Business News Magazine #4

Αυτόνομα οχήματα, πράσινη και βιώσιμη κινητικότητα, νέες τεχνολογίες, εξελιγμένες υπηρεσίες και ευέλικτα business models. Το mobility αλλάζει ραγδαία και όλα δείχνουν πως οδεύουμε σε μια καινούργια και πολύ διαφορετική εποχή. Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται Ηλεκτροκίνητα οχήματα χωρίς οδηγούς, με ανεπτυγμένα τεχνολογικά συστήματα επικοινωνίας και διασύνδεσης με άλλες συσκευές και «σταθμούς», τα οποία δεν μας ανήκουν 100% και τα χρησιμοποιούμε μόνο όποτε τα έχουμε ανάγκη, «αφήνοντάς» τα σε άλλους τις υπόλοιπες ώρες. Μπορεί να μην είναι η ακριβής περιγραφή της ισχύουσας πραγματικότητας ακόμη, αλλά οδεύουμε ταχύτατα προς τα εκεί και το πρόσφατο Global Fleet Conference 2018, που διοργάνωσε στη Ρώμη η Nexus Communication, το κατέδειξε σε μεγάλο βαθμό. Το Business NewsMagazine και η Direction Business Network ως αποκλειστικός συνεργάτης της Nexus για την Ελλάδα, βρέθηκαν στη Ρώμη και μεταφέρουν όσα συζητήθηκαν και αναφέρθηκαν για το μέλλον του mobility. Η μεγάλη εικόνα Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως γενικότερα ο κόσμος δείχνει ότι πρόκειται να αλλάξει ριζικά μέσα στα επόμενα χρόνια, επηρεάζοντας, φυσικά, σχεδόν κάθε παράμετρο του βίου μας. Δεν είναι τυχαίο πως το πρόσφατο Global Fleet Conference 2018, ξεκίνησε με μια συζήτηση σχετικά με τις μακρο-οικονομικές εκτιμήσεις για το άμεσο μέλλον και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν αυτές οι εξελίξεις να επηρεάσουν την αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας, του fleet management και του urban mobility. Σύμφωνα με τον Bruno Colmant, που είναι head ofmacro research& executive board member στην Bank Degroof Petercam, μεταξύ των παραγόντων που επηρεάζουν, συμπεριλαμβάνονται τα ανθρώπινα δημογραφικά, η παγκόσμια οικονομία, η κλιματική αλλαγή και οι τεχνολογικές εξελίξεις. Σύμφωνα με την παρουσίαση και όσον αφορά τα δημογραφικά, αυξάνονται σταθερά τέσσερις επιμέρους παράμετροι: ο πληθυσμός, ο αριθμός των ανθρώπων σε αστικά κέντρα, η μέση ηλικία των κοινωνιών και το ποσοστό των ανθρώπων που εργάζονται από τα σπίτια τους. Υπολογίζεται πως μέχρι το 2040, ο παγκόσμιος πληθυσμός θα έχει αυξηθεί κατά 29% και θα έχει ανέλθει στα 8,9 δισ. σε σχέση με τα σημερινά 7 δισεκατομμύρια. Το ποσοστό αυτών που θα ζουν σε αστικές περιοχές, ενώ σήμερα κυμαίνεται περί το 50%, τότε θα αγγίζει το 65%, ενώ το πρόβλημα της γήρανσης του πληθυσμού θα είναι κυρίως ζήτημα στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία, την Κίνα και τη Ρωσία. Μάλιστα, ο κ. Colmant επεσήμανε πως ο πληθυσμός αυτός έχει αντιμετωπίσει δύο οικονομικές κρίσεις (2000 και 2008) και πλέον αποταμιεύει σε μεγαλύτερο βαθμό χρήματα εν όψει της συνταξιοδότησής του σε σχέση με άλλες γενιές στο παρελθόν, γεγονός που, σύμφωνα με τον κ. Colmart, καθυστερεί σε κάποιο βαθμό την οικονομική ανάπτυξη σήμερα. «Εντούτοις αυτή η προετοιμασία, σε συνδυασμό με τα χαμηλά επιτόκια, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης μιας μελλοντικής κρίσης και θεωρώ πως θα πρέπει να αναμένουμε νέα πράγματα μέσα στα επόμενα χρόνια χάρη στις καινοτόμους ιδέες της νεότερης γενιάς», ανέφερε επίσης, επισημαίνοντας πως αυτές οι ιδέες δεν περιορίζονται μόνο στις ανεπτυγμένες οικονομίες. Με βάση τα παραπάνω, τόνισε πως όταν 0,8% 1,4% 1,5% 1,6% 2,5% 2,6% 3,0% 3,1% 3,8% 5,0% 6,9% 9,5% 11,5% 13,4% 14,7% 16,1% 17,1% 0% 3% 6% 9% 12% 15% 18% 0 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018F 2019F 2020F 2021F 2022F 2023F 2024F Global: Alternative Fuel Powertrain Outlook Hybrid (Mild + Full) Plug-in Hybrid Pure (Battery) Electric Fuel Cell Market Share (R-Axis) Ο ΡΥΘΜΟΣ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ - ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 2008 - 2024F (millions) ΠΗΓΗ: Autofacts 2018 Q2 Forecast Release / PwC businessfiles 26 ΙΟΥΛΙΟΣ 2018 The future of mobility

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=