αυτοκινήτων από τους κορυφαίους κατασκευαστές οχημάτων διεθνώς, συμπεριλαμβανόμενων των BMW, Ford, General Motors, Honda και αρκετών ακόμη. Απασχολούμε περισσότερους από 1.000 εργαζομένους και διαθέτουμε πάνωαπό 100 διανομείς σε παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης, 25 κορυφαίοι OEM (Original Εquipment Μanufacturer) βασίζονται στην τεχνολογία της Mobileye, ενώ κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται μαζί μας με στόχο να καταστεί δυνατή η αυτόνομη οδήγηση. Περισσότερα από 24 εκατ. οχήματα διεθνώς είναι αυτήν τη στιγμή εφοδιασμένα με τεχνολογικά συστήματα με την υπογραφή της Mobileye. Ποια θα λέγατε πως είναι η αποστολή της Mobileye; Ποιος είναι ο στόχος της; Κίνητρό μας είναι να σώζουμε ζωές. Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν παγκόσμια επιδημία. Προτεραιότητές μας είναι η οδική ασφάλεια, ημείωση των συγκρούσεων, η προστασία των οδηγών και όλων όσοι χρησιμοποιούν τους δρόμους. Προσδοκούμε ένα μέλλον που στην ουσία δεν θα υπάρχουν συγκρούσεις οχημάτων και στο οποίο η τεχνολογία μας θα βρίσκεται στο επίκεντρο. Ποια είναι το βασικό προϊόν που προσφέρει η Mobileye; Το παγκόσμιας κλάσης σύστημα αποφυγής συγκρούσεων της Mobileye είναι διαθέσιμο και με μια μόνο εμπρόσθιας λήψης κάμερα αλλά και με πολλαπλές κάμερες, καθώς έχει σχεδιαστεί για μεγάλα και εμπορικά οχήματα με εκτενή «τυφλά σημεία». Η Mobileye περιορίζει τον κίνδυνο μιας σύγκρουσης, προειδοποιώντας τον οδηγό με οπτικές και ηχητικές ειδοποιήσεις (alerts) σε πραγματικό χρόνο, προσφέροντας τα κρίσιμα δευτερόλεπτα που χρειάζονται προκειμένου να αποφευχθεί ή να μετριαστεί μια σύγκρουση. Ο οπτικός αισθητήρας σαρώνει το οδηγικό τοπίο μπροστά από το όχημα και οι αλγόριθμοι που έχει αναπτύξει αποκλειστικά η Mobileye το εξετάζουν και ανιχνεύουν άλλα οχήματα, πεζούς, δικυκλιστές, σημάνσεις λωρίδων και πινακίδες ορίων ταχύτητας που μπορεί να βρίσκονται στη διαδρομή του αυτοκινήτου, πάντα σε real time. To σύστημα περιλαμβάνει 6 χαρακτηριστικά που σώζουν ζωές: uΠροειδοποίηση σύγκρουσης με πεζό ή ποδηλάτη (pedestrian and bicycle collision warning-PCW), uΠροειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης (forward collision warning (FCW) uΠροειδοποίηση εκτροπής λωρίδας (lane departure warning LDW), uΠροειδοποίηση παρακολούθησης απόστασης (headway monitoring and warning HMW) uΕυφυή έλεγχο φώτων υψηλής δέσμης(intelligent high-beamcontrol - IBC) και uΈνδειξη ορίου ταχύτητας (speed limit indicator - SLI). To σύστημα αποφυγής συγκρούσεων της Mobileye μπορεί να μετασκευαστεί σε σχεδόν οποιαδήποτε συσκευή. Το 2017 ο αμερικανικός πολυεθνικός κολοσσός της Intel απέκτησε την εταιρεία. Τι σημαίνει αυτή η εξέλιξη για το μέλλον της Μobileye; Θέτει ακόμη πιο ψηλά τον πήχυ; Ποιες είναι οι πρώτες αλλαγές που έλαβαν χώρα; Μαζί οι Intel και Mobileye πρόκειται να κάνουν την αυτόνομη οδήγηση πραγματικότητα. Διαθέτουμε το συλλογικό εύρος και βάθος εμπειρίας, ανθρωπίνου δυναμικού, τεχνολογίας και πόρων που απαιτείται για να προσφέρουμε ασφαλείς και κλιμακωτές λύσεις στο συγκεκριμένο πεδίο. ΗΑυτόνομηΟδήγηση δεν είναι ένα προϊόν. Είναι μια βιομηχανία. Απαιτείται η δυναμική μιας εταιρείας όπως η Intel προκειμένου να προσεγγιστεί το συνολικό πλαίσιο μιας τέτοιας βιομηχανίας, που συμπεριλαμβάνει σημαντικό φόρτο εργασίας για τις λύσεις εντός των οχημάτων όσον αφορά τους αισθητήρες, την χαρτογράφηση , την καλωδίωση και την οδηγική πολιτική. Επίσης, δεν μπορούμε να παραβλέπουμε την ανάγκη για διαχείριση δεδομένων (datamanagement) από