RETAIL CEOs Insight

57 τα προϊόντα τους δεν εμφάνισε έλλειψη στο ράφι παρά τις συμπεριφορές πανι - κού, κυρίως στην έναρξη του lockdown, οπότε οι μαζικές αγορές δημιουργούσαν σχετικά εύλογες ανησυχίες. Σε περιπτώ - σεις άλλων εταιρειών χάθηκαν πωλήσεις, εφόσον ο καταναλωτής, μη βρίσκοντας τα προϊόντα τους, τα αντικαθιστούσε με άλλα στο καλάθι του. Σε κανέναν από τους πελάτες μας δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Πέ - ραν αυτού, συμβάλαμε ουσιαστικά στην εξομάλυνση της μεγάλης πίεσης που δέχτηκαν τα σούπερ μάρκετ και το προ - σωπικό τους. Προσθέσατε ή σχεδιάζετε να προσθέ - σετε κάποιες νέες υπηρεσίες, η ανά - γκη για τις οποίες προέκυψε λόγω των νέων συνθηκών; Δεν θα έλεγα ότι προσθέσαμε νέες υπη - ρεσίες, αλλά μάλλον ότι ενδυναμώσα - με τις ήδη υπάρχουσες. Εφόσον όλη η ΗΟRECA έμεινε κλειστή για μεγάλο χρονικό διάστημα, πολλοί και μεγάλοι παραδοσιακοί προμηθευτές της εν λόγω αγοράς αναγκάστηκαν να στραφούν στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν οι υπηρεσίες μας και η εξειδίκευσήμας στα σούπερ μάρκετ πάρα πολύ σημαντικοί παράγοντες για τις εταιρείες αυτές, καθότι ήταν στοχευμέ - νες στην αγορά στην οποία δραστηριο - ποιούνταν τα προηγούμενα χρόνια και όχι στα σούπερ μάρκετ. Το σοκ που υπέστη η αγορά τους ήταν τεράστιο και συνεπώς έπρεπε να κινηθούν με μεγάλη ταχύτητα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, για να αλλάξουν την πορεία τους. Η δομή και η ειδίκευση της εταιρείας μας είναι τέτοια, που επιτρέπει σε νέους πελάτες μας να δραστηριοποιηθούν «εν μια νυκτί» στη νέα γι’ αυτούς αγορά με μια πλήρη δομή, υποδομή και ιεραρχία και μάλιστα με κό - στη πολύ χαμηλά. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του οutsourcing και ποια πορεία θεωρεί - τε πως πρόκειται να ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια στην ελληνική αγορά; Το outsourcing είναι µια πρακτική που συνήθως αναλαμβάνουν οι εταιρείες με στόχο την ενδυνάμωση του τμήματος πωλήσεων με το χαμηλότερο δυνατό κό - στος. Μπορεί να επηρεάσει ευρύ φάσµα θέσεων εργασίας σε διαφορετικούς τοµείς. Η ενσωµάτωσή του δηµιουργεί ένα κίνητρο για τις επιχειρήσεις να κατα - νέµουν σωστά πόρους, ενώ συμβάλλει στη διατήρηση της φύσης των οικονο - μιών της ελεύθερης αγοράς σε παγκό - σμια κλίμακα. Επίσης, ως πρακτική, το outsourcing σε µη βασικές λειτουργικές ή παραγωγικές δραστηριότητες µπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητα και την πα - ραγωγικότητα, καθώς µια άλλη οντότητα εκτελεί αυτές τις εξειδικευμένες εργασίες καλύτερα από την ίδια την εταιρεία. Αυτήη στρατηγικήµπορεί επίσης να οδη - γήσει σε γρηγορότερους χρόνους ανά - καµψης, αυξηµένη ανταγωνιστικότητα σε έναν κλάδο και µείωση του λειτουργι - κού κόστους. Θα σας έλεγα ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους µια επι - χείρηση µπορεί να επιλέξει outsourcing υπηρεσίες, εργασίες ή διαδικασίες. Βα - σικό πλεονέκτημα είναι ότι µε αυτό τον τρόπο µπορεί να επιτευχθεί η εστίαση στις βασικές επιχειρηµατικές δραστηρι - ότητες, ώστε η επιχείρηση να αναδείξει τα δυνατά σημεία της, επιτρέποντας στο προσωπικό να επικεντρωθεί στα κύρια κα - θήκοντά του και στημελλοντική εταιρική στρατηγική. Στην ελληνική αγορά έχει αρχίσει να ανα - γνωρίζεται ως επιτυχημένη μέθοδος και θεωρώ ότι στα επόμενα χρόνια θα εδραι - ωθεί ακόμα περισσότερο! Ποιο είναι το πλάνο σας για την Adus; Ποιους στόχους έχετε θέσει για τη συνέχεια και ποιες κινήσεις έχετε ήδη προγραμματίσει; Ο απολογισμός της προηγούμενης χρο - νιάς για την εταιρεία μας ήταν θετικός για πολλούς λόγους: • Κρατήσαμε ασφαλείς τους ανθρώπους μας, οι οποίοι εκτέθηκαν περισσότερο από όλους στα καταστήματα σούπερ μάρκετ, αντιδρώντας άμεσα στα νέα δε - δομένα και παρέχοντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. • Δεν αφήσαμε κανένα ράφι άδειο από τα προϊόντα των πελατών μας και ικανο - ποιήσαμε τις αγοραστικές ανάγκες των καταναλωτών. • Λειτουργήσαμε από την πρώτημέρα κα - νονικά, χρησιμοποιώντας τις υπάρχου - σες, προηγμένες τεχνολογικά υποδομές μας, χωρίς να αφήσουμε κανένα κενό επικοινωνίας. • Αυξήσαμε τις συνεργασίες μας, προσθέ - τοντας στο portfolio μας νέους πελάτες. • Κερδίσαμε δύο βραβεία, το Diamonds της ελληνικής οικονομίας και το Best Launching για Υπηρεσίες Πωλήσεων & Merchandising. H εταιρεία μας ατενίζει την νέα χρονιά, με αισιοδοξία. Υποδεχτήκαμε την και - νούργια χρονιά με νέες συνεργασίες και μία ακόμα βράβευση στα Greek Export Awards. Είμαστε σε συνεχή τροχιά ανάπτυξης επί 11 χρόνια και έτσι θα συνεχίσουμε. Τα συ - στατικά της επιτυχίας μας θα παραμεί - νουν τα ίδια: ποιότητα, οργάνωση, απο - τελεσματικότητα και επίτευξη στόχων. Ολοκληρώνοντας, ποια είναι η εκτίμη - σή σας για την αγορά σούπερ μάρκετ τη φετινή χρονιά; Θα συνεχιστεί η πο - ρεία σημαντικής ανάπτυξης του 2020; Το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά για όλο τον κόσμο. Ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές αυτήν τη χρονιά ήταν η αγορά του σούπερ μάρκετ, γιατί ο ρόλος τους άλλαξε ριζικά τη ζωή των κατανα - λωτών, αφού για ένα μεγάλο διάστημα αποτελούσε τη μοναδική έξοδό μας από το σπίτι, την κοινωνικοποίησή μας και τα ψώνια μας, επιτυγχάνοντας έτσι μεγαλύ - τερη ανάπτυξη από όλες τις προβλέψεις. Θεωρώ ότι θα συνεχιστεί το 2021 η ανά - πτυξή του, ειδικά σε περιόδους που θα υπάρχουν έκτακτα μέτρα που θα περι - ορίζουν εξόδους και θα προωθούν την κατανάλωση μέσα στο σπίτι.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=