#1118 11/03/24 16 Ε ξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα του 1ου Sentiment Survey της ΕΔΕΕ. Όπως φαίνεται, από την έρευνα προκύπτει πως πάνω από 1 στους 2 εργαζομένους στον εγχώριο κλάδο επικοινωνίας αισθάνονται αγχωμένοι για τη δουλειά τους, με τους Media Specialists και τους εργαζομένους στο PR να νιώθουν πιο πιεσμένοι. Πολύ σημαντικό είναι πως 8 στους 10 εργαζομένους δηλώνουν υπερήφανοι που εργάζονται στην επικοινωνία, αλλά από την άλλη μεριά ένα 28% αναφέρει πως δεν θα συνέστηνε σε κάποιον να εργαστεί στον κλάδο. Επίσης, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως οι εργαζόμενοι δηλώνουν πιο αισιόδοξοι για το μέλλον της εταιρείας τους παρά για το μέλλον του κλάδου εν γένει… Ο κλάδος της επικοινωνίας σήμερα Αναλυτικότερα, από την έρευνα προκύπτουν τα εξής: Παρατηρήθηκαν αρκετά υψηλά επίπεδα αφοσίωσης των εργαζομένων στον κλάδο, από τη στιγμή που στην πλειονότητά τους οι εργαζόμενοι δηλώνουν περήφανοι για την επιλογή τους να εργαστούν στην επικοινωνία, ενώ θεωρούν ότι θα συνεχίσουν να το κάνουν στο άμεσο μέλλον. Διακρίνεται επίσης και ένα αίσθημα προόδου μέσα από την εργασία τους. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι δηλώνουν τόσο ασφαλείς για το ότι θα συνεχίσουν να έχουν τη δουλειά τους, όσο και αισιόδοξοι για το μέλλον της εταιρείας που εργάζονται. Δεν λείπουν εν τούτοις και τα σημάδια δυσαρέσκειας με τον κλάδο. Ένα 28% των εργαζόμενων δεν θα συνέστηνε σε κάποιον/α να εργαστεί στην Επικοινωνία, ενώ πάνω από ένας στους τρεις δηλώνει απαισιόδοξος για το μέλλον του κλάδου της Επικοινωνίας εν γένει. Εξετάζοντας το ζήτημα κλαδικά, διακρίνουμε πως η δυσαρέσκεια είναι εντονότερη στους κλάδους της Διαφήμισης, του Design και των IMC. Τόσο η μειωμένη πιθανότητα σύστασης όσο και η απαισιοδοξία προέρχονται κυρίως από τους εργαζομένους στον κλάδο της διαφήμισης. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι δηλώνουν πιο αισιόδοξοι για το μέλλον της εταιρείας τους παρά για το μέλλον του κλάδου εν γένει, γεγονός το οποίο ερμηνεύεται από την αίσθηση προόδου για την εταιρεία στην οποία εργάζονται. Το εργασιακό περιβάλλον τέλος περιγράφεται ως υγιές σε ό,τι αφορά τις διαπροσωπικές σχέσεις και το day to day experience, με ελλείψεις όμως να παρουσιάζονται σε ζητήματα εταιρικής κουλτούρας και εκπαίδευσης προσωπικού. Εστιάζοντας στους κλάδους, διακρίνουμε ότι οι πιο εύρωστοι είναι εκείνοι των Media & P.R, ενώ ο μεγαλύτερος βαθμός ανασφάλειας/ δυσαρέσκειας προέρχεται από το χώρους της διαφήμισης, του Design και του IMC. Η δυσαρέσκεια των διαφημιστών με άλλους δύο κλάδους διαφέρει στο γεγονός ότι αποτελεί περισσότερο δυσαρέσκεια από τις υπάρχουσες συνθήκες εργασίας και το μέλλον του κλάδου, παρά από την ανασφάλεια για την προσωπική τους εργασία. Τέλος, σε ό,τι αφορά το seniority, o μεγαλύτερος βαθμός δυσαρέσκειας εντοπίζεται στο senior & mid level. Ψυχική και οικονομική ευρωστία: Η επικοινωνία αποτελεί έναν ιδιαίτερα στρεσογόνο τομέα, με πάνω από 1 στους 2 εργαζομένους να δηλώνει άγχος στο εργασιακό του περιβάλλον. Εστιάζοντας κλαδικά, διακρίνουμε πως οι Media Specialists και οι εργαζόμενοι στο P.R είναι οι πιο πιεσμένοι, ενώ κοιτάζοντας τη θέση, βλέπουμε το άγχος να καταβάλλει περισσότερο το leadership και το mid level. Το ζήτημα της ψυχικής υγείας συνεχίζει να αποτελεί ταμπού στον εργασιακό χώρο, με 1 στους 3 εργαζομένους να μην αισθάνεται άνετα να μιλήσει γι’ αυτά τα ζητήματα, παρά τις καλές διαπροσωπικές σχέσεις και το φιλικό περιβάλλον που επικρατεί. Αναφορικά με την οικονομική κατάσταση των εργαζομένων, παρατηρείται ένα αίσθημα στασιμότητας όσον αφορά το διαθέσιμο εισόδημα, ενώ οι βασικές λειτουργικές δαπάνες απορροφούν γύρω στο 90% του διαθέσιμου εισοδήματος. Κλάδος επικοινωνίας Πάνω από τους μισούς εργαζομένους αισθάνονται αγχωμένοι Τι προκύπτει από το 1ο Sentiment Survey της ΕΔΕΕ. Οι απόψεις των εργαζομένων για το παρόν και το μέλλον του κλάδου της επικοινωνίας, το επίπεδο ικανοποίησής τους και ο βαθμός ψυχολογικής και οικονομικής ευρωστίας τους.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=