ADBUSINESS - ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΙΚΗΤΩΝ 2022

Ermis Awards 9 εποχή των οικονομικών πιέσεων και μετά την κρίση της πανδημίας, θεωρείτε πως είναι πιο δύσκολο να υιοθετήσουν οι εταιρείες τολμηρές και ιδιαίτερα δημιουργικές προτάσεις; Ντορίνα Χαλατσοπούλου: Το αποτέλεσμα της δημιουργικής διαδικασίας είναι πάντα συνάρτηση της συνεργασίας μεταξύ πελάτη και agency. Επομένως ο ρόλος των πελατών, από την αναγνώριση της business ανάγκης τους, τη διαμόρφωση του brief μέχρι την επιλογή δημιουργικών ιδεών που θα ξεχωρίσουν, είναι ουσιαστικός και κρίσιμος. Η αλήθεια είναι ότι στη σημερινή συγκυρία, με όλες τις κοινωνικοοικονομικές ιδιαιτερότητες, δεν βλέπουμε συχνά πελάτες και agencies να τολμούν να θέσουν και να σταθούν αρωγοί των ζητημάτων που απασχολούν την κοινωνία και τον κόσμο. Σε αντίθεση, βέβαια, με αυτό που αναμένει ο κόσμος από τα brands. Όσο πιο δύσκολες οι συνθήκες τόσο μεγαλύτερη είναι η προσδοκία από τα brands να ξεχωρίσουν και να σταθούν δίπλα στους ανθρώπους. Όταν αυτό δεν συμβαίνει με συνέπεια, χάνεται η αξία των μαρκών και οι καταναλωτές επιλέγουν με κριτήρια που εξαρτώνται από τις δυνατότητές τους και όχι από το συναισθηματικό τους δέσιμο. Οδυσσέας Δεκαβάλας: Οι πελάτες με τους οποίους συνεργαζόμαστε, ή σκέφτονται να συνεργαστούν μαζί μας, ξέρουν τους λόγους για τους οποίους μας επιλέγουν. Από την πλευρά μας, εμείς προσπαθούμε να διαχειριζόμαστε όλα τα projects (ακόμα και τα μικρότερα) σαν μοναδικές ευκαιρίες έκφρασης της δημιουργικότητάς μας σαν εταιρεία. Επομένως, υπάρχει τις περισσότερες φορές μία κοινή βάση, που επιτρέπει τη δημιουργία πραγματικά ξεχωριστών καμπανιών. Σε αυτό παίζει τεράστιο ρόλο η δεκτικότητα του εκάστοτε πελάτη, η οποία ωστόσο καλλιεργείται από μια σχέση εμπιστοσύνης που διαμορφώνεται με τον καιρό. Από την άλλη, βέβαια, τα βραβεία που πήραμε, ειδικά στο digital, ήταν κυρίως από εταιρείες που συνεργαζόμαστε «μικρό» χρονικό διάστημα και για «μικρού» budget έργα. Άρα, η ποιότητα της δουλειάς μας μπορεί να προσαρμοστεί στις όποιες συνθήκες χωρίς συμβιβασμούς, και έτσι γίνεται ευκολότερο για τους πελάτες να υιοθετούν ωραίες ιδέες! Δήμητρα Κακουλίδη: Σε περιόδους δύσκολες, η δημιουργικότητα είναι μονόδρομος. Με μικρότερα budgets και άρα λιγότερα κύματα επικοινωνίας και λιγότερα copies στον αέρα από πλευράς πελατών, οι λίγες αλλά ξεχωριστές δουλειές είναι εκείνες που βοηθούν τελικά στη μεγιστοποίηση της απήχησης των brands τους στον καταναλωτή. Αυτό, λοιπόν, που ονομάζουμε «τολμηρό», είναι στην ουσία η συνετή και μάλλον σοφή χρήση αυτού που μπορεί να προσφέρει μια διαφημιστική εταιρεία στους πελάτες της. Όσοι το συνειδητοποίησαν και αναγνώρισαν τη δημιουργικότητα ως όπλο, μόνο κερδισμένοι βγήκαν. EA Ειδικά όσον αφορά τη Sky express, θεωρείτε πως ο τομέας των μεταφορών που ενέχει και το στοιχείο του hard selling με την προβολή της τιμής ως στοιχείου διαφοροποίησης, ενδείκνυται για πιο δημιουργικές εκτελέσεις, με βάση και τη μεγάλη επιτυχία της καμπάνιας στα Ermis; Άλεξ Έσσλιν: Ο συγκεκριμένος τομέας φαίνεται πως μας ταιριάζει. Ίσως γιατί μας αρέσουν πολύ τα ταξίδια. Πέρα πάντως από την τιμή ως διαφοροποιό στοιχείο, μια αεροπορική εταιρεία είναι πάντοτε ένα πολυσύνθετο προϊόν, μιας και συνδυάζει αμέτρητους προορισμούς, ο καθένας με τις δικές του ιστορίες και insights, προσφορές, υπηρεσίες, corporate επικοινωνία, κοινωνική ευθύνη και πολλά ακόμα - συνεπώς έχει αμέτρητα briefs και πολλές ευκαιρίες για δημιουργική σκέψη και