interview O Δρ. Christian Langer, Επικεφαλής Ψηφιακής Στρατηγικής, Καινοτομίας και Μετασχηματισμού του Lufthansa Group, μας εξηγεί τη στρατηγική του Ομίλου όσον αφορά την ψηφιοποίηση και τα οφέλη των νέων τεχνολογιών στο χώρο της αεροπλοΐας. Πόσο σημαντική είναι η ψηφιοποίηση για το Lufthansa Group; Αποτελεί το κεντρικό θέμα αναφορικά με την καινοτομία και τη μελλοντική βιωσιμότητα σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Lufthansa Group. Η ψηφιοποίηση αλλάζει σήμερα τη ζωή μας σε βαθμό που ελάχιστοι άνθρωποι μπορούσαν ναφανταστούν πριν από δέκα χρόνια. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συντελείται πολιτική και πραγματοποιούνται προεκλογικές καμπάνιες τόσο αυτονόητα όσα και οι διάλογοι ανάμεσα σε φίλους και αγνώστους. Αντίστοιχα, έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο μαθαίνουμε, κάνουμε έρευνα και εργαζόμαστε. Επιπλέον, η ψηφιακή επανάσταση επεκτείνεται σχεδόν σε κάθε τομέα της αεροπλοΐας. Είμαστε πρωτοπόροι στις ψηφιακές καινοτομίες στον κλάδο μας και επιθυμούμε να διατηρήσουμε αυτό το προβάδισμα. Ποια είναι η στρατηγική ψηφιοποίησης του Lufthansa Group; Αξιολογούμε όλες τις πτυχές που αφορούν μια τόσο βαθιά αλλαγή, διότι θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας όλο και πιο βελτιωμένη και ευχάριστη ταξιδιωτική εμπειρία. Ηψηφιοποίησημας δίνει δυνατότητες αύξησης της αποδοτικότητας σε όλους τους τομείς. Επιπλέον, στόχος μας είναι να αποτελούμε έναν από τους πιο ελκυστικούς εργοδότες για τους «digital natives». Τι αλλαγές πρέπει να κάνουμε στις δομές ηγεσίας, στις εσωτερικές διαδικασίες και στα συστήματα παροχής κινήτρων για να επιτύχουμε το στόχο; Πώς θα καθοδηγήσουμε το προσωπικό μας και θα του προσφέρουμε ευκαιρίες ανάπτυξης σε νέους επαγγελματικούς τομείς; Πώς θα ωφεληθούν οι πελάτες από την ψηφιακή καινοτομία; Οι αεροπορικές εταιρείες του Lufthansa Group καταβάλλουν εντατικές προσπάθειες, ώστε να διαφοροποιούν και να εξατομικεύουν τις προσφορές τους. Θέλουμε να αυξήσουμε την ικανοποίηση των πελατών μας και να ενισχύσουμε την αφοσίωσή τους. Δεδομένου ότι υποδεχόμαστε πάνωαπό 100 εκατομμύρια επιβάτες στα αεροσκάφη μας κάθε χρόνο, προέχει ένα ερώτημα: Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις αυξανόμενη αλληλεπίδραση με τους πελάτες μας και να αξιοποιούμε τη ροή πληροφοριών, για να λαμβάνουμε ακόμα καλύτερες αποφάσεις; Για να εξατομικεύσουμε και να βελτιώσουμε το επόμενο βήμα στην ταξιδιωτική αλυσίδα του πελάτη, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τις προτιμήσεις του. Έχει ιδιαίτερη σημασία, ιδίως όταν προκύπτουν αναστατώσεις στη διάρκεια του ταξιδιού. Σε αυτό το πλαίσιο, προϋπόθεση είναι να συνυφανθεί η φυσική και η ψηφιακή εμπειρία με τη μάρκα. Παρεμπιπτόντως, οι βελτιώσεις εξατομικευμένης εξυπηρέτησης σε όλη την ταξιδιωτική αλυσίδα συμβάλλουν στη δημιουργία στενότερων σχέσεων με τους πελάτες και στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης τους. Εξάλλου, οι πελάτες θα επιτρέψουν καινοτόμους τρόπους αλληλεπίδρασης μόνο εάν τους προσφέρουμε ελκυστικά οφέλη και εάν πιστέψουν στην ακεραιότητα της διαχείρισης των προσωπικών τους δεδομένων, για