thelist Ψηφίστηκεοπιοδημοφιλήςμάνατζερ στη Γερμανία από την Glassdoor, τη διαδικτυακή πλατφόρμα που επιτρέπει στους εργαζομένους χιλιάδων επιχειρήσεων να αξιολογούν ανώνυμα τον εργοδότη τους. Κατέκτησε την κορυφή ανεβαίνοντας οκτώ θέσεις από πέρυσι και χαίρεται να έχει υπό την καθοδήγησή του άτομα που τα χαρακτηρίζουν το πάθος και η διάθεση να μαθαίνουν εφ’ όρου ζωής. Ο CEO που είχε τρομάξει το κοινό όταν ένιωσε αδιαθεσία σε μια συνέντευξη Τύπου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2015, σίγουρα αισθάνεται αφάνταστα καλύτερα αυτές τις μέρες, μετά την απόφαση των εισαγγελικών αρχών πως το πρόστιμο της BMW για το σκάνδαλο Dieselgate θα είναι μόλις 10 εκατ. ευρώ. Πάντως, ο ίδιος παραδέχθηκε τα λάθη της εταιρείας που έχουν γίνει στο παρελθόν… Ο 52χρονος Krüger, επίσης, υποσχέθηκε πως η εταιρεία θα είναι πρώτη σε πωλήσεις ξανά το 2020, έστω κι αν αυτό αποδειχθεί μια πολύ δύσκολη υπόθεση. Όσο για τις φωνές που ακούγονται από το εσωτερικό της εταιρείας για την προσπάθειά του να μεταμορφώσει την BMW σ’ ένα tech group, θα πει πως «ίσως κάποιοι με υποτίμησαν. Μπορώ πάντως να γίνω σκληρός και συνεπής». Τα χαρακτηριστικά δηλαδή που τον έφεραν στην κορυφή της εταιρείας από το 1992 που είναι μέλος της, περνώντας απ’ όλα τα στάδια. Τεχνικό κομμάτι, επίβλεψη πειραματικών οχημάτων, σχεδιασμός στρατηγικής, υπεύθυνος ανθρώπινου δυναμικού και κάποια στιγμή ο νεαρότερος στο Διοικητικό Συμβούλιο της BMW. Πλέον είναι ο CEO που μπορεί να σταθεί μπροστά στο κοινό και να ανακοινώσει για το 2017 νούμερα όπως 2,4 εκατομμύρια πωλήσεις αυτοκινήτων, καθαρά έσοδα 8,7 δισ. ευρώκαι επενδύσεις 1 δισ. ευρώ στην «έρευνα και εξέλιξη». «Εάν υπάρχει κάποιος που μπορεί να το κάνει, είναι αυτός». O Herbert Diess έχει αναλάβει το δύσκολο έργο να χτίσει από την αρχή τη φήμη της VW, η οποία μαζί με την Audi δέχθηκαν τα πιο γερά “dieselgate” χτυπήματα. Ωστόσο, η αγορά τον θεωρεί ένα από τα πιο ικανά μυαλά της αυτοκινητοβιομηχανίας και τον πλέον κατάλληλο για να φέρει εις πέρας το με διαφορά δυσκολότερο τεστ στο χώρο. Με πολλά πτυχία και διδακτορικά στην κατοχή του, οDIess, από το 1989 μέχρι το 1996, θα εργαστεί στην Bosch μέχρι να κάνει το μεγάλο άλμα στην ΒMW. Εκεί θα μείνει 19 χρόνια, όπου θα ανέβει τα σκαλιά μέχρι τη θέση του executive. Το μεγάλο του επίτευγμα είναι πως βοήθησε την εταιρεία να βγάλει 4 δισ. δολάρια από την πώληση εξαρτημάτων, ενώ άφησε το στίγμα του στην εξέλιξη του προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση. Πολλοί μάλιστα απορούν γιατί τον άφησε ναφύγει η BMW… Το πρώτο πράγμα που έκανε ο «φιλόδοξος και πεινασμένος για εξουσία» Diess όταν έφτασε στη VW, ήταν να την απαλλάξει από το περίφημο “Das Auto” μότο, θέλοντας να ακολουθήσει μια πιο χαμηλών τόνων πολιτική. Το γεγονός πως έφτασε στην εταιρεία μόλις «έσκασε» το dieselgate, δεν συνέδεσε το όνομά του με το σκάνδαλο και τον άφησε να δουλέψει με την ησυχία του στην ανοικοδόμησή της. Το γεγονός πως παρά τα τόσα πρόστιμα η εταιρεία παραμένει επικερδής και στην κορυφή (ή λίγο πιο κάτω), έχει εντυπωσιάσει τους πάντες. Κάθε φορά που οι αναλυτές πίστευαν πως οι μέρες του είναι μετρημένες, εκείνος τους διέψευδε πανηγυρικά. Και φαίνεται πως θα το κάνει πολλές φορές ακόμα στο μέλλον. Herbert Diess Φτιαγμένος για Mission Impossible Harald Krüger Ο πιο δημοφιλής εργοδότης Οι CEO που οδηγούν τις εξελίξεις BMW VW 16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=