Business News Magazine #4

businessfiles ασή του τόνισε πως από τη σκοπιά των οχημάτων, οι κινητήρες εξελίσσονται, η συνδεσιμότητα (connectivity) αναπτύσσεται και η εποχή των αυτόνομων οχημάτων πλησιάζει. Όπως ανέφερε, σε παγκόσμιο επίπεδο οι εναλλακτικοί κινητήρες σε νέα αυτοκίνητα πρόκειται να εκτιναχθούν από το 5%που καταγράφηκε πέρυσι στο 15% το 2024. Επίσης, το μέσο μέγεθος κυβισμού θα μικρύνει και περισσότερα οχήματα πρόκειται να αποκτήσουν αυτόματο κιβώριο ταχυτήτων. Ακόμη εκτίμησε πως το μερίδιο αγοράς των SUVS θα συνεχίσει να μεγαλώνει, ενώ αντιθέτως η χρήση diesel δεν έχει φτάσει ακόμη στο χαμηλότερο σημείο της. Επιπρόσθετα, ο κ. Elefante ανέφερε πως τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και περισσότερα αυτόνομα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, όλα δείχνουν πως έως το 2027 ή 2028 ένα πλήρως αυτόνομο όχημα (level 5) μπορεί να αποτελέσει πραγματικότητα, αρκεί να συντελεστούν οι αναγκαίες αλλαγές σε υποδομές αλλά και νομικό υπόβαθρο. … το ίδιο και οι άνθρωποι Παράλληλα, πολλά αλλάζουν και από την πλευρά των πελατών. Η συμπεριΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029 2030 Infrastructure technology Legal (laws & regulations) • Laws & regulations • eHailing / car sharing Vehicle technology Mobility services • Robot taxis • Level 5 technology • eMobility • Level 5 infrastructure technology • 5G technology = Pilot = Ramp up BEV [battery electric vehicles] price tipping point = Series/ mandatory ΠΗΓΗ: PwC ΜΆΡΙΟΣΜΠΑΡΚΉΣ ΕμπορικόςΔιευθυντήςNissan -Νικ. Ι.ΘεοχαράκηςΑ.Ε. Hπρόκληση της ηλεκτροκίνησης Ηηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και αποτελεί μια από τις στρατηγικές πολλών μεγάλων αστικών κέντρων, τόσο στην Ευρώπη όσο και παγκοσμίως, που αποσκοπεί στημείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, στην προστασία του περιβάλλοντος και στην προώθηση των μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό, η ηλεκτροκίνηση συνδυάζεται με την προώθηση της επιχειρηματικότητας και τις καινοτομίες που προκύπτουν από τον ευρύτερο σχεδιασμό για την «έξυπνη πόλη». Στην Ελλάδα, η ηλεκτροκίνηση κάνει τα πρώτα της βήματα, με τις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις να αποκομίζουν ήδη τα οφέλη από την προώθησή της. Πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η συμφωνία της Nissan με τη Sibeg, τον εμφιαλωτή της Coca-Cola στη Σικελία, για τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού οικοσυστήματος που αποτελείται από οχήματα και συναφείς υποδομές. Αυτό σηματοδοτεί την έναρξη της δεύτερης φάσης του «Πράσινου Προγράμματος Κινητικότητας», το οποίο περιλαμβάνει 110 νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα LEAF της Nissan, που προορίζονται για τις ανάγκες μετακίνησης των αντιπροσώπων πωλήσεων της Sibeg, καθώς και οκτώ νέους σταθμούς ταχείας φόρτισης. Και στο πεδίο της κοινής χρήσης οχημάτων, ηηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος, προσφέροντας έξυπνες λύσεις για τις μετακινήσεις. ΗNissan πρωτοπορεί και εδώ, εγκαινιάζοντας από το 2017 την πρωτοποριακή υπηρεσία κοινής χρήσης αυτοκινήτων, με αμιγώς ηλεκτροκίνητα ultra-compact οχήματα, σε συνεργασία με την πόλη της Γιοκοχάμα στην Ιαπωνία. Συγκεκριμένα, η υπηρεσία “ChoiMobi Yokohama” επιτρέπει στους χρήστες που εγγράφονται online να παραλάβουν και να επιστρέψουν τα αυτοκίνητα σε 14 τοποθεσίες, πέριξ ενός προεπιλεγμένου σταθμού στην πόλη. Υπάρχει η δυνατότητα προ-κρατήσεων 30 λεπτά πριν από την παραλαβή, ενώ τα αυτοκίνητα μπορούν να οδηγηθούν εντός των ορίων της πόλης. Ως ηγέτης στην κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, η Nissan συνεχίζει να αναζητά τρόπους για να αξιοποιήσει τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, με στόχο τη βελτίωση των μεταφορών και της ποιότητας ζωής. Παράλληλα, ηNissan υποστηρίζει με τον πλέον ενεργό τρόπο, περιβαλλοντικά προγράμματα και συναφείς περιφερειακές δραστηριότητες, που επικεντρώνονται στη χρήση της ενέργειας και στην υιοθέτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασικό άξονα τουNissan IntelligentMobility, του οράματος της εταιρείας για την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο τα αυτοκίνητα τροφοδοτούνται, οδηγούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία. Expert’s insight Όλα δείχνουν πως έως το 2027 ή 2028 ένα πλήρως αυτόνομο όχημα (level 5) μπορεί να αποτελέσει πραγματικότητα 28 ΙΟΥΛΙΟΣ 2018 The future of mobility

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=