6% 2000 2017 ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ 18,1% 8,9% 6,5% ΠΕΝΤΑΣΤΕΡΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ νάδες που διέκοψαν τη λειτουργία τους, περίπου το 70% -και 54%σε όρους δωματίων- προερχόταν από τις δύο χαμηλότερες κατηγορίες. Άνοδος και για το yachting Πέρα από τις επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ στα υπερπολυτελή πεντάστερα ξενοδοχεία, μία ακόμη μορφή θεματικού τουρισμού, που γνωρίζει άνοδο στη χώρα μας, είναι και το yachting. Όπως ανέφερε ο Αντώνης Στελλιάτος, Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), μετά την οικονομική κρίση του Σεπτέμβρη του 2008, που επηρέασε την παγκόσμια οικονομία και μέχρι το 2016, οι ναυλώσεις των επαγγελματικών σκαφών κινούνταν σε τελείως απογοητευτικά επίπεδα. Ηπερσινή χρονιά ήταν κάπως ενθαρρυντική και το 2018φαίνεται να είναι πολλά υποσχόμενη χρονιά, όσον αφορά τις ναυλώσεις. Καλύτερηφαίνεται για τα ιστιοπλοϊκά και τα catamaran. Ο ίδιος δήλωσε πως το ελληνικό yachting συνεισέφερε στην ελληνική οικονομία μέχρι το 2008 το 3,2%από το 18%που συνεισέφερε ο τουρισμός στο ΑΕΠ. Τα προβλήματα που «καθηλώνουν» το yachting - Τι πρέπει να γίνει; Ηάνοδος του yachting στην Ελλάδαωθεί την Πολιτεία στην όσο το δυνατόν αμεσότερη επίλυση των προβλημάτων του κλάδου. Ηπλήρης απελευθέρωση του καμποτάζ και η δυνατότητα να μπορούν σκάφη αναψυχής με σημαίες χωρών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ναυλώνονται σε ελληνικό λιμάνι είναι τα βασικά προβλήματα του yachting στη χώρα μας. Ο κλάδος επαγγελματικών σκαφών αναψυχής αποτελεί πλέον ζωτικό κομμάτι της οικονομίας, αρκεί να αναλογιστεί κανείς, πως υπάρχουν 5.102 επαγγελματικά σκάφη, ελληνικής σημαίας, τα οποία στηρίζουν την ελληνική οικονομία, ενώ στον κλάδο απασχολούνται 3.500 Έλληνες ναυτικοί, που εργάζονται σε αυτά, καθώς και skippers, hostesses, ναυπηγεία και συνεργεία, που επιβιώνουν λόγω των σκαφών που ελλιμενίζονται εκεί μόνιμα, συντηρώντας παράλληλα και τα απομακρυσμένα και άγονα νησιά, που δεν δέχονται ορδές τουριστών. Η ΕΠΕΣΤ αναφέρει πως θα πρέπει τα σκάφη τρίτης σημαίας, που κάνουν παράνομα ναύλα στην Ελλάδα, να το κάνουν διά της νόμιμης οδού είτε αποκτώντας ΑΦΜ -εφόσον ο ιδιοκτήτης του σκάφους είναι φυσικό πρόσωπο- είτε να δημιουργήσουν μια εταιρεία κατηγορίαςΝΕΠΑ, όπως συμβαίνει και με τα επαγγελματικά σκάφη που φέρουν ελληνική σημαία. Δυστυχώς μέχρι σήμερα, κάτι τέτοιο δε συμβαίνει, καθώς οι πλοιοκτήτες δε θέλουν να μπλέξουν με την ελληνική γραφειοκρατία και δε θέλουν να αναλάβουν το κόστος που συνεπάγεται η ίδρυση μιας νόμιμης εταιρείας (ΝΕΠΑ) στην Ελλάδα. Ωστόσο θα πρέπει τάχιστα να αναζητηθεί λύση, ώστε να αποδίδουν και εκείνοι ΦΠΑ. Να σημειωθεί, πως η Πολιτεία από την πλευρά της έθεσε στα μέσα Ιουνίου σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο «Θεματικός τουρισμός - Ειδικές μορφές τουρισμού», που έχει καταρτίσει το Υπουργείο Τουρισμού, με στόχο να τεθεί για πρώτηφορά στην Ελλάδα ένα συνολικό θεσμικό πλαίσιο ανάπτυξης των θεματικών τουριστικών προϊόντων, ενώπαράλληλα θεσμοθετείται η δημιουργία νέων επαγγελμάτων και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του θεματικού τουρισμού. Σκοπός του Υπουργείου είναι το yachting να ξεφύγει από τα στενά όρια του τουρισμού πολυτελείας και να απευθυνθεί σε μια ευρύτερημάζα τουριστών, ακόμη και χαμηλότερης οικονομικής επιφάνειας, ως μια ιδανική λύση διακοπών για μεγάλες παρέες, που μπορούν να επιμεριστούν το κόστος ναύλωσης του σκάφους. Τα προβλήματα είναι γνωστά, οι ιδέες υπάρχουν, μένει ωστόσο η υλοποίησή τους. Και ο τουρισμός έχει αποδείξει πως μπορεί να κάνει θαύματα για την τραυματισμένη ελληνική οικονομία. Ηπαγκόσμια στροφή στην πολυτέλεια δεν έχει να κάνει μόνο με το…πορτοφόλι των ταξιδιωτών, αλλά κυρίως με τη διάδοση του internet, χάρη στο οποίο ο ταξιδιώτης μπορεί εύκολα και γρήγορα να αναζητήσει το ξενοδοχείο που θέλει και να συγκρίνει τις παροχές του με άλλα αντίστοιχης κατηγορίας 69 ΙΟΥΛΙΟΣ 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=