startupfocus Η startup που έκανε πολύ πιο εύκολη τη ζωή HR στελεχών και συνεντευξιαζόμενων με ένα online game στρατηγικής. Γράφει ο Πέτρος Αντωνάκης «Η ραγδαία ανέλιξη των soft skills σε παγκόσμιο επίπεδο, ανάλογη με την ανάδειξη του δείκτη συναισθηματικής νοημοσύνης, έχει ως αποτέλεσμα να αναφέρονται πλέον στις αγγελίες εργασίας ξεχωριστά από τα hard skills, κάτι που παλαιότερα δεν συνέβαινε. Σαν Owiwi θα λέγαμε πως ο Έλληνας επιχειρηματίας γνωρίζει την ύπαρξή τους και αντιλαμβάνεται τη σημασία τους, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό ώστε να πάει ένα βήμα παραπέρα. Εννοώ πως δεν γνωρίζει τη διάκριση Soft Skills και Personality ή το πώς μετρούνται τα soft skills, με ποιες μεθόδους ή με ποια εργαλεία. Καταλήγει να προσπαθεί να ψυχολογήσει τον υποψήφιο από το βιογραφικό του, παρ’ όλο που αναγνωρίζει πως υπάρχουν πολύ περισσότερα πίσω από αυτό!». Η Αθηνά Ντόβα μάς εισάγει στην ελληνική «soft skills» πραγματικότητα και κατ’ επέκταση μας ανοίγει και την πόρτα της Owiwi, της εταιρείας που έδωσε σ’ ένα ψυχομετρικό εργαλείο τελευταίας γενιάς τη μορφή ηλεκτρονικού παιχνιδιού και έγινε άμεσα talk of the town στην HR κοινότητα. Τα αρμόδια στελέχη κάθε εταιρείας βρήκαν μια πιο αξιοκρατική λύση να ξεσκαρτάρουν βιογραφικά και να ανακαλύπτουν ικανά και δημιουργικά μυαλά και οι υποψήφιοι ένα λιγότερο αγχωτικό, game friendly τρόπο να παραθέτουν τις δεξιότητές τους, αφήνοντας στην άκρη το «στεγνό» και ξεπερασμένο CV. «Tα hard skills μπορούν να είναι η βάση για την εύρεση εργασίας, αλλά από μόνα τους δεν είναι αρκετά», τονίζει ημία εκ των ιδρυτών της startup, η οποία μαζί με τον Ηλία Βαρθολομαίο και τον Χριστόφορο Λουτζάκη («Η ομάδα είναι το άλφα και το ωμέγα, αλλά όχι μόνο στη στελέχωσή της αλλά σε όλες τις εκφάνσεις της»), εμπνεύστηκαν αυτό το πολυσυζητημένο disrupt στον τομέα του HR, μια νέα εναλλακτική στην αξιολόγηση, που στηρίζεται στη χρήση νέων τεχνολογιών. Serious game… H πλατφόρμα της Owiwi που βρέθηκε στο θεματικό πάρκο Digital Greece του ΨΗΠΤΕ στην 83η ΔΕΘ, είναι εμπορικά ενεργός από το 2016, μετρά 10.000 χρήστες και δραστηριοποιείται σε Ελλάδα, Κύπρο και Τουρκία. Βρίσκει τον κάθε υποψήφιο να βιώνει μια διαδικασία αξιολόγησης η οποία έχει πάρει τη μορφή ενός “serious game”. Διαλέγει χαρακτήρα «και αμέσως μπαίνει στην περιπέτεια, εξερευνώντας αχαρτογράφητα και επικίνδυνα νησιά» (υπάρχει και η εναλλακτική να βάλουν ακουστικά και να ακούσουν την ιστορία βλέποντας το βίντεο). Σε κάποιο σημείο καλούνται να πάρουν αποφάσεις, οι οποίες έχουν και την αντίστοιχη συνέπεια. Οι παίκτες διαλέγουν τη βέλτιστη και τη χείριστη επιλογή. «Η μεθοδολογία στηρίζεται στη θεωρία των Situational Judgement Tests (Σενάρια Υποθετικών Καταστάσεων). Οι