Business News Magazine #4

φορά τους στο θέμα κινητικότητας/ mobility εξελίσσεται, ειδικά όσον αφορά την απόσταση που διανύεται αλλά και την άνεση που αναμένουν. Οι κατηγορίες των οχημάτων, οι απαιτήσεις όσον αφορά την ασφάλεια και η στάση απέναντι στην τεχνολογία, επίσης, αλλάζουν, όπως και οι ανάγκες ψυχαγωγίας. Σύμφωνα με τον Konstantin Sixt, Board member of Sales στην Sixt SE, ο οποίος συμμετείχε και αυτός στο συνέδριο, πλέον αρχίζει να εμφανίζεται το φαινόμενο του «mobility as a service». Όπως ανέφερε, οι εταιρείες μισθώνουν οχήματα για 365 ημέρες , ενώαυτά βρίσκονται σε κίνηση πολύ λιγότερο. Εκτιμά, λοιπόν, πως η εν λόγω πρακτική θα αλλάξει, και νέα μοντέλα πρόκειται να αναδυθούν. Επίσης, συμφώνησε και με άλλους ομιλητές πως οδηγούμαστε σε μια εποχή που δεν θα έχει πια σημασία η «ιδιοκτησία» ενός οχήματος αλλά η «χρήση» που θα κάνει ο πελάτης. Ο δρόμος προς το CASE Γενικότερα, για πολλούς το μέλλον του mobility έχει κωδικό όνομα και αυτό είναι το CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electric). Βέβαια, ο δρόμος μέχρι αυτή την εποχή δεν είναι εύκολος και στο πλαίσιό του αρκετά νέα επιχειρηματικά μοντέλα πρόκειται να αναδυθούν, καθιστώντας την ικανότητα προσαρμογήςως το βασικό διαφοροποιητικό στοιχείο ανάμεσα στην επιβίωση και την… παρακμή. Ο Wim Bauwens, marketing& communicationsmanager στην τεχνολογική εταιρεία Sofico, καταπιάστηκε ακριβώς με αυτό το θέμα στη δική του παρουσίαση του και έκανε λόγο για τέσσερις βασικές τάσεις που εντοπίζονται στο χώρο του mobility σήμερα. Η πρώτη τάση είναι η διάδραση μεταξύ τεχνολογίας και πελατοκεντρικότητας (customer centricity). Οπελάτης απαιτεί διαφάνεια και όχι απαραίτητα το προϊόν. Βέβαια, η καταναλωτική εμπειρία που προσφέρει ο πάροχος είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. Η δεύτερη τάση συνίσταται στην ανάπτυξη της φιλοσοφίας που βασίζεται περισσότερο στη χρήση και λιγότερο στην ιδιοκτησία. Πλέον το όχημα έχει μεγαλύτερη σημασία από τον οδηγό του. «Οι OEMs πρέπει να επανεφεύρουν τους εαυτούς τους και να μετεξελιχθούν σε παρόχους υπηρεσιών mobility», ανέφερε ο κ. Bauwens, υπογραμμίζοντας πως οι υπηρεσίες διασύνδεσης και διαμοιρασμού (connected services) όπως οι παραλαβές και οι διανομές (pick-up & delivery), οι υπηρεσίες concierge και το λεγόμενο peer-to-peer sharing, μπορούν να δημιουργήσουν ακόμη και έσοδα για τους συνδρομητές αυτών των υπηρεσιών ή ίσως να οδηγούν σε μείωση του μηνιαίου αντιτίμου. «Σε αντιστοιχία, οι επιχειρήσεις που κινούνται στο χώρο των μισθώσεων, στο κομμάτι του fleet και του leasing, αναζητούν μεγαλύτερη κατάτμηση: τα αμάξια πρέπει να νοικιάζονται με το λεπτό ή με την ώρα και όχι με το έτος. Επίσης, εστιάζουν σε υπηρεσίες mobility όπως το car & ride sharing ή τοmultimodality» πρόσθεσε, ενώ υπογράμμισε πως μια τρίτη σημαντική τάση είναι ότι B2B και B2C συγκλίνουν όλο και περισσότερο, ειδικά στην Ευρώπη. «Επίσης, υπάρχει και το λεγόμενο B2B2E: υπηρεσίες που αγγίζουν ένα πολύ ευρύτερο από τους οδηγούς εταιρικών οχημάτων target group και περιλαμβάνουν ποδήλατα, αυτοκίνητα που μοιράζονται