coverstory Ιωάννης Καλλίγερος ελληνική αγορά και από ποια έχετε τις μεγαλύτερες προσδοκίες ανάπτυξης; Tα μοντέλα της compact κατηγορίας είναι αυτά που υπερτερούν σημαντικά στις πωλήσεις, με πρωταγωνιστές το crossover μοντέλοGLA και το hatchback A-Class. Με τη νέα A-Class, που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες, και τη νέα A-Class sedan, που σύντομα θα κάνει την πρώτη της εμφάνιση και θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2019, περιμένουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, δεδομένου ότι δεν έχει ανταγωνιστή από πλευράς εξοπλισμού και τεχνολογίας στην κατηγορία της. H τάση της αγοράς, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, δείχνει προς τα crossover και τα SUV που καλύπτουν πλήθος αναγκών, είναι αισθητικά όμορφα και ασφαλή. Η GLC έχει μια καλή πορεία και βρίσκεται στην κορυφή έναντι των άμεσων ανταγωνιστών της, όμως θα μπορούσε να έχει ακόμα καλύτερη αν ευνοούσαν οι οικονομικές συνθήκες. Δυστυχώς, ο φόρος που επιβαρύνει τους χρήστες των οχημάτων στις μακροχρόνιες μισθώσεις δεν αφήνει την κατηγορία να αναπτυχθεί τόσο όσο στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και οι αγοραστές αναγκάζονται να στρέφονται σε χαμηλότερες κατηγορίες οχημάτων. Ποια είναι η παρουσία της εταιρείας στο χώρο των επαγγελματικών αυτοκινήτων και των εταιρικών στόλων (fleet) και ποια η φιλοσοφία της πρότασής της προς το συγκεκριμένο κοινό; ΗMercedes-Benz είναι ημοναδική εταιρεία που διαθέτει όλων των ειδών τα μοντέλα στο χαρτοφυλάκιό της, από το αυτοκίνητο πόλης smart έως το φορτηγό βαρέων διανομών Actros και από μικρά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα έως λεωφορεία. Το 2017 παρουσιάστηκε και το pick-up της μάρκας, η νέα X-Class, οπότε η γκάμα των επαγγελματικών εμπλουτίστηκε ακόμη περισσότερο. Υπάρχουν προτάσεις σε φυσικό αέριο, πετρέλαιο, βενζίνη και φυσικά στην ηλεκτροκίνηση, μετά και την ίδρυση της νέας μάρκας EQ, που περιλαμβάνει ολόκληρο το ηλεκτρικό οικοσύστημα τηςMercedes-Benz. Ειδικά στα επαγγελματικά αυτοκίνητα, η επιλογή της μάρκας μας αποτελεί μονόδρομο εξαιτίας της αξιοπιστίας της. Δεν είναι τυχαίο ότι ένα στα δύοφορτηγά και λεωφορεία που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι Mercedes-Benz. Αντίστοιχα, στα ελαφρά επαγγελματικά το Vito επιδεικνύει αξιοσημείωτη επιτυχία, δεδομένης και της αύξησης του τουρισμού στη χώρα μας. Όλα τα προϊόντα είναι δικά μας «παιδιά» και δεν κάνουμε διαχωρισμούς όσον αφορά στις προτεραιότητες, αφού είναι εξίσου σημαντικό να πουλάμε φορτηγά και λεωφορεία όσο και επιβατικά αυτοκίνητα. Αντίστοιχα, στις εταιρικές πωλήσεις δίνουμε έμφαση ακολουθώντας το μοντέλο “Business Solutions”, δηλαδή ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα απόκτησης ή μακροχρόνιας μίσθωσης για αυτοκίνητα Mercedes-Benz ή smart, που καλύπτει κάθε σύγχρονη ανάγκη και προσφέρει πληθώρα πλεονεκτημάτων. Ενδεικτικά αναφέρω τα πακέτα εξοπλισμού που είναι προσαρμοσμένα στις κλίμακες