ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ● 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024 ● ΤΕΥΧΟΣ 1135 VOLTON: Creative spec με 4 «μνηστήρες» ΗΡΩΝ: Ποιοι διεκδικούν το λογαριασμό ΙΟΛΗ: Το δημιουργικό στην Another Circus ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΜΑΡΚΕΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ Θοδωρής Κυριακού Αnt1 Το όραμα του εξωτερικού Media Specialists Αντοχές για ακόμη μια χρονιά
ΠΆΡΕ… ΤΟ ΜΠΆΣΚΕΤ ΣΤΑ ΧΈΡΙΑ ΣΟΥ! www.allstarbasket.gr ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗN ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΔΩΡΟ Συνεντεύξεις: Νεοκλής Αβδάλας - Μάσιμο Καντσελιέρι. Αποκάλυψη: Τα funds που θέλουν να μπουν στη EuroLeague / Έλληνες του εξωτερικού. GBL: Έξι ξένοι που φιλοδοξούν να εξελιχθούν σε «λαβράκια». Μπαμπάδες και γιοι στο ΝΒΑ. Οι υποψήφιοι για break out season.
#1135 11/11/24 ➌ briefing ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Βαγγέλης Παπαλιός EDITOR IN CHIEF Δημήτρης Τσουκαλάς EDITORS Σόνια Χαϊμαντά, Εύα Πέτροβα Βενετία Σακελλαρίου Αθ. X. Παπανδρόπουλος COPY EDITOR Γιώτα Καραγιάννη BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER Κωνσταντίνος Παπαλιός ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Δημήτρης Βάγιας ACCOUNT MANAGEMENT TEAM Αγάθη Ζορμπά Αλέξανδρος Καραμπάτσος Μάριος Παπαλιός Μπάμπης Αναγνώστου Σπύρος Τσιρούνης ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ Βάρια Δρούγα ΤΜΗΜΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ Ροδούλα Βαρβαγιάννη Γιώτα Μπρίλη IMAGE BANKS www.123rf.com www. depositphotos.com FONTS PARACHUTE www.parachutefonts.com PRODUCTION MANAGER Βασίλης Θυμιανός ART DIRECTOR Χρήστος Κ. Πουλάκης DIRECTOR ACCOUNTING Πηνελόπη Χατζηδημητρίου Κ αθώς πλησιάζουμε το 2025, η τεχνολογική εξέλιξη, η μεταβολή των καταναλωτικών συμπεριφορών και οι παγκόσμιες οικονομικές αλλαγές διαμορφώνουν με ταχύ ρυθμό το νέο τοπίο του marketing και της επικοινωνίας. Ορισμένες από τις τάσεις που αναδύονται ήδη έχουν αρχίσει να εφαρμόζονται στην Ελλάδα, ενώ άλλες βρίσκονται προ των πυλών. Η Ελλάδα πλέον δεν είναι ουραγός στις παγκόσμιες τάσεις του marketing, αλλά συντονίζεται σταθερά με τις διεθνείς εξελίξεις, αξιοποιώντας σύγχρονες πρακτικές και εργαλεία. Προσέγγιση AI-First Η ΑΙ δεν συνιστά πλέον καινοτομία για λίγους στην Ελλάδα. Εταιρείες χρησιμοποιούν AI-driven chatbots για την εξυπηρέτηση πελατών, ενώ άλλες εφαρμόζουν αλγόριθμους για προσωποποιημένες προτάσεις προϊόντων. Αυτό δείχνει πώς οι ελληνικές επιχειρήσεις ενσωματώνουν την AI για να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες και να ενισχύσουν τη σχέση με το κοινό. Άνοδος του Voice Marketing Με τη χρήση των φωνητικών συσκευών να αυξάνεται, το voice marketing καθίσταται σημαντικό και στην ελληνική αγορά. Υπάρχουν εταιρείες που εξετάζουν φωνητικές αναζητήσεις και βοηθούς, για να διευκολύνουν τους πελάτες τους. Το voice-activated content αναμένεται να επηρεάσει θετικά τις εμπειρίες πελατών και να φέρει πιο κοντά τις επιχειρήσεις στο κοινό τους. Δημιουργία εικονικών εμπειριών με VR Στον τουριστικό τομέα η Ελλάδα πρωτοστατεί στη χρήση της εικονικής πραγματικότητας. Τουριστικοί προορισμοί όπως η Σαντορίνη και η Αθήνα, έχουν ξεκινήσει να χρησιμοποιούν VR για εικονικές περιηγήσεις, επιτρέποντας στους επισκέπτες να π΄΄άρουν μια πρώτη γεύση από τα αξιοθέατα πριν καν φτάσουν. Η δύναμη του περιεχομένου που δημιουργούν οι χρήστες (UGC) Οι Έλληνες καταναλωτές εμπιστεύονται το περιεχόμενο που προέρχεται από άλλους καταναλωτές και όχι απλά από τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Οι καταναλωτές πλέον γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές των brands. Τα κοινωνικά δίκτυα ως «Νέο Internet» Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν πλέον ουσιαστική πύλη για το διαδίκτυο στην Ελλάδα. Πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok χρησιμοποιούνται ευρέως για πωλήσεις και προώθηση προϊόντων. Το social commerce είναι πιο διαδεδομένο από ποτέ, καθώς brands όπως η Sephora Greece και η Zara ενσωματώνουν τις αγορές απευθείας μέσω των social media τους, κάνοντας την εμπειρία του καταναλωτή ακόμα πιο άμεση. Μάρκετινγκ με βιωσιμότητα και σκοπό Η βιωσιμότητα και η κοινωνική υπευθυνότητα παίζουν πλέον