δοκιμασίες έχουν βγει μέσα από την καθημερινότητα του γραφείου και στη συνέχεια έχουν γίνει fictional σενάρια με τη βοήθεια του σεναριογράφου μας καθώς και των οργανωσιακών ψυχολόγων της ομάδας, της οποίας ηγείται ο Δρ. Ιωάννης Νικολάου. Η πλατφόρμα μετρά τέσσερις βασικές δεξιότητες: Προσαρμοστικότητα, Ευελιξία, Ανθεκτικότητα και Ικανότητα Λήψης Αποφάσεων, ενώ η νέα εξελιγμένη έκδοση που βγαίνει τον Νοέμβριο (βάσει της οποίας η Οwiwi σχεδιάζει το Scaling της εταιρείας σε νέες αγορές μέσα από στρατηγικές συνεργασίες), θα αξιολογεί την Ομαδικότητα, την Επιχειρηµατική Ηθική και Επαγγελµατική Ακεραιότητα, την Ανάληψη Ευθύνης και τη Μαθησιακή Ευελιξία». Το παιχνίδι/αξιολόγηση που διαρκεί περίπου 20 λεπτά και διατίθεται στα ελληνικά, αγγλικά, ισπανικά και τουρκικά, είναι μια διαδικασία εποικοδομητική, καθώς πάντα ο υποψήφιος λαμβάνει report -όπως φυσικά και η ενδιαφερόμενη γι’ αυτόν εταιρεία- με τις δεξιότητές του ανεξάρτητα με το εάν θα προσληφθεί ή όχι, ενώ του τονίζονται εκείνα τα σημεία που θα πρέπει να βελτιώσει. Είναι έγκυρη, τεχνολογικά καινοτόμος και καταφέρνει να κερδίσει τον υποψήφιο, αφού σχεδόν το 75% των χρηστών ρωτούν τηνOwiwi πότε θα βγάλουν επόμενες εκδόσεις ή νέα features! O παράγοντας Employer Branding «Στόχος μας δεν είναι ο υποψήφιος να "διασκεδάσει", αλλά να αποδομήσουμε το γεγονός πως τα ψυχομετρικά είναι βαρετά και κουραστικά και να αποδείξουμε πως μπορούν να είναι τόσο ευχάριστα όσο και χρήσιμα. Τέλος, αυτό που έχουμε παρατηρήσει είναι πως η χρήση του εργαλείου μας συμβάλλει στη διαμόρφωση του “Employer Branding”. Οι υποψήφιοι αξιολογούν θετικά το γεγονός πως μια εταιρεία έχει εισαγάγει τέτοιες τεχνολογίες για τη διαλογή και αξιολόγησή τους, καθώς δείχνει πως είναι ανοιχτή στην καινοτομία». Όσο για το σημαντικότερο feedback που λαμβάνει η εταιρεία από τους 30 πελάτες της (σημαντικά ονόματα όπως η Turkcell) είναι πως με την Owiwi «έχουν μειώσει σημαντικά το χρόνο που ξόδευαν σε ενέργειες που γίνονταν manually αλλά και το ότι έχουν εντοπίσει ταλέντα μέσα σε οργανισμούς που δεν “φαίνονταν” λόγω πολλών παραγόντων, ενώ είχαν τρομερές δεξιότητες». Αδιαμφισβήτητα, η βάση για πάρα πολλά επαγγέλματα είναι οι σπουδές και τα αντίστοιχα πτυχία. Αλλά δεν αρκούν μόνο αυτά… OWIWI Τα soft skills ανεβαίνουν πίστα HOwiwi έδωσε σ’ ένα ψυχομετρικό εργαλείο τελευταίας γενιάς τη μορφή ηλεκτρονικού παιχνιδιού και έγινε άμεσα talk of the town στην HR κοινότητα H πλατφόρμα της Owiwi βρέθηκε στο θεματικό πάρκο Digital Greece του ΨΗΠΤΕ στην 83η ΔΕΘ Οι δοκιμασίες έχουν βγει μέσα από την καθημερινότητα του γραφείου και στη συνέχεια έχουν γίνει fictional σενάρια με τη βοήθεια του σεναριογράφου 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=