Business News Magazine #1

interview Δυστυχώς, το διαδίκτυο κρύβει κινδύνους για όλους: παιδιά, πολιτικούς αλλά και επιχειρήσεις και υψηλόβαθμα στελέχη. Ο πλέον ειδικός για θέματα ηλεκτρονικού εγκλήματος μας εξηγεί τα σημεία στα οποία πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή. ΗΕλλάδα είναι μια χώρα ηλεκτρονικά αναλφάβητη Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς Ο Αντιστράτηγος ε.α. της Ελληνικής Αστυνομίας, ειδικός ερευνητής και αναλυτής ηλεκτρονικών εγκλημάτων και Πρόεδρος του CSIi, Μανώλης Σφακιανάκης, είναι ένα πρόσωπο ταυτισμένο με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο για παιδιά και ενηλίκους, καθώς και με την καταπολέμηση του κυβερνοεγκλήματος στις διάφορες μορφές του. Με την αφορμή της συμπλήρωσης ενός χρόνου πορείας για το Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας - Cyber Security International (CSI) αλλά και την πρόσφατη ίδρυση της Ψηφιακής Ακαδημίας Γονέων, μας μίλησε για τις προκλήσεις που κρύβει το Διαδίκτυο για όλους, την ανάγκη των εταιρειών και των μάνατζερ να συνεργάζονται με εξειδικευμένες εταιρείες διαχείρισης φήμης και κρίσεων στο Διαδίκτυο, αλλά και τα σχέδιά του για το μέλλον. Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις και οι σοβαρότεροι κίνδυνοι που μπορεί να αντιμετωπίσει στο διαδίκτυο σήμερα μια επιχείρηση ή σε προσωπικό επίπεδο ένας υψηλόβαθμος μάνατζερ; Οι κίνδυνοι μέσω του διαδικτύου είναι πολλαπλοί, ο βασικότερος όμως όλων για έναν μάνατζερ αφορά τηφήμη της εταιρείας του αλλά και του ονόματός του. Σήμερα συναντούμε πολλά περιστατικά στα οποία η φήμη ενός μάνατζερ κρέμεται από τα χέρια ενός κακόβουλου υπαλλήλου, από τους δεκάδες ή χιλιάδες που μπορεί να έχει, ο οποίος ξέρει να χειρίζεται τα κοινωνικά δίκτυα. Κάτι ανάλογο με τη φήμη ενός στρατηγού, η οποία πλέον κρέμεται -ή καλύτερα θα μπορούσα να πω: εξαρτάται- από έναν απλό φαντάρο, ο οποίος δεν αντέχει την πρωινή γυμναστική και καθώς έχει ένα laptop στα χέρια του ή ένα «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο, κάνει αναρτήσεις εις βάρος του στρατηγού του. Πολλά περιστατικά έχουν συμβεί κατά τη διάρκεια της θητείας μου ως Διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, όπου άνθρωποι έχασαν τον ύπνο τους εξαιτίας μιας δυσφήμησης η οποία ήταν αναρτημένη στο διαδίκτυο. Πολλοί συμπολίτες μας οι οποίοι δεν είναι μάνατζερ ούτε έχουν εταιρείες, έχουν χάσει κι αυτοί τον ύπνο τους, διότι κάποιος κακοπροαίρετος έχει αναρτήσει δυσφημιστικά σχόλια γι’ αυτόν στο διαδίκτυο, είτε προηγμένων προγραμμάτων, τα θετικά νέα ανεβαίνουν, ενώό,τι αρνητικό υπάρχει βυθίζεται στο διαδικτυακό σκότος. Διαφαίνεται έντονα στις ανά τον κόσμο αγορές ότι η διαχείριση φήμης όπως και το crisismanagement είναι πλέον μια από τις επιστήμες του μέλλοντος. Όποιον και αν αφορά: εταιρείες, μάνατζερ, επώνυμα πρόσωπα, πολιτικούς ή καμπάνιες τους. Στην επιστήμη αυτή συνέχεια προστίθενται νέες τεχνικές, ενώαπαιτείται από τους «χειριστές-διαχειριστές» αυτών αφενός εξειδικευμένη γνώση αφετέρου χρήση νέων καινοτόμων εργαλείων τεχνολογίας. Πόσο συχνές είναι τέτοιες περιπτώσεις στην Ελλάδα; Πώς αντιμετωπίζονται τέτοια περιστατικά αν δεν παρθούν ή αν δεν έχουν αποτέλεσμα τα προληπτικά μέτρα και τελικά εμφανιστούν; Οι περιπτώσεις διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο είναι σχεδόν ανύπαρκτες στη χώρα μας. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν εξειδικευμένες εταιρείες στο χώρο, πλην ελαχίστων οι οποίες έχουν δημιουργηθεί μέσα σε εταιρείες πληροφορικής, που, κατά το κοινώς λεγόμενον, τα κάνουν όλα. Στη χώρα μας καθημερινά και με ραγδαίο ρυθμό δυσφημούνται άμεσα ή έμμεσα δεΜανώλης Σφακιανάκης σε κάποιο ανώνυμο blog είτε στα κοινωνικά δίκτυα. Πολλές χιλιάδες συμπατριώτες μας είναι με ψυχοφάρμακα αυτήν τη στιγμή λόγωόλων αυτών τα οποία υφίστανται και δεν μπορούν να τα αντιμετωπίσουν, να τα «κατεβάσουν»... από το διαδίκτυο, νομίζοντας ότι τα βλέπει όλος ο κόσμος... Σε ποιες κινήσεις θα πρέπει να προχωρήσουν οι μάνατζερ για να προφυλάξουν την εταιρική αλλά και την προσωπική τους φήμη στο διαδίκτυο; Πού πρέπει να δώσουν ιδιαίτερο βάρος; Πρέπει να συνάψουν μια συμφωνία με μια εταιρεία η οποία ασχολείται επαγγελματικά με τη διαχείριση φήμης και όχι με κάποια που, μεταξύ άλλων, κάνει και διαχείριση φήμης... Οι εξειδικευμένες εταιρείες που ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με αυτό το αντικείμενο, εκμεταλλεύονται με άμεσο και πολύ έξυπνο τρόπο όλες τις θετικές ειδήσεις που δημιουργούνται στο διαδίκτυο γύρωαπό μια επιχείρηση, ενώπαράλληλα δημιουργούν και άλλες τέτοιες ειδήσεις μέσωκοινωνικών δικτύων, με αποτέλεσμα να χτίζεται σιγά σιγά ένα τείχος προστασίας για τον εν λόγω μάνατζερ ή επιχείρηση. Με την αξιοποίηση, μάλιστα, κάποιων κάδες σοβαρές εταιρείες, οι οποίες λόγω της ανυπαρξίας εξειδικευμένης εταιρείας και σχετικών υπηρεσιών, δεν προχωρούν σε καμία κίνηση προστασίας. Εκτός από τις εταιρείες ταυτόχρονα δυσφημούνται και οι ιδιοκτήτες ή τα στελέχη επιχειρήσεων που τις εκπροσωπούν αλλά και άλλοι επώνυμοι άνθρωποι, οι οποίοι μένουν δυστυχώς απροστάτευτοι από την καταιγίδα των συκοφαντικών σχολίων. Από νομική άποψη, στη χώρα μας υπάρχει η δυνατότητα να «κατέβουν» συγκεκριμένες μεμονωμένες αναρτήσεις. Αυτό γίνεται όμως μέσα από δύσκολα νομικά μονοπάτια, τα οποία γνωρίζουν μόνο εξειδικευμένοι νομικοί και διαδικτυακοί ερευνητές. Η φήμη, ωστόσο, δεν επανέρχεται, αν δεν λειτουργήσουν οι παραπάνω μηχανισμοί επαναφοράς της. Ποια είναι συνήθως τα κίνητρα αυτών των κυβερνοεπιθέσεων; Οι κυβερνοεπιθέσεις ενδέχεται να είναι μαζικές. Μπορεί κάποιοι να κάνουν μαζικές επιθέσεις σε πολλά sites, με σκοπό να πλήξουν τη φήμη γενικώς. Πραγματοποιούνται, όμως, επιθέσεις και στοχευμένα, σε συγκεκριμένες εταιρείες. Τα κίνητρα σε τέτοιου είδους επιθέσεις είναι τα χρήΟι κίνδυνοι μέσω του διαδικτύου είναι πολλαπλοί, ο βασικότερος όμως όλων για έναν μάνατζερ αφορά τηφήμη της εταιρείας του αλλά και του ονόματός του 40

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=