ADBUSINESS #1118

Η νέα επετειακή καμπάνια της ΒΙΑΝΕΞ από ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ● 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 ● ΤΕΥΧΟΣ 1118 Τρίτη 20 Δεκεμβρίου στο Ωδείο Αθηνών Ανδρέας Γιαννόπουλος Αgora Η αξία των Εταιρικών Υποθέσεων ΑLTER EGO: Απέκτησε τα σήματα της «Ελευθεροτυπίας» έναντι 8,1 εκατ. ευρώ ΕΑΣΕ: Νέο Διοικητικό Συμβούλιο με πρόεδρο τον Γιάννη Παπαχρήστου ΕΙΙΡΑ: Έντονες αντιδράσεις στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού ΣΤΡΕΣΟΓΟΝΟΣ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ναταλία Αφεντουλίδου Η νέα εποχή της BGM OMD

#1118 11/03/24 ➌ briefing ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Βαγγέλης Παπαλιός EDITOR IN CHIEF Δημήτρης Τσουκαλάς (tsoukalas@direction.gr) EDITORS Σόνια Χαϊμαντά, Εύα Πέτροβα (petrova@direction.gr), Αθ. X. Παπανδρόπουλος COPY EDITOR Γιώτα Καραγιάννη BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER Κωνσταντίνος Παπαλιός (kpapalios@direction.gr) ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Δημήτρης Βάγιας (dvagias@direction.gr) MANAGER ADVERTISING CSR&ESG BUSINESS UNIT Αγάθη Ζορμπά (zorba@direction.gr) MARKETING EXECUTIVE ADVERTISING BUSINESS UNIT Βάρια Δρούγα (drouga@direction.gr) CORPORATE COMMUNICATION MANAGER Παναγιώτα Γεωργιάδη (georgiadi@direction.gr) ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ Ροδούλα Βαρβαγιάννη (varvagianni@direction.gr) IMAGE BANKS www.123rf.com FONTS PARACHUTE www.parachutefonts.com PRODUCTION MANAGER Βασίλης Θυμιανός ART DIRECTOR Χρήστος Κ. Πουλάκης DIRECTOR ACCOUNTING Πηνελόπη Χατζηδημητρίου Τ ην ώρα που στην Ελλάδα τα κανάλια υποφέρουν από τον «πονοκέφαλο» της κατάρτισης του προγράμματος και των χρηματοδοτήσεων, οι εκδότες εφημερίδων από το άγχος επιβίωσης και οι pure digital players αναζητούν διαρκώς τρόπους να κάνουν monetizing της επένδυσής τους, στην Ευρώπη μιλάνε ήδη για AI Media (παραγωγή δημοσιογραφικού content με Μηχανική Μάθηση), AI Marketing (αντί για Digital Marketing) και Search Generative Experiences (SGE) αντί για Search Engine Optimization (SEO). Η έκθεση του Ινστιτούτου Reuters «Δημοσιογραφία, ΜΜΕ και Τεχνολογικές Τάσεις» για το 2024 παραδέχεται ότι η ανατρεπτική δύναμη της AI θα σαρώσει το χώρο της πληροφορίας σε μια εποχή έντονης πολιτικής και οικονομικής αστάθειας σε όλο τον κόσμο. ΟΙ ΣΥΝΈΠΕΙΕΣ για την αξιοπιστία των πληροφοριών και τη βιωσιμότητα των ΜΜΕ είναι πιθανό να είναι βαθιές σε μια χρονιά με κρίσιμες εκλογές σε περισσότερες από 40 δημοκρατίες, με τους πολέμους να μαίνονται σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή. Σε αυτό το πλαίσιο -και με μια πρόβλεψη που υποδηλώνει ότι η συντριπτική πλειονότητα του συνόλου του διαδικτυακού περιεχομένου θα παράγεται συνθετικά (με ΑΙ) έως το 2061- οι δημοσιογράφοι και οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί θα πρέπει να επανεξετάσουν επειγόντως το ρόλο και το σκοπό τους. Αλλά δεν είναι μόνο το περιεχόμενο που πρόκειται να υπερφορτιστεί. Η διανομή είναι επίσης έτοιμη για μια μεγάλη αναταραχή. Αυτή θα είναι η χρονιά που το Search Generative Experiences (SGE) θα αρχίσει να κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, μαζί με μια σειρά από chatbots που βασίζονται σε AI και θα προσφέρουν έναν ταχύτερο και πιο διαισθητικό τρόπο πρόσβασης σε πληροφορίες. Στις αισιόδοξες στιγμές τους, οι εκδότες προσβλέπουν σε μια εποχή όπου θα μπορούσαν να «σπάσουν» την εξάρτησή τους από μερικές γιγαντιαίες τεχνολογικές πλατφόρμες και να οικοδομήσουν στενότερες άμεσες σχέσεις με πιστούς επισκέπτες/χρήστες. Πώς βλέπουν οι μιντιάρχες το 2024; Σε έρευνα στην οποία συμμετείχαν 300 ψηφιακοί εκδότες από περισσότερες από 50 χώρες προκύπτει ότι μόλις οι μισοί (47%) από το δείγμα των δημοσιογράφων, των CEOs και των στελεχών δηλώνουν σίγουροι για τις προοπτικές της δημοσιογραφίας το επόμενο έτος, με περίπου το 1/10 (12%) να εκφράζει χαμηλή εμπιστοσύνη. Οι ανησυχίες σχετίζονται με το αυξανόμενο κόστος, τη μείωση των διαφημιστικών εσόδων και την επιβράδυνση της αύξησης των συνδρομών. Σχεδόν τα 2/3 (63%) δηλώνουν ότι ανησυχούν για την απότομη μείωση της επισκεψιμότητας παραπομπών από Social Media. Αμφιθυμία για την AI Οι εκδότες είναι αμφίθυμοι αναφορικά με τη