κρίσιμο ρόλο στο ελληνικό marketing. Για τα διάφορα ζητήματα βιωσιμότητας, έχουν ωθήσει τις επιχειρήσεις να ταυτίσουν τους επιχειρηματικούς τους στόχους με τη βιώσιμη ανάπτυξη, με τη δεύτερη να καθοδηγεί πλέον τις επιχειρηματικές αποφάσεις και δράσεις. Η βιωσιμότητα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι και της στρατηγικής επικοινωνίας ενός οργανισμού, με τις ομάδες του marketing να θέτουν ως προτεραιότητα την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών marketing, την προώθηση πιο βιώσιμων προσφερόμενων προϊόντων, αλλά και τη θέσπιση υπηρεσιών και μακροπρόθεσμων δεσμεύσεων για βιωσιμότητα. Βέβαια, υπάρχει και η σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού. Σχετικά πρόσφατη έρευνα του Sustainable Development & Circular Economy Club του MBA International του Οικονομικού Πανεπιστημίου για το greenwashing αναφέρει ότι παρατηρείται αυξανόμενη τάση του φαινομένου παραπλανητικής προβολής και διαφήμισης «πράσινου» προφίλ ή ψευτο-οικολογικών προϊόντων ή υπηρεσιών, κάτι που οφείλεται αφενός στην έλλειψη κατανόησης των περιβαλλοντικών θεμάτων από μερίδα διαφημιζομένων και διαφημιστικών εταιρειών και αφετέρου στην αύξηση του ενδιαφέροντος από καταναλωτές για προϊόντα και υπηρεσίες που δεν βλάπτουν το περιβάλλον. VOLTON: Creative spec με 4 «μνηστήρες» ΗΡΩΝ: Ποιοι διεκδικούν το λογαριασμό ΙΟΛΗ: Το δημιουργικό στην Another Circus Η Ελλάδα δεν είναι πια ουραγός στις νέες τάσεις IΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ: Κωνσταντίνος Παπαλιός, Γεώργιος Παπαλιός ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Κωνσταντίνος Παπαλιός, Διαχειριστής Μικράς Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210.77.85.097 | e-mail: info@direction.gr www.direction.gr ΔΕΚΑΠΕΝΘΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ - #1135 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ: 250 ευρώ (περιλαμβάνεται ΦΠΑ 6%) Κωδικός: 011618 | ISSN έντυπης έκδοσης: 2408-0128 | ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης: 2732-8015 230356
News Report #1135 11/11/24 4 Η ΚΟΙΝΩΝΊΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΑΣ πραγματοποιεί διαγωνισμό με κριτήριο ανάθεσης «την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής», για το έργο «Υπηρεσίες δημοσιότητας των Δράσεων 1, 2 και 3, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενίσχυση ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρήσεων πολιτιστικού, δημιουργικού και χειροτεχνικού κλάδου»», στο πλαίσιο της Πράξης «Sub.4.9 Ενίσχυση ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρήσεων πολιτιστικού, δημιουργικού και χειροτεχνικού κλάδου» (Υποέργο 5), του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 148.800 ευρώ (με ΦΠΑ 24%) και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν προσφορές μέχρι την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου και ώρα 14:00. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών δημοσιότητας των ακόλουθων Δράσεων Κρατικών Ενισχύσεων: 1. Χρηματοδότηση για την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρήσεων του κλάδου των παραστατικών τεχνών 2. Χρηματοδότηση για την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρήσεων του κλάδου της βιβλιοπαραγωγής 3. Χρηματοδότηση για την ενίσχυση του παραγωγικού εξοπλισμού και του ψηφιακού μετασχηματισμού των χειροτεχνικών επιχειρήσεων. O Svetoslav Atanasov είναι ο νέος General Manager της Coca-Cola HBC (Coca-Cola Tρία Έψιλον) σε Ελλάδα και Κύπρο. Μέχρι πρόσφατα αποτελούσε τον General Manager της Coca-Cola HBC σε Σερβία και Μαυροβούνιο, ενώ στο δυναμικό της Coca-Cola HBC ανήκει από το 1999, έχοντας διατηρήσει διάφορους ρόλους στη θυγατρική της Βουλγαρίας, στην οποία υπήρξε και General Manager την περίοδο 2014-2018. Το καλοκαίρι του 2018 μετακινήθηκε στο Bελιγράδι για το ρόλο, όπως σημειώθηκε, του General Manager της CocaCola HBC σε Σερβία και Μαυροβούνιο. Σε spec η Volton Σε spec για τον δημιουργικό διαφημιστικό της λογαριασμό προχωρά, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, n Volton. Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, στη διαδικασία συμμετέχουν οι VML, attp, Cicero και Publicis Greece. H Volton είναι μια 100% ελληνική εταιρεία, που κατατάσσεται ανάμεσα στις σημαντικότερες του εγχώριου ενεργειακού κλάδου και ανήκει σε έναν από τους πιο δυναμικούς και δραστήριους επενδυτικά επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας μας. Από το 2016 διαγράφει πορεία ανάπτυξης, ενώ ετοιμάζεται να κάνει τη δυναμική της είσοδο στο χώρο των τηλεπικοινωνιών. 4 agencies παίρνουν μέρος στο spec της Aθηναϊκής Ζυθοποιίας για το brand Fischer. Στη διαδικασία συμμετέχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, η Another Circus, η Frank & Fame, η The Newtons Laboratory και η Athens Coconut. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτελεί μέλος του Ομίλου Heineken N.V. Παράγει στην Ελλάδα τις μπίρες Άμστελ, Heineken, Άλφα, Fischer, Μάμος και Νύμφη, όπως και τις δύο μάρκες μηλίτη, Μηλοκλέφτη και Strongbow. Παράλληλα, εισάγει γνωστές μάρκες μπίρας, μεταξύ των οποίων οι: Sol, Mc Farland, Erdinger, Murphy’s, Duvel και Lagunitas. Από την 1η Απριλίου 2021, ανέλαβε και επίσημος διανομέας των προϊόντων της Bacardi για την Ελλάδα. Την Αnother Circus επέλεξε το νερό Ιόλη Η Another Circus ανέλαβε, σύμφωνα με πληροφορίες, τον διαφημιστικό λογαριασμό για το εμφιαλωμένο νερό Ιόλη, μετά από σχετικό spec που πραγματοποιήθηκε το τελευταίο διάστημα. Υπενθυμίζεται πως στις 15 Μαρτίου του 2023 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συμφώνησε με την Premia Properties και τη Sterner Stenhus Greece για τη μεταβίβαση των ακινήτων, της επιχείρησης και του σήματος εμφιάλωσης και εμπορίας νερού «Ιόλη». Νέα συνεργασία Humble - Smart Η Humble και η Smart ενώνουν τις δυνάμεις τους, για να φέρουν την επανάσταση της ηλεκτροκίνησης στα social media. Από τον Αύγουστο, η Humble διαχειρίζεται τη στρατηγική περιεχομένου και την επικοινωνία της smart σε Facebook και Instagram, αναδεικνύοντας το επόμενο κεφάλαιο στην αστική μετακίνηση. Ήρων: Τέσσερις στο spec Τέσσερις εταιρείες συμμετέχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, στο creative spec που «τρέχει» αυτό το διάστημα η Ήρων. Συγκεκριμένα, το λογαριασμό φαίνεται πως διεκδικούν οι Solid Havas, Αdmine, 4 Wise Monkeys και Soho Square. Ο Ήρων αποτελεί τον πρώτο ιδιώτη που δραστηριοποιήθηκε στην Ελλάδα στην παραγωγή και προμήθεια ενέργειας. Λειτουργεί μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο στη Βοιωτία και περισσότεροι από 350.000 πελάτες σε όλη την Ελλάδα τον εμπιστεύονται για την προμήθειά τους σε ηλεκτρικό ρεύμα και φυσικό αέριο. specs face
11/11/24 #1135 5 Η OGILVY υπογράφει την επικοινωνία για τη νέα Lacta Nuts, που συνδύασε για πρώτη φορά τη σοκολάτα γάλακτος Lacta με ολόκληρα αμύγδαλα και φουντούκια. Για το νέο προϊόν η Ogilvy δημιούργησε μια καμπάνια εμπνευσμένη από τις αντιθέσεις ενός ζευγαριού. Η επικοινωνία περιλαμβάνει τηλεοπτική ταινία, η οποία διαθέτει λειτουργία closed captions (CC), outdoor και social media υλικά. Η ταινία υλοποιήθηκε σε παραγωγή Topcut-Modiano, σε συνεργασία με την Bezier Animation Studio, ενώ τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Γρηγόρης Ρέντης. Η FRANK & FAME δημιούργησε την καμπάνια για τη νέα γευστική πρόταση της Χρυσής Ζύμης. Τραγανά και αφράτα Mini Strudels με λαχταριστή φρουτένια γέμιση και βελούδινη κρέμα ζαχαροπλαστικής, δίνουν γεύση στη φαντασία και πρωταγωνιστούν σε ένα ευφάνταστο σποτ ιδιαίτερης αισθητικής με μονοχρωματικές παλέτες. Η καμπάνια ξεδιπλώνεται σε διαφορετικά touchpoints, σε offline και online περιβάλλον. Την παραγωγή ανέλαβε η Bright Shoe, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουβαρά, ενώ τη μουσική και τον ήχο επιμελήθηκε η Rabbeats. Η 4WISEMONKEYS παρουσιάζει τη νέα συσκευασία για τα Tsakiris Sticks. Σε μια καμπάνια με πρωταγωνιστή το νέο cup, «εισβάλλουν» σε κάθε μας στιγμή και ανατρέπουν όλα όσα γνωρίζαμε για τα σνακ πατάτας, μέσα από μια φρέσκια προσέγγιση. Με ξεχωριστή και fun εικαστική απεικόνιση, τα Tsakiris Sticks έρχονται στον κόσμο μας για να κάνουν κάθε στιγμή τόσο μοναδική όσο εκείνα. Η καμπάνια «τρέχει» σε όλα τα digital μέσα, ενώ την παραγωγή του σποτ ανέλαβε η faze design studio. Η PREMIER CAPITAL ΕΛΛΆΣ, η διαχειρίστρια εταιρεία των εστιατορίων McDonald’s στην Ελλάδα, επέλεξε μετά από διαδικασία αξιολόγησης το Publicis Groupe Greece ως στρατηγικό συνεργάτη επικοινωνίας για τα McDonald’s. Η συνεργασία της Premier Capital με το Publicis Groupe Greece ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2024, με τη Leo Burnett, creative agency του ομίλου, να αναλαμβάνει το σχεδιασμό και την υλοποίηση των διαφημιστικών καμπανιών σε Above-the-Line (ATL) και Below-the-Line (BTL), καθώς και τη διαχείριση των social media, και την Digitas, το digital-first omnichannel agency του ομίλου, να αναλαμβάνει τη διαχείριση του CRM, του website και του application των McDonald’s. Δημιουργήθηκε η RedwolfOgilvy Η Red Wolf PR & Advertising ανήκει πλέον στη μεγάλη παγκόσμια οικογένεια της Ogilvy, μετά τη στρατηγική συγχώνευσή της με την Ogilvy Κύπρου (Pandora Ogilvy), σηματοδοτώντας μια νέα εποχή, αυτή της RedwolfOgilvy. Από την 1η Οκτωβρίου 2024, οι δύο οργανισμοί ένωσαν τις δυνάμεις τους και λειτουργούν ως μία ενιαία εταιρεία, τη RedwolfOgilvy. Η Red Wolf ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στην αγορά, αναλαμβάνοντας το ρόλο του επίσημου συνεργάτη και αντιπροσώπου του διεθνούς φήμης διαφημιστικού δικτύου Ogilvy στην Κύπρο. Μέσω αυτής της συνεργασίας, αποκτά πρόσβαση σε ένα παγκόσμιο δίκτυο, το οποίο λειτουργεί ως hub γνώσης, εμπειρίας, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εξειδικευμένων εργαλείων. Πρόκειται για μια ανοικτή τράπεζα πληροφοριών και ανάπτυξης, που θα αποτελέσει τον πυρήνα των νέων αναβαθμισμένων υπηρεσιών της. Ο οργανισμός διαθέτει πλέον μια ομάδα που ξεπερνά τα 40 άτομα, παρέχοντας σφαιρικές υπηρεσίες 360º, διαφήμισης, δημοσίων σχέσεων και digital marketing υψηλού επιπέδου. Μια ομάδα επαγγελματιών με πάθος, πείσμα και αφοσίωση στο στόχο, η οποία κινητοποιεί τη δική της εμπειρία, γνώση και εξειδίκευση στην υλοποίηση των αποδοτικότερων αποτελεσμάτων σε όποιο έργο αναλαμβάνει. Μέτοχοι στο νέο σχήμα είναι ο Κωνσταντίνος Ντάλτας, βασικός μέτοχος της Red Wolf, και η Ogilvy Hellas. Advertary PR: Συνεργασία με τη Sovereign Brokers Η Advertary PR ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη Sovereign Brokers, ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα του real estate στη Θεσσαλονίκη. Στόχος της συνεργασίας αυτής είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή ολοκληρωμένων στρατηγικών επικοινωνίας που θα ενισχύσουν την παρουσία της Sovereign Brokers, προβάλλοντας τη δέσμευσή της στην επαγγελματική εξυπηρέτηση και τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Διεθνείς διακρίσεις για τη V+O στα IPRA Δύο χρυσά βραβεία στα IPRA Golden World Awards (GWA) απέσπασε και φέτος η V+O, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά τη θέση της ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες επικοινωνίας με διεθνείς διακρίσεις. Η βράβευση πραγματοποιήθηκε στη φετινή διοργάνωση των GWA στο Βελιγράδι, όπου ξεχώρισαν οι καμπάνιες της V+O σε δύο διαφορετικές κατηγορίες: Athens International Airport IPO: A Landmark Listing (στην κατηγορία «Financial») και το A Journey Through Time: The Immersive Experience (στην κατηγορία «Travel & Tourism»): Ένα ταξίδι στο χρόνο για τον εορτασμό των 150 χρόνων του ξενοδοχείου Μεγάλη Βρεταννία, το οποίο σηματοδότησε την έναρξη ενός από τα πιο εμβληματικά project του έτους με τίτλο Always Grand. Η Bank of America στην Action Global Η Bank of America επέλεξε την Action Global Communications Greece ως τον νέο συνεργάτη της στις δημόσιες σχέσεις για την Ελλάδα, μετά από διαδικασία RFP. Η Action Global Communications Greece θα αναλάβει όλο το φάσμα των επικοινωνιακών ευκαιριών και προκλήσεων. Η Ιωάννα Βασιλοπούλου στη BIAN Η ΒΙΑΝ επέλεξε την Ιωάννα Βασιλοπούλου για τη θέση της Marketing Manager Consumer Healthcare. Προέρχεται από τη Lavipharm, όπου τα δύο τελευταία χρόνια εργάστηκε ως Head of Customer & Consumer Experience Pharma Plus. Στο παρελθόν έχει εργαστεί και ως Marketing Manager Apollonion στην Καραμολέγκος αλλά και Marketing Manager Greece στη Luxottica, όπου παρέμεινε για περισσότερο από 14 χρόνια. Η ΕVENT PLUS κέρδισε τις σημαντικές πιστοποιήσεις στο δρόμο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, EcoVadis/ Silver Medal και ISO14001:2015 Η KOVALD ξεκίνησε συνεργασία με την Big Solar A.E. ΤΗ CINEVIEW επέλεξε η εταιρεία χειροποίητων κοσμημάτων Bizermani για την ανάθεση της επικοινωνίας της. Η πρώτη καμπάνια είναι στον «αέρα», με τη Cineview να υπογράφει δημιουργικό και παραγωγή.