και άλλα σχήματα mobility», ανέφερε. Η τελευταία τάση που επεσήμανε είναι πως οι γραμμές μεταξύ back και front office αρχίζουν να θολώνουν. «Το ταξίδι του καταναλωτή αρχίζει και τελειώνει online. Οι πελάτες θέλουν να τα κάνουν όλα μόνοι τους και να μην έρχονται σε επαφή με κάποιο κέντρο εξυπηρέτησης. Γι’ αυτό θα πρέπει να δίνεται έμφαση στο user experience και προτεραιότητα στις φορητές συσκευές». ΔΗΜΉΤΡΗΣ ΤΖΆΚΑΣ CorporateSalesManagerBMWGroupHellas Το BMWGroup έτοιμο για τις προκλήσεις του μέλλοντος Το BMWGroup Hellas είναι o κορυφαίος πάροχος μοντέλων στην πολυτελή κατηγορία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου με τις μάρκες BMW, MINI και BMW i. Ο όμιλος έχει ισχυροποιήσει τη θέση του με μια πλήρη γκάμα προϊόντων που ικανοποιούν τις ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, όλα τα νέα προϊόντα σχεδιάζονται έτσι, ώστε να ανταποκρίνονται στις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία βρίσκεται στη φάση μιας εμβληματικής αλλαγής. Οι εξελίξεις στον τομέα της αυτοκίνησης θα διαμορφώσουν ένα εντελώς νέο περιβάλλον προϊόντων και υπηρεσιών. To BMW Group έχει προσδιορίσει αυτές τις εξελίξεις σε τέσσερις διαφορετικούς «πυλώνες»: Automated, Connected, Electrified, Services (ACES). Οι «πυλώνες» αυτοί ορίζουν και τη στρατηγική του ομίλου σε ό, τι αφορά τη μελλοντική αυτοκίνηση. Ήδη από το 2013, όταν λανσαρίστηκε η μάρκα BMW i, το BMW Group αποτελεί τον ηγέτη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο (και στην Ελλάδα), έχοντας παραδώσει περισσότερα από 260.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα σε πελάτες. Άλλωστε, το BMWGroup διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων με τα μοντέλα BMW i (i3/i8) BMW iPerformance (Σειρές 2, 3, 5, 7, Χ5) και ΜΙΝΙ (Countryman Cooper S E ALL4). Η γκάμα αυτή θα διευρυνθεί περαιτέρω, καθώς στο διάστημα 2020-2025 θα παρουσιαστούν 25 νέα μοντέλα BMW, αλλά και μια σειρά νέων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων MINI. Σε ό,τι αφορά στους υπόλοιπους τρεις «πυλώνες», το BMW Group δουλεύει αδιάκοπα επί σειρά ετών στους τομείς της αυτόνομης οδήγησης, της συνδεσιμότητας, αλλά και της παροχής σύγχρονων υπηρεσιών. Ήδη, σε όλα τα μοντέλα του Ομίλου BMW εφαρμόζονται τεχνολογίες ημι-αυτόνομης οδήγησης, ενώ οι υπηρεσίες ConnectedDrive καθώς και όλες όσες αφορούν σε νέες ανάγκες πελατών/χρηστών (υπηρεσίες φόρτισης, «έξυπνης» κινητικότητας κ.λπ.) συνεχώς διευρύνονται. Το BMWGroup είναι καθ’ όλα έτοιμο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του μέλλοντος. Προκλήσεις που σίγουρα θα αλλάξουν το τοπίο στην παγκόσμια αγορά (και φυσικά και στην ελληνική) σε ό,τι αφορά στην πώληση, κτήση και χρήση του αυτοκινήτου. Expert’s insight businessfiles Πρέπει να προετοιμαζόμαστε για τη μετάβαση σε μια «κοινωνία διαμοιρασμού» (sharing society) με διάφορες μορφές (π.χ Uber Pool, peer-to-peer sharing, bike-sharing), οι οποίες στην πλειονότητά τους υποστηρίζονται από νεαρούς entrepreneurs 30 ΙΟΥΛΙΟΣ 2018 The future of mobility

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=