Business News Magazine #1

Ο νέος επικεφαλής της Unilever μιλάει για τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες αγορές του Business Unit της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, τους στόχους και το πλάνο του ομίλου για τη συνέχεια αλλά και τη ζωή στη χώρα μας. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Μας περιμένει ένα λαμπρό μέλλον Οι ομάδες της Ελλάδας έχουν πετύχει να αναπτύξουν καταπληκτικές μάρκες προϊόντων, που μπορούν να επεκτείνουν την παρουσία τους και αλλού, με την προϋπόθεση ότι θα ανταποκρίνονται στις τοπικές ανάγκες των καταναλωτών «Η Unilever Hellas θα παραμείνει ένας από τους ισχυρότερους παίκτες στην κατηγορία των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών, κατέχοντας ηγετικές θέσεις στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων», δηλώνει χωρίς περιστροφές ο Jean - François Etienne, όταν τον ρωτάμε για το μέλλον της Unilever στην Ελλάδα μετά την πώληση των μαργαρινών αλλά και των brands ελαιόλαδου στην KKR. O επικεφαλής της Unilever για το Business Unit της Νοτιοανατολικής Ευρώπης δείχνει αποφασισμένος και έτοιμος για τις προκλήσεις που μπορεί να βρει στο δρόμο του και όπως μας τονίζει, «έχουμε διασαφηνίσει πλήρως τις στρατηγικές επιλογές μας για το μέλλον, στις οποίες και θα επικεντρώσουμε τις προσπάθειες και τις επενδύσεις μας». Στην πρώτη του συνέντευξη σε ελληνικό μέσο, μιλάει ακόμη για τις επενδύσεις ύψους 5,5 εκατ. ευρώ που έχουν προγραμματιστεί για τη μεταφορά παραγωγής στην Ελλάδα, το στόχο για «Υγιή Ανάπτυξη», τις συνθήκες στην ελληνική αγορά, τη θετική πορεία τηςUnilever και την προκάτοχό του, Ηρώ Αθανασίου. Δεν παραλείπει, επίσης, να αναφερθεί στα σχέδια για τις άλλες χώρες του unit αλλά και τη ζωή μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, που όπως μας λέει, ήταν «κάτι σαν όνειρο» γι’ αυτόν και την οικογένειά του. Αναλάβατε πρόσφατα επικεφαλής της Unilever στην Ελλάδα, μετακινούμενος από τη Unilever Maghreb, όπου είχατε υπό την ευθύνη σας τις αγορές του Μαρόκου, της Αλγερίας, της Τυνησίας, της Λιβύης και της Μαυριτανίας. Έχετε αναφέρει πως η Ελλάδα ήταν η πρώτη σας επιλογή. Τι σας έκανε να προτιμήσετε τη χώρα μας; Είχα, όντως, την τύχη να εργαστώ στη Βόρεια Αφρική, μια περιοχή γεμάτη ευκαιρίες και προκλήσεις. Το να διοικείς μια εταιρεία σε τόσο διαφορετικές χώρες, με τρεις διαφορετικές έδρες και τρία εργοστάσια (σε Μαρόκο, Αλγερία και Τυνησία, αντίστοιχα) καθώς και με διαφορετικά κέντρα διανομής (όπως στη Λιβύη και στηΜαυριτανία) -και όλα αυτά σε ένα αρκετά ασταθές περιβάλλον- αποτελεί σίγουρα μια συναρπαστική εμπειρία. Από την αρχή της φετινής χρονιάς η Ελαΐς-Unilever Hellas έχει καταστεί το επιχειρησιακό κέντρο μιας νέας ομάδας χωρών που, εκτός από την Κύπρο, περιλαμβάνει την Αλβανία, τη FYROM και το Κόσσοβο. Ελπίζω λοιπόν ότι η προηγούμενη εμπειρία μου θα με βοηθήσει να υπηρετήσω αυτή την περιοχή και να αξιοποιήσω τις ποικίλες επιχειρηματικές ευκαιρίες που ανοίγονται μπροστά μας. Μιλώντας πιο προσωπικά, το να ζήσουμε στην όμορφη Ελλάδα είναι κάτι σαν όνειρο για μένα και για την οικογένειά μου. Όπως σημειώσατε, η μετακίνησή σας στην Ελλάδα σήμανε και τη «γέννηση» του Business unit Unilever Νοτιοανατολικής Ευρώπης και πλέον είστε υπεύθυνος για τις αγορές της Ελλάδας, της Κύπρου, της Αλβανίας, της FYROMκαι της Κύπρου. Ποιες είναι οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει αυτό το νέο σχήμα και ποιες πρόκειται να είναι οι προτεραιότητές σας; Η γέννηση αυτή, όπως την αποκαλείτε, θα είναι σίγουρα μια περίοδος αυξημένων προκλήσεων και σπουδαίων προοπτικών. Προφανώς, οι χώρες, οι οικονομίες τους και το επιχειρηματικό περιβάλλον τους, καθώς και η παρουσία της Unilever σε καθεμιά από αυτές, παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές. Ενώ δηλαδή η Ελαΐς-Unilever Hellas είναι μια πολύ ισχυρή εταιρεία, οι άλλες τρεις (FYROM, Κόσσοβο και Αλβανία, για συντομογραφία: FYKOSAL) αποτελούν «λευκό χαρτί» για μας και έχουν σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης. Προτεραιότητά μας θα είναι να αξιοποιήσουμε τη δύναμη της εταιρείας μας εδώ, για να αναπτύξουμε την επιχειρηματικότητά μας σ’ αυτές. Οι ομάδες της Ελλάδας έχουν πετύχει να αναπτύξουν καταπληκτικές μάρκες προϊόντων, που μπορούν να επεκτείνουν την παρουσία τους και αλλού, με την προϋπόθεση ότι θα ανταποκρίνονται στις τοπικές ανάγκες των καταναλωτών, θα προσφέρουν υψηλή ποιότητα, θα είναι προσιτές και θα έχουν το προφίλ της «μάρκας με σκοπό». Όπως ξέρετε, αυτό το τελευταίο αποτελεί βασική δέσμευση της εταιρείας μας και υλοποιείται μέσα από το Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης της Unilever για την Αειφορία. Στόχος του είναι να προωθεί την επιχειρηματική ανάπτυξη παράλληλα με τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός μας και την αύξηση της θετικής κοινωνικής συμβολής μας, τόσο στους εργαζομένους μας όσο και στις κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Την ίδια στιγμή, η Unilever προχωρά σε αλλαγές όσον αφορά το portfolio των προϊόντων της. Μέσα στο 2018 η ΚΚR θα αποκτήσει το κομμάτι των μαργαρινών (spreads) σε παγκόσμιο 21

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=