Σε «βελούδινο» διαζύγιο προχωρούν ο Όμιλος Μytilineos και η Motor Oil του Ομίλου Βαρδινογιάννη όσον αφορά την εταιρεία M&MGAS Co S.A., που είχαν συστήσει από κοινού το 2010. Όπως ανέφερε ο Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil, στο πλαίσιο συνάντησης με δημοσιογράφους για την επίσημη ανακοίνωση της ένταξης της NRG στον όμιλο της Motor Oil, o Όμιλος Mytilineos αναμένεται άμεσα να αποτελέσει τον μοναδικό μέτοχο της M & M GAS Co S.A., προχωρώντας στην εξαγορά του μεριδίου της Motor Oil. Όπως μάλιστα σημείωσε, η συμφωνία αυτή βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης. Υπογράμμισε δε πως «η M&M Gas ήταν εταιρεία ειδικού σκοπού που είχε συσταθεί με στόχο το σπάσιμο του μονοπωλίου στη χονδρική φυσικού αερίου και τώρα ο σκοπός αυτός ολοκληρώθηκε». Η εταιρεία M&MGAS Co S.A. (Μ και Μ Ανώνυμη Εταιρεία Φυσικού Αερίου) συστάθηκε το 2010 από τηMotor Oil και τηMυτιληναίος και οι δύο εταίροι συμμετείχαν με ποσοστό 50% έκαστος στο αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ύψους 2 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία έχει ως αντικείμενο την προμήθεια και εμπορία φυσικού αερίου (υγροποιημένου ή μη) και στόχος της ίδρυσής της ήταν αφενός η διασφάλιση της κάλυψης των αναγκών των ομίλων Μυτιληναίος και Motor Oil σε φυσικό αέριο με ανταγωνιστικούς όρους, αφετέρου η εμπορία φυσικού αερίου σε τρίτους. HΜ+Μ Gas ήταν η εταιρεία που κατάφερε να φέρει το πρώτο φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ανοίγοντας τον ανταγωνισμό στο σταθμό της Ρεβυθούσας, ενώ επίσης ήταν εκείνη που εισήγαγε το πρώτο φορτίο φυσικού αερίου μέσω του αγωγού που καταλήγει στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, στο σταθμό του Σιδηροκάστρου. Σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη, πρόθεση της Motor Oil είναι να δραστηριοποιηθεί αυτόνομα στην αγορά του φυσικού αερίου και γι’ αυτό έχει εξασφαλίσει τη σχετική άδεια που απαιτείται. Άλλωστε και η NRG, μετά και την ολοκλήρωση της ένταξής της στον όμιλο της Motor Oil, που προχώρησε στην εξαγορά του 90% της εταιρείας, θα προσφέρει προγράμματα ηλεκτρικής ενέργειας, τα οποία μπορούν να συνδυαστούν με την προμήθεια φυσικού αερίου, μεγιστοποιώντας το όφελος του τελικού καταναλωτή. Η συγκεκριμένη εξέλιξη σχετικά με την Μ+ΜGas δεν επηρεάζει τη συνεργασία των δύο ομίλων στην Κόρινθος Power. H συγκεκριμένη εταιρεία ιδρύθηκε το 2005 και ανήκει κατά 65% στον όμιλο Μυτιληναίου και 35% στον όμιλο της Motor Oil. Διαθέτει μονάδα παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος εγκατεστημένης ισχύος 436,6 MW συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο, η οποία βρίσκεται εντός των εγκαταστάσεων της Μότορ Όιλ (Ελλάς) Α.