Business News Magazine #4

GISÈLEURQUIA GeneralManager, ALDAutomotive Μοbilty & Fleet: Τάσεις και εξελίξεις στην Ελλάδα ‘’Mobility’’ σημαίνει να είσαι στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή, να παρέχεις επιχειρηματικές δραστηριότητες με ευελιξία και να παραμένεις στο δρόμο της επιτυχίας. ‘’Mobility’’ σημαίνει ελευθερία, και αυτό απαιτεί έναν ισχυρό συνεργάτη. H ALD Automotive, ως πρωτοπόρος στον τομέα των υπηρεσιών μακροχρόνιας μίσθωσης καθώς και στη διαχείριση στόλων, σχεδιάζει και προσφέρει προσαρμοσμένες λύσεις στις ανάγκες των πελατών και συνεργατών της σε 43 χώρες. Με περισσότερα από 1,54 εκατομμύρια οχήματα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, παρέχουμε στους πελάτες μας υπηρεσίες κινητικότητας και τεχνολογίας, βοηθώντας τους να επικεντρωθούν στις καθημερινές επαγγελματικές δραστηριότητές τους. Οι ανάγκες για παροχή υπηρεσιών μακροχρόνιας μίσθωσης εξακολουθούν να αυξάνονται, με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να συνεισφέρουν σημαντικά σε αυτή την αύξηση και τους πολυεθνικούς μεγάλους οργανισμούς να συνεχίζουν να αναζητούν λύσεις για τους συνεργάτες τους. Ταυτόχρονα, η στροφή προς την ιδιωτικήμίσθωση αναμένουμε να αυξηθεί ραγδαία τα επόμενα χρόνια και να επιφέρει ακόμα υψηλότερη ανάπτυξη. Οι τεχνολογικές, δημογραφικές τάσεις και οι ανάγκες των πελατών μετατοπίζουν την εστίαση στην εξεύρεση λύσεων κινητικότητας και αντίστοιχα μετατρέπουν την προσέγγιση που βασίζεται στο αυτοκίνητο σε προσέγγιση που βασίζεται στο χρήστη. Στην Ελλάδα σήμερα, αλλά και πανευρωπαϊκά, το 50% όλων των νέων ταξινομημένων αυτοκινήτων ανήκουν στην κατηγορία των μισθώσεων, αποτελώντας μια ακόμα απόδειξη πως οι μακροχρόνιες μισθώσεις επιλέγονται όλο και περισσότερο ως ενδεικτικές λύσεις από τους πελάτες. Η ALD Automotive θέλει να είναι -και πρόκειται να είναι- ο πιο καινοτόμος πάροχος λύσεων κινητικότητας με νέες υπηρεσίες και λύσεις και με έμφαση στην εξαιρετική εμπειρία των χρηστών. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή στη διεθνή αγορά προς εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης όπως η δημιουργία “green fleet” με νέες τεχνολογίες υβριδικών, ηλεκτρικών και plug in οχημάτων, car sharing ή λύσεις που περιλαμβάνουν το ποδήλατο και άλλα μέσα μεταφοράς. Αυτή η εξέλιξη είναι εντονότερη σε ευρωπαϊκές χώρες όπου υπάρχουν ήδη φορολογικά οφέλη, νομοθεσίες και υποδομές που υποστηρίζουν τις νέες τεχνολογίες. Παρόμοιες τάσεις παρατηρούμε να εμφανίζονται και στην ελληνική αγορά, κυρίως με τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Η ALD Automotive προσφέρει πλήρη υποστήριξη για την εισαγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σε ένα στόλο: από τη μελέτη και ανάλυση της ανάγκης έως τη συντήρηση και παρακολούθηση των οχημάτων και την εγκατάσταση υποδομών στον πελάτη. Expert’s insight εστιάζουμε στις αγορές των οχημάτων και του mobility, παρατηρούμε πως η γήρανση του πληθυσμού και η αύξηση αυτών που εργάζονται από το σπίτι τους, οδηγούν στη μείωση της ζήτησης για οχήματα. Γι’ αυτό υπογράμμισε πως οι επαγγελματίες σε αυτούς τους χώρους θα πρέπει να προετοιμάζονται για τημετάβαση σε μια «κοινωνία διαμοιρασμού» (sharing society) με διάφορες μορφές (π.χ Uber Pool, peer-to-peer sharing, bike-sharing), οι οποίες στην πλειονότητά τους υποστηρίζονται από νεαρούς entrepreneurs. Βέβαια, από την άλλη, θα πρέπει επίσης να σημειωθεί πως έρευνες δείχνουν πως μέχρι το 2025, περίπου 500 εκατ. άνθρωποι σε αναπτυσσόμενες οικονομίες θα έχουν μετακινηθεί στη μεσαία τάξη και αυτή η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης θα έχει σαν αποτέλεσμα αφενός την άνοδο της ζήτησης για καταναλωτικά αγαθά και τεχνολογία, αφετέρου την αύξηση του αριθμού των οχημάτων στο δρόμο. Σύμφωνα με έρευνα που αναφέρει το World Economic Forum, ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν διεθνώς στους δρόμους το 2040 θα προσεγγίζει τα δύο δισεκατομμύρια. Ο κ. Colmant κατέδειξε, επίσης, πως ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε είναι η κλιματική αλλαγή. Τόνισε, όμως, πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν πανάκεια, ενώυπογράμμισε πως «η εξαγωγή