δουλειά. Και ειδικά η Sky express, είναι (ευτυχώς) ένας πελάτης που την αποζητά, την αγαπά και την εγκρίνει σε τεράστιο βαθμό. EA Ποια θα λέγατε πως είναι γενικότερα η φιλοσοφία Soho Square όσον αφορά τη διαφήμιση; Τι την διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό; Τι την κάνει να ξεχωρίζει; Καλλίνα Κυρατσούλη: Αυτό που ξεχωρίζει τη Soho είναι αυτό που ξεχωρίζει κάθε εταιρεία: οι άνθρωποι. Είμαστε τυχεροί, γιατί πολλοί από μας δουλεύουμε πολλά χρόνια μαζί και έχουμε «συμφωνήσει» μεταξύ μας τι σημαίνει «αστείο», «συγκινητικό», «ωραίο», «ταραγμένο», «σουρεάλ (εκτός από τη Δήμητρα), “witty” και πάει λέγοντας. Επίσης, αγαπάμε πολύ αυτό που κάνουμε, οπότε το κίνητρο για καλή δουλειά (σύμφωνα, πάντα, με τα δικά μας κριτήρια) ζει μέσα μας. Γι’ αυτό και πολλές φόρες φαινόμαστε αμετακίνητοι ως προς την ποιότητα της δουλειάς που παράγουμε (σίγουρα, αν διαβάζουν οι πελάτες μας, κουνάνε γλυκά το κεφάλι τους ή τα μάτια τους ή και τα δύο), αλλά αυτό που κρύβεται από πίσω είναι μόνο αγάπη και αφοσίωση για όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα. EA Η ερώτηση περί σύνδεσης δημιουργικότητας και αποτελεσματικότητας είναι αναπόφευκτη μετά την κατάκτηση του κορυφαίου βραβείου σε ένα διαγωνισμό δημιουργικότητας. Ποια είναι η δική σας άποψη πάνω σε αυτό, ειδικά από τη στιγμή που το 2022, εκτός από τις διακρίσεις στα Ermis Awards, κερδίσατε τόσο Gold Effie Hellas 2022 όσο και Bronze Effie Europe 2022, στην κατηγορία «Best of Europe: FMCG»; Άλεξ Έσσλιν: Πέρα από τις σχετικές έρευνες, το συγκεκριμένο γεγονός μάς το επιβεβαιώνει καθημερινά και η εμπειρία μας και το ένστικτό μας. Οι πιο επιτυχημένες μας δουλειές δημιουργικά είναι και οι πιο επιτυχημένες δουλειές των πελατών μας σε αποτελέσματα. Ας μην υποτιμάμε το κοινό, διαθέτει και το χιούμορ και την αντίληψη ώστε να συνδεθεί και εν τέλει να ταυτιστεί με δουλειές που έχουν δημιουργικό edge. Θα λέγαμε ότι ο κόσμος όχι απλώς εκτιμά τη δημιουργική δουλειά· την αποζητάει. EA Ποιο είναι το σχόλιό σας για τη φετινή απονομή των Ermis Awards και την επιστροφή του θεσμού σε events με φυσική παρουσία; Εύα Κακουλίδη: Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη. Ωραία τα βραβεία από μόνα τους, αλλά αν δεν γίνεται και ένα «τζέρτζελο» γύρω από αυτά, χάνουν τη μισή τους αξία και χαρά. Στο κάτω-κάτω, κι ας είμαστε θεωρητικά «ανταγωνιστές», συμπαθιόμαστε μεταξύ μας. Οπότε, είναι πολύ ωραίο το ότι βρισκόμαστε όλοι, μαζί, για ένα βράδυ. Επίσης, πέρυσι, ακόμα κι ο Κουτσούκος αδικήθηκε, αφού δεν φαινόταν το 6,85 ύψος του από το livestreaming. Οπότε, χίλιες φορές διά ζώσης Ermis, να μας θυμίζουν πόσο κοντοί είμαστε. Και δημιουργικοί, βεβαίως-βεβαίως. EA Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τη Soho Square; Υπάρχουν κάποια προγραμματισμένα βήματα για τη συνέχεια; Γιώργος Διαμαντόπουλος: Θα συνεχίσουμε να χτίζουμε πάνω στη φετινή επιτυχία. Θα προσπαθούμε συνεχώς να γινόμαστε καλύτεροι, πιο δημιουργικοί και πιο αυθεντικοί. Ο στόχος μας είναι να εξυπηρετήσουμε στο υψηλότερο επίπεδο τους πελάτες μας, με φρέσκιες ιδέες, εξαιρετική αισθητική και επαγγελματισμό. Τα βήματά μας για τη συνέχεια θα είναι προς την κατεύθυνση του να ενδυναμώσουμε τις ομάδες Δημιουργικού και Digital, ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε καλύτερα στις απαιτήσεις της αγοράς. Τέλος, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε νέα παιδιά και να αναπτύσσουμε τα στελέχη τού αύριο.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=