Με αξία στόλου 7,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 129 πλοία, ο Γιάννης Αγγελικούσης είναι ο πλουσιότερος Έλληνας εφοπλιστής, σύμφωνα με στοιχεία του VesselsValue.Με μια θέση στη δεκάδα του Lloyd’s List Top 100 in Shipping 2017, ο Γιάννης Αγγελικούσης χαρακτηρίζεται ο μεγαλύτερος ιδιώτης εφοπλιστής διεθνώς από ταΜΜΕ, κάτι που ούτε και ο ίδιος θα πίστευε όταν μικρός αγνάντευε τη θάλασσα στη γενέτειρά του, τον Πειραιά. Γεννημένος το 1948, με καταγωγή από τη Χίο, ασχολήθηκε με τα ναυτιλιακά από… ανάγκη, καθώς όταν παντρεύτηκε τη Μαρία Παπαλιού, από γνωστή εφοπλιστική οικογένεια, του ζητήθηκε από τον αδερφό της να στραφεί στη ναυτιλία, ώστε να μην ντροπιάζεται η αδελφή του, που θα έπρεπε να λέει πως ήταν παντρεμένη με έναν ασυρματιστή… Έχοντας ήδη εμπειρία από το πρώτο πλοίο του πατέρα του, Αντώνη, ο Αγγελικούσης, το 1960, ιδρύει μια εταιρεία με φίλους, τους εφοπλιστές του Λονδίνου, Περατικό, Ξυλά, Ανδριανόπουλο και Ιγγλέση, και δημιουργούν την εταιρεία Pegasous Ocean Service, με έδρα τη βρετανική πρωτεύουσα. Το 1968, ίδρυσε την εταιρεία Agelef, και το 1971, την Anangel Shipping Enterprises. Το 1973 περιφρόνησε τη χούντα, καθώς δεν παραβρέθηκε σε ειδική τελετή για τα 3.000 πλοία με ελληνική σημαία, που οργάνωσαν οι συνταγματάρχες. Το 1987, ίδρυσε την εταιρεία Anangel American Shipholding Ltd, σε συνεργασία με την American Express Bank και μπήκε δυναμικά στα ξένα χρηματιστήρια και το 1989 αναλαμβάνει πλήρως το τιμόνι της εταιρείας μετά τον θάνατο του πατέρα του. Η αγάπη του για την Ελλάδα είναι δεδομένη και πάντα επιλέγει για τα πλοία του Έλληνες αξιωματικούς, «γιατί είναι οι καλύτεροι», ενώ τα πλοία του έχουν σχεδόν όλα ελληνική σημαία - ακόμη και αν αυτή η κίνηση έχει μεγαλύτερο λειτουργικό κόστος από τα ξένα νηολόγια. Στους στόχους του -πέρα από τη διαδοχή του από την κόρη του,Μαρία- περιλαμβάνεται η ανανέωση και επέκτασή του στόλου με νεότευκτα πλοία και όχι με μεταχειρισμένα αλλά και η δημιουργία «εξειδικευμένων» πλοίων, όπως οι πλωτές τερματικές μονάδες αποθήκευσης και αεριοποίησης, που μπορούν να δώσουν λύση σε κράτη που χρειάζονται άμεσα ενεργειακούς πόρους. thelist Σύμφωνα με τα στοιχεία του VesselsValue, στη δεύτερη θέση των Ελλήνων εφοπλιστών, ανάλογα με την αξία των στόλων τους, βρίσκεται ο Γιώργος Οικονόμου, με 7,17 δισεκατομμύρια δολάρια και στόλο με 142 πλοία. Άνθρωπος των γρήγορων αποφάσεων, διορατικός και αποφασιστικός, ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου δεν βρίσκεται άδικα στην 27η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, σύμφωνα με τους Lloyd’s. Ο Οικονόμου χαρακτηρίζεται από την ικανότητά του να διακρίνει ευκαιρίες ακόμη και εκεί που οι άλλοι δεν μπορούν. Το 2005, ήταν από τους πρώτους που πίστεψε στην οικονομική άνοδο της Κίνας και έτσι ίδρυσε την DryShips, για να επωφεληθεί από τη διαφαινόμενη άνοδο της ζήτησης για μεταφορά φορτίων από την Κίνα. Ως τότε, στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά είχε εμπλακεί μέσω της εταιρείας Alpha Shipping, από την οποία μάλιστα είχε αποχωρήσει με τρόπο που συζητήθηκε. Όμως, η δυναμική επιστροφή του με την DryShips, ήταν αυτή που τον έφερε στο προσκήνιο. Ωστόσο, η οικονομική κρίση και οι κραδασμοί της παγκόσμιας οικονομίας δεν τον άφησαν ανεπηρέαστο. Το 2016 αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα και με τις δύο εταιρείες του, της DryShips λόγω της κακής κατάστασης που είχε περιέλθει η αγορά των πλοίων ξηρού φορτίου, και της Ocean Rig, που προσπαθούσε να επιβιώσει εν μέσω της κατάρρευσης της αγοράς πλωτών γεωτρύπανων. Οπάντα απρόβλεπτοςΟικονόμου δεν το έβαλε κάτω. Επανέφερε στη ζωή την Ocean Rig, οδηγώντας την σε αναδιάρθρωση το 2017 κι αφού προηγουμένως είχε εξασφαλίσει προστασία από τους πιστωτές της, ενεργοποιώντας διατάξεις του πτωχευτικού δικαίου και παραμένοντας διευθύνων σύμβουλος, ενώ και η DryShips ουσιαστικά επέστρεψε στη δράση, καθώς από ζημιές επέστρεψε στην κερδοφορία. Μέσα από μια σειρά έξυπνων πωλήσεων σε επενδυτές, κατάφερε να ανανεώσει τον γερασμένο στόλο του, να δημιουργήσει μια νέα ναυτιλιακή υπό την «ομπρέλα» της DryShips, που θα εισαχθεί στο αμερικανικό χρηματιστήριο, αλλά και να αποδείξει για μία ακόμη φορά πως ξέρει να αντέχει στις «φουρτούνες». Γιάννης Αγγελικούσης Ο Πειραιώτης που κατέκτησε τον κόσμο Γιώργος Οικονόμου Ο εφοπλιστής που δεν φοβάται τις «φουρτούνες» πλοία αξίας 7,6 δισ. δολαρίων 129 πλοία αξίας 7,17 δισ. δολαρίων 142 14 ΙΟΥΛΙΟΣ 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=