φορολόγησης των εταιρικών πελατών και εγγυημένες υψηλές υπολειμματικές αξίες των αυτοκινήτων. Φέτος συμπληρώσατε 20 χρόνια πορείας στηMercedes-Benz Ελλάς ΑΕΕ, εκ των οποίων τα τελευταία 6,5 χρόνια στην ηγεσία της από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου. Ποιες στιγμές θα ξεχωρίζατε από αυτήν τη μακρά διαδρομή; Θα μου μείνει αξέχαστη η πρώτη μέρα που πέρασα την πύλη της εταιρείας για τη συνέντευξη πρόσληψής μου με τον τότε Γενικό Διευθυντή, ο οποίος ήταν Γερμανός και φημιζόταν περισσότερο για την αυστηρότητά του απ’ ό,τι για την αίσθηση του χιούμορ. Στη ροή της συζήτησης, λοιπόν, με ρώτησε πούφαντάζομαι τον εαυτό μου να βρίσκεται σε δέκα χρόνια από τότε. Εντελώς αυθόρμητα του απάντησα: «Στην καρέκλα σας!». Αν και παρέμεινε εντελώς ανέκφραστος εκείνη τη στιγμή, μου έδωσε τελικά την ευκαιρία να ξεκινήσω ένα υπέροχο ταξίδι, που διαρκεί 20 χρόνια. Είναι αλήθεια ότι έχω ζήσει καταπληκτικές εμπειρίες απ’ όλες τις θέσεις στις οποίες βρέθηκα, από την άνοδο του δείκτη ικανοποίησης του Εξουσιοδοτημένου Δικτύου το διάστημα που ήμουν επικεφαλής του Τμήματος Ανάπτυξης Δικτύου και ως διευθυντής των αντίστοιχων τμημάτων, έως την έξαρση των πωλήσεων, τόσο στα επαγγελματικά όσο και στα επιβατικά αυτοκίνητα το διάστημα που ήμουν Διευθυντής Πωλήσεων στα αντίστοιχα τμήματα. Το 2012, αποτέλεσε χρονιά-σταθμό στην καριέρα μου, αφού προτάθηκα και πήρα την ψήφο εμπιστοσύνης του Ευρωπαϊκού Διοικητικού Συμβουλίου του ομίλου για την επιλογή CEO, δεδομένου ότι προτιμήθηκε Έλληνας μάνατζερ γι’ αυτήν τη θέση. Επόμενος σταθμός ήταν η ανάδειξη το 2014, εν μέσω της ύφεσης, της Ελλάδας ως της μόνης χώρας που βρισκόταν στο #1 της premium αγοράς στην Ευρώπη. Τα τελευταία χρόνια, η ελληνική θυγατρική έχει αναδειχτεί πολλές φορές «ΚαλύτερηΘυγατρική ΤουΜήνα» σε εσωτερικούς διαγωνισμούς. Δεν ξεχνώ, φυσικά, το ποσοστό 98% στην έρευνα ικανοποίησης εργαζομένων που πέτυχε ηMercedes-Benz Ελλάς πριν από δύο χρόνια και αποτελεί το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί σε παρόμοιες έρευνες στην Ευρώπη. Αυτό το αποτέλεσμα δίνει ξεχωριστό νόημα στις προσπάθειες της Διοίκησης και την αναγνώριση ότι στη χώρα μας γίνεται ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να συνδυάζεται τόσο η σκληρή δουλειά όσο και η ευεξία στο χώρο εργασίας. Ομολογώ ότι, παρά το δύσκολο περιβάλλον και την αναστάτωση που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση στις ζωές μας, τα τελευταία 6,5 χρόνια είναι η πιο συναρπαστική περίοδος της καριέρας μου. Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε σαν επικεφαλής εν μέσω της γενικευμένης ύφεσης στη χώρα μας; Έχω μαθηματική σκέψη, αλλά η κατάσταση όπως είχε διαμορφωθεί -ειδικά Στην Ελλάδα κυκλοφορεί ο πιο απαρχαιωμένος στόλος στην Ευρώπη, ενώ το υπάρχον σύστημαφορολόγησης ουσιαστικά «τιμωρεί» όποιον επιλέγει να οδηγεί ένα λίγο μεγαλύτερο αυτοκίνητο - πόσο μάλλον αν ανήκει στην κατηγορία των premium! 22 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=