δωρεά, ήταν ιδιαίτερα σημαντική για τη γέννηση του HIGGS και την υποστήριξη του οικοσυστήματος. Αναντίλεκτα, δε, αποτέλεσε ένα πρώτο καλό βήμα ώστε να μας εμπιστευτούν γρηγορότερα και άλλοι φορείς του οικοσυστήματος. Μέσα από τις δράσεις μας στηρίζουμε μικρομεσαίες ΜΚΟ και πρωτοβουλίες κοινωνικής επιχειρηματικότητας, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν δωρεάν ένα από τα τρία δομημένα προγράμματά μας (Incubator, Accelerator, GSEIncubator), τα οποία τους προσφέρουν την εντατική εκπαίδευση και τα πρακτικά εργαλεία που χρειάζονται προκειμένου να αναπτυχθούν στρατηγικά, να είναι οικονομικά βιώσιμες και να εξυπηρετούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σκοπό τους. Το HIGGS έχει επίσης καταφέρει σχεδόν από την αρχή της λειτουργίας του να αποτελεί έναν κόμβο ενημέρωσης, πληροφόρησης και να προωθεί τη δικτύωση όλων των φορέων του οικοσυστήματος. Παρακολουθούμε στενά το οικοσύστημα της Κοινωνίας των Πολιτών και αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του, για να μπορούμε στη συνέχεια να σχεδιάζουμε και να προσφέρουμε στις ΜΚΟ και άλλες υπηρεσίες, όπως ενδιαφέρουσες μελέτες για τον κλάδο, εργαλεία ενδυνάμωσης ικανοτήτων και μέτρησης κοινωνικού αντικτύπου καθώς και εκδηλώσεις με σκοπό τη διάχυση τεχνογνωσίας και το άνοιγμα διαλόγου. Η έδρα μας βρίσκεται στην Αθήνα, αλλά με τα βασικά μας προγράμματα τα οποία προσφέρονται online, καλύπτουμε τις ανάγκες οργανώσεων από όλη την Ελλάδα. Στα άμεσα σχέδιά μας είναι και η δημιουργία γραφείου στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες των οργανώσεων στη Βόρεια Ελλάδα. Μπορείτε να μας εξηγήσετε πώς μπορεί ένας οργανισμός ή μια ομάδα ανθρώπων να υποστηριχθεί από το HIGGS; Ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει; Οι διαδικασίες μας είναι απλές. Όσες οργανώσεις ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν δωρεάν στα βασικά μας προγράμματα, μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή συμπληρώνοντας μια αίτηση online. Οι αιτήσεις για τα 3 βασικά μας προγράμματα (Incubator, Accelerator, GSEIncubator) ανοίγουν κάθε Σεπτέμβριο. Ειδικά για τον Accelerator, που είναι εξάμηνο πρόγραμμα, υπάρχει και ένας δεύτερος κύκλος, οι αιτήσεις του οποίου ανοίγουν κάθε Μάρτιο. Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να βρουν οι ενδιαφερόμενοι στο website μας https://higgs3.org/ν ή να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά μαζί μας, ώστε να ενημερωθούν από την ομάδα μας. Σημειώνουμε, επίσης, ότι στο HIGGS, στη βάση της αξιακής μας προσέγγισης να είμαστε πάντα διαθέσιμοι προς οποιονδήποτε θέλει να δράσει προς όφελος της κοινωνίας μας, διατηρούμε μια πολιτική «ανοικτών πορτών», αναζητώντας πάντα τον καλύτερο τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε μια ομάδα, ακόμα και πέρα από τα βασικά μας προγράμματα. Πρόσφατα διοργανώθηκε από το HIGGS το συνέδριο Φιλανθρωπία 2.0 με θέμα «Η σημασία του κοινωνικού αντικτύπου», με σκοπό την ανάδειξη του ρόλου και του αποτυπώματός τους μέσα από τη