#1135 11/11/24 6 Cover Story
11/11/24 #1135 7
Έλλη Δούκα Project Manager Όλα τα παραπάνω παρουσιάστηκαν σε ένα εντυπωσιακό event λανσαρίσματος στα τέλη Οκτωβρίου 2024 στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Η πληθώρα υλοποιήσεων και υλικών έδωσαν ένα experience με καθηλωτικό ξεδίπλωμα και απέφεραν αβίαστη δημοσιότητα, καθώς το event πολλαπλασίασε τη δυναμική του λανσαρίσματος, ενώ αποτέλεσε τον ιδανικό προάγγελο για την Ενημέρωση Επενδυτών στην Εθνική Πινακοθήκη, που έγινε την επόμενη ημέρα και πάλι με την επιμέλειά μας. Η τελική, «μαγική εικόνα» Το project πλαισιώθηκε και με τις πλέον αξιόλογες συνεργασίες. Το Logo Reveal video «ζωντάνεψε» η Bezier Animation Studio. Η παραγωγή του event λανσαρίσματος έγινε με τη δημιουργική ματιά της Yard Athens, ενώ την παραγωγή της τηλεοπτικής καμπάνιας υπογράφει η Top Cut Modiano. Το αποτέλεσμα της πολύμηνης δουλειάς, έγινε αμέσως ορατό. Η AKTOR αναγνωρίζεται ήδη ως ένας πολυδιάστατος όμιλος υποδομών με ισχυρές ρίζες, έτοιμος να επεκταθεί και να ηγηθεί σε Ελλάδα και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Έτσι, οι ιστορίες όλων των συντελεστών αυτού του μεγάλου έργου έγιναν μία εικόνα. Η εικόνα της νέας AKTOR. Cover Story #1135 11/11/24 8
11/11/24 #1135 9 Παρουσίαση Όμιλος Πολίτη Ενισχύει την ασφάλεια των πεζών Εγκατάσταση αυτόνομων διαβάσεων στην Κηφισιά Με σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ποιότητας ζωής στην Κηφισιά, ο Όμιλος Πολίτη ολοκλήρωσε τη δωρεά και εγκατάσταση τριών συστημάτων αυτόνομων διαβάσεων. Τα νέα συστήματα τοποθετήθηκαν σε στρατηγικά σημεία της οδού Λεβίδου, συγκεκριμένα στις διασταυρώσεις με τις οδούς Κασαβέτη, Κολοκοτρώνη και Παναγίτσας, διευκολύνοντας την προσβασιμότητα και βελτιώνοντας την εμπειρία των κατοίκων και των επισκεπτών. Τα συστήματα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής, συμπεριλαμβανομένων φωτιζόμενων πινακίδων διάβασης πεζών και ενεργειακά αυτόνομων φωτοβολταϊκών, προσφέροντας αυξημένη ορατότητα σε κάθε συνθήκη, ημέρα και νύχτα. Με αυτόν τον τρόπο, συμβάλλουν στη μείωση των ατυχημάτων, καθιστώντας την περιοχή ασφαλέστερη για πεζούς και οδηγούς. Η αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου της Κηφισιάς το καθιστά πιο φιλικό στη μικροκινητικότητα, προωθώντας το περπάτημα και την ήπια μετακίνηση. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής του Ομίλου για την προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης και της αστικής βιωσιμότητας. Ο πρόεδρος του Ομίλου, Χάρης Πολίτης, δήλωσε: «Με τη δωρεά των συστημάτων αυτόνομων διαβάσεων, ενισχύουμε την οδική ασφάλεια και προωθούμε τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Κηφισιά. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός πιο ασφαλούς και προσβάσιμου αστικού περιβάλλοντος για όλους». Η επιλογή της Κηφισιάς, μιας περιοχής με έντονη εμπορική δραστηριότητα και αυξημένη κίνηση πεζών, αποδεικνύει τη δέσμευση του ομίλου για την ενίσχυση της προσβασιμότητας και την ευθυγράμμιση με τις τάσεις της μικροκινητικότητας, ενθαρρύνοντας τους κατοίκους να επιλέγουν το περπάτημα και το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους. Ο Όμιλος Πολίτη ευχαριστεί θερμά το Δήμο Κηφισιάς για τη συνεργασία και δεσμεύεται να συνεχίσει να υποστηρίζει έργα που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής στις γειτονιές της Αττικής, προάγοντας την ασφάλεια, την προσβασιμότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Ο Όμιλος Πολίτη, με παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο και Ρουμανία, πρωτοστατεί σε καινοτόμους λύσεις επικοινωνίας και υπηρεσίες που εμπλουτίζουν την καθημερινότητα των πολιτών. Ο Όμιλος δραστηριοποιείται σε τομείς όπως η υπαίθρια διαφήμιση, το ραδιόφωνο, τα ψηφιακά μέσα και ο αστικός εξοπλισμός, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις προβολής και επικοινωνίας. Με εξειδικευμένο προσωπικό και σταθερή δέσμευση στην καινοτομία, ο Όμιλος συνεχίζει να συμβάλλει στην αστική ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας ζωής.
#1135 11/11/24 10 Μπορεί ο κύκλος εργασιών της εγχώριας αγοράς media agencies να αυξήθηκε και το 2023, τα μικτά κέρδη και τα κέρδη προ φόρων, όμως, του κλάδου κατέγραψαν υποχώρηση. Α νάπτυξη όσον αφορά τον τζίρο αλλά μικρή υποχώρηση των μικτών αποτελεσμάτων και των συνολικών κερδών προ φόρων, κατέγραψε η εγχώρια αγορά media specialists το 2023, όπως δείχνουν τα επίσημα οικονομικά στοιχεία. