Business News Magazine #1

μας ήταν να εξασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, εξοπλίζοντάς την με όλα εκείνα τα μέσα που θα μας εξασφάλιζαν τη διαρκή και βιώσιμη ανάπτυξη, ανεξάρτητα από την κατάσταση της αγοράς. Αυτό εξακολουθεί να μας οδηγεί και σήμερα. Ποιο είναι το σχόλιό σας για τις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων στην ελληνική αγορά; Υπάρχουν ζητήματα που χρήζουν αλλαγής; Ησχέσημεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων πρέπει να στηρίζεται σε στέρεες βάσεις συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστούμε τις προκλήσεις στο πλαίσιο των οποίων εξελίσσεται η σχέση αυτή τα τελευταία χρόνια. Σε τέτοιες περιόδους αναπτύσσονται φαινόμενα που μπορούν να απειλήσουν ξεκάθαρα τη σταθερότητα της αγοράς και να υποβάλουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε δοκιμασία. Αντιλαμβάνομαι ότι εδώ έχουν γίνει συντονισμένες προσπάθειες και από τις δύο πλευρές, προκειμένου να λειτουργεί το σύστημα με βάση τις αρχές των κοινών στόχων και της αμοιβαίας κερδοφορίας. Βεβαίως, υπάρχουν πάντα περιθώρια για βελτιώσεις, αλλά η αρχική εκτίμησή μου είναι ότι η σχέση με τους λιανεμπόρους είναι γενικά δημιουργική, αν λάβει κανείς υπόψη του το ευρύτερο περιβάλλον. Η ελληνική αγορά κυριαρχείται από προσφορές και εκπτώσεις. Ποια είναι η δική σας οπτική για το ζήτημα; Σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, επιδιώκουμε να έχουμε τη μέγιστη ευελιξία προσαρμογής στις ανάγκες των καταναλωτών. Το ίδιο ισχύει και σε ό,τι αφορά την πολιτική των προωθητικών ενεργειών. Τέτοιες ενέργειες δεν είναι καθαυτές κακές. Αποτελούν ένα από τα μέσα που χρησιμοποιούμε για να διαφοροποιούμε τις μάρκες μας σε δεδομένες χρονικές στιγμές. Για κάποιες κατηγορίες το θέμα είναι το ποσοστό του όγκου των πωλήσεων μέσω προωθητικών ενεργειών, καθώς και το επίπεδο των εκπτώσεων που γίνονται μέσα από αυτές. Όταν είναι αφύσικα υψηλό, τότε οι προωθητικές ενέργειες δεν αποτελούν πλέον παράγοντα διαφοροποίησης, αλλά καταστροφείς της αξίας και τείνουν να θολώνουν την αντίληψη των καταναλωτών για την αληθινή αξία των προϊόντων. Παράλληλα, όμως, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι το μέσο οικογενειακό εισόδημα της ελληνικής οικογένειας έχει μειωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια και ότι ένας λόγος για τον οποίο μας επιλέγουν οι άνθρωποι είναι επειδή η «εξίσωση τιμών» μας ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες ανάγκες της. Άρα, το ζητούμενο είναι να βρούμε τη σωστή ισορροπία. Πώς συγκρίνεται η ελληνική αγορά σε σχέση με άλλες αγορές: α) στο Business unit Unilever Νοτιοανατολικής Ευρώπης και β) σ’ αυτές που έχετε εργαστεί; Η Ελλάδα αποτελεί μια ανεπτυγμένη αγορά, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από πολλές μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές. Το λιανεμπόριο είναι καλά και επαγγελματικά οργανωμένο, οι περισσότεροι παίκτες στην κατηγορία των ταχέως κινουμένων καταναλωτικών προϊόντων είναι παρόντες με μεγάλες επενδύσεις, άρα ο ανταγωνισμός είναι άγριος. Για να επικρατήσεις πρέπει να είσαι καλός. Ποιες θα λέγατε πως είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα ένας επικεφαλής επιχείρησης στην Ελλάδα; Το να αντιμετωπίζεις την «επόμενημέρα» με την προοπτική της σταδιακής εξόδου από μια τόσο μεγάλη κρίση, είναι από μόνη της τεράστια πρόκληση και μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά. Κατά κάποιον τρόπο, για να προετοιμαστείς, πρέπει να έχεις σχεδιάσει τα πάντα, χωρίς να θέτεις σε κίνδυνο τη σταθερότητα όλου του «οικοδομήματος». Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που βρίσκομαι εδώ σε μια τόσο σημαντική στιγμή και που μπορώ (ελπίζω!) να συμβάλωστη χάραξη μιας πορείας γεμάτης προοπτικές για το μέλλον. Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και η Αειφορία αποτελούν ζητήματα που βρίσκονται πολύ ψηλά στην ατζέντα Who is who Ο Jean - François Etienne κατέχει ΒΑ στις Πωλήσεις και το Marketing από το Institut Superieur de Gestion, στο Παρίσι. Έχει εργαστεί στην Colgate Palmolive σε επιτελικές θέσεις στις πωλήσεις και το marketing, στη Hill’s Pet Nutrition ως Γενικός Διευθυντής και στη Nestlé ως VP, Global Customers Development Director. Το 2009 ξεκίνησε να εργάζεται στη Unilever Γαλλίας ως Vice President Customer Development, ενώ παράλληλα ήταν μέλος του European Sales Leadership Team. Από το 2013 μέχρι τον Αύγουστο του 2017 ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Unilever Maghreb, υπεύθυνος για τις αγορές Αλγερίας, Τυνησίας, Λιβύης, Μαυριτανίας και Μαρόκου. Από τον Σεπτέμβριο του 2017 ανέλαβε Γενικός Διευθυντής της Unilever Νοτιοανατολικής Ευρώπης με έδρα την Αθήνα, Υπεύθυνος για την Ελλάδα, την Κύπρο, την Αλβανία, την ΠΓΔΜ και το Κόσοβο. Το να αντιμετωπίζεις την «επόμενη μέρα» με την προοπτική της σταδιακής εξόδου από μια τόσο μεγάλη κρίση, είναι από μόνη της τεράστια πρόκληση και μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά της Unilver διεθνώς. Ποια είναι τα σχέδιά σας για την Ελλάδα; ΣτηUnilever η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη δεν είναι κάτι που κάνουμε επιπλέον όλων των άλλων, αλλά βρίσκεται στην καρδιά του επιχειρηματικού μοντέλου μας. Αυτό ακριβώς είναι το Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης της Unilever για την Αειφορία που περιέγραψα παραπάνω. Ειδικά στην Ελλάδα, από το ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης, η εταιρεία κατάφερε να εντοπίσει συγκεκριμένες ανάγκες των συνανθρώπων μας και να προσπαθήσει να ανταποκριθεί αποτελεσματικά σ’ αυτές. Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα πολύ με το πλήθος και την ποιότητα αυτών των δράσεων, όπως το ΚοινωνικόΠλυντήριο Skip, τις δράσεις προληπτικού οδοντιατρικού ελέγχου της ΑΙΜ, το πρόγραμμα «Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο» της Klinex και η «Γειτονιά Αλληλεγγύης». Αυτά είναι μερικά μόνο παραδείγματα. Βέβαια, αυτό που ευχόμαστε είναι να περιοριστούν ή και να εκλείψουν οι αιτίες που καθιστούν αυτές τις πρωτοβουλίες απαραίτητες. Για την ώρα, όμως, υποστηρίζουμε όσο περισσότερο μπορούμε την κοινωνία, μέσα από τις μάρκες μας, με τις ομάδες μας. Ποιο είναι το σχόλιό σας για την προκάτοχό σας, Ηρώ Αθανασίου, και το έργο που άφησε στην εταιρεία; Είχα τη μεγάλη χαρά και την τύχη να συνεργαστώ μαζί της, προκειμένου να είναι ομαλή η μετάβαση στη διοίκηση και εκτίμησα ιδιαίτερα τον δημιουργικό και καινοτόμο τρόπο σκέψης της, τη βαθιά γνώση της για την ελληνική αγορά και την αφοσίωσή της στο καθήκον. Η Ηρώ έχει μεγάλη καρδιά, και ένα από τη πράγματα που κρατώαπό τη συνεργασία μας είναι η σταθερή πεποίθησή της ότι όσο μεγαλύτερη η κρίση, τόσο μεγαλύτερη και η ευκαιρία. Πιστεύω ότι ο ρόλος της στην εταιρεία αυτά τα δύσκολα χρόνια υπήρξε καθοριστικός, καθώς -μεταξύ άλλων- προετοίμασε τη Unilever Hellas να βγει ακόμη πιο δυνατή από την κρίση. Πώς βρίσκετε τη ζωή στην Ελλάδα μέχρι στιγμής; Τι σας αρέσει και τι δυσκολεύεστε ακόμη να συνηθίσετε; Ηοικογένειά μου κι εγώείμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Ερχόμενοι, είχαμε υψηλές προσδοκίες και δεν απογοητευτήκαμε. Όπως είναι φυσικό, υπάρχουν πολλές διαφορές σε σύγκριση με τις χώρες στις οποίες ζήσαμε μέχρι τώρα, αλλά όταν πηγαίνεις σε ένα μέρος με ανοιχτό μυαλό, όλα είναι πιο εύκολα. Η Ελλάδα και οι άνθρωποί της μας καλοδέχτηκαν και νιώθουμε ήδη σαν στο σπίτι μας. Όλα καλά μέχρις εδώ, λοιπόν! Πώς περνάτε το χρόνο σας στην Ελλάδα όταν δεν εργάζεστε; Ανακαλύπτοντας τη χώρα, τον πολιτισμό και τους ανθρώπους της. Βέβαια, δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να δούμε όλα όσα αξίζουν σ’ αυτή την όμορφη χώρα, που προσφέρει μια φανταστική ποικιλία τοπίου, μοναδική ιστορία και πολιτισμό, έναν υπέροχο τρόπο ζωής και, κυρίως, καταπληκτικούς ανθρώπους. 23

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=