χρήση AI για τη δημιουργία περιεχομένου, η οποία θεωρείται ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τη φήμη από περισσότερους από τους μισούς. Πειραματικές διεπαφές στο διαδίκτυο, όπως γυαλιά AR και VR και άλλες φορητές συσκευές, θα είναι ένα χαρακτηριστικό του 2024. ΠΆΝΤΩΣ, όλα δείχνουν πως τα ρομπότ ΑΙ και οι προσωπικοί βοηθοί θα γίνουν πιο ελκυστικοί το 2024. Πολλά από αυτά τα bots θα καθοδηγούνται από μια προσωπικότητα ή δημοσιογράφο, καθώς βελτιώνονται οι τεχνολογίες κλωνοποίησης, εγείροντας νομικά και ηθικά ερωτήματα. ΓΙΑ ΌΠΟΙΟΝ δεν το κατάλαβε αναμένονται μεγάλες μάχες μεταξύ των AI Doomers και των AI Accelerationists φέτος… Άλλες πιθανές εξελίξεις το 2024; Με βάση την περσινή πρόβλεψη, θα δούμε ακόμη περισσότερες εφημερίδες να σταματούν την καθημερινή παραγωγή εντύπων, καθώς το κόστος εκτύπωσης αυξάνεται και τα δίκτυα διανομής αποδυναμώνονται. ΑΝΑΜΈΝΕΤΑΙ σημαντική στροφή προς την ομαδοποίηση ψηφιακού ειδησεογραφικού και μη ειδησεογραφικού περιεχομένου, καθώς οι μεγάλοι εκδότες προσπαθούν να «κλειδώσουν» τους υπάρχοντες χρήστες/συνδρομητές. Όλες οι συνδρομές θα περιλαμβάνουν παιχνίδια, podcast, περιοδικά, βιβλία, ακόμη και περιεχόμενο από άλλους εκδότες. ΟΙ ΜΕΓΆΛΕΣ πλατφόρμες θα στραφούν επίσης σε επιχειρηματικά μοντέλα επί πληρωμή, καθώς προσπαθούν να μειώσουν την εξάρτησή τους από τη διαφήμιση, ενώ το X, το Meta και το TikTok θα προσφέρουν περισσότερες premium υπηρεσίες (content χωρίς διαφημίσεις και φιλικό προς το απόρρητο). ΑLTER EGO: Απέκτησε τα σήματα της «Ελευθεροτυπίας» έναντι 8,1 εκατ. ευρώ ΕΑΣΕ: Νέο Διοικητικό Συμβούλιο με πρόεδρο τον Γιάννη Παπαχρήστου ΕΙΙΡΑ: Έντονες αντιδράσεις στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού AI Doomers Vs AI Accelerationists… IΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ: Κωνσταντίνος Παπαλιός, Γεώργιος Παπαλιός ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Κωνσταντίνος Παπαλιός, Διαχειριστής Μικράς Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210.77.85.097 | e-mail: info@direction.gr www.direction.gr ΔΕΚΑΠΕΝΘΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ - #1118 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ: 250 ευρώ (περιλαμβάνεται ΦΠΑ 6%) Κωδικός: 011618 | ISSN έντυπης έκδοσης: 2408-0128 | ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης: 2732-8015 230356

News Report #1118 11/03/24 4 Η ΤΡΆΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΆΔΟΣ προκήρυξε ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για το έργο «Δειγματοληπτική έρευνα για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών». Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί από τον Μάιο του 2024 έως και τον Σεπτέμβριο 2024, στο πλαίσιο της αντίστοιχης έρευνας του Ευρωσυστήματος Household Finance and Consumption Survey (HFCS). Σκοπός της έρευνας είναι να αποτυπώσει την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών στην Ελλάδα, καταγράφοντας στοιχεία που αφορούν κυρίως το εισόδημα, την περιουσία, τα δάνεια και την κατανάλωση. Η έρευνα διενεργείται σε τυχαίο αντιπροσωπευτικό δείγμα των ιδιωτικών νοικοκυριών της χώρας με συνεντεύξεις, με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή (CAPI, CATI, CAWI). Το ερωτηματολόγιο βασίζεται στο κοινό ερωτηματολόγιο της HFCS και η τελική του μορφή προσδιορίζεται από την τράπεζα. Προσφορές μπορούν να υποβάλλονται μέχρι την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024 και ώρα 11:00 π.μ. Καθήκοντα Corporate Communications Director στο Attica Group (Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways, ANEK Lines και Africa Morocco Link) ανέλαβε η Κάλλια Μυλωνάκη, στέλεχος με περισσότερο από 20 χρόνια πείρας. Για πεντέμισι χρόνια κατείχε τη θέση της επικεφαλής της ομάδας Marketing και Επικοινωνίας της PwC Ελλάδας σε συνέχεια μιας πορείας για πάνω από 11 χρόνια στη V+O Communication αλλά και συνεργασιών νωρίτερα και με άλλες επιχειρήσεις από το χώρο του τουρισμού, της διαφήμισης, των εκδόσεων και του consulting. 