το δίκτυο στο cloud και για λογική νομοθεσία σε παγκόσμια κλίμακα. Θεωρείτε, λοιπόν, πως οδηγούμαστε προς ένα μέλλον όπου η αυτόνομη οδήγηση θα αποτελεί την κυρίαρχη και ίσως ακόμη και τη μόνη μορφή οδήγησης; Εκτιμάμε πως το 2020ή 2021 οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν τη δυνατότητα Ηπαρουσία στην Ελλάδα Διαθέτετε εικόνα της ελληνικής αγοράς και της παρουσίας που έχει ξεκινήσει να χτίζει η Mobileye στη χώρα μας; Τι προβλέπει ο σχεδιασμός σας για την Ελλάδα; Η Goodrive Greece αποτελεί τον επίσημο διανομέα μας στην Ελλάδα. Οικοδομούμε συνεργασίες με ηγετικές OEMs αλλά και με μια από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες στη χώρα. Οι συνεργασίες αυτές θα μας βοηθήσουν να εξοπλίσουμε τους στόλους στην Ελλάδα με την τεχνολογία της Mobileye, καθιστώντας τους δρόμους πιο ασφαλείς για όλους όσοι τους χρησιμοποιούν. να παράγουν σε λογικές τιμές αυτόνομα οχήματα επιπέδου «Level 4», που θα μπορούν να προσαρμόζονται. Αυτά τα οχήματα θα εμφανιστούν αρχικά σε μικρό αριθμό (κάποιες χιλιάδες), καθώς θα υπάρχει η ανάγκη να υπάρξει μια φάση ουσιαστικού ελέγχου/εκπαίδευσης πριν αφαιρεθεί τελείως ο οδηγός. Από τη στιγμή που ο «οδηγός ασφαλείας» θα μπορεί να αφαιρεθεί και τα οχήματα θα έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν σε ευρύτερες γεωγραφικές περιοχές, θεωρούμε πως η μαζική αποδοχή μπορεί να συντελεστεί αρκετά γρήγορα όσον αφορά τους στόλους on-demand μεταφοράς. Τα οχήματα L4 / L5 (επιπέδου 4 και επιπέδου 5) σαν καταναλωτικό προϊόν θα ακολουθήσουν, καθώς το κόστος θα μειωθεί. Μπορούμε να εξαλείψουμε όλα τα τροχαία ατυχήματα με τη χρήση συστημάτων και τεχνολογιών σαν αυτών που αναπτύσσει ηMobileye; Πώς θα πρέπει να συνδράμουν την προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση οι νομοθέτες αλλά και οι ασφαλιστικές εταιρείες; Η απόλυτη ασφάλεια είναι αδύνατη. Η κοινωνία, βέβαια, δεν πρόκειται να δείξει ανοχή για συγκρούσεις που αφορούν οχήματα που οδηγούνται από μηχανές. Πρέπει, όμως, να αναρωτηθούμε πόσο ασφαλές είναι πραγματικά το «αρκετά ασφαλές». Εργαζόμαστε για την παρουσίαση αυτόνομων οχημάτων, που θα είναι 1.000 φορές πιο ασφαλή από εκείνα με έναν άνθρωπο οδηγό. Η αντιμετώπιση της πρώτης και κυρίαρχης πρόκλησης της ασφάλειας δεν είναι έργο για μία μόνο εταιρεία. «Χρειάζεται ένα χωριό» γι’ αυτό, σύμφωνα με το κοινώς λεγόμενο. Πρέπει η βιομηχανία, οι κυβερνητικοί φορείς, οι καταναλωτές και όλα τα υπόλοιπα ενδιαφερόμενα μέρη (stakeholders) να είμαστε ευθυγραμμισμένοι καθώς εξετάζουμε πως θα λύσουμε αυτό το πρόβλημα. Έχουμε καταλήξει σε κάτι που ονομάζεται «Responsibility-Sensitive Safety». Πρόκειται για ένα μαθηματικό μοντέλο, που επιχειρεί να τυποποιήσει σε μια φόρμουλα την «κοινή λογική» της ασφαλούς οδήγησης, να καθορίσει τις επικίνδυνες καταστάσεις και τον τρόπο αντίδρασης σε αυτές. Στόχος είναι να αποτρέψουμε να προκαλέσει κάποιος μια σύγκρουση ή ακόμη και να βιώσει ένα τέτοιου είδους περιστατικό. Ποιες είναι οι βασικές προκλήσεις αναφορικά με τοmanagement μιας άκρως καινοτόμου εταιρείας τεχνολογίας όπως ηMobileye, που ξεκίνησε από το Ισραήλ, αλλά επεκτείνεται σε παγκόσμιο επίπεδο; ΗMobileye ξεκίνησε πριν από περίπου 20 χρόνια και συνεργάζεται με OEMs σε όλο τον κόσμο σχεδόν από το ξεκίνημά μας. Εμείς οι Ισραηλινοί είμαστε «innovators» και έχουμε τη δυνατότητα να βρίσκουμε εύκολα τη λύση για οποιαδήποτε πρόκληση που μπορεί να βρεθεί τυχόν στο δρόμο μας. Η αποστολή μας αυτό απαιτεί. 31 ΜΑΪΟΣ 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=