ADBUSINESS #1022
#1022 14/09/20 16 Αρνητικό ρεκόρ για τους διαφημιστές Μετά από ένα ιδιαίτερα αισιόδοξο β΄ εξάμηνο το 2019, οι εκτιμήσεις των στελεχών της διαφημιστικής αγοράς κινούνται σε αρνητικό ρεκόρ, τόσο όσον αφορά την πορεία της επιχείρησής τους (-49) όσο και σε σχέση με την πορεία του κλάδου γενικότερα (-73). Και οι τρεις δείκτες (ζήτηση, απασχόληση, τιμές) εκτιμώνται από τους διαφημιστές ότι κινούνται ιδιαί- τερα αρνητικά. Πιο εντυπωσιακή είναι η επαναφορά της απαισιοδοξίας όσον αφορά τις τιμές σε επίπεδα του 2016 (-37). Οι διαφημιστές συμφωνούν με τους διαφημιζόμενους όσον αφορά τη δυναμικότητα των online ενεργειών (media και πλατφόρμες), αλλά παρουσιάζονται πιο απαισιόδοξοι από τους πελάτες τους σε σχέση με τα offline media, τις προωθητικές ενέργειες και την έρευνα αγοράς. Από την άλλη, αναμένουν μικρότερη πτώση από ό,τι οι πελάτες τους όσον αφορά το direct marketing και τις ενέργειες δημοσίων σχέσεων. Την έρευνα πραγματοποιεί σταθερά η Abacus Research για λογαριασμό της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ). Καινοτομία σαν αντίδοτο Σύμφωνα με την έρευνα, τόσο οι διαφημιζόμενοι όσο και οι εταιρείες επικοινωνίας εισήγαγαν καινοτομίες, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην κρίση του Covid-19 σχεδόν στο σύνολό τους. Οι διαφημιζόμενοι έδωσαν έμφαση κυρίως στις διαδικασίες παραγωγής, με την επικοινωνία (περιε- χόμενο και κανάλια) να αποτελεί το δεύτερο σημείο που επικεντρώθηκαν. Οι διαφημιστές στράφηκαν σχεδόν εξίσου στις διαδικασίες παραγωγής και την επικοινωνία, δίνοντας επίσης έμφαση στην εμβάθυνση των σχέ- σεών τους με τους πελάτες τους. Αξίζει να σημειωθεί πως οι αλλαγές/καινοτομίες που εισήχθησαν έχουν περισσότερο μόνιμο παρά παροδικό χαρακτήρα. Ιδίως οι εταιρείες επικοινωνίας δηλώνουν ότι υιοθέτησαν πρακτικές που σκοπεύουν να διατηρήσουν και ανεξάρτητα από την πανδημία (73%). Η έρευνα Η FORECOMM_s οργανώνεται από την ΕΔΕΕ και η συλλογή των πλη- ροφοριών γίνεται από την Abacus SA ανά τρίμηνο, από τον Δεκέμβριο του 2016 μέχρι σήμερα. Λόγω της πανδημίας του Covid-19 δεν πραγ- ματοποιήθηκε για πρώτη φορά το α’ τρίμηνο του 2020. Πρόκειται για έρευνα οικονομικού κλίματος που εστιάζει - αφενός στις εκτιμήσεις στελεχών μεγάλων διαφημιζομένων για την πορεία της επιχεί- ρησής τους αλλά και, γενικότερα, του κλάδου στον οποίο δραστηριοποι- ούνται, αφετέρου στους προϋπολογισμούς τμημάτων marketing για τις ενέργειες υποστήριξης των προϊόντων τους. Η ιδέα είναι ότι υψηλότεροι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν αλλά και προοιωνίζονται αναπτυ- ξιακές τάσεις στην αγορά, ενώ αντίστοιχα μειωμένοι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν και προοιωνίζονται υφεσιακές τάσεις. Ιδιαίτερη έμφαση στο δείγμα της έρευνας δίνεται σε διαφημιστικές εται- ρείες που απαντούν για τους προϋπολογισμούς marketing των πελατών τους: Κάθε διαφημιστική έρχεται σε επαφή με πολλούς πελάτες, από διαφορετικούς χώρους - έτσι οι εκτιμήσεις των διαφημιστών λειτουργούν ως expert opinions που συμπληρώνουν τις πρωτογενείς εκτιμήσεις των διαφημιζομένων.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=