1,3 εκατ. ευρώ για προώθηση φρούτων Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Οπωροκηπευτικών και Βάμβακος Πέλλας με έδρα τα Γιαννιτσά «τρέχει» διαγωνισμό για την ανάθεση του έργου «Fruitilisious from Europe στην εσωτερική αγορά (Γαλλία, Ελλάδα)». Η διάρκεια της σύμβασης είναι 36 μήνες και ο προϋπολογισμός της είναι αξίας 1.292.761,00 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Αντικείμενό της αποτελεί η επιλογή ενός εκτελεστικού οργανισμού για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης εκτέλεσης του προγράμματος «Ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης αγροτικών προϊόντων (ροδάκινων, νεκταρινιών και μήλων) στην εσωτερική αγορά (Γαλλία, Ελλάδα)». Προσφορές μπορούν να υποβάλλονται μέχρι τις 15 Μαρτίου. 4,97 εκατ. ευρώ είναι το budget της εκστρατείας ενημέρωσης των εκλογέων που βρίσκονται εντός και εκτός της ελληνικής επικράτειας για τη δυνατότητα άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος με επιστολική ψήφο ενόψει των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου. To Υπουργείο Εσωτερικών ανέθεσε στη Frank & Fame την υλοποίησή της (επικοινωνιακός σχεδιασμός - παραγωγή επικοινωνιακού και εντύπου υλικού - δράσεις και υπηρεσίες προβολής της καμπάνιας ενημέρωσης) μετά την εξέταση της προσφοράς της. Υπενθυμίζεται πως πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντας για κατάθεση προσφορών είχαν λάβει και οι attp και V+O. Η Singular Logic έχει αναλάβει το έργο για την παροχή υπηρεσιών ανάπτυξης λογισμικού για την επιστολική ψήφο. Στην Brands & Brains η Green Beverages Μετά από διερεύνηση της αγοράς, ο όμιλος Green Beverages επέλεξε την Brands & Brains για την ανάθεση του γραφείου Τύπου και των Δημοσίων Σχέσεων. Υπενθυμίζεται πως τον Απρίλιο του 2023 Ζαγόρι - Χήτος (Χήτος ΑΒΕΕ) και Green Cola έλαβαν την απόφαση να προχωρήσουν σε συγχώνευση. VML Greece και Satalia για την Εθνική Ασφαλιστική Η VML Greece και η Satalia προωθούν την καινοτομία και την ανάπτυξη στις τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης και ανακοίνωσαν την έναρξη της συνεργασίας τους με την Εθνική Ασφαλιστική. Στόχος είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση AI εφαρμογών που θα ενισχύσουν την data driven λήψη αποφάσεων της Εθνικής Ασφαλιστικής και θα προαγάγουν την καινοτομία εντός του οργανισμού. Στην OneTeam η Tomra σε Ελλάδα και Κύπρο Με την ίδρυση της Tomra Collection Greece το 2023 και τη λειτουργία των γραφείων της από τον Ιανουάριο του 2024, η Tomra -παγκόσμιος ηγέτης στον εξοπλισμό ανακύκλωσης- τοποθετείται δυναμικά στην ελληνική αγορά, για να συμβάλει στη μετάβασή της στο μοντέλο της κυκλικής οικονομίας. Η Tomra Collection είναι μέλος του Ομίλου Tomra, ο οποίος απασχολεί 3.400 άτομα παγκοσμίως. Η Tomra έχει επιλέξει την OneTeam ως σύμβουλο στρατηγικής επικοινωνίας σε Ελλάδα και Κύπρο. specs face

11/03/24 #1118 5 Η ADMINE υπογράφει την καμπάνια για τον Μακεδονικό Χαλβά, που φέτος γιορτάζει την επέτειο των 100 του χρόνων. Το σποτ συνοδεύεται από ολοκληρωμένη digital επικοινωνία και microsite, που εξιστορεί τα 100 χρόνια του Μακεδονικού Χαλβά. Παράλληλα, λανσάρονται το νέο λογότυπο καθώς και οι νέες συσκευασίες του Μακεδονικού Χαλβά, με στόχο την ανάδειξη μιας νέας σύγχρονης εικόνας του brand. Η 360º επικοινωνία σχεδιάστηκε από την Admine, ενώ την παραγωγή ανέλαβε η stefi productions, σε σκηνοθεσία Βαρδή Μαρινάκη. Η OGILVY δημιούργησε τη νέα καμπάνια για τη Eurobank και τη Eurolife FFH, που αφορά το νέο πρόγραμμα συνδυαστικών εκπτώσεων EurolifeSYN+. Πρωταγωνιστής, ένας χαρακτήρας που θα μπορούσε να είναι ο μέσος καταναλωτής: ο Κωνσταντίνος Βαρνάκης. Που είναι γνωστός όμως και ως Κώστας... ή και ως Κωστάκης, Costinho, ο «από πάνω» για το γείτονα, «μπαμπάς», ακόμα και ως Παναγιώτης για τον μηχανικό που δεν έχει μάθει ακόμη το όνομά του. Η παραγωγή έγινε από τη Foss Productions, σε σκηνοθεσία Χρήστου Κανάκη. Η LEO BURNETT GREECE υπογράφει τη νέα καμπάνια «Δεν έχω» για το σαμπουάν Head & Shoulders της P&G, με τον ηθοποιό Γιάννη Βασιλάκη, πρωταγωνιστή και της παγκόσμιας καμπάνιας. Οι ταινίες της καμπάνιας πλαισιώνονται από assets σε digital και social media κανάλια καθώς και από PR και influencer marketing ενέργειες, οι οποίες θα υλοποιηθούν από την MSL Greece. H Starcom έχει σχεδιάσει το media strategy της καμπάνιας, ενώ η παραγωγή των ταινιών πραγματοποιήθηκε από την Takes 2, σε σκηνοθεσία Μπάμπη Μακρίδη. ΤΟ ΕΘΝΙΚΌ ΚΈΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΏΝ ΕΡΕΥΝΏΝ (ΕΚΚΕ) προκήρυξε διαγωνισμό με αντικείμενο τη «διεξαγωγή δειγματοληπτικής κοινωνικής έρευνας για την πράσινη μετάβαση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό». Η εκτιμώμενη αξία χωρίς ΦΠΑ είναι 270.000 ευρώ και η εκτιμώμενη διάρκεια της σύμβασης είναι 8 μήνες. Προσφορές μπορούν να υποβάλλονται μέχρι τη Δευτέρα 1η Απριλίου και ώρα 18:00. Το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) ιδρύθηκε το 1959 υπό την αιγίδα της Unesco και αποτελεί το μοναδικό δημόσιο ερευνητικό κέντρο στην Ελλάδα που υπηρετεί τις κοινωνικές επιστήμες. Είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, εποπτευόμενο από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας (ΓΓΕΚ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Η ΕΨΑ παραμένει στη Frank & Fame Η ΕΨΑ προχωρά στην ανανέωση της συνεργασίας της με τη Frank & Fame. Η ανάθεση αφορά τον διαφημιστικό λογαριασμό της εταιρείας αναψυκτικών και αποτελεί την κατάληξη κλειστής διαγωνιστικής διαδικασίας που πραγματοποιήθηκε το τελευταίο διάστημα. Η Frank & Fame αναλαμβάνει την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στρατηγικής επικοινωνίας, τον δημιουργικό σχεδιασμό και την υλοποίηση των επικοινωνιακών υλικών σε όλο το φάσμα της above, below the line και digital επικοινωνίας της ΕΨΑ. Η Avant Tales για τη Septona Η Avant Tales event communications ανέλαβε με επιτυχία την οργάνωση και υλοποίηση της κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας της Septona, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 2 Φεβρουαρίου 2024 στον Πολυχώρο Νικολέλη, Κτήμα 28. Η εκδήλωση χαρακτηρίστηκε από μια πρωτότυπη προσέγγιση που επιμελήθηκε αποκλειστικά η Avant Tales για λογαριασμό της Septona, συνδυάζοντας την κοπή της πίτας με τη δημιουργία ενός αξέχαστου συναισθηματικού βιώματος για τους εργαζομένους της εταιρείας. Το concept της εκδήλωσης βασίστηκε στην ανταμοιβή, αναγνώριση και φροντίδα των εργαζόμενων της με το σλόγκαν «Κάθε κομμάτι μια μεγάλη επιτυχία». Το κεντρικό στοιχείο του event ήταν ένα τεράστιο puzzle board, στο οποίο ο κάθε εργαζόμενος συμπλήρωσε ένα προσωπικό κομμάτι puzzle, δημιουργώντας ένα ενιαίο puzzle wall που αντιπροσώπευε την ομαδική τους προσπάθεια και συνεργασία. Η Butter Studios για τη Wild Souls Στην Butter Studios έχει αναθέσει τη στρατηγική της social media επικοινωνίας και την παραγωγή η Wild Souls. Συγκεκριμένα, η Butter Studios δημιούργησε την καμπάνια της Wild Souls για την Καθαρά Δευτέρα. Η εταιρεία, πέρα από την ανάπτυξη του concept, ανέλαβε το Art Direction και την οργάνωση και επιμέλεια της παραγωγής. «Στόχος της καμπάνιας είναι η ταύτιση του παραδοσιακού γλυκού της Καθαράς Δευτέρας -του χαλβά- με τη Wild Souls αλλά και η ανάδειξή του με έναν πιο μοντέρνο και cool τρόπο», αναφέρει η Butter Studios. «Το Wild Souls είναι ένα μικρό καταφύγιο του απόλυτα φυσικού -έως και άγριου- βουτύρου και παραγώγων σουσαμιού και ξηρών καρπών και βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας», προσθέτει η εταιρεία. Νέα συνεργασία Baas Digital και Akzo Nobel H AkzoNobel εμπιστεύθηκε και πάλι την Baas Digital, αυτήν τη φορά για την επικοινωνία της νέας καμπάνιας «Connecting The Dots» του brand International, που αφορά την αιολική ενέργεια. Η καμπάνια «τρέχει» στις πλατφόρμες Meta, LinkedIn, Programmatic και Google Search. H Μinds για την ΕΥΑΘ Η Minds ανέλαβε το σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας για τα εγκαίνια του νέου «πράσινου» κτιρίου της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ), το οποίο θα στεγάσει τα κεντρικά της γραφεία. Συγκεκριμένα, η Minds, στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας με την ΕΥΑΘ, ανέλαβε τη δημιουργία σχετικής καμπάνιας, για digital μέσα και print. Επίσης, το agency επιμελήθηκε το επετειακό λογότυπο αλλά και την εκδήλωση των εγκαινίων των νέων γραφείων. Η METEORITES υπογράφει το δημιουργικό της νέας καμπάνιας της Lamberts για την πολυβιταμίνη Multi-Guard ADR. Το σποτ με το tagline «Νιώθεις καλύτερα!» αναπτύσσεται σε τηλεόραση και digital. ΤΗΝ DARKPONY επέλεξε η Byblos Luxury Villas για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη της νέας της ιστοσελίδας και για το performance marketing.