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς 22 εταιρειών media specialists της ελληνικής αγοράς που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Direction Business Reports, ο συνολικός κύκλος εργασιών την προηγούμενη χρονιά ανήλθε σε 504,4 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 7,19% σε σχέση με τα 470,59 εκατ. ευρώ του 2022. Τα συνολικά μικτά κέρδη γνώρισαν κάμψη της τάξεως του -2,30% καθώς ανήλθαν σε 47,6 εκατ. ευρώ, όταν το 2022 κυμάνθηκαν περί τα 48,7 εκατ. ευρώ. Επίσης, τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τα οποία ξεπέρασαν τα 12,7 εκατ. ευρώ, υποχώρησαν κατά 4,76% σε σχέση με τα 13,3 εκατ. ευρώ του 2022. Το περιθώριο μικτού κέρδους κυμάνθηκε στο 9,44% μειωμένο κατά 8,88% ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους ανήλθε σε 2,52%, υποχωρώντας κατά 10,95%. Οι κορυφαίοι στον τζίρο - Tempo OMD και Όμιλος IPG Mediabrands ξεχωρίζουν Στην κατάταξη με βάση τον κύκλο εργασιών του 2023, την πρώτη δεκάδα (με σειρά εμφάνισης) στην ελληνική αγορά media specialists αποτελούν οι Tempo ΟΜD Hellas (77,7 εκατ. ευρώ και άνοδος 6,87%), Initiative Media (73,9 εκατ. ευρώ και άνοδος 7,94%), Universal Media (50,3 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 8,28%), Wavemaker Ελλάς (45,4 εκατ. ευρώ και άνοδος 2,3%), Μindshare (33,7 εκατ. ευρώ και 21,8% ανάπτυξη), ΙPG Mediabrands (33,5 εκατ. ευρώ και άνοδος 12,49%), Carat Communication Services (31,1 εκατ. ευρώ και άνοδος 24,8%), Dentsu Greece (30 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 14,41%), Mediatech (28,1 εκατ. ευρώ και αύξηση 17,46%) και Carat International Hellas (25,48 εκατ. ευρώ και άνοδος 0,37%). Αυτές οι δέκα εταιρείες είναι και οι μόνες που είχαν τζίρο πάνω από 15 εκατ. το 2023. Επίσης, η Τempo OMD μαζί με την Initiative είναι οι μόνες με τζίρο που ξεπέρασε τα 70 εκατ. ευρώ. Ακόμη, αυτές οι δύο μαζί με τη UM είναι οι μόνες με τζίρο πάνω από 50 εκατ. ευρώ. Βέβαια, θα πρέπει να αναφερθεί πως εάν αθροιστεί ο τζίρος των εταιρειών του ομίλου Dentsu Μedia specialists Άνοδος τζίρου με μικρή κάμψη κερδών ΚΑΤΑΤΑΞΗ 2023 ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ 1 (1) TEMPO OMD HELLAS AE 2 (2) INITIATIVE MEDIA ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ AE 3 (3) UNIVERSAL MEDIA ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ (ΕΛΛΑΣ) AE 4 (4) WAVEMAKER ΕΛΛΑΣ AE 5 (6) MINDSHARE ΑE 6 (5) IPG MEDIABRANDS ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ 7 (9) CARAT COMMUNICATION SERVICES ΜΟΝ. AE 8 (7) DENTSU GREECE MON. AE 9 (10) MEDIATECH AE 10 (8) CARAT INTERNATIONAL HELLAS AE 11 (14) HEARTS & SCIENCE ΑΕ 12 (13) HAVAS MEDIA GROUP ΕΛΛΑΣ AE 13 (12) BGM OMD ΑΕ 14 (11) ΕΣΣΕΝΣΜΗΝΤΙΑΚΟΜ ΕΛΛΑΔΟΣ Μ.ΕΠΕ 15 (15) MAX INTERNATIONAL ΑΕ 16 (16) INTERBRAND MARTECH SERVICES ΜΟΝ. ΑΕ 17 (18) KINESSO HELLAS ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΜΟΝ. ΑΕ 18 (19) MEDIA INSIGHT Μ.ΕΠΕ 19 (20) OYSTER HELLAS ΙΚΕ 20 (17) GLOBVY ΑΕ 21 (21) TEMPO OMD ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ AE 22 (22) MEDIAWIDER ΑΕ ΣΥΝΟΛΟ ΠΗΓΗ: DIRECTION BUSINESS REPORTS - ΠΟΣΑ ΣΕ ΕΥΡΩ () ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΒΑΣΕΙ ΚΥΚΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2022. Δεν είχε δημοσιεύσει ισολογισμό του 2023 έως 31/10/2024 η εταιρεία
11/11/24 #1135 11 Data MEDIA SPECIALISTS 2023 vs 2022 ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2023 ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2022 ΜΕΤ. (%) 2023/2022 ΜΙΚΤΟ ΚΕΡΔΟΣ 2023 ΜΙΚΤΟ ΚΕΡΔΟΣ 2022 ΜΕΤ. (%) 2023/2022 ΚΕΡΔΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ 2023 ΚΕΡΔΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ 2022 ΜΕΤ. (%) 2023/2022 77.745.016 72.749.325 6,87 5.981.494 5.688.376 5,15 3.582.826 2.994.838 19,63 73.992.455 68.547.781 7,94 2.491.105 3.612.860 -31,05 1.105.163 1.765.543 -37,40 50.310.846 46.464.767 8,28 2.318.851 2.053.809 12,90 1.380.086 603.725 128,60 45.407.624 44.387.124 2,30 4.803.058 4.505.762 6,60 701.370 819.114 -14,37 33.749.551 27.709.419 21,80 5.336.764 5.601.223 -4,72 -308.165 57.871 - 33.531.734 29.809.923 12,49 1.813.257 1.654.321 9,61 283.029 308.190 -8,16 31.166.052 24.972.976 24,80 2.491.617 1.990.279 25,19 1.083.916 603.463 79,62 30.025.197 26.243.126 14,41 6.581.182 6.716.402 -2,01 2.051.360 2.080.068 -1,38 28.155.457 23.970.574 17,46 2.552.098 2.180.598 17,04 1.181.613 1.003.490 17,75 25.480.399 25.386.955 0,37 1.910.685 2.116.523 -9,73 317.542 445.248 -28,68 14.370.668 10.983.816 30,83 2.334.593 4.033.057 -42,11 -175.931 260.426 - 12.215.476 12.627.290 -3,26 2.160.836 2.022.699 6,83 360.338 328.029 9,85 12.081.951 15.572.428 -22,41 2.574.359 2.202.526 16,88 -141.268 678.478 - 10.784.604 16.796.019 -35,79 1.000.371 1.338.494 -25,26 12.077 229.962 -94,75 7.375.190 6.403.643 15,17 495.793 411.158 20,58 145.970 115.151 26,76 4.715.110 4.197.569 12,33 356.032 300.847 18,34 101.384 106.385 -4,70 3.351.041 2.752.429 21,75 997.532 750.664 32,89 917.449 644.538 42,34 2.704.220 2.734.433 -1,10 257.046 272.387 -5,63 8.105 -18.496 - 2.374.244 2.636.774 -9,96 412.115 460.915 -10,59 13.403 120.896 -88,91 2.217.341 2.818.743 -21,34 372.109 369.401 0,73 107.030 176.686 -39,42 1.630.845 1.888.821 -13,66 199.079 336.297 -40,80 -40.715 8.648 - 1.050.864 937.240 12,12 188.215 130.550 44,17 18.914 8.069 134,40 504.435.885 470.591.175 7,19 47.628.191 48.749.148 -2,30 12.705.496 13.340.322 -4,76 - ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΒΑΣΕΙ ΚΥΚΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2023. Ο Κύκλος Εργασιών των εταιρειών δεν περιλαμβάνει τον ειδικό φόρο τηλεόρασης. IMCG BRANDS AE (IRA MEDIA).
