Business News Magazine #2

Μεγάλη είναι η κινητικότητα που επιδεικνύουν οι μεγάλες βιομηχανικές και λιανεμπορικές επιχειρήσεις της χώρας για τα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον τομέα της απασχόλησης και του επαγγελματικού προσανατολισμού. Κι αυτό διότι το μείζον πρόβλημα της ανεργίας δεν αφήνει πολλά περιθώρια για άλλου τύπου δράσεις γύρω από το CSR. Να όμως που ομοειδείς βιομηχανίες, με παράλληλα αντικείμενα και οξύ ανταγωνισμό, μεταφέρουν από το πεδίο της αγοράς την εμπορική τους μάχη και σε αυτού του είδους τα πρότζεκτ, με σαφείς βέβαιαωφέλειες για χιλιάδες παιδιά και νέους που ψάχνουν λύσεις για το μέλλον τους σε μια χώρα δύσκολη όπως η δική μας. Την αρχή έκανε η PepsiCo.Με δεδομένη την ευαισθησία για εργασιακά ζητήματα λόγω της ισχυρής παρουσίας της κορυφαίας κυρίας του HR στην Ελλάδα, Αναστασίας Μακαριγάκη, η ελληνική θυγατρική της πολυεθνικής αποφάσισε να στηρίξει το πρόγραμμα Learning Business. Ένα πρότζεκτ το οποίο μέχρι το τέλος του α΄ κύκλου του θα έχει εκπαιδεύσει 20.000 μαθητές σε όλη τη χώρα και που τελεί υπό τις αιγίδες της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος και του Συνδέσμου Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων. Στο πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν και οι Public και Premier Tax Free, μαθητές λυκείου και της τελευταίας τάξης του γυμνασίου, μέσα από προβολές και ομιλίες, μαθαίνουν πώς να συντάσσουν βιογραφικό, ποια είναι τα επαγγέλματα του μέλλοντος, ποια τα νέα δεδομένα στην αγορά εργασίας, μέχρι και ποια λάθη πρέπει να αποφεύγονται. Με παρουσίες σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Λάρισα και Πάτρα, το πρόγραμμα προσφέρει εμπειρία σε χώρους εργασίας και ένα πρώτο στάδιο επαγγελματικού προσανατολισμού. Από την πλευρά της, σε συνεργασία με φορείς, εταιρείες και οργανισμούς, και με στρατηγικό συνεργάτη το kariera.gr, η Coca-Cola υλοποιεί το πρόγραμμα “Youth Empowered”. Η Coca-Cola μετατόπισε το ενδιαφέρον της όχι στις μικρές σχολικές ηλικίες, αλλά λίγο πιο πάνω, σε νέους δηλαδή 18-30 ετών που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας και που χρειάζεται να αναπτύξουν δεξιότητες, καθοδήγηση και επαγγελματική δικτύωση, ώστε να διεκδικήσουν ουσιαστικές ευκαιρίες απασχόλησης και να επιτύχουν μια θετική αλλαγή στη ζωή τους. Συνενώνοντας δυνάμεις με επιχειρήσεις και φορείς, η πολυεθνική των αναψυκτικών επιδιώκει κι αυτή με τη σειρά της να βοηθήσει 20.000 νέους, ως το 2020. Ευαίσθητες ισορροπίεςστην J&P Σε μια νέα, διαφορετική από ό,τι στο παρελθόν ομολογουμένως, περίοδο περνάνε οι σχέσεις της γνωστής κατασκευαστικής οικογένειας Παρασκευαΐδη. Κι αυτό λόγω των αρνητικών εξελίξεων που προέκυψαν εξαιτίας του θανάτου του ιδρυτή του γκρουπ J&P, Γιώργου Παρασκευαΐδη. Χρόνια μετά το θάνατο, οι κληρονόμοι του δείχνουν να μην μπορούν να συνεχίσουν ενωμένοι και να προχωρούν σε δρόμους χωριστούς. Ταυτόχρονα, οι εξελίξεις παρέσυραν προ ημερών και δεκάδες εργαζομένους σε διεθνή έργα της οικογένειας στον αραβικό κόσμο