την οποία έχει δεσμευτεί το Lufthansa Group στις κατευθυντήριες γραμμές εταιρικής διακυβέρνησης. Επιπλέον, ισχύει η αυστηρή νομοθεσία της Γερμανίας για την προστασία δεδομένων. Πώς μπορεί μια αεροπορική εταιρεία να επωφεληθεί από τις ηλεκτρονικές διαδικασίες για πιο βιώσιμη λειτουργία; Από οικονομικής άποψης, υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες. Το ερώτημα είναι πώς μπορεί να αξιοποιηθεί η ψηφιοποίηση, για να οργανωθούν οι συνήθεις επιχειρηματικές διαδικασίες καλύτερα και αποδοτικότερα. Συγκεκριμένα, εξετάζουμε βελτιώσεις της αποδοτικότητας σε επίπεδα που δεν μπορούν να επιτευχθούν με κλασικές μεθόδους συνεχούς βελτίωσης, όπως το leanmanagement ή το σύστημα kaizen. Για παράδειγμα, η χρήση των λεγόμενων chatbot στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση πελατών -δηλαδή ψηφιακών βοηθών που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη- περιορίζει τοφόρτο εργασίας των κέντρων εξυπηρέτησης, μειώνοντας ταυτόχρονα τους χρόνους αναμονής. Άλλα παραδείγματα: στις εφοδιαστικές αλυσίδες ανταλλακτικών για τα αεροσκάφημας χρησιμοποιούμε αισθητήρες γεωεντοπισμού και συστήματα ιχνηλάτησης για εξαρτήματα των αεροσκαφών. Συχνά, οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν και οικολογικά πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, στην ψηφιακή πλατφόρμα Aviatar, η Lufthansa Technik ανέπτυξε ένα προγνωστικό σύστημα που επιτρέπει τη συνεχή βέλτιστη ρύθμιση του πτερυγίου κλίσης, γεγονός που μειώνει σημαντικά την κατανάλωση κηροζίνης και τις εκπομπές C02. Δεν μιλάμε πλέον για όραμα του μέλλοντος, αλλά για λύση που χρησιμοποιείται στις καθημερινές λειτουργίες. Δρ. Christian Langer Επικεφαλής Ψηφιακής Στρατηγικής, Καινοτομίας και Μετασχηματισμού, Lufthansa Group Ηψηφιακή επανάσταση διεισδύει σε όλους σχεδόν τους τομείς της αεροπλοΐας Aviatar: Ψηφιακή απεικόνιση του αεροσκάφους και ο κλάδος MRO Με το Aviatar, το νέο τμήμα προϊόντων Digital Fleet Solutions της Lufthansa Technik υπό τον Δρ. Christian Langer, αναπτύσσει μια κεντρική διαδικτυακή πλατφόρμα, που προσφέρει στους πελάτες πρόσβαση σε όλες τις ψηφιακές λύσεις MRO. Επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να παρακολουθούν την τεχνική κατάσταση των στόλων τους σε πραγματικό χρόνο και να λαμβάνουν αποφάσεις, ώστε να διασφαλίζουν τη βέλτιστη τεχνική συντήρηση. Χρησιμοποιώντας π.χ. ενσωματωμένα συστήματα πρόβλεψης (προνοητική συντήρηση), οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να αναζητούν απευθείας το καταλληλότερο ανταλλακτικό και να οργανώνουν την αποστολή του στον πλησιέστερο σταθμό συντήρησης προτού καν παρουσιάσει βλάβη το σχετικό εξάρτημα του αεροσκάφους. Επιπλέον, όλα τα έγγραφα που απαιτούνται για την τεκμηρίωση του αξιόπλοου μπορούν να λαμβάνονται απευθείας από το Aviatar. Η σκοπίμως ανοιχτή πλατφόρμα καλεί τρίτους να αναπτύξουν καινοτόμες εφαρμογές και να τις ενσωματώσουν στην πλατφόρμα. Στόχος της νέας προσέγγισης είναι να αυξηθεί σημαντικά η ταχύτητα ανάπτυξης ψηφιακών καινοτομιών στον κλάδοMRO - προς όφελος τόσο των αεροπορικών εταιρειών όσο και των επιβατών. 45 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=