Business News Magazine #4

thelist Μια ακόμη γυναίκα, η Αγγελική Φράγκου, φαίνεται πως κατάφερε να σπάσει το «ταμπού» του ανδροκρατούμενου χώρου της ναυτιλίας και να κάνει τη διαφορά. Η επικεφαλής του ομίλου Navios τοποθετείται από τους Lloyd’s στην 26η θέση της παγκόσμιας κατάταξης και ο στόλος της αριθμεί 195 ποντοπόρα πλοία, από τα οποία 55 είναι δεξαμενόπλοια, 39 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 101 πλοία ξηρού φορτίου, στα οποία συμπεριλαμβάνονται 26 φορτηγά, που έχουν ναυλωθεί σε τρίτους μέσω συμφωνιών μακράς διάρκειας. Κόρη ενός μεγάλου Έλληνα εφοπλιστή, του αείμνηστου καπετάν Νίκου Φράγκου, και της φιλολόγου Στέλλας Φράγκου, η Αγγελική δεν αρκέστηκε στην οικογενειακή επιχείρηση, αλλά χάραξε τη δική της πορεία. Μεγάλωσε αρμονικά με τα αδέρφια της, Μαρία και Γιάννη, ο οποίος επίσης ασχολείται με τη δική του ναυτιλιακή εταιρεία, και είναι πλήρως αφοσιωμένη στις εταιρείες της, καθώς δεν επέλεξε να παντρευτεί αλλά να ασχοληθεί με το πάθος της: τη θάλασσα και τη ναυτιλία.Την έχουν αποκαλέσει μία από τις 10 ισχυρότερες γυναίκες επιχειρηματίες στον κόσμο και όχι άδικα, αν αναλογιστεί κανείς πως υπό την «ομπρέλα» της Navios Maritime Partners, λειτουργούν 6 ακόμη εταιρείες, που ασχολούνται με διακίνησηφορτίων μέσω των ποταμών της Ν. Αμερικής, δραστηριότητες logistics που συνδέονται με τη δραστηριότητα των φορτηγών, δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς κοντέινερ του ομίλου που πλέουν σε όλο τον πλανήτη. Με έξυπνες επιχειρηματικές κινήσεις, κατάφερε να ανανεώσει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου της, ενώ και τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών -εισηγμένων στο Χρηματιστήριο τηςΝέας Υόρκης- είναι διαρκώς ανοδικά. Δεν αγαπά καθόλου τη δημοσιότητα και την επίδειξη πλούτου, καθώς πιστεύει πως η αξία του καθενός διακρίνεται μόνο μέσα από τη σκληρή δουλειά. Και το αποδεικνύει καθημερινά. Σε έναν καθαρά ανδροκρατούμενο χώρο, όπως η ναυτιλία, η οικογένεια Μαρτίνου δημιούργησε έναν κολοσσό, χάρη σε μια πρωτοπόρο γυναίκα, την Αθηνά Μαρτίνου. Με καταγωγή από την Κεφαλλονιά, η Αθηνά Μαρτίνου, το γένος Μεθενίτη, κόρη πλούσιας αθηναϊκής οικογένειας, πήρε ως προίκα μια σειρά από ακίνητα όταν παντρεύτηκε τον Ιωάννη Μαρτίνο, που είχε κατάστημα με αντίκες στοΜοναστηράκι. Η δυναμική Αθηνά ώθησε το σύζυγό της, στη δεκαετία του ’60, να αγοράσουν ένα πλοίο με τα κέρδη από το μαγαζί. Το πρώτο πλοίο έφερε και το δεύτερο και τα διαχειριζόταν αρχικά η οικογένεια Μεθενίτη, κάτι που άλλαξε όταν η Αθηνά, μαζί με το τρίτο πλοίο και μαζί με τους γιους της, Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσε την εταιρεία Thenamaris Ships Management και πήρε τη διαχείριση στα χέρια της. Το 1975, η Thenamaris ήλεγχε ένα στόλο από 36 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 850.000 τόνων. Στη συνέχεια οι δύο γιοι της αποχώρησαν -οΘανάσης Μαρτίνος δημιούργησε την Eastern Mediterranean Maritime και ο Ανδρέας τη MinervaMarine- αφήνοντας ουσιαστικά στο τιμόνι της Thenamaris τον μικρότερο σε ηλικία αδελφό, Ντίνο. Οι Μαρτίνοι, με τις τρεις εταιρείες τους, ελέγχουν 162 πλοία διαφόρων τύπων, συνολικής χωρητικότητας 16,1 εκατομμυρίων τόνων και ο Ντίνος Μαρτίνος 86 πλοία αξίας 2,7 δισ. ευρώ. Αλλά η επιχειρηματική δράση τουΝτίνου και των αδερφών του δεν περιορίζεται στη θάλασσα. Δραστηριοποιούνται έντονα στο real estate, κατέχοντας ολόκληρες εκτάσεις σε περιοχές-φιλέτα του λεκανοπεδίου, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα. Πλέον, οΝτίνος Μαρτίνος, μαζί με τη σύζυγό του και τα τρία τους παιδιά, ακολουθούν χαμηλό προφίλ και αποφεύγουν τις πολλές εμφανίσεις. Ο γιος του, ο Γιάννης, έχει ιδρύσει τη Signal Maritime, ακολουθώντας τη δική του πορεία, ενώ και οι υπόλοιποι διάδοχοι της οικογένειας εμπλέκονται στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. ΝτίνοςΜαρτίνος Στο «τιμόνι» ενός ναυτιλιακού κολοσσού, που ξεκίνησε μια γυναίκα πλοία - 26η θέση του Lloyd’s List 195 ΑγγελικήΦράγκου Ανάμεσα στις 10 ισχυρότερες γυναίκες του κόσμου πλοία αξίας 2,4 δισ. δολαρίων 86 16 ΙΟΥΛΙΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=