#1135 11/11/24 14 Γράφει η Βενετία Σακελλαρίου Η απογοήτευση για τη δημοκρατία σε συνδυασμό με τις αχτίδες ελπίδας που ξεπροβάλλουν για την παγκόσμια οικονομία, οι δυσκολίες στις αλυσίδες εφοδιασμού των εταιρειών αλλά και οι απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, είναι μερικά μόνο ζητήματα που αναδείχθηκαν μέσα από την έκθεση GEISTE 2025 της WARC και έχουν ιδιαίτερη σημασία για τις μελλοντικές στρατηγικές των marketers. Τα βασικά ευρήματα της GEISTE για το 2025 περιλαμβάνουν το σχεδιασμό εναλλακτικών στρατηγικών για διαφορετικά σενάρια που θα βοηθήσει τους marketers να προετοιμαστούν κατάλληλα, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν απρόβλεπτες καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν, όπως περιβαλλοντικές καταστροφές ή παγκόσμιες συγκρούσεις, την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, η οποία δεν αφορά μόνο την προστασία των δεδομένων αλλά και τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, τις νέες ευκαιρίες που μπορούν να αξιοποιήσουν τα brands για να δημιουργήσουν κοινότητες, κατανοώντας τις αξίες που μοιράζονται με τους πελάτες τους και, τέλος, τις ομάδες εργασίας για την τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ), που μπορούν να βοηθήσουν στην εφαρμογή αυτοματοποιημένων υπηρεσιών σε όλες τις επιχειρήσεις με υπεύθυνο τρόπο. Οι τεχνολογικές εξελίξεις σε έναν ολοένα και πιο πολύπλοκο ψηφιακό κόσμο, οι μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών και οι παγκόσμιες οικονομικές αλλαγές, διαμορφώνουν νέες τάσεις marketing που αντιπροσωπεύουν τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες για να συνδεθούν πιο ουσιαστικά οι επιχειρήσεις με το κοινό τους. 1. Χρήση της ΤΝ Είναι σαφές ότι η ΤΝ ήρθε για να μείνει και θα διαδραματίσει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο στη χάραξη των στρατηγικών marketing από το 2025 κι έπειτα. Σύμφωνα με τη Statista, η αξία αγοράς της ΤΝ, από 93,53 δισ. δολάρια το 2021 αναμένεται να φτάσει τα 190,61 δισ. δολάρια το 2025. Εργαλεία ΤΝ, όπως το ChatGPT και το Claude, θα συνεχίσουν να διευκολύνουν την υπερ-εξατομίκευση, επιτρέποντας στους marketers να προσαρμόζουν το περιεχόμενο, τις συστάσεις των προϊόντων και τις εμπειρίες των πελατών με πρωτοφανή ακρίβεια. Σύμφωνα με το Forbes, τα chatbots ΤΝ θα ενσωματώνονται όλο και περισσότερο στην καθημερινή ζωή μέσω των sites, των καταστημάτων, των εφαρμογών και των έξυπνων συσκευών. Οι εμπειρίες εξυπηρέτησης πελατών πιθανώς σύντομα να εξελιχθούν και να βασίζονται σε chatbots που ενεργοποιούνται με τη φωνή. Η τεχνολογία θα χρησιμοποιείται όχι μόνο για τη μετάδοση πληροφοριών που αφορούν το προϊόν, αλλά για να βοηθήσει γενικά τον πελάτη και την πώληση. Οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης θα αναλύουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων για την πρόβλεψη της συμπεριφοράς των καταναλωτών, τη βελτιστοποίηση των διαφημιστικών δαπανών και την αυτοματοποίηση πολύπλοκων εργασιών marketing. Η TN θα βελτιώσει όχι μόνο την αποτελεσματικότητα αλλά και τη δημιουργικότητα, καθώς οι βοηθοί και τα εργαλεία TN θα επιτρέπουν στους marketers να δημιουργούν ιδέες και περιεχόμενο που θα έχει μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό-στόχο τους. 2. Άνοδος του voice marketing Καθώς οι συσκευές που ενεργοποιούνται με τη φωνή είναι πλέον συνήθεις στα σπίτια και στους χώρους εργασίας, το voice marketing θα γίνει ακόμη πιο σημαντικό για την προσέγγιση καταναλωτών. Μέχρι το 2025, η βελτιστοποίηση του περιεχομένου για φωνητική αναζήτηση θα είναι σημαντική και το μέλλον του marketing περισσότερο καινοτόμο και ελκυστικό. Με τη χρήση των έξυπνων ηχείων, για παράδειγμα, ένας πελάτης μπορεί εύκολα να εξερευνήσει ένα προϊόν ή να έχει μια συνομιλία από οπουδήποτε στο σπίτι. Τα brands Trends Οι τεχνολογικές εξελίξεις σε έναν ολοένα και πιο πολύπλοκο ψηφιακό κόσμο, οι μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών και οι παγκόσμιες οικονομικές αλλαγές διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα. Μarketing Προκλήσεις και ευκαιρίες στο δρόμο για το 2025
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=