ακατέργαστων υλικών δεν θα λύσει το πρόβλημα». Ολοκληρώνοντας την παρουσίασή του, ο Colmart συμβούλευσε όσους κινούνται στο χώρο του αυτοκινήτου και γενικότερα σε σχετικούς με οχήματα κλάδους, να προγραμματίζουν με στόχο την αγορά που θα διαμορφωθεί μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, αλλά παράλληλα να είναι προετοιμασμένοι για συνεχείς αλλαγές και ανακατατάξεις. Οι τάσεις σήμερα Πέρα από τις προβλέψεις για το μέλλον, τοGlobal Fleet Conference ασχολήθηκε και με τις τάσεις που υπάρχουν σήμερα όσον αφορά την αγορά mobility σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Κίνα, με τη σχετική ομιλία του Managing Director της Dataforce, Marc Odinius, να παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Αρχικά καταπιάστηκε με το ζήτημα των εναλλακτικών κινητήρων και αναρωτήθηκε εάν βρίσκονται σε πορεία ανόδου ή όχι. Πρόκειται για «καυτό» θέμα εδώ και αρκετό καιρό και η πρόσφατη μεγάλη συζήτηση σχετικά με τις απαγορεύσεις του diesel αλλά και τα σκάνδαλα γύρω από τις εκπομπές ρύπων, το έχουν καταστήσει ακόμη πιο επίκαιρο. Δεν είναι τυχαίο πως οι περιβαλλοντικοί νόμοι, για παράδειγμα, συνεχώς αυξάνονται σε όλο τον κόσμο: τα οχήματα όλο και περισσότερο φορολογούνται με βάση τις εκπομπές ρύπων ή «εξορίζονται» από το κέντρο των πόλεων. Ο αριθμός των χωρών που έχουν ανακοινώσει περιορισμούς στους κινητήρες καύσης (combustion engines) αυξάνεται σταθερά και πλέον σε αυτές περιλαμβάνονται η Ιρλανδία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ολλανδία, η Γερμανία, η Γαλλία, το Ισραήλ και η Ινδία. ΗΝορβηγία, μάλιστα, θα είναι η πρώτη που θα καταργήσει τους κινητήρες εσωτερικές καύσης ΙCE (Internal Combustion Engines) από το 2025. Επίσης, η Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία έχουν ψηφίσει νόμους που απαγορεύουν την πώληση οχημάτων που χρησιμοποιούν βενζίνη και πετρέλαιο μετά το 2040. Το ζήτημα των καυσίμων Άμεσα συνδεδεμένο με το θέμα των κινητήρων είναι το ζήτημα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται. Σύμφωνα με την Dataforce, τόσο στα ιδιωτικής χρήσης οχήματα όσο και στους εταιρικούς στόλους το μερίδιο του diesel είναι σε κάμψη και αναμένεται να μειωθεί ακόμη περισσότερο. Βέβαια η εικόνα διαφέρει από αγορά σε αγορά. Στην Ευρώπη και όσον αφορά τους εταιρικούς στόλους, το 60% των οχημάτων χρησιμοποιούν diesel και το 32% «καίνε» βενζίνη (petrol). Το υπόλοιπο 8% αφορά εναλλακτικούς κινητήρες και καύσιμα. Από την άλλη, όμως, η εικόνα είναι τελείως διαφορετική στα οχήματα ιδιωτικής χρήσης. Συγκεκριμένα, το 60% σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται βενζίνη και το 34% diesel. Oι εναλλακτικοί κινητήρες, όπως βλέπουμε, ακόμη διατηρούν μονοψήφιο μερίδιο και στις δύο κατηγορίες στην Ευρώπη, αλλά συνεχώς κερδίζουν έδαφος. ΣτιςΗΠΑ, τα μερίδια είναι σχεδόν τα ίδια, τόσο στην αγορά των εταιρικών στόλων όσο και σε αυτήν των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης. Περίπου το 92-93% των οχημάτων χρειάζονται βενζίνη, λίγα «καίνε» diesel και το μερίδιο των εναλλακτικών κινητήρων είναι σχεδόν το ίδιο. Στην κινεζική αγορά εντυπωσιακό είναι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων. Είναι σχετικά χαμηλό στα οχήματα ιδιωτικής χρήσης (σε αντιστοιχία και με τον υπόλοιπο κόσμο), αλλά ανέρχεται σε περίπου 10% όταν εξετάζονται οι εταιρικοί στόλοι, σε μια εξέλιξη που οφείλεται, μάλλον, στην απόφαση της χώρας να αυξηθούν τα ηλεκτρικά οχήματα του κρατικού μηχανισμού. Τέλος, στην αγορά της Αυστραλίας το μερίδιο των εναλλακτικού τύπου καυσίμων είναι πολύ χαμηλό και στις δύο κατηγορίες, όπου η βενζίνη επικρατεί με μερίδιο κοντά στο 71% και το diesel ακολουθεί με επιδόσεις που κυμαίνονται περί το 25%. Τα αυτοκίνητα θα αλλάξουν… Το ζήτημα απασχόλησε και τον Giorgio Elefante, Advisory Partner and Automotive Industry Leader for Italy της PwC, ο οποίος στην παρουσίΟ αριθμός των χωρών που έχουν ανακοινώσει περιορισμούς στους κινητήρες καύσης (combustion engines) αυξάνεται σταθερά και πλέον σε αυτές περιλαμβάνονται η Ιρλανδία, ηΜεγάλη Βρετανία, ηΟλλανδία, η Γερμανία, η Γαλλία, το Ισραήλ και η Ινδία 27 ΙΟΥΛΙΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=