ADBUSINESS #1118

#1118 11/03/24 18 Διαφορετικότητα, Ισότητα και Ένταξη: Υπάρχει μεγάλος βαθμός ευαισθητοποίησης όσον αφορά τα ζητήματα Διαφορετικότητας, Ισότητας και Ένταξης, με μια παράλληλη αίσθηση ανικανοποίητου όσον αφορά την ικανοποίηση των ζητημάτων αυτών από τον κλάδο. Το κύριο αίτημα που δεν ικανοποιείται σχετίζεται με την έμφυλη ισορροπία στις θέσεις ευθύνης. Ενώ δεν παρατηρείται κάποια κλαδική διαφοροποίηση στα ζητήματα αυτά, εν τούτοις διακρίνουμε σημαντικές έμφυλες και ηλικιακές διαφοροποιήσεις με: › Τις γυναίκες και τους νεότερους σε ηλικία να δηλώνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον εργασίας σε έναν κλάδο ευαίσθητο σε αυτά τα ζητήματα › Τους άνδρες και τους μεγαλύτερους σε ηλικία (51+) να δηλώνουν πιο ικανοποιημένοι από την υπάρχουσα κατάσταση. Υβριδική εργασία: Η ζωή στο γραφείο έχει επανέλθει στα προ Covid επίπεδα, με την τηλεργασία να χρησιμοποιείται περισσότερο ως συμπληρωματική διευκόλυνση, παρά ως μια μόνιμη κατάσταση. Πλέον πάνω από 8 στους 10 εργαζομένους στον κλάδο της επικοινωνίας περνούν το μεγαλύτερο μέρος της εργασιακής εβδομάδας στο γραφείο. Εστιάζοντας στους κλάδους, βλέπουμε πως στους κλάδους της διαφήμισης, του design και του IMC περνούν ακόμη περισσότερο χρόνο στο γραφείο. Συνεχίζει να αποτελεί θεμιτή κατάσταση για τους εργαζομένους, με αρνητική προς το seniority συσχέτιση (προτιμάται κυρίως από τους junior & mid level). Γενικότερα, οι εργαζόμενοι σε όλα τα κλιμάκια πλην του leadership προτιμούν να εργάζονται από απόσταση, ενώ το μέτρο της τηλεργασίας θεωρείται ακόμα πιο επιθυμητό στις περιπτώσεις που εφαρμόζεται. Παρομοίως, θεωρείται πιο παραγωγικός τρόπος να εργάζεται κάποιος από τους πιο νέους, ενώ φαίνεται να δημιουργεί προβλήματα στα ανώτερα κλιμάκια. Η τηλεργασία θεωρείται χρήσιμο εργαλείο αποφυγής μετακινήσεων και χρονοβόρων, διά ζώσης συναντήσεων. Δημιουργεί όμως προκλήσεις στη διαχείριση των ομάδων και διαταράσσει τη συναδελφική επικοινωνία, γεγονός που εξηγεί τις δεύτερες σκέψεις που έχουν τα ανώτερα στην ιεραρχία στελέχη για την υιοθέτηση του μέτρου. Σημειώνεται πως όσον αφορά τις προκλήσεις της τηλεργασίας, η απώλεια της αμεσότητας στη συνεργασία αποτελεί ένα κοινό άγχος όλων των εργαζομένων ανεξαρτήτως θέσης. Άγχος στο εργασιακό περιβάλλον Ερ Σε ποιο βαθμό συμφωνείς με την ακόλουθη φράση; “Έχω άγχος στη δουλειά” Βάση Σύνολο Σύνολο Διαφήμιση Διαφωνώ Ούτε συμφωνώ, ούτε διαφωνώ Μάλλον συμφωνώ Συμφωνώ απόλυτα Πάνω από 1 στους 2 εργαζόμενους στο χώρο της επικοινωνίας δηλώνει πως έχει άγχος στη δουλειά. και αποτελούν τους πιο “αγχώδεις” κλάδους, ενώ όσον αφορά τη θέση στην εργασία, το και εμφανίζεται ως το πιο πιεσμένο. Η ταυτότητα της έρευνας Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την qed για την ΕΔΕΕ και τα ερευνητικά ζητούμενα ήταν τα εξής: Η διερεύνηση της άποψης των εργαζομένων για το παρόν και το μέλλον του κλάδου της επικοινωνίας όσο και των επιπέδων ικανοποίησης από τον κλάδο. Η αποτύπωση του βαθμού ψυχολογικής και οικονομικής ευρωστίας των εργαζομένων στον κλάδο. Η άποψη των εργαζομένων του κλάδου για τα ζητήματα ΔΙΕ. Η διερεύνηση του βαθμού υιοθέτησης της τηλεργασίας, όσο και η εξέταση των επιπτώσεών της στον κλάδο. Η μέτρηση της δημοφιλίας των πρωτοβουλιών της ΕΔΕΕ. Για τη διερεύνηση των παραπάνω ζητουμένων επιλέχθηκε η διεξαγωγή ποσοτικής έρευνας, με τη μέθοδο online αυτοσυμπληρούμενων ερωτηματολογίων (Ν=566) σε εργαζομένους στον κλάδο της επικοινωνίας. Η αποστολή των προσκλήσεων έγινε από την ΕΔΕΕ.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=