ΩΦΕΛΙΜΟΣ ΧΩΡΟΣ 21 χ 25,3 + 0,5 ξάκρισµα #1118 11/03/24 6 Cover Story

Η επέτειος των 100 χρόνων µιας εταιρείας αποτελεί ένα µοναδικό ορόσηµο, το οποίο συµβολίζει αντοχή, προσαρµοστικότητα και επιτυχία στη διάρκεια της πορείας της. Όταν κληθήκαµε από τη Διοίκηση του Οµίλου ΒΙΑΝΕΞ να αναλάβουµε την επικοινωνιακή προβολή της σηµαντικής επετείου, και γνωρίζοντας την επιτυχηµένη πορεία των τελευταίων ετών που την έχει καταστήσει την µεγαλύτερη φαρµακευτική εταιρεία της Ελλάδας, σκεφτήκαµε πως πέρα από το λαµπρό παρελθόν, ανοίγεται µπροστά και ένα ακόµη λαµπρότερο µέλλον. Και αυτό πρέπει να αποτυπωθεί στην καµπάνια µας. Σχεδιάσαµε και υλοποιήσαµε µια 360ο καµπάνια που περιλαµβάνει Τηλεοπτική Ταινία, Καταχωρήσεις, Web Banners, Outdoor, Εκδηλώσεις κτλ. Η καµπάνια παρουσιάστηκε αρχικά σε ειδική εκδήλωση που πραγµατοποιήθηκε αποκλειστικά για τους 1.367 εργαζόµενους του Οµίλου, από όλα τα σηµεία της Ελλάδας, αποδεικνύοντας πως για τον Όµιλο ΒΙΑΝΕΞ, οι άνθρωποι αποτελούν το σηµαντικότερο κεφάλαιό του. Εκεί, πραγµατοποιήθηκε η πρώτη προβολή της νέας τηλεοπτικής ταινίας µέσα από την οποία παρουσιάζονται όλοι οι σηµαντικοί σταθµοί της πορείας του Οµίλου αλλά και τα οφέλη που είχε η ελληνική κοινωνία από τον κάθε σταθµό του. Έτσι, παρακολουθούµε τον ήρωά µας να φτάνει στα γραφεία της ΒΙΑΝΕΞ και να «περνά» από όλους τους σηµαντικούς αυτούς σταθµούς. Από το πρώτο φαρµακείο της οικογένεια Γιαννακόπουλου, στο ελληνικό σπίτι που µία µαµά θεραπεύει τον πυρετό της κορούλας της. Στην ίδρυση της ΦΑΡΜΑΓΙΑΝ από τον Παύλο Γιαννακόπουλο και στην εξαγορά 4 υπερσύγχρονων εργοστασίων, όπου τα παραγόµενα σκευάσµατα βρίσκονται σε κάθε ελληνικό σπίτι για την ανακούφιση των ασθενών. Και φυσικά στη συνολική προσφορά στην ελληνική οικονοµία και κοινωνία. Οι παραγωγικές προκλήσεις της ταινίας ήταν αρκετές, καθώς εξ αρχής δεν θέλαµε να δηµιουργήσουµε ένα ντοκιµαντέρ, αλλά να συνδυάσουµε το παρελθόν µε το µέλλον. Τον σκοπό αυτό εξυπηρέτησε η χρήση του animation που έδωσε µία φρέσκια πνοή στη συνολική αποτύπωση της ιστορίας. ; μ μ ; 100 «Περηφάνια για το χθες, Πίστη για το αύριο» 11/03/24 #1118 7

Αντίστοιχα, δηµιουργήθηκαν δύο εταιρικές επετειακές καταχωρίσεις. Στη µία, ένα από τα πρώτα φαρµακευτικά σκευάσµατα του Οµίλου γίνεται ο καµβάς στον οποίο χαράσσεται µε στιβαρότητα και διακριτικότητα η ιστορία του. Αντίθετα, η δεύτερη καταχώρηση αφήνει πίσω της την νοσταλγική διάθεση και «ανοίγει το δρόµο» για το αύριο. Το αύριο της έρευνας, της καινοτοµίας, της ανάπτυξης. Θα θέλαµε αρχικά να ευχαριστήσουµε τη Διοίκηση του Οµίλου ΒΙΑΝΕΞ και ειδικά τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύµβουλο, κ. Δηµήτρη Γιαννακόπουλο, για την εµπιστοσύνη στο τόσο σηµαντικής σηµασίας έργο αλλά και για συνολική συνεργασία κατά το στάδιο προετοιµασίας των υλικών. Επίσης, την Stefi Productions, την Bounce, την Abnormal Studio και τον Άκη Πολύζο για το πολύ όµορφο ταξίδι που κάναµε µαζί. Γιάννης Γιαννικόπουλος / Project Lead Κατερίνα Κεραµιώτη / Project Lead Άννα Γεωργίου / Project Coordinator Αντώνης Ευαγγελίδης / Project Coordinator Μαρία Μπούτσικα / Project Coordinator Μαρίνα Καβούκα / Project Coordinator Όλγα Τριανταφύλλου / Project Coordinator Ανδρέας Βερνίκος / Project Coordinator Μαρία Στεφανίδη / Excec. Creative Producer Bounce Sound Studio /Sound Design - Music Abnormal Studio /VFX Animation Αγγελική Αϊδίνη / Line Producer Άκης Πολύζος / Director Βαγγέλης Κιρόζης / Prod. Set Designer Ντάνιελ Τζήκας / Prod. Set Designer Κασσιανή Καφετζή / Prod. Set Designer Γιάννης Καραχάλιος / Prod. Manager Χριστόφορος Παπαναγιώτου / Prod. Manager Αρµπη Γκοζίτα / Prod. Manager Παυλίνα Πατεράκη / Post Production Composition Πέτρος Γκέλας / Post Production Composition Θέλξη Ζυγούρη / Post Production Composition STEFI Productions Μυρσίνη Μαρούλη / Group Account Director Δανάη Παναγιώτου / Account Manager GRAVITY THE NEWTONS Βαγγέλης Τόλιας / Creative Director Δήµητρα Ανδρικοπούλου / Creative Director Αλέξανδρος Κωνσταντινίδης / Copywriter Ανδριάννα Ροδάκου / Art Director THE NEWTONS LABORATORY Mπορείτε να παρακολουθήσετε το νέο τηλεοπτικό spot εδώ: Cover Story #1118 11/03/24 8

NAD BWP 215 47 NEED TO KNOW MORE THAN JUST BUSINESS Το ειδησεογραφικό website www.BusinessNews.gr αποκτά νέα εικόνα και προσφέρει όλα τα νέα του επιχειρείν... και όχι µόνο. Πλοηγηθείτε µε ευκολία, από όποια συσκευή και αν συνδεθείτε, και δείτε ό,τι συµβαίνει τώρα στον επιχειρηµατικό κλάδο στην Ελλάδα και στον κόσµο, αλλά και όποιο άλλο θέµα σας ενδιαφέρει. Για έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση, από την Direction Business Network.

