Business News Magazine #6

ΗΣαλαμίνα στο προσκήνιο Νέα δεδομένα φαίνεται να υπάρχουν ως προς το ζήτημα της υποθαλάσσιας ζεύξης της Σαλαμίνας με το Πέραμα, που ήδη συγκεντρώνει το ενδιαφέρον μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων. Η κοινωνία της Σαλαμίνας απαιτεί διευκρινίσεις για τον τρόπο που η ζεύξη θα προωθηθεί, καθώς και για το αντίτιμο του εισιτηρίου, που δεν έχει προς το παρόν ξεκαθαριστεί. Παρά το κρίσιμο του όλου θέματος κι ενώ διαφαίνεται πως η περίπτωση αυτή δεν προσομοιάζει με τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου, καθώς στη Σαλαμίνα προετοιμάζονται δυναμικές κινητοποιήσεις, η ηγεσία του ΥπουργείουΜεταφορών και Υποδομών δεν έχει προβεί σε διευκρινίσεις. Το ίδιο συμβαίνει και με την Αρχαιολογική Υπηρεσία, που επίσης δεν έχει πει τον δικό της τελευταίο λόγο για το κατά πόσο θα υπάρξει «πράσινο φως» για να προχωρήσουν οι εργασίες σε μια περιοχή που είναι γεμάτημε αρχαία της περίφημης ναυμαχίας. Επίσης, με το θέμα ασχολούνται, εκτός των άλλων, και στο ναύσταθμο της περιοχής, όπου πρόκειται για μια περιοχήμεγάλης κρισιμότητας για την εθνική άμυνα, καθώς συγκεντρώνεται το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού στόλου. Από τους «πονοκεφάλους», επίσης, των ενδιαφερόμενων κατασκευαστικών εταιρειών είναι και μια σειρά κοινωνικών ζητημάτων που άπτονται της λειτουργίας της υποθαλάσσιας ζεύξης όπως οι δεσμεύσεις που τα ferry boat εδώ και χρόνια έχουν για δωρεάν διελεύσεις απορριμματοφόρων και ασθενοφόρων (υπάρχουν άμεσες αναχωρήσεις χωρίς επιβάρυνση και κόστος) κ.ά. Ο Σόρος είναι εδώ Πολλοί μιλούν για τον Τζορτζ Σόρος το τελευταίο διάστημα. Λίγοι όμως γνωρίζουν πως ο επενδυτής με τον δικό του τρόπο βρίσκεται ήδη στη χώρα μας. Ο λόγος για το μη κερδοσκοπικό σχήμα που διαθέτει με την επωνυμία Open Society και το οποίο ως ΜΚΟ πραγματοποιεί συσσίτια και άλλες δράσεις εντός της Αθήνας, με τη βοήθεια της κυβέρνησης. Αυτά για να απαντηθούν τα περί παρουσίας του επενδυτή στη χώρα μας. businessinsider Οένας βοηθά. Οάλλοςόμως; Να έχει νόημα δείχνει το πρόσφατο νομοσχέδιο του υφυπουργού Οικονομίας, Στέργιου Πιτσιόρλα, για τη χρυσή βίζα σε μετοχές, ομόλογα, αμοιβαία, καταθέσεις (έως 400 χιλ. ευρώ). Κι αυτό διότι πολλοί ξένοι επιδιώκουν να έλθουν στην Ελλάδα και να αποκτήσουν μια έδρα στην Ευρώπη. Το ερώτημα όμως είναι αν θα υπάρξουν οι παρεμβάσεις εκείνες που πρέπει και από την πλευρά Τσακαλώτου, ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο ελκυστικό πλαίσιο. O Βερόπουλος κερδίζει λόγω…(και) Lidl GreenTechChallenge Με γοργό βηματισμό προχωρά η διοργάνωση της πρωτοβουλίας του GreenTech Challenge by ESU NTUA. Μιας δράσης της Μονάδας Οικονομικής Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης της ΣχολήςΜηχανολόγωνΜηχανικών ΕΜΠ και του καθηγητή Κωνσταντίνου Αραβώση, πουως στόχο έχει να αναδείξει καινοτόμους ιδέες σε τομείς όπως το περιβάλλον και η ενέργεια, τις έξυπνες και βιώσιμες πόλεις και τα «πράσινα» προηγμένα προϊόντα και τεχνολογίες. Το GreenTech Challenge by ESU NTUA διοργανώνεται για δεύτερη φορά μέσα σε έναν χρόνο. Mε έναν απολογισμό του πρώτου GreenTech Challenge καταγράφηκαν 545 συμμετέχοντες, 22 ομάδες που διαγωνίστηκαν, εκπρόσωποι από 54 οργανισμούς που συμμετείχαν, είτε ως μέντορες είτε ως υποστηρικτές της δράσης αυτής. Χάρη στην περσινή μεγάλη απήχηση του διαγωνισμού, τοGreenTechChallenge by ESUNTUAφέτος γίνεται μεγαλύτερο. Έχοντας ήδη ενσωματώσει περισσότερες ομάδες, μέντορες και βραβεία και λαμβάνοντας την υποστήριξη περισσότερων συνεργατών -τόσο από το startup οικοσύστημα όσο και από τον παραγωγικό ιστό της χώρας- οφετινός διαγωνισμός αναμένεται μια σπουδαία πρόκληση για το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Η γερμανική αλυσίδα discount supermarket Lidl πρόσθεσε τη Σερβία στον κατάλογο των χωρών που έχει παρουσία, καθώς προχώρησε στο ταυτόχρονο άνοιγμα 16 καταστημάτων στη βαλκανική χώρα, πέντε από τα οποία βρίσκονται στο Βελιγράδι. Ωστόσο, δεν θα σταματήσει εκεί, καθώς θέλει μέχρι το τέλος του έτους να ανοίξει άλλα 7 σημεία. Η επιλογή της Σερβίας δεν είναι τυχαία, καθώς η οικονομία σε αυτό τη χώρα αυξήθηκε φέτος κατά 4% ως αποτέλεσμα της αύξησης της ιδιωτικής κατανάλωσης, των αυξημένων επενδύσεων και των ελκυστικών εξαγωγών. Γι’ αυτό άλλωστε και η Lidl, η οποία ανήκει στο γερμανικό Schwarz Gruppe, επενδύει περίπου 205 εκατομμύρια ευρώ στη συγκεκριμένη βαλκανική χώρα. Φυσικά, η είσοδος της Lidl στη σερβική αγορά έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές, καθώς η discount αλυσίδα κερδίζει συνεχώς καταναλωτές και μερίδια. O μόνος, όμως, λιανέμπορος στη Σερβία που δεν επηρεάστηκε αρνητικά από την είσοδο της Lidl στη χώρα είναι ο Όμιλος Vero, της οικογένειας Βερόπουλου. Αντιθέτως, η κίνηση στα καταστήματα αυξήθηκε, καθώς πλέον πολλοί Σέρβοι καταναλωτές, από επαρχιακές περιοχές της χώρας επισκέπτονται το Βελιγράδι αφενός για ναψωνίσουν στα Lidl, αφετέρου για τα καταστήματα του Ομίλου Vero, που χάρη και στη συνύπαρξη με την Jumbo, έχουν εδραιωθεί ως εμπορικός προορισμός… 64 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=