Business News Magazine #4

businessfiles Ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Autohellas Ηertz και Πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΤΕΕΑΕ), Δημήτρης Μαγγιώρος, μιλά στον Βusiness News Magazine για την ελληνική αγορά μισθώσεων αυτοκινήτων, τα κακώς κείμενα στον κλάδο αλλά και τα όσα έρχονται στη συνέχεια. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Ποια είναι η εικόνα αυτήν τη στιγμή στην ελληνική αγορά ενοικιάσεως αυτοκινήτων; Ποιες είναι οι βασικές τάσεις που κυριαρχούν; Η εικόνα στην ελληνική αγορά του κλάδου ενοικίασης αυτοκινήτου είναι εικόνα ανάπτυξης. H ανοδική αυτή πορεία προέρχεται στις βραχυχρόνιες μισθώσεις κυρίως από την ανάπτυξη του τουρισμού, ενώστις μακροχρόνιες από την «κόπωση» των εταιρικών στόλων που έχουν ανάγκη ανανέωσης, συνδυαστικά και από το πρόβλημα της στέρησης πηγών τραπεζικής χρηματοδότησης, που δημιουργεί νέα δεδομένα στην αγορά. Ποια είναι τα μεγέθη της αγοράς σε επίπεδο τζίρου αλλά και αριθμού οχημάτων; Εκτιμούμε ότι στις βραχυχρόνιες μισθώσεις χρησιμοποιούνται περίπου 82.00084.000 αυτοκίνητα από 2.100 εταιρείες ενοικίασης, με τον εκτιμώμενο συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε περίπου 390 εκατ. ευρώ. Στις μακροχρόνιες μισθώσεις υπολογίζουμε πως αξιοποιούνται περίπου 80.000 αυτοκίνητα από 4-6 εταιρείες με συνολικό τζίρο περίπου 360 εκατ. ευρώ. Φυσικά, η αγορά leasing έχει επηρεαστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την κρίση, καθώς παλαιότερα τα οχήματα που ανήκαν σε εταιρικούς στόλους στην ελληνική αγορά άγγιζαν και τα 130.000 οχήματα. Επίσης, πολύ περισσότερες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνταν στο χώρο στο παρελθόν καθώς αρκετές εταιρείες ολοκλήρωσαν την πορεία τους, αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες της αγοράς χωρίς χρηματοδοτική στήριξη από τον τραπεζικό τομέα. Πλέον όμως και η εν λόγω αγορά βρίσκεται σε ανοδική πορεία και δείχνει πως διαθέτει δυναμική για να συνεχίσει με τον ίδιο τρόπο. Πώς έχει επηρεάσει η άνοδος του τουρισμού τη βραχυχρόνια μίσθωση; Πώς εξελίσσεται η ζήτηση μέχρι στιγμής και τι προβλέπεται για τους επόμενους δύο μήνες της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου; Είναι σαφές ότι η αύξηση του τουρισμού επηρεάζει θετικά την ανάπτυξη επιπλέον αυτοκινήτων για ενοικίαση. Υπάρχει ακόμα ισχυρή εποχικότητα και αυτό σημαίνει πως οι τιμές θα συνεχίσουν στην υψηλή περίοδο να είναι ακριβές. Το καλό όμως είναι ότι όπως φαίνεται, αυτή η εποχικότητα έχει αρχίσει να αμβλύνεται κάπως, καθώς έχει ανεβεί η ζήτηση για ενοικίαση αυτοκινήτου τους μήνες Απρίλιο και Σεπτέμβριο, κυρίως χάρη στους επισκέπτες της χώρας μας από τις αγορές της Ασίας. Επίσης, σιγά-σιγάφαίνεται να αναπτύσσεται η εσωτερική αγορά, γεγονός πουφυσικά βοηθάει κατά τους χειμερινούς μήνες. Ποια είναι τα δεδομένα στη μακροχρόνια μίσθωση και τη διαχείριση εταιρικών στόλων; Πώς έχει επηρεάσει η κρίση τη συγκεκριμένη αγορά; Η μακροχρόνια μίσθωση, όπως σημειώσαμε και προηγουμένως, επηρεάστηκε σημαντικά από την κρίση, καθώς καταγράφηκε μείωση των εταιρικών στόλων έως και 40%. Αυτό καθώς η απότομη μείωση τουΑΕΠοδήγησε σε σημαντικές μειώσεις εργασιακών θέσεων αρά και μείωση των εταιρικών στολών. Επίσης, κτύπημα ήταν και τα μέτρα τα οποία ψηφίστηκαν το 2011-2012 και αφορούσαν το αυτοκίνητο όπως η σημαντική αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας, ο φόρος Πολυτελείας και για τα εταιρικά ο Φόρος Παροχής σε Είδος. Τα τελευταία τρία χρόνια η τάση έχει αντιστραφεί, καθώς (α) η ανανέωση των στόλων, (β) η συγκέντρωση της ζήτησης σε λιγότερους παίκτες στην αγορά, (γ) η μείωση της ανεργίας με συνεπακόλουθη αύξηση των προσλήψεων και (δ) η «απορρόφηση» από τις εταιρείες και χρήστες των δυσβάστακτων φόρων στο εταιρικό αυτοκίνητο, έχουν οδηγήσει σε άνοδο των μακροχρόνιων μισθώσεων. Στο τέλος του 2017, οι μακροχρόνιες μισθώσεις αφορούσαν περισσότερα από 80.000 αυτοκίνητα, καταγράφοντας σημαντική ανάπτυξη σε σχέση με το 2014, όταν το αντίστοιχο μέγεθος κυμαινόταν περί τα 65.000 αυτοκίνητα. Ποια είναι η θέση της Autohellas Ηertz σε αυτό το περιβάλλον που περιγράφετε; Ποια τα μεγέθη της και τι θα λέγατε πως έχει κατορθώσει μέσα στα παραπάνω από 50 πλέον χρόνια πορείας της στην Ελλάδα αλλά και σε αγορές του εξωτερικού; Η Autohellas κρατάει σταθερά ηγετική θέση από το 1979 σε κερδοφορία και σε αριθμό στόλου, διαθέτοντας σήμερα πεΔημήτρηςΜαγγιώρος Rent-a-car και leasing θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται 32 ΙΟΥΛΙΟΣ 2018 The future of mobility

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=