Interview #1118 11/03/24 10 Η περιουσία της BGM OMD είναι οι άνθρωποί της Ναταλία Αφεντουλίδου, Chief Executive Officer, BGM OMD

11/03/24 #1118 11 adb Πριν από λίγο καιρό ανακοινώθηκε πως αναλάβατε τη θέση της Chief Executive Officer της ΒGM OMD. Τι σημαίνει για την εταιρεία αυτή η «αλλαγή σκυτάλης», με μια νέα γενιά να αναλαμβάνει τη διοίκηση και το «τιμόνι» του agency; Με αυτόν τον τρόπο, η BGM OMD προχωρά πέρα από την απλή αντίληψη της ανάγκης για εκσυγχρονισμό και εξέλιξη και μεταβαίνει στο επόμενο στάδιο, την πράξη. Καταδεικνύει απόλυτα και εμπράκτως ότι είναι κατάλληλα εκπαιδευμένη και εξοπλισμένη για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του παρόντος. Η εξέλιξη του κλάδου είναι ραγδαία και η πρόοδος της τεχνολογίας, με έμφαση στην τεχνητή νοημοσύνη, φέρνει επανάσταση. Μέσω της καινοτομίας, προωθούμε τη δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρουν νέες δυνατότητες στους πελάτες μας και αλλάζουν τον τρόπο επικοινωνίας τους με τους καταναλωτές. Παράλληλα, προωθούμε μια σύγχρονη εταιρική κουλτούρα που ενισχύει το ταλέντο των ανθρώπων μας, αναπτύσσει τις δεξιότητές τους, προωθεί την ελεύθερη έκφραση των ιδεών τους και συμπεριλαμβάνει αποτελεσματικές εσωτερικές διαδικασίες ανατροφοδότησης. adb Για εσάς προσωπικά τι σημαίνει αυτός ο νέος ρόλος που αναλαμβάνετε; Ποιες είναι οι προτεραιότητες που έχετε θέσει; Θα χώριζα τις προτεραιότητες σε τρεις πυλώνες: Καινοτομία, Σύγχρονες Πρακτικές Διοίκησης και Ενδυνάμωση Ομάδων, Ισχυροί Δεσμοί με τους Πελάτες. Ο πυλώνας της καινοτομίας επικεντρώνεται στο να παραμένουμε μπροστά στις τάσεις, να υιοθετούμε πρωτοποριακές προσεγγίσεις και να εκμεταλλευόμαστε την τεχνολογία, προκειμένου να δημιουργούμε επικοινωνίες πολύ ισχυρές σε αποτελεσματικότητα. Αξιοποιούμε τις δυνατότητες κορυφαίων εργαλείων και πλατφορμών, εφαρμόζοντας προηγμένες πρακτικές χρήσης δεδομένων. Δίνουμε έμφαση στη συλλογή, την ανάλυση και την ερμηνεία των δεδομένων, ώστε να κατανοούμε καλύτερα τη συμπεριφορά του κοινού, να μετράμε την αποτελεσματικότητα των εκστρατειών και να βελτιώνουμε τα πλάνα μας. Σχετικά με τις σύγχρονες πρακτικές διοίκησης, προωθούμε ένα περιβάλλον εργασίας όπου τα μέλη της ομάδας συνεισφέρουν πάρα πολύ ενεργά στο εταιρικό αποτέλεσμα και συνεργάζονται πολύ στενά προς την επίτευξη κοινών στόχων. Δημιουργούμε πολύ δυνατές ομάδες που εξυπηρετούν τους πελάτες 360˚, ξεπερνώντας τους διαχωρισμούς αναλογικών/ψηφιακών μέσων, διαχωρισμοί που ανήκουν στο παρελθόν. Τα στελέχη μας και οι ομάδες μας ενδυναμώνονται, εκπαιδεύονται και κατευθύνονται έτσι, ώστε να ανταποκρίνονται πάρα πολύ αποτελεσματικά σε όλο το εύρος των διαθέσιμων μέσων, πάντα με το σκεπτικό ότι εξυπηρετούμε τη μάρκα και την επικοινωνία της, που είναι ενιαία. Ταυτόχρονα, ισχυροποιούμε περαιτέρω την πολύ δυνατή ομάδα tv buying της εταιρείας και παράλληλα ενισχύουμε το digital performance team με experts στις πλατφόρμες. Η BGM OMD North, δηλαδή η ομάδα μας στο γραφείο της Θεσσαλονίκης, είναι πάντα υψηλά στις προτεραιότητες της εταιρείας, και το 2024 τη βρίσκει ακόμα πιο ενισχυμένη με digital στέλεχος που εξυπηρετεί τους πελάτες με έδρα τη Βόρεια Ελλάδα. Τέλος, η δημιουργία ισχυρών δεσμών με τους πελάτες και η αποτελεσματική επικοινωνία είναι θεμελιώδης πυλώνας για κάθε επιτυχημένο media agency. Αυτό περιλαμβάνει την κατανόηση των αναγκών και των στόχων των πελατών μας, την παροχή εξατομικευμένων λύσεων και εξαιρετικής εξυπηρέτησης. Επιπλέον, εμπλέκει τη διατήρηση τακτικής, ουσιαστικής επικοινωνίας και πλήρους διαφάνειας - στοιχεία που εξασφαλίζουν την ευθυγράμμιση μεταξύ των στόχων της εταιρείας και των πελατών. adb Η νέα εποχή της BGM OMD συνδυάζεται και με το λανσάρισμα της Hearts & Science στην Ελλάδα. Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νεότερου δικτύου της Οmnicom και τι καινούργιο πιστεύετε μπορεί να κομίσει στην ελληνική αγορά media specialists; Η Hearts & Science είναι μια παγκόσμια δύναμη αλλαγής. Με πυξίδα το σεβασμό στους καταναλωτές, χρησιμοποιεί την πλέον προηγμένη τεχνολογία προκειμένου να εντοπίσει και να αναλύσει σήματα και δεδομένα καταναλωτικών συμπεριφορών που οδηγούν σε ουσιαστικές συνδέσεις μαζί τους. Τροφοδοτείται από τα δεδομένα, εμπνέεται από το σκοπό. H Hearts & Science έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει εκθετική ανάπτυξη στις μάρκες που την εμπιστεύονται. H μοναδική της πλατφόρμα προσφέρει ευέλικτες λύσεις στους πελάτες, συνδυάζοντας 1st-party data και επιτρέποντας user-level ανάλυση σε future-proofed, privacycompliant, data-clean rooms. adb Γενικότερα, ποιο θα λέγατε πως είναι το USP της BGM OMD; Τι την κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό; Η περιουσία της BGM OMD είναι οι άνθρωποί της. Οι παλαιότεροι και οι νεότεροι, αυτή η μίξη δεξιοτήτων και προσωπικοτήτων που δημιουργεί ένα τόσο δυναμικό και συμπληρωματικό περιβάλλον. Στελέχη γεμάτα ενέργεια, ιδέες, εμπειρία, σοφία, έμπνευση σχεδιάζουν και καινοτομούν καθημερινά. Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της BGM OMD είναι ότι πρόκειται για το πρώτο media agency στην Ελλάδα που εμπιστεύτηκε την ηγεσία του σε δύο ανθρώπους της γενιάς των «σαραντάρηδων». Μαζί μου είναι ο Πέτρος Λυτρίβης, με το ρόλο του Chief Digital Officer, στέλεχος επίσης βγαλμένο από τα σπλάχνα της εταιρείας όπως κι εγώ. Από κοινού αναλάβαμε την καθοδήγηση της εταιρείας σε αυτήν τη νέα εποχή που είναι ήδη παρούσα. adb Πόσο σημαντικό είναι για ένα media agency να ανήκει σε ένα δίκτυο όπως αυτό της ΟΜD και σε έναν όμιλο σαν την Omnicom; Η BGM OMD ως θυγατρική της Omnicom, δίκτυο της οποίας αποτελεί η OMG παγκοσμίως, απολαμβάνει την πρόσβαση σε πόρους, γνώσεις και εμπειρία από πολλές αγορές παγκοσμίως. Επιπλέον, διαθέτουμε άμεση πρόσβαση σε προηγμένες τεχνολογικές λύσεις και εργαλεία καθώς και τη δυνατότητα άμεσης συνεργασίας με ομάδες επιστημόνων στα κέντρα της Ευρώπης και της Αμερικής, μαζί με τους οποίους επεξεργαζόμαστε μελέτες για τους πελάτες μας. Πέραν αυτού, η πολιτική Omnicom που διέπει όλες τις θυγατρικές ανά τον κόσμο θέτει ως προτεραιότητα διαδικασίες απόλυτης διαφάνειας και εξειδικευμένους μηχανισμούς εσωτερικού ελέγχου, ενώ ταυτόχρονα η πιστοΣτην πρώτη της συνέντευξη από τότε που ανέλαβε το ρόλο της Chief Executive Officer της ΒGM OMD η Ναταλία Αφεντουλίδου μας μίλησε για τις προτεραιότητες της εταιρείας σε αυτήν τη νέα εποχή, τη Hearts & Science, που κάνει την είσοδό της στη χώρα μας, την ελληνική αγορά και τις παγκόσμιες τάσεις. Επίσης, κατέθεσε την άποψή της για την εικόνα που θα έχει το media agency του μέλλοντος και τις δεξιότητες που θα πρέπει να διαθέτουν τα στελέχη του χώρου. Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς

Interview #1118 11/03/24 12 ληπτική αξιολόγηση και η ασφαλιστική κάλυψη της πελατειακής βάσης εξασφαλίζουν τόσο τη βάση της επιχειρηματικής βιωσιμότητας όσο και την απόλυτη αξιοπιστία έναντι των πελατών και των προμηθευτών μας σε μια αγορά που, ως γνωστόν, έχει υποφέρει πολύ στο κομμάτι αυτό στο παρελθόν. adb Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις που βλέπετε να καταγράφονται στην αγορά των media specialists διεθνώς και εκτιμάτε πως θα μας απασχολούν όλο και περισσότερο και στην Ελλάδα; Η κυριότερη τάση αυτήν τη στιγμή είναι η αυξημένη χρήση δεδομένων και η ανάπτυξη της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης. Ουσιαστικά, το ΑΙ θα μας επιτρέπει όλο και περισσότερο να αναλύουμε γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα μεγάλες ποσότητες δεδομένων κι έτσι θα κατανοούμε καλύτερα και ταχύτερα τη συμπεριφορά των καταναλωτών, αλλά και θα παράγουμε και πιο ακριβείς και εξατομικευμένες λύσεις, πάλι με τη σωστή χρήση της τεχνητής νοημοσύνης Μια άλλη σταθερή τάση τα τελευταία χρόνια είναι η ανάπτυξη του βίντεο περιεχομένου. Η αυξημένη κατανάλωση βίντεο σε όλες τις πλατφόρμες και από τη μεγαλύτερη μέχρι τη μικρότερη σε μέγεθος συσκευή, δημιουργεί μεγάλη ζήτηση για εντυπωσιακό, διαδραστικό και ιδανικά καθηλωτικό περιεχόμενο. Η κατάλληλη και συνδυαστική χρήση των βίντεο λύσεων θα συνεχίσει να είναι μια σπαζοκεφαλιά, σε ό,τι αφορά την υλοποίηση, σε όλα τα στρατηγικά σχέδια των μαρκών. Επιπλέον, σημαντική είναι και η αυξανόμενη δραστηριότητα των μαρκών στο influencer marketing. Οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την αξία της συνεργασίας με influencers για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, καθιστώντας το influencer marketing έναν σημαντικό παράγοντα στον τομέα των media specialists. Τέλος, η σταθερή τάση διατήρησης της Τηλεόρασης σε υψηλά επίπεδα επένδυσης αξίζει επίσης να αναφερθεί. Η τηλεόραση φυσικά παραμένει ένα ισχυρό μέσο επικοινωνίας, με μεγάλη επίδραση στο κοινό. adb Ζητήματα ελληνικής «ιδιαιτερότητας» που καταγράφονται στην αγορά όπως η απαγόρευση των υπηρεσιών media benchmarking και της ανταλλαγής πληροφοριών για τις τιμές των διαφημίσεων, η έλλειψη αξιόπιστων κοινά αποδεκτών μετρήσεων, το clutter στην τηλεοπτική διαφήμιση κ.