thelist «Απολαμβάνω τρομερά να διοικώ μέχρι σήμερα αυτή την εταιρεία και ανυπομονώ να συνεχίσω τη μεταμόρφωσή της», θα πει ο πρόεδρος και CEO της Volvo Cars, Hakan Samuelsson, μετά την πολύ πρόσφατη επέκταση του συμβολαίου του μέχρι το 2022. Μια κίνηση που δείχνει πόσο ικανοποιημένο είναι το Διοικητικό Συμβούλιο από τη δουλειά του. Από το 2012, που ανέλαβε CEO, έχει μεταμορφώσει άρδην την εταιρεία, ειδικά με την ολοκαίνουργια premium γκάμα που λανσάρισε και η οποία σύστησε εκ νέου τη Volvo στο αγοραστικό κοινό, ρίχνοντας σημαντικά τον μέσο όρο ηλικίας του. Αποτέλεσμα; Εδώ και επτά χρόνια η εταιρεία σπάει ρεκόρ σε πωλήσεις και κέρδη. Η επαγγελματική πορεία του ικανότατου Σουηδού ξεκίνησε το 1977 όταν ως μηχανολόγος μηχανικός σχεδίαζε συστήματαφρένων για τη Scania. Μέχρι το 1993 θα έχει καταφέρει να γίνει τεχνικός διευθυντής της εταιρείας στη Λατινική Αμερική. Ο νέος αιώνας θα τον βρει στη Man και επί μία τετραετία στην υψηλότερη θέση του CEO (2005-2009). Η πρόκληση της νέας ηλεκτρικής εποχής απασχολεί από καιρό τον Samuelsson, που είδε το ηλεκτρικό Polestar 2 να εμφανίζεται πανέτοιμο να τα βάλει με το Tesla Model 3 (αναμένεται να βγει στην παραγωγή από το 2019), ενώ έχει προβλέψει πως μέχρι το 2025 οι μισές πωλήσεις της εταιρείας θα προέρχονται από τα ηλεκτρικά μοντέλα. «Disruptive» φιλοδοξίες; Ο Samuelsson θέλει να τις μετατρέψει σε χειροπιαστή πραγματικότητα. Γι’ αυτό και δεν είχε κανένα πρόβλημα να ανακοινώσει πως «diesel κινητήρες» τέλος. Όποιος θέλει το Volvo sedan του, πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται πιο υβριδικά. Λες και η αυτονομία στην οδήγηση και ο ερχομός της ηλεκτροκίνησης δεν είναι αρκετές προκλήσεις για να σου κάνουν λίγο πιο δύσκολο τον ύπνο, ο Ralf Speth έχει να τα βάλει και με ένα ολόκληρο Brexit. Εάν τελικά καταλήξει μια ήπιας μορφής «έξοδος», ο Speth θα μπορέσει να φέρει βόλτα τα 271 εκατομμύρια δολάρια ζημιές που ανακοίνωσε η εταιρεία το πρώτο τετράμηνο της χρονιάς. Η «κακή», ωστόσο, εκδοχή του Brexit, όπως τονίζει ο Speth, θα θέσει σε κίνδυνο τα 80δισεκατομμύρια λίρες που έχει σκοπό να επενδύσει η εταιρεία την επόμενη πενταετία.Μόνο τα τέσσερα εργοστάσια της εταιρείας στη Βρετανία παράγουν την ημέρα 3.000 αυτοκίνητα και τρέμει στην ιδέα τι αποφάσεις θα αναγκαστεί να πάρει εάν το Brexit αποβεί καταστροφικό… Ο Speth κρατά το τιμόνι της Jaguar Land Rover Automotive από το 2010, μετά από μία εικοσαετία στην BΜW, ενώείχε προηγηθεί και ένα πέρασμα από τη Ford. Οάνθρωπος που υπήρξε για πολλά χρόνια σύμβουλος επιχειρήσεων, υποστηρίζει πως κάθε καινούργιο μοντέλο της Jaguar Land Rover θα διαθέτει και την ηλεκτρική του έκδοση από το 2020. Το I-PACE είναι το φιλόδοξο project του, αυτό που λανσάρισε προσφέροντας δέκα ηλεκτρικά μοντέλα ταξί στο σταθμό του Μονάχου, παρκάροντας τον εξελιγμένο στόλο μπροστά από το περίφημο κτίριο της Όπερας της πόλης. Με αυτονομία 240 μίλια, ο Speth ελπίζει να ταξιδέψει χωρίς στάσεις την εταιρεία μέχρι τη νέα εποχή, χωρίς βλαβερούς για το περιβάλλον και διόλου οικονομικούς V8 κινητήρες. Και μάλιστα θέλει να το κάνει με στυλ, πιάνοντας τα 0-100 χιλιόμετρα μέσα σε 4,8 δευτερόλεπτα… Hakan Samuelsson Ανακαινίζοντας το κλασικό VOLVO Ralf Speth JAGUAR LANDROVER Ισορροπώντας επάνω στο Brexit 14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=