ADBUSINESS #1118

Interview #1118 11/03/24 12 ληπτική αξιολόγηση και η ασφαλιστική κάλυψη της πελατειακής βάσης εξασφαλίζουν τόσο τη βάση της επιχειρηματικής βιωσιμότητας όσο και την απόλυτη αξιοπιστία έναντι των πελατών και των προμηθευτών μας σε μια αγορά που, ως γνωστόν, έχει υποφέρει πολύ στο κομμάτι αυτό στο παρελθόν. adb Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις που βλέπετε να καταγράφονται στην αγορά των media specialists διεθνώς και εκτιμάτε πως θα μας απασχολούν όλο και περισσότερο και στην Ελλάδα; Η κυριότερη τάση αυτήν τη στιγμή είναι η αυξημένη χρήση δεδομένων και η ανάπτυξη της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης. Ουσιαστικά, το ΑΙ θα μας επιτρέπει όλο και περισσότερο να αναλύουμε γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα μεγάλες ποσότητες δεδομένων κι έτσι θα κατανοούμε καλύτερα και ταχύτερα τη συμπεριφορά των καταναλωτών, αλλά και θα παράγουμε και πιο ακριβείς και εξατομικευμένες λύσεις, πάλι με τη σωστή χρήση της τεχνητής νοημοσύνης Μια άλλη σταθερή τάση τα τελευταία χρόνια είναι η ανάπτυξη του βίντεο περιεχομένου. Η αυξημένη κατανάλωση βίντεο σε όλες τις πλατφόρμες και από τη μεγαλύτερη μέχρι τη μικρότερη σε μέγεθος συσκευή, δημιουργεί μεγάλη ζήτηση για εντυπωσιακό, διαδραστικό και ιδανικά καθηλωτικό περιεχόμενο. Η κατάλληλη και συνδυαστική χρήση των βίντεο λύσεων θα συνεχίσει να είναι μια σπαζοκεφαλιά, σε ό,τι αφορά την υλοποίηση, σε όλα τα στρατηγικά σχέδια των μαρκών. Επιπλέον, σημαντική είναι και η αυξανόμενη δραστηριότητα των μαρκών στο influencer marketing. Οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την αξία της συνεργασίας με influencers για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, καθιστώντας το influencer marketing έναν σημαντικό παράγοντα στον τομέα των media specialists. Τέλος, η σταθερή τάση διατήρησης της Τηλεόρασης σε υψηλά επίπεδα επένδυσης αξίζει επίσης να αναφερθεί. Η τηλεόραση φυσικά παραμένει ένα ισχυρό μέσο επικοινωνίας, με μεγάλη επίδραση στο κοινό. adb Ζητήματα ελληνικής «ιδιαιτερότητας» που καταγράφονται στην αγορά όπως η απαγόρευση των υπηρεσιών media benchmarking και της ανταλλαγής πληροφοριών για τις τιμές των διαφημίσεων, η έλλειψη αξιόπιστων κοινά αποδεκτών μετρήσεων, το clutter στην τηλεοπτική διαφήμιση κ.ά., πώς επηρεάζουν την εγχώρια αγορά media agencies; Όλα αυτά τα δεδομένα που περιγράφετε, αυτό που κάνουν είναι να δυσκολεύουν τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων σχετικά με την καλύτερη στρατηγική επικοινωνίας. Η πρόθεση είναι η προάσπιση των συμφερόντων των εμπλεκόμενων μερών μέσω της εμπιστευτικότητας, ταυτόχρονα όμως η αγορά γνωρίζει πολύ καλά. Η έλλειψη αξιόπιστων μετρήσεων στις καμπάνιες στα ελληνικά sites, στις επικοινωνίες που στοχεύουν στο επάνω μέρος του funnel, επίσης στερεί τη δυνατότητα στα agencies να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα των καμπανιών τους και να προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις στους πελάτες τους, αλλά ταυτόχρονα και στους εκδότες να αυξήσουν ενδεχομένως τα έσοδά τους. Το clutter στην τηλεοπτική διαφήμιση σίγουρα επηρεάζει τις τηλεοπτικές μας καμπάνιες, δυσκολεύοντας την ορατότητα των μαρκών. adb Οι πληθωριστικές πιέσεις που οδηγούν σε ανατιμήσεις και μείωση της κατανάλωσης, έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα και για την αγορά των media; Στον σύγχρονο κόσμο των media, η απάντηση είναι πάντα η ίδια: δεδομένα και περιεχόμενο. Η νέα οικονομική πραγματικότητα αναγκάζει τις εταιρείες να αναθεωρούν συστηματικά τις στρατηγικές τους και τις τακτικές προσέγγισης του κοινού. Η απαίτηση για αποτελεσματικές και αποδοτικές καμπάνιες είναι ιδιαίτερα υψηλή. Οι διαφημιζόμενοι επιδιώκουν πιο στοχευμένους τρόπους προβολής, με μεγαλύτερη κατανόηση του κοινού τους και πιο εξατομικευμένες προσεγγίσεις. Ταυτόχρονα, η ανάγκη για κατάλληλο περιεχόμενο γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική και οι μάρκες αναζητούν πρωτότυπο και δημιουργικό περιεχόμενο, για να ξεχωρίσουν και να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κοινού τους. adb Πώς θα μοιάζει, κατά τη γνώμη σας, το media agency του μέλλοντος και ποιο σώμα δεξιοτήτων θα πρέπει να διαθέτουν οι εργαζόμενοι σε αυτό; Οι εργαζόμενοι στο media agency του μέλλοντος θα πρέπει να έχουν βαθιά κατανόηση των ψηφιακών πλατφορμών, των τεχνολογιών και των τάσεων. Να είναι εξοικειωμένοι με τη διαχείριση των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, με συστήματα διαχείρισης περιεχομένου, με εργαλεία ανάλυσης δεδομένων αλλά και με αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη. Με την υπερπληθώρα δεδομένων που θα είναι διαθέσιμη, οι εργαζόμενοι θα πρέπει να έχουν ισχυρές αναλυτικές ικανότητες για να εξάγουν εφαρμόσιμες πληροφορίες από μεγάλα σύνολα δεδομένων. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να μπορούν να αναγνωρίσουν και να εκμεταλλευτούν κατάλληλα τις πληροφορίες που έχουν περισσότερη ουσία. Παρά την έμφαση στην τεχνολογία, η δημιουργικότητα θα παραμένει κρίσιμη δεξιότητα στα media agencies. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να μπορούν να δημιουργούν στρατηγικές εφαρμογές, πειστικές αφηγήσεις και εμπειρίες που θα αντικατοπτρίζουν τις ανάγκες του κοινού σε διάφορες πλατφόρμες και μορφές. Σίγουρα θα πρέπει να είναι άνετοι, να συνεργάζονται αποτελεσματικά σε διαφορετικές ομάδες, πιο συμπεριληπτικές, καθώς η δουλειά μας θα γίνεται όλο και πιο ευρεία. Οι άνθρωποι των media θα δουλεύουν στενά με δημιουργούς περιεχομένου, με προγραμματιστές, με data scientists, με στελέχη μάρκετινγκ, με συνεργάτες από όλα τα διαθέσιμα μέσα επικοινωνίας. Θα πρέπει να έχουν στρατηγική σκέψη και να κατανοούν τους ευρύτερους στόχους των μαρκών που επικοινωνούν και να τους συνδυάζουν κατάλληλα με τις δυναμικές των διαθέσιμων μέσων. Πάντα θα χρειάζεται τα στελέχη media, όπως οι εργαζόμενοι σε κάθε τομέα, να σκέφτονται κριτικά και να επιλύουν προβλήματα δημιουργικά, να έχουν έναν ισχυρό ηθικό πυρήνα και να δίνουν προτεραιότητα στην ακεραιότητα, τη διαφάνεια και την ευθύνη σε όλες τις πτυχές της εργασίας τους. Να είναι αφοσιωμένοι στη συνεχή μάθηση και στην επαγγελματική ανάπτυξη. Συνολικά, ο εργαζόμενος του μέλλοντος σε ένα media agency θα πρέπει να είναι ένας ευέλικτος και πολυτάλαντος επαγγελματίας, εξοπλισμένος με ένα συνδυασμό τεχνικών γνώσεων, δημιουργικών ικανοτήτων, στρατηγικής σκέψης και ηθικής ευαισθησίας, για να ευδοκιμήσει στον διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο του marketing και της επικοινωνίας. Ναταλία Αφεντουλίδου, Chief Executive Officer, BGM OMD

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=