μέτρηση και τεκμηρίωση του θετικού τους κοινωνικού αντικτύπου. Ποια είναι η αίσθηση που αποκομίσατε από το συνέδριο και πώς αξιολογείτε τη διάθεση για προσφορά; Το συνέδριο που διοργανώσαμε 10 και 11 Μαΐου Φιλανθρωπία 2.0 και το οποίο επικεντρώθηκε στη σημασία του κοινωνικού αντικτύπου είχε μεγάλη επιτυχία και ξεπέρασε και τις δικές μας προσδοκίες. Πάνω από 500 συμμετέχοντες παρακολούθησαν και τις δύο μέρες και διαμόρφωσαν ένα πλαίσιο διαλόγου για τη συσπείρωση του οικοσυστήματος της Κοινωνίας Πολιτών και την ανάδειξη του κοινωνικού αντικτύπου που μπορούν να έχουν οι ΜΚΟ και άλλες οργανώσεις της ΚτΠ. Οργανώσαμε 7 πάνελ με 38 ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, μέσα από τα οποία αναδείχθηκε ο ρόλος των οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών (ΟΚοιΠ) και η προσφορά τους στην ελληνική κοινωνία, καθώς και η αναγκαιότητα για τη μέτρηση του κοινωνικού τους αντικτύπου, θέματα που απασχολούν όχι μόνο τις ίδιες τις οργανώσεις αλλά και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (κοινωφελή ιδρύματα, επιχειρήσεις, δημόσιο τομέα, ακαδημαϊκή κοινότητα, ευρύ κοινό). Από τις συζητήσεις εντός και εκτός των πάνελ προκύπτει η θετική διάθεση να εστιάσουμε όλοι στη μέτρηση του κοινωνικού αντικτύπου, ως ένα εργαλείο βελτίωσης των δράσεων στο πεδίο αλλά και καλύτερης πληροφόρησης της κοινωνίας για το πολύτιμο έργο που πραγματοποιείται σε κάθε γωνιά της χώρας. Από τη μέχρι σήμερα εμπειρία σας, πιστεύετε πως έχει αυξηθεί η διάθεση για κοινωνική προσφορά; Οι άνθρωποι έχουν πλέον μεγαλύτερη διάθεση να προσφέρουν συγκριτικά με το παρελθόν; Νομίζω όλοι θα συμφωνήσουμε ότι το να δίνεις έχει μεγαλύτερη αξία από το να παίρνεις, είτε σε ατομικό είτε σε συλλογικό επίπεδο. Η αξία της κοινωνικής προσφοράς έγκειται στο ότι μας συνδέει με τους συνανθρώπους μας και τις ανάγκες τους και μας επιτρέπει να κάνουμε τη διαφορά στις ζωές άλλων ανθρώπων λιγότερο ευνοημένων ίσως από εμάς. Ιστορικά, η ελληνική κοινωνία, πιεζόμενη και από τις πολλαπλές κρίσεις από 2010 και ύστερα, μετατοπίζεται από μια πιο υλιστική κοινωνία προς μια πιο μεταϋλιστική. Μέσα από την προσωπική μου επαφή με τις οργανώσεις και τις εθελοντικές ομάδες, βλέπω ότι οι άνθρωποι στη χώρα μας έχουν αποδείξει έμπρακτα -και όχι μόνο σε περιόδους κρίσης- ότι έχουν τη διάθεση και την ενέργεια να προσφέρουν, εμπνέοντας και άλλους, ξεκινώντας έτσι ένα ντόμινο κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης. Έχει αρχίσει να έχει μεγαλύτερη σημασία για ένα μεγάλο μέρος αυτής η υποστήριξη αξιών, η προσφορά και η αλληλεγγύη. Αντίστοιχα, βλέπουμε δείκτες που αφορούν στην εμπιστοσύνη προς τρίτους, στην προσφορά εθελοντικού χρόνου, στην υποστήριξη κοινωνικών πρωτοβουλιών να αυξάνονται. Αλλά και σε πιο πρακτκό επίπεδο, βλέπουμε περισσότερους ανθρώπους να επιχειρούν κοινωνικά, να επιλέγουν θέσεις εργασίας στον μη κερδοσκοπικό τομέα. Οπότε αδιαμφισβήτητα η διάθεση για προσφορά διαρκώς μεγαλώνει. CSR&ESG Review || 53
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=