businessinsider Ευθύνες για το ναυάγιο της Εθνικής Ασφαλιστικής Αποφασισμένος να αναζητήσει ευθύνες αναφορικά με το πρωτοφανές επενδυτικό κάζο με το ελληνοαμερικανικό σχήμα που τελικά απέσυρε το ενδιαφέρον του για την τύχη της Εθνικής Ασφαλιστικής, φέρεται να είναι έτοιμος να ζητήσει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και αρμόδιος υπουργός Οικονομίας, Γιάννης Δραγασάκης. Ο κ. Δραγασάκης, σύμφωνα με πηγές του Business News, ήταν από εκείνους που από την αρχή δεν είχαν δει με καλό μάτι το επενδυτικό σχήμα της Exin των Κάλαμος, Κουδούνη και Φέρφιλντ και πίστευαν ότι δεν είχαν δοθεί οι απαραίτητες εγγυήσεις για να προχωρήσει το εγχείρημα. Και όντως, ο νυν υπουργός επιβεβαιώθηκε για την προχειρότητα του εγχειρήματος και για το γεγονός πως δεν υπήρξε συμφωνία με τη δοκιμασμένη και καλύτερα προετοιμασμένη κινεζική Fosun. Τα πυρά του ο κ. Δραγασάκης τα στρέφει προς τη μεριά του τέως υπουργού κ. Παπαδημητρίου, ο οποίος θεώρησε φιλικότερη προς τη νοοτροπία του μια αμερικανικής λογικής επένδυση, δίχως όμως ναψάξει, ως όφειλε, για εχέγγυα. Επίσης, γκρίνια υπάρχει και για τους οίκους Goldman Sachs και Morgan Stanley, που συναίνεσαν και συμβούλευσαν να πραγματοποιηθεί το deal, που τελικά εξελίχθηκε σε κάζο. Το βέβαιο πάντως είναι πως η Fosun ετοιμάζεται πυρετωδώς για την κατάθεση νέας πρότασης, αν και το ναυάγιο με τον αμερικανικό όμιλο - ανταγωνιστή της σαφώς της δίνει πρόσθετο διαπραγματευτικό χαρτί. ΟCEOτης Deutsche Telekom στηγραμμή…Τσίπρα Σε μια νέα στρατηγική περνούν χώρες όπως ηΟυγγαρία και η Ρουμανία ως προς την προσέλκυση ελληνικών επιχειρήσεων. Βλέποντας το μεγάλο προβάδισμα που έχει ηΒουλγαρία λόγω της γειτνίασης και της άσκησης επιθετικής φορολογικά πολιτικής, αλλά και διαπιστώνοντας πως η Ελλάδα θα κινηθεί επιθετικά για να περιορίσει την αιμορραγία προς τη Σόφια, μαθαίνουμε πως δημιουργούν στη χώρα μας πιο επιθετικά εμπορικά γραφεία, επιδιώκοντας να πάρουν μέρος της πίτας. Ήδη δεκάδες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις που εξετάζουν προτάσεις μεταφοράς έδρας και δραστηριοτήτων προς τηνΟυγγαρία αλλά και τη Ρουμανία ως αποτέλεσμα προσεγγίσεων από τις δύο χώρες και τις πρεσβείες τους. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως πρόσφατα τόσο η AS Company όσο και η BSB ολοκλήρωσαν επενδυτικές κινήσεις στο Βουκουρέστι, η πρώτη με τη δημιουργία θυγατρικής (της AS Kids Toys SRL) και η δεύτερημε περαιτέρωτόνωση της εκεί παρουσίας της. Πάντως, και στη βουλγαρική πρεσβεία υπάρχει η λογική πως οι απειλές της Ελλάδας να κυνηγήσουν όσα ελληνικά ΑΦΜέχουν εισρεύσει δεν δείχνουν ικανές να αλλάξουν πλήρως το κλίμα, μιας και η επιδείνωση των οικονομικών δεδομένων στη βόρεια Ελλάδα οδηγεί νομοτελειακά προς τη γειτονική χώρα. Μάχηπρεσβειών γιατηνπροσέλκυση ελληνικών επιχειρήσεων Τη «Γραμμή Τσίπρα», τουλάχιστον στα ενδυματολογικά του, φαίνεται να ακολουθεί ο CEO της Deutsche Telekom, Tim Hottges. Δεν εξηγείται αλλιώς πώς στην πρόσφατη επίσκεψή του στο Μέγαρο Μαξίμου όπου και ανακοίνωσε επενδύσεις ύψους 2 δισ. ευρώ για οπτική ίνα σε 1 εκατομμύριο ακίνητα, δεν φορούσε γραβάτα, αλλά ένα απλό πουκάμισο. Πήρε τα γραφεία της Hochtief στην Ελλάδα και εκπόνησε πρόγραμμα με βάση τη χώρα μας, δημιουργώντας ένα νέο τεχνικό hub υποστήριξης αεροσκαφών και ελικοπτέρων για την Αφρική, τηΜέσηΑνατολή, τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή. Ο λόγος για τη δανέζικη Scandinavian Avionics, η οποία επενδύει σημαντικά ποσά στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία της οποίας CEO είναι ο Έλληνας Ηλίας Κόκκοτας, μαζί με το Πανεπιστήμιο Πατρών, το εργαστήριο συστημάτων ελέγχου που ανήκει στη Σχολή Μηχανολόγων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, την εταιρεία Prisma Electronics Ελλάς και διεθνείς φορείς όπως το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ και η κορυφαία ισπανική κατασκευαστική εταιρεία Acciona Construccion, δημιούργησαν ένα πρωτότυπο πρόγραμμα αποθήκευσης στα αεροσκάφη: το επονομαζόμενο και «έξυπνο container», που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα και έχει σχεδιαστεί για την ανάπτυξη, κατασκευή και πιστοποίηση ενός νέου ευφυούς ελαφρού εμπορευματοκιβωτίου αεροσκαφών με ενσωματωμένες λειτουργίες για συγκράτηση, μεταφορά, καταστολή πυρκαγιάς - καπνού, με δυνατότητες ανίχνευσης και ασύρματης παρακολούθησης. Η Scandinavian Avionics Greece ΑΕ ιδρύθηκε το 2003 χάρη στην προσπάθεια του Ηλία Κόκκοτα. Σε διεθνές επίπεδο, η Scandinavian Avionics έχει 40ετή παρουσία σε 9 χώρες και 11 περιοχές του πλανήτη. Ξεκίνησε από τη Δανία εξυπηρετεί 250 τύπους αεροσκαφών και έχει περισσότερες από 700 πιστοποιήσεις. Την ίδιαώρα, η Ryanair από την 1η Ιουνίου προχωρά στη μείωση των δρομολογίων εσωτερικού στην Ελλάδα μεταφέροντας ένα αεροσκάφος από την Αθήνα και ένα από τα Χανιά σε βάσεις της στη Γερμανία. «ΗRyanair θα συνεχίσει τις υπηρεσίες της από Αθήνα προς Μύκονο, Σαντορίνη και Θεσσαλονίκη αυτό το καλοκαίρι. Όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια εσωτερικού στην Ελλάδα θα ακυρωθούν από 1η Ιουνίου», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σχετική ανακοίνωση. Μάλλον όμως θα υπάρξουν εξελίξεις στην υπόθεση… Επενδύσεις αλλάκαι γκρίνιες στις αεροπορικές 64 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=