηση υπήρξε τεράστια, με το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώνει στα μέσα Μαρτίου δωρεά άνω του 1 εκατ. ευρώ από ιδιώτες σε tablets για χρήση από μαθητές και εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα. Το ποσό αυτό διατέθηκε για την αγορά άνω των 9.000 tablets, που διανεμήθηκαν σε όλη τη χώρα μέσω δήμων και περιφερειών και κάλυψαν τις ανάγκες άνω των 2.500 γυμνασίων και λυκείων της χώρας. Να σημειωθεί πως ως τις 7 Μαΐου 2020, είχαν διανεμηθεί 18.270 τάμπλετ και 2.280 φορητοί υπολογιστές, συνολικής αξίας 3.125.000 ευρώ, τα οποία έχουν δωρίσει ιδιωτικοί φορείς, επιπλέον του τεχνολογικού εξοπλισμού που διοχετεύθηκε στα σχολεία από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και του πρόσθετου που δρομολογείται μέσω ΕΣΠΑ. Το «ευχαριστώ» του Υπουργείου Παιδείας Σε δηλώσεις τους, τόσο η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, όσο και η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη τόνισαν: «Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους δωρητές, που τις δύσκολες αυτές στιγμές στηρίζουν έμπρακτα την παιδεία. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός είναι ήδη καθ’ οδόν για τα σχολεία, προκειμένου να διατεθεί σε μαθητές και εκπαιδευτικούς που τον έχουν ανάγκη κατά την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στη βάση των οδηγιών του Υπουργείου. Οι δωρεές αυτές έρχονται να προστεθούν στις ήδη δρομολογημένες μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ δράσεις και πρωτοβουλίες του Υπουργείου, για την τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων μας. Χτίζουμε βήμα-βήμα τα σχολεία που μας αξίζουν, αξιοποιούμε το κεκτημένο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και δημιουργούμε τις συνθήκες για την περαιτέρω ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών μας». Τα κριτήρια διανομής στους μαθητές Την πορεία της διανομής των tablets σε όλη τη χώρα ανακοίνωσε σταδιακά μέσω των social media η υπουργός Νίκη Κεραμέως, που δεν παρέλειψε μάλιστα να αναρτά κάθε τόσο φωτογραφίες από τα μηχανήματα που διανέμονταν στα σχολεία από τις Περιφέρειες της χώρας. «Αυτή η δοκιμασία θα μας βγάλει ισχυρότερους», ανέφερε χαρακτηριστικά η υπουργός, η οποία τόνισε πως τα on-line μαθήματα θα ενισχύσουν μακροπρόθεσμα τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών. Η υπουργός ανέφερε, επίσης, πως ο εξοπλισμός αυτός συνιστά περιουσία της σχολικής μονάδας και θα διατίθεται σε μαθητές ή/και εκπαιδευτικούς για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά και, πιο μακροπρόθεσμα, για να συμβάλει στην εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών. Προτεραιότητα δόθηκε στη στήριξη οικογενειών με κριτήρια το χαμηλό εισόδημα, την ανεργία γονέων/κηδεμόνων, τις μονογονεϊκές, τρίτεκνες, πολύτεκνες ή ορφανικές οικογένειες, τις ειδικές δυσκολίες μάθησης ή τις εξαιρετικές επιδόσεις μαθητών. Ο ακριβής αριθμός των συσκευών ανά σχολείο καθορίστηκε με βάση το ύψος των δωρεών, τον μαθητικό πληθυσμό και τον υφιστάμενο εξοπλισμό των σχολικών μονάδων. Η κρίση που έγινε ευκαιρία Με τις σημαντικές δωρεές να αυξάνονται διαρκώς, το Υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε την αναβάθμιση του εξοπλισμού του συνόλου των γυμνασίων και λυκείων της χώρας. Ανακοίνωσε, μάλιστα, πως θα καταβάλει κάθε προσπάθεια ούτως ώστε η ενίσχυση των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων καθώς και περαιτέρω ενίσχυση των γυμνασίων και λυκείων να ακολουθήσει και μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ, επιπλέον τυχόν νέων δωρεών.Μια από τις σπάνιες περιπτώσεις που η κρίση όντως λειτούργησεως ευκαιρία για την ψηφιακή αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Τηλεκπαίδευση Ένα ακόμη κερδισμένο στοίχημα Δωρητές Τους ακόλουθους δωρητές ευχαρίστησε το Υπουργείο Παιδείας, οι οποίοι βοήθησαν ώστε να γίνει πράξη η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους μήνες της καραντίνας: Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (μέσω της Εταιρείας Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού «ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ»), Ίδρυμα Ευγενίδου, Όμιλο Εταιρειών ΤΕΧΑΝ-ENVIPCO, Εθνικό Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης-Ανταποδοτική Ανακύκλωση, EΥ Ελλάδος, Coca-Cola Τρία Έψιλον, τον μεγάλο χορηγό Όμιλο Olympia Group (Public/MediaMarkt/ Sunlight), που προσέφερε 3.470 συσκευές tablets και laptops, ThenaMaris (ShipsManagement) Inc., τον επιχειρηματία Νίκο Δρανδάκη, Printec, Lamda Development, efood, A.M. Nomikos TWMA S.A., τους Ανδρέα και Αλεξάνδρα Μαρτίνου, Πλαίσιο Computers ΑΕΒΕ, Εθνική Ασφαλιστική, Axion Hellas, Ένωση Μαρινών Ελλάδας, το Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων, τη Γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος, τον όμιλο Quest (με θυγατρικές εταιρείες iSquare, Info Quest Technologies, Uni Systems, ACS, Cardlink και Quest Energy) για την προσφορά 1.000 Apple iPad 4G, Anytime της Interamerican για την προσφορά 1.500 tablets, τις Accenture, Elpedison, Αιγέας ΑΜΚΕ, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και το Σύλλογο Γονέων Δημοτικού Κολλεγίου Ψυχικού. 66 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=