και συγκεκριμένα στη Σαουδική Αραβία, οι οποίοι φέρονται να μένουν δίχως έργα. Πώς όμως προέκυψαν αυτές οι εξελίξεις; Θα πρέπει να τονίσουμε πως σε ένα μπλοκ κινείται η χήρα του Γιώργου Παρασκευαΐδη, Θέκλα, μαζί με την κόρη και τον γαμπρό της, ενώ τα άλλα δύο παιδιά κέρδισαν υπόθεση στα δικαστήρια εναντίον του διαχειριστή της διαθήκης, με την κατηγορία ότι λειτουργούσε μεροληπτικά υπέρ της μητέρας και της αδερφής τους. Σε κάθε περίπτωση, η οικογένεια έχει χωριστεί στα δύο: Ο Ευθύβουλος Παρασκευαΐδης, γιος του ιδρυτή, και η αδερφή του, Λεώνη Παρασκευαΐδη, βρίσκονται απέναντι από τη μητέρα τους, Θέκλα, με τη δεύτερη κόρη της, Χριστίνα, και το γαμπρό της, Ανδρέα Παπαθωμά. Στη μέση βρίσκεται η πλευρά Δάκη και Χρίστου Ιωάννου. Τα παραπάνω οδήγησαν σε διάσπαση του γκρουπ το 2016, όμως τα προβλήματα παραμένουν. Κι όλοι πλέον περιμένουν να δουν τι θα συμβεί με το μοίρασμα μιας κολοσσιαίας περιουσίας. Σύμφωνα με το ισχύον deal, πάντως, η πλευρά Ιωάννου ανέλαβε τις δραστηριότητες σε Κατάρ, Ομάν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιορδανία, Ιράκ και την ελληνική J&P-AVAX (ομάδα Β). Αντίστοιχα, η πλευράΠαρασκευαΐδη, τη Σαουδική Αραβία, τη Λιβύη και το Κουρδιστάν (ομάδαΑ). Το συμφωνητικό προβλέπει, επίσης, σε δεύτερο στάδιο και τη διάσπαση του ομίλου, με συναίνεση των δανειστών. Από το 2016, πάντως, η πλευρά Ιωάννου φέρεται να έχει επενδύσει πάνω από 40 εκατομμύρια δολάρια στις δραστηριότητες του ομίλου. Το ίδιο διάστημα προχώρησε στην υλοποίηση μεγάλων έργων με αυξημένες δυσκολίες στο Κατάρ και κέρδισε σημαντικά νέα συμβόλαια, ενώ η οικογένεια Παρασκευαΐδη εμφανίζεται να μη θέλει να συμμετάσχει περαιτέρω. Κόντρες στιςκατασκευές Μεγάλη μάχη έρχεται σύντομα στο χώρο των κατασκευών με έκτακτες γενικές συνελεύσεις, προσπάθειες διαχωρισμού δραστηριοτήτων και μπόλικο μιντιακό σασπένς. Κρατηθείτε. Οι εξελίξεις έρχονται. Γράφει ο Δημήτρης Μαρκόπουλος Σε πλήρη ετοιμότητα ενόψει των κρίσιμων για τα οικονομικά του μεγέθη γεγονότων του καλοκαιριού, δηλαδή τουΜουντιάλ ποδοσφαίρου, βρίσκεται η διοίκηση της ΟΠΑΠΑ.Ε. Η εταιρεία ποντάρει πάρα πολλά στο συγκεκριμένο γεγονός καθώς και στο άνοιγμα VLTs. Αλλαγές στο tax free shopping Σκέψεις υπάρχουν για περαιτέρω πτώση του ορίου στις αγορές tax free μετά τη μεγάλη επιτυχία που κατέγραψε η απόφαση του επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργου Πιτσιλή, για περιορισμό του ορίου επιστροφής φόρου ΦΠΑ από τα 120 ευρώ στα 50 ευρώ για τους τουρίστες εκτός ΕΕ, ενώπληροφορίες αναφέρουν την πρόθεση να μειωθεί κι άλλο το όριο. Κι αυτό διότι και φόροι έρχονται στη χώρα και επιπλέον τζίροι, αλλά και ανοίγουν θέσεις εργασίας. Κάπως έτσι δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως σε πρόσφατη ημερίδα της Premier Tax Free για τον τουρισμό λόγω των 8 ετών παρουσίας της εταιρείας στην Ελλάδα, το θέμα τέθηκε έστω και σε πρώιμο στάδιο- σε συζήτηση. ΟΠΑΠ σε εγρήγορση Οι κολοσσοί των αναψυκτικών δίπλα σε παιδιά και νέους 65 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=