Business News Magazine #3

coverstory Γιάννης Ρέτσος να εξασφαλίζουν όρους ισονομίας σε σχέση με τις υποχρεώσεις των αδειοδοτημένων τουριστικών καταλυμάτων. Σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε από την Grant Thornton για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, η απώλεια εσόδων από τη μη φορολόγηση των καταλυμάτων της οικονομίας διαμοιρασμού, κατ’ αντιστοιχία με τη φορολόγηση που υφίστανται τα ξενοδοχεία, προκαλεί απώλειες κατ’ ελάχιστον 341 εκατ. ευρώγια το ελληνικό δημόσιο, σε ετήσια βάση. Γνωρίζουμε την επίδραση του προσφυγικού τα τελευταία χρόνια στο τουριστικό μας προϊόν, ιδιαίτερα για συγκεκριμένα νησιά. Ποια είναι η εικόνα που έχετε φέτος με δεδομένη πλέον την αύξηση των προσφυγικών ροών το τελευταίο διάστημα; Τα προηγούμενα χρόνια καταγράφηκαν απώλειες σε τουριστικούς προορισμούς με αυξημένες προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές. Το τελευταίο διάστημα υπάρχει όντως μια αύξηση των ροών, που σε καμία περίπτωση όμως δεν πλησιάζει το 2016. Παρακολουθούμε από κοντά το θέμα, σε στενή συνεργασία με τις τοπικές αρχές, με συγκεκριμένες δράσεις και, φυσικά, χωρίς πολλά λόγια. Πώς αποτυπώνεται σε αριθμούς η μετάβαση των περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport; Σχεδόν ένα χρόνο πριν, ολοκληρώθηκε η συμφωνία και ξεκίνησε η παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων από το ελληνικό δημόσιο στη Fraport Greece. H εταιρεία έχει δεσμευθεί ότι θα υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 400 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη και επέκταση των υποδομών στα αεροδρόμια, μέχρι το έτος 2021. Η ολοκλήρωση των επενδύσεων θα ωφελήσει τον ελληνικό τουρισμό, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και γενικότερα. Κατά πόσο επηρεάζουν οι συνεχόμενες «τριβές» μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας το τουριστικό μας προϊόν; Κινδυνεύουμε να χάσουμε «πόντους» από τον τουρισμό εξαιτίας της τουρκικής προκλητικότητας; Και στο παρελθόν υπήρξαν περίοδοι έντασης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, χωρίς αυτό να επηρεάσει τον τουρισμό μας. Υπάρχουν οι μηχανισμοί απορρόφησης τέτοιων ελεγχόμενων εντάσεων και φυσικά η εδραιωμένη εικόνα της Ελλάδας ως ένας απόλυτα ασφαλής προορισμός. Στην πράξη τώρα, οι κρατήσεις σχεδόν από όλες τις βασικές μας αγορές, κινούνται ανοδικά για τη φετινή σεζόν. Αυτό σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να σημαίνει ότι εφησυχάζουμε, γιατί ο ανταγωνισμός είναι έντονος από χώρες που ανακτούν τα μερίδια τους στη διεθνή αγορά. Ποιες δράσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού υλοποιεί ή και σχεδιάζει για το μέλλον ο ΣΕΤΕ (π.χ. σεμινάρια επιμόρφωσης, εκδηλώσεις κ.ά.); Το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) αναδεικνύεται καθημερινά σε έναν δυναμικό μοχλό υποστήριξης της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης στον τουρισμό. Το SETE Training του INΣΕΤΕ, το οποίο υλοποιεί τις δράσεις εκπαίδευσης και κατάρτισης, ασχολείται συστηματικά και ολοκληρωμένα με προγράμματα που απευθύνονται σε όλες τις ιεραρχικές βαθμίδες των επαγγελματιών του κλάδου και με θεματολογίες που καλύπτουν όλο το φάσμα των αναγκών της αγοράς. Ενδεικτικά σας αναφέρωότι για την περίοδοΟκτωβρίου 2017 - Απριλίου 2018, το SETE Training πραγματοποίησε 55 σεμινάρια σε 12 πόλεις και ήδη προετοιμάζει το νέο κύκλο προγραμμάτων για την περίοδο Οκτωβρίου 2018 - Απριλίου 2019. Επίσης, συνεχίζεται η στρατηγική συνεργασία με το κορυφαίο αμερικάνικο πανεπιστήμιο Cornell, με βάση την οποία προσφέρεται εκ νέου πρόσβαση στα online προγράμματα του πανεπιστημίου, αποκλειστικά για τους επαγγελματίες του ελληνικού τουρισμού. Hσυνεργασία έρχεται σε συνέχεια του πρώτου επιτυχημένου κύκλου προγραμμάτων, κατά τον οποίο 100 επαγγελματίες του τουριστικού τομέα είχαν τη δυνατότητα, από τον Οκτώβριο του 2017 έως και τον Ιανουάριο του 2018, να παρακολουθήσουν μαθήματα του eCornell. Υπάρχουν λύσεις που προτείνει ο ΣΕΤΕ, προκειμένου να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ από τις τουριστικές εισπράξεις; Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις κατέγραψαν σωρευτικά τα τελευταία χρόνια ανοδικές τάσεις, με σαφώς χαμηλότερους ρυθμούς σε σχέση με την εξέλιξη των αφίξεων. Στόχος μας είναι οι εισπράξεις να κινηθούν με υψηλότερους ρυθμούς αύξησης και τα οφέλη να διαχέονται σε όλο και μεγαλύτερα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας. Στην κατεύθυνση αυτή της βελτίωσης των ποιοτικών χαρακτηριστικών της τουριστικής ζήτησης, αναμένεται να συμβάλει η Marketing Greece μέσα από τις δράσεις που υλοποιεί για την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Στόχος των δράσεων είναι η υποστήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών για την αύξηση της μέσης δαπάνης των επισκεπτών, την άμβλυνση της εποχικότητας και την καλύτερη γεωγραφική κάλυψη του ταξιδιωτικού ρεύματος. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η πρόβλεψη για τη φετινή χρονιά; Πηγαίνουμε για ένα ακόμη ρεκόρ στον τουρισμό ή θα μας επηρεάσει η άνοδος των αγορών της Τουρκίας και της Αιγύπτου, που ξανακερδίζουν ταξιδιώτες; Οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, παρά τις αυξημένες οικονομικές τους υποχρεώσεις, έχουν προετοιμαστεί προκειμένου να παράσχουν ποιοτικές υπηρεσίες στα εκατομμύρια των τουριστών που επιλέγουν την χώρα μας ως τόπο διακοπών, για μία ακόμα χρονιά. Η ανάκαμψη των ανταγωνιστικών προορισμών δεν φαίνεται μέχρι στιγμής να επηρεάζει την εξέλιξη της εισερχόμενης τουριστικής κίνησης προς την Ελλάδα. Ηανάκαμψη των ανταγωνιστικών προορισμών δεν φαίνεται μέχρι στιγμής να επηρεάζει την εξέλιξη της εισερχόμενης τουριστικής κίνησης προς την Ελλάδα 20 ΜΑΪΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=