newtrends Το νέο έτος κουβαλά πάντα αισιοδοξία και αέρα ανανέωσης. Μαζί με τη θετική αύρα κάνουν ως συνήθως την εμφάνισή τους και τα σημεία που θα ορίσουν -άλλα λιγότερο, άλλα περισσότερο- τη χρονιά και θα βρίσκονται στο προσκήνιο της διεθνούς αγοράς, στην οποία γίνονται εδώ και καιρό πολλές ζυμώσεις. Επιμέλεια: Πέτρος Αντωνάκης Οι εμπειρίες προηγούνται τωνπροϊόντων Ο καταναλωτής δεν θέλει πλέον να κάνει μία ακόμα αγορά και να αποκτήσει άλλη μία υπηρεσία. Πρόσφατη έρευνα έδειξε πως οι καταναλωτές περιμένουν από τις ψηφιακές τους αγορές βελτιώσεις στις καινούργιες καινοτομίες, καλύτερο integration αλλά και «μία εμπειρία που δεν έχουν ξαναζήσει». Θέλουν μία ιστορία που θα τονίσει το concept και θα τους εξιτάρει πολύ περισσότερο από ένα απλό κουτί με τα καινούργια running παπούτσια τους. Η τεχνολογία και ειδικά η τεχνητή νοημοσύνη μέρα με τη μέρα κερδίζουν την εμπιστοσύνη των εταιρειών, που θέλουν με αυτή να εμπλουτίσουν όσο γίνεται περισσότερο την ανθρώπινη επαφή και όχι να την εκμηδενίσουν. Οι καταναλωτέςπροτιμούνόσους προσφέρουν κοινωνικό έργο Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον στις μέρες μας. Πριν καν ανοίξει το στόμα του ο υπάλληλος για να λανσάρει το καινούργιο προϊόν, ο ενδιαφερόμενος πελάτης γνωρίζει τα χαρακτηριστικά του, πόσο κοστίζει και σε ποια χρώματα διατίθεται. Επίσης, όμως, γνωρίζει εάν η επιχείρηση πίσωαπ’ αυτό έχει καλό ή όχι κοινωνικό πρόσωπο. Ο κόσμος πλέον παρακολουθεί εκείνες που προσπαθούν, με όσες δυνάμεις διαθέτουν, να υποστηρίξουν έναν οργανισμό ή ένα σκοπό και είναι έτοιμος να τις προτιμήσει. Οι καταναλωτές έχουν μάθει σιγά-σιγά τι εστί Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και είναι πρόθυμοι μέχρι και να αφήσουν αγαπημένα τους brands εάν δουν πως ο ανταγωνισμός «κινείται» προς τη σωστή κατεύθυνση στο συγκεκριμένο θέμα. Καλά θα κάνει κάθε CEOνα το θυμάται αυτό. Εάν η επιχείρησή σου ενδιαφέρεται, τότε θα ενδιαφερθεί και για σένα ο καταναλωτής. Video, video και πάλι video Όχι εκείνο που έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στο MTV πριν από κάτι δεκαετίες και άφησε με το στόμα ανοιχτό τον κόσμο, αλλά το live streaming. Αυτό θέλει ο καταναλωτής και όσο πιο εύκολα το βρίσκει, τόσο περισσότερο το εκτιμά. Το video content είναι εδώ προ πολλού και όσοι περιμένουν ακόμη για να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του, έχουν μείνει ήδη πολύ πίσω και δεν το γνωρίζουν. Για να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό, πρέπει να παρουσιάζεις live υλικό, σε πραγματικό χρόνο και να είναι φυσικά ενδιαφέρον. Η εικόνα θα κυριαρχήσει (και) το 2018 και το ίδιο θα κάνουν οι εταιρείες που θα στρέψουν άπαξ διά παντός την προσοχή τους στο streaming. Γιατί γνωρίζουν πως έτσι θα αποκτήσουν το καλύτερο δυνατό προφίλ και μέγιστη επαφή με τον πελάτη. Οι τάσεις του επιχειρείν το 2018 54
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=