Business News Magazine #1

coverstory Jean - François Etienne Στόχος μας είναι να κερδίσουμε και να πετύχουμε «Υγιή Ανάπτυξη». Είμαι βέβαιος ότι η στρατηγική μας αυτή θα οδηγήσει την εταιρεία σε ένα λαμπρό μέλλον επίπεδο, με την προσθήκη ειδικά στην Ελλάδα και των brands ελαιολάδου. Μπορείτε να μας αναφέρετε συνοπτικά τι πρόκειται να «αλλάξει χέρια» και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα που έχει οριστεί; Η απόφαση της Unilever, η οποία δημοσιοποιήθηκε τον περασμένο Απρίλιο, ήταν να πουλήσει παγκοσμίως την κατηγορία των μαργαρινών. Τον Σεπτέμβριο ανακοινώσαμε ότι στη διαδικασία αυτή εντάσσεται και η κατηγορία των ελληνικών brands ελαιολάδου. Λίγο πριν από το τέλος του χρόνου, υπεγράφη η σχετική συμφωνία με την KKR. Όπως αντιλαμβάνεστε, πρόκειται για μια στρατηγική επιλογή της εταιρείας η οποία δεν αφορά μόνο τη χώρα σας. Από τη δικήμας πλευρά, προσπαθήσαμε να εξασφαλίσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους εργαζομένους και, γενικότερα, για την εταιρεία μας. Το εργοστάσιο της Ελαΐς στην οδόΠειραιώς θα μεταβιβαστεί σε πλήρη λειτουργία και η βιωσιμότητά του θα ενισχυθεί μέσω της μετεγκατάστασης εκεί της γραμμής παραγωγής των μαργαρινών από το εργοστάσιό μας στον Ρέντη. Παράλληλα, εξασφαλίσαμε και τη μεταφορά της παραγωγής περίπου 10.000 τόνων υγρών απορρυπαντικών το χρόνο, από την Ιταλία στον Ρέντη. Η Unilever θα επενδύσει 5,5 εκατομμύρια ευρώ συνολικά γι’ αυτές τις μεταφορές, πράγμα που δείχνει καθαρά τη σημασία που δίδεται στην εδώεταιρεία μας. Όλες αυτές οι αλλαγές θα εξελιχθούν κατά τη διάρκεια του 2018. Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τη Unilever στην Ελλάδα; Πού πρόκειται να εστιάσει η εταιρεία μετά την πώληση των μαργαρινών και των brands ελαιόλαδου; Ακόμη και μετά την πώληση αυτή, η Unilever Hellas θα παραμείνει ένας από τους ισχυρότερους παίκτες στην κατηγορία των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών, κατέχοντας ηγετικές θέσεις στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων. Έχουμε διασαφηνίσει πλήρως τις στρατηγικές επιλογές μας για το μέλλον, στις οποίες και θα επικεντρώσουμε τις προσπάθειες και τις επενδύσεις μας. Στόχος μας είναι να κερδίσουμε και να πετύχουμε «Υγιή Ανάπτυξη». Είμαι βέβαιος ότι η στρατηγική μας αυτή θα οδηγήσει την εταιρεία σε ένα λαμπρό μέλλον. Πώς «έκλεισε» το 2017 σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων στην Ελλάδα; Ποιος είναι ο στόχος σας για το 2018; Η πολιτική μας είναι να μην ανακοινώνουμε τα οικονομικά αποτελέσματά πριν αυτά δημοσιευτούν. Μπορώ ωστόσο να πω ότι, παρά το ιδιαίτερα αντίξοο περιβάλλον, καταφέραμε να κλείσουμε τη χρονιά έχοντας κατακτήσει τους περισσότερους από τους οικονομικούς στόχους μας. Αυτό είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο και μας επιτρέπει να είμαστε αισιόδοξοι, εντός λογικού πλαισίου, για το 2018. Θα ήθελα, μάλιστα, με την ευκαιρία, να εκφράσω τις ειλικρινείς ευχαριστίες μου προς τις ομάδες τηςUnilever για τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που κατέβαλαν προκειμένου να επιτύχουν αυτά τα θετικά αποτελέσματα. Ποια είναι τα ισχυρότερα brands στο portfolio σας στην Ελλάδα; Όπως είπα και προηγουμένως, ακόμη και μετά την πώληση των μαργαρινών μας (Βιτάμ και Becel) και των ελαιολάδων μας (Άλτις), εξακολουθούμε να κατέχουμε πολύ στιβαρές ηγετικές θέσεις στις περισσότερες κατηγορίες των προϊόντων μας. Οι ισχυρότερες από τις μάρκες μας είναι οι Dove, Lux, Aim, Ultrex και Axe για την κατηγορία της Προσωπικής Φροντίδας, Skip, OMO, Cajoline, Klinex και CIF για τηνΟικιακήΦροντίδα, Knorr, Hellmann’s και Pummaro στα Τρόφιμα, Magic, Cornetto, Carte d’Or και Scandal σταΠαγωτά και, φυσικά, το τσάι Lipton. Μπορώ, ωστόσο, να πω ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα, όπως και αλλού, δείχνουν μια προτίμηση στις «μάρκες με σκοπό» - δηλαδή στα προϊόντα εκείνα που αναλαμβάνουν περιβαλλοντικές ή κοινωνικές δράσεις, με στόχο να ανακουφιστούν οι λιγότερο προνομιούχοι συνάνθρωποί μας. Το ίδιο ισχύει και διεθνώς στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Unilever. Τα τελευταία χρόνια οι «αειφόροι μάρκες» μας έχουν αναπτυχθεί δύο φορές ταχύτερα από τον μέσο όρο και συμβάλλουν κατά 50% στη συνολική ανάπτυξήμας, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής μας. Ποια είναι η εικόνα της ελληνικής αγοράς όσον αφορά τις κατηγορίες στις οποίες διαθέτετε παρουσία; Προβληματίζει τον όμιλο η γενικότερη κάμψη που καταγράφεται; Αυτό που συνέβη εδώ τα τελευταία δέκα χρόνια δεν έχει προηγούμενο. Το να διοικείς εταιρείες κάτω από τέτοιες συνθήκες ήταν, ως εκ τούτου, τεράστια πρόκληση. Και παρόλο που ο καθένας βλέπει αυτήν τη στιγμή κάποια πρώιμα θετικά σημάδια, μάλλον είναι πολύ νωρίς για να μιλάμε για ανάκαμψη. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον είναι ακόμη πιο σημαντικό να έχεις ξεκάθαρο όραμα για την επιχείρησή σου, πρόγραμμα για το πώς θα το πετύχεις και, στη συνέχεια, να παραμένεις ευέλικτος και σε ετοιμότητα να αντιδράσεις γρήγορα στην αγορά, στις ανάγκες των καταναλωτών, στα αιτήματα των πελατών ή στις κινήσεις των ανταγωνιστών. Τα τελευταία χρόνια, μέλημά 22

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=