ADBUSINESS #1022

#1022 14/09/20 14 Απαισιοδοξία εκφράζουν διαφημιστές και διαφημιζόμενοι στο πιο πρόσφατο 14ο (ΙΔ) κύμα της έρευνας Forecomm_s, (Ιούλιος 2020). Είναι χαρακτηριστικό πως το 1/3 των διαφημιζομένων και το 1/3 των εταιρειών επικοινωνίας, τα στελέχη, εκτιμούν ότι η ανάκαμψη από το πλήγμα της πανδημίας θα αργήσει. Εικόνα βαριάς ύφεσης στους διαφημιζόμενους Όσον αφορά τους διαφημιζόμενους, το πρώτο εξάμηνο του 2020 κλείνει απαισιόδοξα, με αρνητικές εκτιμήσεις, τόσο σε επίπεδο επιχείρησης όσο και σε επίπεδο κλάδου (-32 και -34, αντίστοιχα). Από τα στοιχεία προ- κύπτει εικόνα βαριάς ύφεσης μετά την πανδημία και το lockdown, με τις εκτιμήσεις για τη ζήτηση, την απασχόληση και τις τιμές να κατρακυλούν σε ιδιαίτερα αρνητικά επίπεδα. Οι αυξητικές αναθεωρήσεις των προϋπολογισμών για τις ενέργειες marketing συνεχίστηκαν κατά το α΄ τρίμηνο του 2020 (+13), ανατρά- πηκαν όμως άρδην το δεύτερο τρίμηνο με την παρουσία του Covid-19 και το lockdown, περνώντας σε αρνητικό έδαφος για πρώτη φορά τα τελευταία 5 χρόνια. Μέσα στο κλίμα ύφεσης του πρώτου εξαμήνου του 2020 οι online ενέργειες -είτε ως άμεση επικοινωνία (online paid media) είτε ως αξιοποίηση πλατφορμών και εφαρμογών (other platforms)- συνεχίζουν να απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος της πρόθεσης για επένδυση εκ μέρους των στελεχών της αγοράς (+15 και +17, αντίστοιχα). Με εξαίρεση την προώθηση προϊόντων, που μένει σταθερή, η εκτίμηση για όλες τις άλλες ενέργειες marketing (offline media, direct marketing, pr και έρευνα αγοράς) είναι αρνητική, κινείται δηλαδή στην κατεύθυνση μείωσης της όποιας επένδυσης. Βέβαια, η αύξηση των προϋπολογισμών για τα online media και τις άλ- λες ηλεκτρονικές πλατφόρμες δηλώνεται μειωμένη για το πρώτο τρίμηνο (+25 και +26, αντίστοιχα) και σημαντικά μειωμένη για το β΄ τρίμηνο (+5 και +7, αντίστοιχα). Οι προϋπολογισμοί για τα offline media παρέμειναν σταθεροί κατά το α΄ τρίμηνο (+1) και μειώθηκαν για τις περισσότερες επιχειρήσεις κατά το β΄ τρίμηνο (-16), ενώ οι προϋπολογισμοί για προ- ώθηση πωλήσεων παραμένουν σταθεροί τόσο στο α΄ όσο και στο β΄ τρίμηνο του 2020. Forecomm_s Ο Covid-19 έφερε απαισιοδοξία Απαισιόδοξοι παρουσιάζονται διαφημιστές και διαφημιζόμενοι για τις εξελίξεις στην αγορά, με τις πληγές που αφήνει η πανδημία του Covid-19 να φαίνονται πως είναι αρκετά βαθιές.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=