Business News Magazine #5

Ξεκίνησε στα 18 να τσεκάρει στη γραμμήπαραγωγής τηςGM60λασπωτήρες και καπό αυτοκινήτων την ώρα. Εκεί έβγαλε τα λεφτά των σπουδών της και επέστρεψε στην εταιρεία. Το 2014 και μετά από τρεις δεκαετίες δουλειάς στην εταιρεία, ήρθε η προαγωγή σε CEO. Πολλοί βιάστηκαν να σηκώσουν το φρύδι της αμφισβήτησης, αλλά η ικανότητά της να λύνει προβλήματα, να δίνει αξία και να αφιερώνει χρόνο αποκλειστικά και μόνο στα σημαντικά θέματα, τους αποστόμωσε. Η χρεοκοπία της GM τον Ιούνιο του 2009, η τέταρτη μεγαλύτερη στην ιστορία των αμερικανικών επιχειρήσεων, σόκαρε την κοινή γνώμη, αφού έμοιαζε απίθανο να συμβεί ποτέ. Η Barra όχι μόνο ολοκλήρωσε την ανάκαμψη της εταιρείας, αλλά τη μεταμόρφωσε κιόλας, διώχνοντας από πάνω της τη σκόνη του «παλιού» και δίνοντάς καινούργια πνοή στο brand. Όποια απόφαση πήρε, αποδείχθηκε σωστή. Απέσυρε την GMαπό τη δίχως κέρδη αγορά της Ρωσίας, πούλησε την Opel και μείωσε την εργοστασιακή παραγωγή στην Αυστραλία. Από την άλλη, έριξε την προσοχή της στις αγορές της Αμερικής και της Κίνας, και αμέσως τα θετικά αποτελέσματα δεν άργησαν να φανούν. Και δεν σταμάτησε εκεί. Παράλληλα, έδειξε ενδιαφέρον για το ride-sharing και την αυτόνομη οδήγηση, ενώεπένδυσε μέχρι και στη Lyft. Το μεγαλύτερο παράσημό της όμως δεν είναι άλλο από το γεγονός πως τα έβαλε μέχρι και με την Tesla, παρουσιάζοντας την οικονομικότερη ηλεκτρική επιλογή του Chevy Bolt και είδε τις συγκριτικές κριτικές να το βγάζουν νικητή. ΗGMβρίσκεται στην τέταρτη φάση της αυτόνομης οδήγησης. Άλλες εταιρείες δεν έχουν περάσει ούτε καν την πρώτη… Mary Barra GENERALMOTORS Η σιδηρά κυρία της GM Μόλις ενάμιση χρόνο στη θέση του CEO στη Ford, ο Jim Hackett προσπαθεί να δώσει ξανά πνοή σε μια εταιρεία που μοιάζει να μην έχει ξεκάθαρη κατεύθυνση και έχει παραμείνει πολύ καιρό αδρανής. Το ιδιαίτερο στυλ του Hackett έχει ξενίσει αρκετούς στη Ford, ενώ η αγορά του έχει δείξει αρκετές φορές πως δεν θα του χαρίσει άπλετη υπομονή. Ίσως να οφείλεται στο γεγονός πως οHackett έρχεται από άλλο χώρο. Πέρασε τριάντα χρόνια στην εταιρεία επίπλων γραφείου Steelcase, όπου μάλιστα έγινε CEO στα 39 του και παρέμεινε στη θέση μέχρι το 2014. Ένα χρόνο νωρίτερα, είχε μπει στην ομάδα της Ford και επέβλεπε τη δημιουργία του Ford Smart Mobility, ένα πρόγραμμα που ήθελε να πειραματιστεί με το car-sharing και γενικότερα να εκσυγχρονίσει την εταιρεία. Αυτό ζητούν όλοι επίμονα από τον Hackett, που μπορεί να στέλνει mail στις 11 το βράδυ στους συνεργάτες του και να πείθει για την εργατικότητά του, ωστόσο η αγορά παραπονιέται πως δεν ακούει συγκεκριμένα πράγματα ποτέ από αυτόν. Ο Hackett μέχρι τώρα πάντως έχει τραβήξει την πρίζα από πολλά sedan και μικρά μοντέλα που δεν έφερναν κέρδη και επέλεξε να ρίξει τα χρήματά τους σε pickup φορτηγάκια. Θέλει να περιορίσει τα έξοδα περί τα 25,5 δισ. δολάρια μέχρι το 2022, ένα τεράστιο ποσό που ελπίζει να γίνουν επενδύσεις σε ηλεκτρικά μοντέλα και αυτόνομη οδήγηση. Στα μέσα του καλοκαιριού, ανακοίνωσε ένα πολυετές πρόγραμμα ανοικοδόμησης της εταιρείας, που θα φτάσει τα 11 δισ. δολάρια. Όταν ρωτήθηκε και πάλι για λεπτομέρειες από τους αναλυτές, δήλωσε πως αυτές θα τις μάθουν πρώτα οι άνθρωποι μέσα στην εταιρεία... JimHackett Με στυλ ιδιόρρυθμο Οι CEO που οδηγούν τις εξελίξεις FORD 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=