Ε. στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας. Ακούγεται... uΆνω των 36 εκατ. ευρώ είναι οι προβλέψεις σε ό,τι αφορά τις αποζημιώσεις της ασφαλιστικής αγοράς για τις καταστροφικές πυρκαγιές στοΜάτι, αν και πηγές μιλάνε για ποσό που μπορεί να πάει ακόμαπιοψηλά, δεδομένων των υλικών ζημιών. Οι ζημιές σε σπίτια που δηλώθηκαν -τουλάχιστον σε αυτή τη φάση- είναι 835, με μέσο κόστος τις 41 χιλ. ευρώ, αν και το ποσό αυτό αρχικά κρίνεται μικρό. Επίσης, υπήρξαν 248 ζημιές σε οχήματα, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως άνωτου 70-75%των κατοικιών ήταν ανασφάλιστες, δείγμα κακής πρόβλεψης των κινδύνων. uΣφόδρα ενοχλημένη είναι η διοίκηση του ΣΕΒ από την εν γένει αντιμετώπιση που της επιφυλάσσει ο πρωθυπουργός, αλλά και από την… αβάντα προς τον ΣΒΒΕ. Το ενδιαφέρον πάντως στοιχείο είναι πως ο πρόεδρος των Βορειοελλαδιτών βιομηχάνων, Θανάσης Σαββάκης, έχει προσωπική σχέση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Αντίθετα, ο Θόδωρος Φέσσας ήταν αυτός πουέριξε γέφυρες προς τον πρωθυπουργό της αριστεράς, δημιουργώντας επί μακρόν γκρίνιες. uΝέα εταιρεία ετοιμάζεται να μπει στο χώρο της λιανικής, σαν αποτέλεσμα, όπως φαίνεται, των εξελίξεων σε μεγάλο όμιλο… Tα «μεγαλοστελέχη» δείχνουν να συνασπίζονται και να δημιουργούν νέο σχήμα, με τις ευλογίες και της ιδιοκτησίας… Το δε μετοχικό κεφάλαιο ανέρχεται στο 1 εκατ. ευρώ… uΤέσσερα νέα προϊόντα ρίχνει στην ελληνική αγορά η CocaCola, σχεδιάζοντας να τα τοποθετήσει μαζικά στα ράφια το 2019… uΜεγάλη συζήτηση έχει προκύψει εσχάτως αναφορικά με τις καινοτομίες στον τουρισμό και κατά πόσο ή όχι επιτυγχάνουν τους στόχους τους. Παρά ταύτα, έρευνες της Ε.Ε. δείχνουν πως υπάρχει τουριστική…άγνοια και πως σε μεγάλο βαθμό ο κλάδος δουλεύει παραδοσιακά. Για το λόγο αυτό μελετάται παρέμβασηως προς τη ροή κονδυλίων σε αυτόν τον τομέα. uΕΣΠΑ για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με συγκεκριμένες κατευθύνσεις μελετά το Υπουργείο Οικονομίας, στοχεύοντας ακόμα και στις εταιρείες εστίασης με 20άρια χιλιάρικα που θα μοιράζονται. Ποιος είπε πως ευκαιρίες δεν υπάρχουν; Γράφει ο Δημήτρης Μαρκόπουλος Adelco: στοίχημαοι εξαγωγές Στις εξαγωγές στρέφεται ο ιδιοκτήτης της ιστορικής βιομηχανίας Adelco, Ευάγγελος Κολοκοτρώνης. Συγκεκριμένα, η Adelco της νέας εποχής εξελίσσεται και αναπτύσσει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, με τις εξαγωγές να στοχεύουν στο 30% του τζίρου της εταιρείας. Με βάση τα επεκτατικά πλάνα της εταιρείας, εκτός από το εργοστάσιο στοΜοσχάτο και το εμπορικό κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, ιδρύθηκε ένα υποκατάστημα στην Αυστραλία με ζώνη ευθύνης τη συγκεκριμένη χώρα και τη Νέα Ζηλανδία, καθώς και ένα υποκατάστημα στην Ιορδανία, που καλύπτει την ανάπτυξη των εργασιών σε όλη τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Οι αγορές που επίσης εμφανίζουν ραγδαία ανάπτυξη για την Adelco σήμερα είναι η Λιβύη και το Ιράκ, δύο χώρες που έχουν ανάγκες σε προϊόντα και που μετά από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν, αλλάζουν πορεία, ενώ πολύ σύντομα τα σκευάσματα της εταιρείας θα διακινούνται και στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω στοχευμένων συνεργασιών. Η Adelco παράγει ετησίως περίπου 4.000.000 σκευάσματα από 50 περίπουφαρμακευτικά προϊόντα, επώνυμα generics (αντίγραφα) και μοναδικούς συνδυασμούς σε ποικίλες φαρμακοτεχνικές μορφές, που καλύπτουν ένα ευρύ θεραπευτικό φάσμα και επίσης περισσότερα από 200.000 κομμάτια καλλυντικών προϊόντων για διάφορες χρήσεις. Διαθέτει δικές της εκσυγχρονισμένες μονάδες παραγωγής σε έναν ιδιόκτητο χώρο 10.000 τ.