ά., πώς επηρεάζουν την εγχώρια αγορά media agencies; Όλα αυτά τα δεδομένα που περιγράφετε, αυτό που κάνουν είναι να δυσκολεύουν τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων σχετικά με την καλύτερη στρατηγική επικοινωνίας. Η πρόθεση είναι η προάσπιση των συμφερόντων των εμπλεκόμενων μερών μέσω της εμπιστευτικότητας, ταυτόχρονα όμως η αγορά γνωρίζει πολύ καλά. Η έλλειψη αξιόπιστων μετρήσεων στις καμπάνιες στα ελληνικά sites, στις επικοινωνίες που στοχεύουν στο επάνω μέρος του funnel, επίσης στερεί τη δυνατότητα στα agencies να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα των καμπανιών τους και να προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις στους πελάτες τους, αλλά ταυτόχρονα και στους εκδότες να αυξήσουν ενδεχομένως τα έσοδά τους. Το clutter στην τηλεοπτική διαφήμιση σίγουρα επηρεάζει τις τηλεοπτικές μας καμπάνιες, δυσκολεύοντας την ορατότητα των μαρκών. adb Οι πληθωριστικές πιέσεις που οδηγούν σε ανατιμήσεις και μείωση της κατανάλωσης, έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα και για την αγορά των media; Στον σύγχρονο κόσμο των media, η απάντηση είναι πάντα η ίδια: δεδομένα και περιεχόμενο. Η νέα οικονομική πραγματικότητα αναγκάζει τις εταιρείες να αναθεωρούν συστηματικά τις στρατηγικές τους και τις τακτικές προσέγγισης του κοινού. Η απαίτηση για αποτελεσματικές και αποδοτικές καμπάνιες είναι ιδιαίτερα υψηλή. Οι διαφημιζόμενοι επιδιώκουν πιο στοχευμένους τρόπους προβολής, με μεγαλύτερη κατανόηση του κοινού τους και πιο εξατομικευμένες προσεγγίσεις. Ταυτόχρονα, η ανάγκη για κατάλληλο περιεχόμενο γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική και οι μάρκες αναζητούν πρωτότυπο και δημιουργικό περιεχόμενο, για να ξεχωρίσουν και να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κοινού τους. adb Πώς θα μοιάζει, κατά τη γνώμη σας, το media agency του μέλλοντος και ποιο σώμα δεξιοτήτων θα πρέπει να διαθέτουν οι εργαζόμενοι σε αυτό; Οι εργαζόμενοι στο media agency του μέλλοντος θα πρέπει να έχουν βαθιά κατανόηση των ψηφιακών πλατφορμών, των τεχνολογιών και των τάσεων. Να είναι εξοικειωμένοι με τη διαχείριση των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, με συστήματα διαχείρισης περιεχομένου, με εργαλεία ανάλυσης δεδομένων αλλά και με αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη. Με την υπερπληθώρα δεδομένων που θα είναι διαθέσιμη, οι εργαζόμενοι θα πρέπει να έχουν ισχυρές αναλυτικές ικανότητες για να εξάγουν εφαρμόσιμες πληροφορίες από μεγάλα σύνολα δεδομένων. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να μπορούν να αναγνωρίσουν και να εκμεταλλευτούν κατάλληλα τις πληροφορίες που έχουν περισσότερη ουσία. Παρά την έμφαση στην τεχνολογία, η δημιουργικότητα θα παραμένει κρίσιμη δεξιότητα στα media agencies. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να μπορούν να δημιουργούν στρατηγικές εφαρμογές, πειστικές αφηγήσεις και εμπειρίες που θα αντικατοπτρίζουν τις ανάγκες του κοινού σε διάφορες πλατφόρμες και μορφές. Σίγουρα θα πρέπει να είναι άνετοι, να συνεργάζονται αποτελεσματικά σε διαφορετικές ομάδες, πιο συμπεριληπτικές, καθώς η δουλειά μας θα γίνεται όλο και πιο ευρεία. Οι άνθρωποι των media θα δουλεύουν στενά με δημιουργούς περιεχομένου, με προγραμματιστές, με data scientists, με στελέχη μάρκετινγκ, με συνεργάτες από όλα τα διαθέσιμα μέσα επικοινωνίας. Θα πρέπει να έχουν στρατηγική σκέψη και να κατανοούν τους ευρύτερους στόχους των μαρκών που επικοινωνούν και να τους συνδυάζουν κατάλληλα με τις δυναμικές των διαθέσιμων μέσων. Πάντα θα χρειάζεται τα στελέχη media, όπως οι εργαζόμενοι σε κάθε τομέα, να σκέφτονται κριτικά και να επιλύουν προβλήματα δημιουργικά, να έχουν έναν ισχυρό ηθικό πυρήνα και να δίνουν προτεραιότητα στην ακεραιότητα, τη διαφάνεια και την ευθύνη σε όλες τις πτυχές της εργασίας τους. Να είναι αφοσιωμένοι στη συνεχή μάθηση και στην επαγγελματική ανάπτυξη. Συνολικά, ο εργαζόμενος του μέλλοντος σε ένα media agency θα πρέπει να είναι ένας ευέλικτος και πολυτάλαντος επαγγελματίας, εξοπλισμένος με ένα συνδυασμό τεχνικών γνώσεων, δημιουργικών ικανοτήτων, στρατηγικής σκέψης και ηθικής ευαισθησίας, για να ευδοκιμήσει στον διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο του marketing και της επικοινωνίας. Ναταλία Αφεντουλίδου, Chief Executive Officer, BGM OMD

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=