7 EVENT MARKETING αποκλιμάκωσης, είτε υπάρξει κάποια νέα παραλλαγή είτε όχι», τονίζει ο Luiz Martins. Το αποτύπωμα άνθρακα Πέρα από την πανδημία, η βιωσιμότητα μπορεί να παίξει ρόλο όσον αφορά τις αποφάσεις των διοργανωτών σχετικά με τις διά ζώσης έναντι των πλήρως διαδικτυακών ή/και υβριδικών εκδηλώσεων και συνεδριάσεων για το 2022 και αργότερα. Λίγο πιο κάτω από το μισό, δηλαδή το 44%, αναμένει να παρουσιαστεί η ανάγκη υπολογισμού του αποτυπώματος σε άνθρακα για τουλάχιστον ένα μέρος των εκδηλώσεών του το 2022, με το 26% να δηλώνει ότι σχεδιάζει να μετρήσει το αποτύπωμα σε άνθρακα όλων των εκδηλώσεών του μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Ένα άλλο 18% αναμένει ότι θα πρέπει να το κάνει για ορισμένα, αλλά όχι όλα τα γεγονότα που το αφορούν. Μόνο το 34% δεν σχεδιάζει να παρακολουθεί το ποσοστό τα επόμενα δύο χρόνια, αν και πιστεύει ότι θα αναγκαστεί να το κάνει προς τα μέσα της δεκαετίας. Αντίστοιχα, το 2021, το 23% των ερωτηθέντων υπολόγιζαν ήδη το αποτύπωμα άνθρακα όλων των εκδηλώσεών του και μόνο το 28% είχε δηλώσει πως επί του παρόντος δεν το υπολογίζει σε καμιά από τις εκδηλώσεις του. Ένα επιπλέον 9% παρακολουθεί το αποτύπωμα άνθρακα σε ορισμένες αλλά όχι όλες τις εκδηλώσεις, ενώ το 6% μετράει το αποτύπωμα εκείνων που πραγματοποιούνται διά ζώσης και όχι διαδικτυακά. Αύξηση του φόρτου εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας Οι περισσότεροι διοργανωτές που συμμετείχαν στην έρευνα εργάζονται σε διάφορους τύπους εκδηλώσεων, με πιο κοινές να είναι αυτές που αφορούν meetings με ποσοστό 60%. Μεταξύ των ερωτηθέντων που μπορούσαν να επιλέξουν περισσότερες από μία επιλογές, το 56% ανέφερε ότι εργάζεται σε συνέδρια. Από αυτό, περίπου το ένα τρίτο (33%) εργάζεται σε εμπορικές εκθέσεις/ συνέδρια, το 32% σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις και το 30% σε προγράμματα κατάρτισης. Χαρακτηριστικό είναι ότι η δουλειά τους αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Πριν από το 2020, μόλις το 10% ανέφερε πως είναι υπεύθυνο για τη διοργάνωση μεταξύ 51 και 100 εκδηλώσεων. Τώρα, το ποσοστό αυτό έχει ανέβει στο 20%. Αξίζει να αναφερθεί ότι προ πανδημίας, το 62% των planners ήταν υπεύθυνο για 6 μέχρι 50 εκδηλώσεις, ενώ το αντί- στοιχο ποσοστό για το 2021 διαμορφώθηκε στο 50%. Ο αντίκτυπος στο budget Η επιρροή που άσκησε ο κορονοϊός στα budget των εκδηλώσεων είναι ανάμικτη. Συγκεκριμένα, περίπου οι μισοί ερωτηθέντες, ήτοι το 49%, ανέφεραν πως ο προϋπολογισμός τους για τη διεξαγωγή εκδηλώσεων για το 2021 έφτανε μέχρι τα 500.000 δολάρια, ενώ το υπόλοιπο 51% ανέφερε πως ήταν υψηλότερος από 500.000 δολάρια. Όσον αφορά τον τεχνολογικό εξοπλισμό, παρά την αυξανόμενη εξάρτηση από διαδικτυακές πλατφόρμες για τη διεξαγωγή εκδηλώσεων, το 63% ανέφερε πως ο προϋπολογισμός για τη διεξαγωγή διαδικτυακών εκδηλώσεων ήταν κάτω από τα 250.000 δολάρια, ενώ μάλιστα 3 στους 10 ερωτηθέντες ανέφεραν πως ο προϋπολογισμός τους δεν ξεπερνούσε τα 25.000 δολάρια. Όσον αφορά το budget για τις διαδικτυακές εκδηλώσεις το 2022, το 31% αναφέρει πως σημειώθηκαν περικοπές στους προϋπολογισμούς ενώ το 31% αναφέρει πως σημειώθηκε αύξηση. Όταν σημειώνεται αύξηση, αυτή συνδέεται με τον κορονοϊό, καθώς το 37% αναφέρει ότι η μετάλλαξη οδήγησε τον οργανισμό τους να αυξήσει τις επενδύσεις σε τεχνολογία για μια υβριδικού τύπου εκδήλωση. «Οι διαδικτυακές εκδηλώσεις είναι απαραίτητες για την κάλυψη των αναγκών πολλών ατόμων που θέλουν να παρευρεθούν, αλλά δεν αισθάνονται ακόμα άνετα με τα ταξίδια ή τις μεγάλες συγκεντρώσεις», λέει ο κ. Martins. «Εκτός από την προσαρμοστικότητα που προσφέρει, η τεχνολογία διαδικτυακών εκδηλώσεων δίνει στους διοργανωτές μια εικόνα σχετικά με τα μοτίβα συμπεριφοράς των συμμετεχόντων που ξεπερνά τις μετρήσεις όπως αποτυπώνονται στις παραδοσιακές εκδηλώσεις», προσθέτει. Ποια διαδικτυακά εργαλεία προτιμώνται περισσότερο Καθώς οι διαδικτυακές εκδηλώσεις έγιναν πλέον ο κανόνας, οι πάροχοι τεχνολογίας η οποία επιτρέπει την εικονική τους διεξαγωγή, αναβάθμισαν και διεύρυναν τις προσφορές τους, ενώ οι διοργανωτές από την πλευρά τους εξοικειώθηκαν με αυτά τα εργαλεία. Τα κορυφαία εργαλεία για τη διεξαγωγή των διαδικτυακών εκδηλώσεων, σύμφωνα με την έρευνα, είναι: Τα live chats (72%), δημοσκοπήσεις σε πραγματικό χρόνο (65%), ζωντανές συνεδρίες Q&A (60%), εικονικοί χώροι υποδοχής (49%), One-on-One δικτύωση συμμετεχόντων (37%) και διαγωνισμοί και giveaways (35%).
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=