μ. καθώς και μια πολύ καλά οργανωμένη ομάδα αντιπροσώπων σε όλη την Ελλάδα και διεθνώς, ενώ απασχολεί 90 άτομα ως προσωπικό. Εκτός από το εργοστάσιο της εταιρείας στο Μοσχάτο, υπάρχει αυτήν τη στιγμή κι ένα εμπορικό κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, ένα υποκατάστημα στην Αυστραλία και ένα στην Ιορδανία, ενώ υλοποιήθηκε πρόσφατα και επένδυση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ σε ενέσιμα προϊόντα, με απώτερο στόχο τον τριπλασιασμό της παραγωγής, με έμφαση στις ευρωπαϊκές αγορές. «Βελούδινο» διαζύγιο Βαρδινογιάννη-Μυτιληναίου Mέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές και το τεύχος πήγαινε στο τυπογραφείο, τίποτα επίσημο δεν υπήρχε αναφορικά με την πώληση της Chipita. Με τον επικεφαλής της Chipita, Σπύρο Θεοδωρόπουλο, να διαψεύδει επανειλημμένως και «μετά βδελυγμίας» φήμες και δημοσιεύματα, τη Mondelēz να αρνείται να σχολιάσει, τα ξένα μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία όπως το Bloomberg και το Reuters να μην έχουν κανένα σχετικό ρεπορτάζ και την αγορά να επιμένει για ύπαρξη προσφοράς-μαμούθ, το σίριαλ γύρω από την ελληνική βιομηχανίας σνακ φαίνεται πως θα έχει πολλά επεισόδια. Οι τελευταίες πληροφορίες όμως, οι οποίες προέρχονται από ανώνυμες πηγές, κάνουν λόγο για κατάθεση τελικά προσφοράς για την Chipita από τον όμιλο Mondelēz ύψους 1,5 δισ. ευρώ, αλλά για μη κατάθεση τελικά προσφοράς από την Pepsico. Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, στην προσφορά περιλαμβάνονται και τα δάνεια της Chipita. Το μυστήριο με την Chipita Βαλκάνιαβλέπει η MotorOil Το βλέμμα της στα Βαλκάνια στρέφει όλο και περισσότερο η Motor Oil, θέλοντας να ανοίξει νέες αγορές μαζί με τη Shell. Σε μεγάλο βαθμό, μάλιστα, αυτόν το στόχο εξυπηρετούν οι επενδύσεις της εταιρείας στο κομμάτι των logistics. Η εταιρεία από πέρυσι έχει προχωρήσει στην εξαγορά των εγκαταστάσεων αποθήκευσης της Revoil στην περιοχή της Νέας Καρβάλης στην Καβάλα, έναντι 15 εκατ. ευρώ, ενώ στις εγκαταστάσεις της Κορίνθου αφενός έχει πραγματοποιηθεί επέκταση του λιμανιού, αφετέρου έχουν δαπανηθεί 12,6 εκατ. ευρώ για την απόκτηση όμορου οικοπέδου με το Διυλιστήριο, εμβαδού 85,6 χιλ. τ.μ για τη βελτίωση των υποδομών του διυλιστηρίου και των logistics καθώς και την πιθανότητα επέκτασής της μονάδας. Επίσης, ας μην ξεχνάμε πως πρόσφατα συμφωνήθηκε και η διασύνδεσή του διυλιστηρίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο ύστερα από 8 χρόνια προσπαθειών. 65 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=