Business News Magazine #5

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Ελλάς μας εξηγεί πώς η ελληνική θυγατρική έχει κατορθώσει να αποτελεί σημείο αναφοράς για όλες τις επιχειρήσεις του δικτύου της Daimler. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά H επιτυχία είναι δρόμος αντοχής Αποφασίσαμε, εν μέσωμιας ζοφερής πραγματικότητας, να δούμε την κρίση ως ευκαιρία και όχι ως καταστροφή. Φροντίσαμε, λοιπόν, οι απαραίτητες περικοπές να γίνουν σε λειτουργικά έξοδα και όχι σε προσωπικό ή μισθούς Συμπληρώνοντας φέτος 20 χρόνια στη Mercedes-Benz Eλλάς και έχοντας αναλάβει το «τιμόνι» της από το 2012, o Ιωάννης Καλλίγερος οδηγεί την επιχείρηση σε συνεχείς πρωτιές και διακρίσεις, βασιζόμενος στην αντίληψη πως οι άνθρωποι είναι η κινητήριος δύναμη μιας εταιρείας, αλλά και στην πεποίθηση ότι είναι απαραίτητο να βγαίνεις από την «comfort zone» σου. To 2017 η Mercedes-Benz κατέκτησε για τέταρτη συνεχή χρονιά την πρώτη θέση στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων στη χώρα μας. Ποιο είναι το «μυστικό» για την κατάκτηση της κορυφής αλλά και τη διατήρηση σε αυτήν εν μέσω, μάλιστα, ενός πολύ δύσκολου οικονομικού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος; Είδαμε τα σύννεφα που προμήνυαν την καταιγίδα καιρό πριν αυτή ξεσπάσει και προετοιμαστήκαμε γι’ αυτήν. Ήταν εξ αρχής σαφές για τη Διοίκηση της Mercedes-Benz Ελλάς ότι θα έπρεπε να οχυρώσει την εταιρεία και να φροντίσει τους ανθρώπους της, τόσο το προσωπικό όσο και το εξουσιοδοτημένο δίκτυο αλλά και τους πελάτες της.Με ριζωμένη μέσα μας την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι είναι η κινητήριος δύναμημιας εταιρείας και δεδομένη την πελατοκεντρική μας φιλοσοφία, ακολουθήσαμε το παράδειγμα του σολομού. Αποφασίσαμε, εν μέσω μιας ζοφερής πραγματικότητας, να δούμε την κρίση ως ευκαιρία και όχι ως καταστροφή. Φροντίσαμε, λοιπόν, οι απαραίτητες περικοπές να γίνουν σε λειτουργικά έξοδα και όχι σε προσωπικό ήμισθούς. Αναδείξαμε τα ταλέντα που υπήρχαν ανάμεσα στους συναδέλφους και τους δώσαμε την ευκαιρία, με διαρκή εκπαίδευση και ευκαιρίες, να αποδώσουν τα μέγιστα. Είχαμε βέβαια ακόμα έναν «άσσο στο μανίκι», καθώς μας ευνόησαν οι συγκυρίες: το 2012 αποτέλεσε σταθμό για τη μάρκα, αφού η Mercedes-Benz έκανε μια σαφή στροφή στον προσανατολισμό της, εγκαινιάζοντας την οικογένεια των compact αυτοκινήτων, δηλ. όμορφων, νεανικών, στιλάτων και οικονομικών αυτοκινήτων χαμηλού κυβισμού και υψηλών επιδόσεων, που έγιναν δεκτά από το σύνολο του κόσμου με ενθουσιασμό. Aδράξαμε την ευκαιρία, προσαρμόζοντας ανάλογα τη στρατηγική μας, με όραμα για το μέλλον.Με την αδιάλειπτη υποστήριξη της μητρικής εταιρείας, τα κορυφαία μας προϊόντα, τη στρατηγική και το όραμά μας, καταφέρνουμε από το 2014 έως σήμερα να παρουσιάζουμε αύξηση στις πωλήσεις και το μερίδιο αγοράς μας. Δεν υπάρχει «μυστικό» λοιπόν. Έχουμε όραμα και στρατηγική, προσήλωση στο στόχο και πάθος για την επίτευξή του. Αγαπάμε το αντικείμενό μας και δουλεύουμε σκληρά γι’ αυτό, με πειθαρχία. Πάνωαπ’ όλα, γνωρίζουμε ότι η επιτυχία είναι δρόμος αντοχής και όχι δρόμος ταχύτητας. Ποια είναι η γενικότερη εικόνα στην ελληνική αγορά επιβατικού αυτοκινήτου σήμερα; Ποιο είναι το σχόλιό σας για την άνοδο που καταγράφεται στις πωλήσεις και τι εκτιμάτε για το άμεσο μέλλον; Φέτος η αγορά αυτοκινήτου κινείται ανοδικά, κατά 23,9% το πρώτο οκτάμηνο του 2018, και όλα δείχνουν -εκτός συνταρακτικού απροόπτου- ότι θα ξεπεράσει σε πωλήσεις τις 100.000. Το γεγονός αυτό καθαυτό είναι θετικό, ωστόσο η υγεία και η δύναμη της αγοράς αντικατοπτρίζονται στα μεγέθη των πωλήσεων λιανικής και όχι στις εταιρικές πωλήσεις, στις οποίες προσμετρώνται και αυτές των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, που έχουν αυξηθεί αξιοσημείωτα λόγω της ανάπτυξης της τουριστικής βιομηχανίας και της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας. Επιπλέον, η αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της εκπομπής ρύπων επέφερε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις τον Αύγουστο, που αποτελεί παραδοσιακά έναν από τους μήνες με χαμηλές πωλήσεις, γεγονός που με ωθεί να πιστέψω ότι η αύξηση που σημειώθηκε ήταν πλασματική. Υπάρχουν ακόμα πολλές στρεβλώσεις στον κλάδο μας, με σημαντικότερη την υπέρογκηφορολογία και τα διαστήματα στα οποία αυτή κλιμακώνεται. Το αποτέλεσμα είναι να συρρικνώνεται η κατηγορία των premium αυτοκινήτων σε σχέση με το 2017, ενώ εξαιτίας της στρατηγικής υπερφορολόγησης των αυτοκινήτων, οι Έλληνες είναι καταδικασμένοι να επιλέγουν αυτοκίνητα χαμηλότερων προδιαγραφών από αυτά που πραγματικά χρειάζονται, ως προς τον κυβισμό, τον εξοπλισμό ασφάλειας ή την άνεση. Ποια μοντέλα της εταιρείας καταγράφουν τις καλύτερες επιδόσεις στην 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=