#1135 11/11/24 12 (Dentsu Greece, Carat International Hellas, Carat Communication Services), ξεπερνά συνολικά τα 86,67 εκατ. ευρώ. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί πως ο όμιλος IPG Mediabrands (Initiative, Universal Media, IPG Media Brands και Κinesso) καταγράφει συνολικό τζίρο ύψους 161,18 εκατ. ευρώ και ξεχωρίζει όσον αφορά τα groups. Η εικόνα σε μικτά και κέρδη προ φόρων Με κριτήριο τα μικτά αποτελέσματα του 2023, έντεκα εταιρείες κινούνται πάνω από το «ψυχολογικό όριο» των 2 εκατ. ευρώ. Την ενδεκάδα αυτή αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι Dentsu Greece (6,58 εκατ. ευρώ), Τempo OMD Hellas (5,98 εκατ. ευρώ), Mindshare (5,3 εκατ. ευρώ), Wavemaker Eλλάς (4,8 εκατ. ευρώ), ΒGM OMD (2,5 εκατ. ευρώ), Mediatech (2,55 εκατ. ευρώ), Carat Communication Services (2,49 εκατ. ευρω), Ιnitiative Media (2,49 εκατ. ευρώ), Hearts & Science (2,33 εκατ. ευρώ), Universal Media (2,31 εκατ. ευρώ) και Havas Media Group Eλλάς (2,16 εκατ. ευρώ). Όσον αφορά τα κέρδη προ φόρων, έξι εταιρείες κατέγραψαν επιδόσεις πάνω από 1 εκατ. ευρώ (με σειρά κατάταξης): Tempo OMD (3,58 εκατ. ευρώ), Dentsu Greece (2,05 εκατ. ευρώ), Universal Media (1,38 εκατ. ευρώ), Mediatech (1,18 εκατ. ευρώ), Ιnitiative Media (1,10 εκατ. ευρώ) και Carat Communications Services (1,08 εκατ. ευρώ). Θετικό πρόσημο στον κλάδο Θα πρέπει να σημειωθεί πως γενικά η εικόνα στον κλάδο είναι θετική όσον αφορά τις οικονομικές επιδόσεις. Αναλυτικότερα, από τις 22 εταιρείες του δείγματος, το 68,18% (15 εταιρείες) αύξησε τον τζίρο το 2023, ενώ όσον αφορά τα μικτά αποτελέσματα, 13 εταιρείες (59,09% του δείγματος) κατόρθωσαν να ενισχύσουν τις επιδόσεις τους. Αναφοράς χρήζει, επίσης, το γεγονός πως η πλειονότητα και συγκεκριμένα το 81,82% (18 εταιρείες) είχαν κερδοφόρες χρήσεις το 2023. Τέλος, όπως κάθε χρονιά, θα πρέπει να επισημανθεί πως η συνολική αγορά media specialists εκτιμάται πως είναι λίγο μεγαλύτερη σε σχέση με την εικόνα που αποτυπώνεται στους ισολογισμούς, καθώς αφενός υπάρχουν media agencies που αποτελούν Business Units εταιρειών επικοινωνίας και δεν έχουν ανεξάρτητη νομική εταιρική μορφή, ούτως ώστε να δημοσιεύουν ισολογισμούς, αφετέρου υπάρχουν και διαφημιστικές εταιρείες με δραστηριότητα media planning and buying. ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΩΣ (%) ΕΠΙ ΤΟΥ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΤΩΝ 22 ΠΛΗΘΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ 22 100,00% ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕΓΕΘΩΝ 2023 VS 2022 ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΥΞΗΣΗ (+ %) 15 68,18% ΜΕΙΩΣΗ (- %) 7 31,82% ΜΙΚΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΑΥΞΗΣΗ (+ %) 13 59,09% ΜΕΙΩΣΗ (- %) 9 40,91% ΚΕΡΔΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ 2023 ΚΕΡΔΟΦΟΡΕΣ 18 81,82% ΖΗΜΙΟΓΟΝΕΣ 4 18,18% ΠΗΓΗ: DIRECTION BUSINESS REPORTS 22 MEDIA SPECIALISTS 2023 VS 2022 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ (ΣΕ ΕΥΡΩ) 2023 2022 ΜΕΤ. (%) 2023/2022 ΔΙΑΦΟΡΑ 2023-2022 ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 504.435.885 470.591.175 7,19 33.844.710 p ΜΙΚΤΟ ΚΕΡΔΟΣ 47.628.191 48.749.148 -2,30 -1.120.957 q ΚΕΡΔΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ 12.705.496 13.340.322 -4,76 -634.826 q ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΜΙΚΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ (%) 9,44 10,36 -8,88 -0,92 q ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ (%) 2,52 2,83 -10,95 -0,31 q ΠΗΓΗ: DIRECTION BUSINESS REPORTS
