interview Ο Robert Dilts είναι κορυφαίος σύμβουλος μεγάλων επιχειρήσεων, ειδήμων στη μελέτη του Genius Thinking και δημιουργός του παγκόσμια αναγνωρισμένου Success Factor Modelling SFM™. Στις 7 και 8 Φεβρουαρίου βρέθηκε στην Ελλάδα, για να παρουσιάσει για πρώτη φορά την καινοτόμο προσέγγισή του στη χώρα μας, σε ένα ειδικό διήμερο διαδραστικό Signature Class, με τίτλο «Next Generation Entrepreneurs -The Difference that makes the Difference». Έχοντας μελετήσει επί χρόνια τη δομή της σκέψης σημαντικών προσωπικοτήτων της ιστορίας και κορυφαίων επιχειρηματιών νέας γενιάς (St. Jobs, E. Musk, J. Bezos, R. Branson), παρουσίασε τα στοιχεία του διακριτού τρόπου σκέψης των Game Changers που έχει εντοπίσει, δηλαδή «τη λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά» και έχει καθοδηγήσει τους ενδιαφερομένους βήμα προς βήμα, ώστε να ανακαλύψουν τα δικά τους κρίσιμα, καθοριστικά χαρακτηριστικά και ταλέντα. Στη συνέντευξή του στο Business NewsΜagazine, μας μιλάει για τη μεθοδολογία του, τα στοιχεία που κάνουν τους enterpreneurs να ξεχωρίζουν αλλά και τον τρόπο που μπορεί να εκπαιδευθεί κανείς ώστε να κατορθώσει να αναδειχθεί σε game changer ακόμη και στη σημερινή -γεμάτη προκλήσεις και δυσκολίες- Ελλάδα. Τι είναι το Success Factor modeling και ποια τα βασικά στοιχεία του; Εδώ και πολλά χρόνια, ειδικοί από διάφορους κλάδους ασχολούνται με το ερώτημα, πώς κάποιοι καταφέρνουν να αντεπεξέρχονται σε αντιξοότητες, να δημιουργούν από το τίποτα ή να κάνουν κάτι ασυνήθιστα αξιοσημείωτο. Αυτή η ερώτηση αφορά αναγνωρισμένες προσωπικότητες αλλά και ανθρώπους δίπλα μας. Κι ενώκάποιοι μιλούν για έμφυτα ταλέντα, τύχη, timing, ένα σημαντικό στοιχείο που πυροδότησε τη δημιουργία του SFM™ ήταν η περιέργειά μου ναψάξωβαθύτερα και να εντοπίσω αν υπήρχε κάτι πέρα από το προφανές. Οι σπουδές μου και τα πρώτα επαγγελματικά μου βήματα στην καρδιά της καινοτομίας και τεχνολογίας, το SiliconValley, μου έδωσαν το ερέθισμα να επικεντρωθώ σε business και social entrepreneurs. Ξεκίνησα να μελετώασυνήθιστα επιτυχημένους επιχειρηματίες, οι οποίοι έγιναν παγκόσμια γνωστοί λόγω των επιτευγμάτων και της επίδρασής τους στον τρόπο που ζούμε και κινούμαστε. Έζησα τον αινιγματικό Steve Jobs από κοντά, σε όλες τις φάσεις της δράσης του, θαυμάζω και εξακολουθώ να μελετώ τον Ειδικός στη μελέτη του Genius Thinking, σύμβουλος κορυφαίων επιχειρηματιών, συγγραφέας και δημιουργός καινοτόμων προσεγγίσεων στο πεδίο της ηγεσίας επιτυχίας και δημιουργός του Success Factor Modeling SFM™. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς γιατί η προ(σ)κληση για μια συζήτηση με τον Robert Dilts, ο οποίος βρέθηκε πρόσφατα στην Ελλάδα, δεν γινόταν να μας αφήσει αδιάφορους… Υπάρχουν Έλληνες game changers Τι καταδεικνύει ο τρόπος σκέψης αυτών των ευφυών και δημιουργικών προσωπικοτήτων; Ποια είναι η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά; Το καινοτόμο στοιχείο που προέκυψε από τημελέτη αυτών των ανθρώπων εδράζεται σε διαφορές στην αρχιτεκτονική της σκέψης τους (mindset), οι οποίες προδιαγράφουν τη στάση και τηματιά τους απέναντι σε καταστάσεις. To Success Factor Modeling™ εντόπισε συγκεκριμένα κοινά χαρακτηριστικά στον τρόπο σκέψης αυτών των ανθρώπων, που αποτελούν «τη λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά» σε σχέση με άλλους. Αυτά επικεντρώνονται σε πέντε βασικές περιοχές και έχουν σχέση με τη διαφορά στον τρόπο που: uεκφράζουν το πάθος τους uδιατυπώνουν το όραμά τους uεπεξεργάζονται την αποστολή τους διευρύνουν τις προσωπικές φιλοδοξίες και τους ρόλους τους, αντίστοιχα, στο πλαίσιο των εγχειρημάτων τους, καθώς επίσης και Robert Dilts νομπελίστα Muhammed Yunus, τον Jeff Bezos, τον Elon Μusk και πολλούς άλλους, οι οποίοι μας εκπλήσσουν με τα προσωπικά ρίσκα τους και τις ανατροπές. Στόχος μου ήταν να κατανοήσω αν υπάρχουν διαφοροποιοί λεπτομέρειες στον τρόπο που στήνεται το σκεπτικό τους, πώς συλλαμβάνουν ιδέες, πώς επεξεργάζονται και αξιοποιούν τη νοημοσύνη του πεδίου (field intelligence) και καταγράφουν αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Απώτερος σκοπός μου ήταν να εντοπίσω σημεία-κλειδιά, που θα έδιναν τη δυνατότητα να συνθέσω ένα μοντέλο που θα μετέφερε αυτήν τη γνώση σε άλλους, ώστε να μπορέσουν να το αξιοποιήσουν και να διαμορφώσουν τις προϋποθέσεις, για να επηρεάσουν τη δημιουργία και την εξέλιξη δικών τους εγχειρημάτων. Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς Oι game changers έχουν ασίγαστη περιέργεια να ανακαλύπτουν συνεχώς νέα πράγματα, να κάνουν ανατροπές σε σχέση με στερεότυπα και πεπατημένες και να προκαλούν συνεχώς τις δυνατότητές τους 36
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=