11/11/24 #1135 13 Τ ην πολύ μεγάλη αύξηση των επιλεκτικών προγραμμάτων του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας Creative Greece (ΕΚΚΟΜΕΔ), αύξηση που μπορεί να φτάσει ακόμη και στο διπλασιασμό του ύψους τους, προανήγγειλε ο Λεωνίδας Χριστόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του νέου φορέα που δημιουργήθηκε με το νόμο του περασμένου Απριλίου, συγχωνεύοντας τους δύο υφιστάμενους φορείς που υπήρχαν και είχαν παρεμφερείς αποστολές για τον κινηματογράφο και τον οπτικοακουστικό τομέα, το Κέντρο Κινηματογράφου και το ΕΚΟΜΕ. Από το χώρο της Αγοράς του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο κ. Χριστόπουλος τόνισε χαρακτηριστικά: «Τα επιλεκτικά προγράμματα παραμένουν, ενδυναμώνονται, μπορούν να εμπλουτιστούν, να γίνουν ακόμη πιο φιλικά και να έχουν ακόμη περισσότερα χρήματα. Και ήδη από το 2025 θα υπάρχει μια σημαντική αύξηση στο ποσό των επιλεκτικών προγραμμάτων». Παράλληλα, ανέφερε ότι ήταν από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, με ύψος 3,5 εκατομμύρια περίπου το χρόνο, και τόνισε ότι στόχος του φορέα είναι ο διπλασιασμός τους. Σε κάθε περίπτωση, διευκρίνισε ότι ακόμη και αν δεν επιτευχθεί ο στόχος του διπλασιασμού, καθώς όπως είπε, «σε αυτά τα πράγματα πρέπει να υπάρχουν και οι διοικητικές και πολιτικές συναστρίες για να υλοποιηθούν», η προσδοκία του «για το 2025 είναι μια πολύ μεγάλη αύξηση στον προϋπολογισμό των επιλεκτικών προγραμμάτων, η οποία θα αποτυπωθεί τους επόμενους μήνες με την ψήφιση του προϋπολογισμού». Σε ό,τι αφορά τα επενδυτικά κίνητρα του ΕΚΚΟΜΕΔ, τόνισε ότι έχουν αλλάξει και γνωστοποίησε ότι «η πλατφόρμα θα ανοίξει το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου». «Εκεί είναι ο στόχος και η επιδίωξη. Πάντα πρέπει η πολιτική και διοικητική συναστρία να είναι σωστή. Θεωρώ ότι είναι σωστή αυτήν τη στιγμή. Πρέπει να βγει η πολυαναμενόμενη υπουργική απόφαση των Υπουργείων Πολιτισμού και Οικονομικών για το άνοιγμα του καθεστώτος για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Εμείς σαν ΕΚΚΟΜΕΔ ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες», συμπλήρωσε. Παράλληλα, διευκρίνισε, μεταξύ άλλων, ότι το cash rebate δεν έχει κλείσει, απλώς δεν γίνονταν δεκτές νέες αιτήσεις, συνεχίζουν να γίνονται τροποποιήσεις, πιστοποιήσεις και αξιολογήσεις, υπάρχουν εκκρεμότητες και καθυστερήσεις, αλλά πλέον μπορεί να είναι γρηγορότερη η διαδικασία, αφού τα περισσότερα έργα έχουν αξιολογηθεί. Ενδεικτικά είπε ότι για υπαγωγές στο cash rebate στόχος είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουν καθαρίσει όλες, ακόμη και αυτές που υποβλήθηκαν λίγο πριν να σταματήσει η πλατφόρμα να δέχεται νέες αιτήσεις. Σχετικά με τη φορολογική απαλλαγή (Tax Relief), είπε ότι έχει προβληματίσει τον νέο φορέα και πρόσθεσε: «Είναι ένα κομμάτι το οποίο θέλουμε να το ανοίξουμε εφόσον ανοίξει η πλατφόρμα και μπει το cash rebate σε μια φυσιολογική ροή πλέον. Το επόμενο κομμάτι είναι να δούμε πώς το tax relief μπορεί να γίνει πιο αποτελεσματικό εργαλείο και πραγματικά να προσελκύσει κεφάλαια για την οπτικοακουστική παραγωγή, που σήμερα δεν το κάνει τόσο πολύ έντονα». Αναφερόμενος στον νέο φορέα, ο κ. Χριστόπουλος τόνισε ότι «προχωρώντας προς το μέλλον, η Ελλάδα χρειάζεται μια νέα δομή, μια πιο δυνατή και συνεκτική δημόσια πολιτική για τον κινηματογράφο και τον οπτικοακουστικό τομέα». Για την αποστολή του κέντρου τόνισε ότι έχει διευρυνθεί με σημείο αιχμής την τεχνολογία, ώστε να ενσωματωθεί στη δουλειά του κλάδου και να προστατευτούν οι δημιουργοί από τα αρνητικά της στοιχεία. Για το θέμα της παιδείας και της κατάρτισης ανέφερε ότι, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, εξετάζεται η δημιουργία μιας εθνικής στρατηγικής για την οπτικοακουστική παιδεία από την πρωτοβάθμια μέχρι την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να ενταχθούν εκεί προγράμματα κατάρτισης και εκπαίδευσης. Μίλησε, παράλληλα για τη δημιουργία του Παρατηρητηρίου Δημιουργικού Τομέα και μιας βάσης δεδομένων που θα συμπεριλάβει δεδομένα σχετικά με το χώρο των παραγωγών. ΕΚΚΟΜΕΔ Αύξηση στα επιλεκτικά προγράμματα Τέλη Ιανουαρίου η πλατφόρμα για τα επενδυτικά κίνητρα. Reportaz
direction.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=