«Οι executives και το προσωπικό είναι σαν τα παιδιά μου. Είναι ευθύνη του πατέρα να τα προστατεύει και εάν κάποιο από αυτά δημιουργεί προβλήματα, είναι επίσης ευθύνη του πατέρα να απολογηθεί». Σ’ αυτήν τη φράση και μόνο μπορεί κανείς να αντιληφθεί πώς αντιλαμβάνεται ο απόλυτος ηγέτης της Toyota τη θέση και την εξουσία που έχει στα χέρια του. Ο εγγονός του ιδρυτή της Toyota, Kiichiro Toyoda, έγινε CEO της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο πριν από εννέα χρόνια και έκτοτε την έχει οδηγήσει σε λαμπρές μέρες. Μόνο το οικονομικό έτος που έκλεισε τον Μάρτιο του 2018, η εταιρεία είχε πουλήσει 10,4 εκατομμύρια οχήματα, με τα έσοδα να φτάνουν τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια. Ήταν ο ίδιος μήνας που ο Toyoda ανακοίνωσε πως η εταιρεία θα επενδύσει 3 δισεκατομμύρια δολάρια στην αυτόνομη οδήγηση. Το Toyota Research Institute είναι το project για το οποίο λατρεύει να μιλά ο Toyoda, το μεγάλο του στοίχημα, που θέλει να το δει να μεγαλουργεί και να κάνει μακρινό παρελθόν ατάκες του όπως «σταματήστε να λέτε τα αυτοκίνητά μας βαρετά ή πως δεν έχουν χαρακτήρα». Ο ίδιος μόνο βαρετός δεν είναι, αφού είναι ο πρώτος πρόεδρος της Toyota που αρέσκεται να καίει λάστιχο στις πίστες και να τον αποκαλούν «master driver». Ο 62χρονος λάτρης της αδρεναλίνης πρόσφατα έφτιαξε τους «7 Σαμουράι» της Toyota, μία ομάδα που θα επιταχύνει τις διαδικασίες, βάζοντας ένα τέλος στις ατελείωτες συσκέψεις, τη γραφειοκρατία και περνώντας ξανά από εξονυχιστικό έλεγχο κάθε προδιαγραφή κάθε μοντέλου. Γιατί, όπως λέει, «οι αντίπαλοί μας και οι κανόνες του ανταγωνισμού αλλάζουν και έχει ξεκινήσει μια μάχη ζωής ή θανάτου»… Είναι ο άνθρωπος πίσω από τον πολυεθνικό κολοσσό πετρελαίου που αναζητά ευκαιρίες για καινούργια assets από το Δυτικό Τέξας μέχρι τη Μοζαμβίκη. Όπως δηλώνει, «δεν μετράει το μέγεθος», αλλά η αξία που θα δώσει στην Exxon κάθε εξαγορά. Πιστεύει πως για να πάρεις τα καλύτερα από ένα άτομο, αλλά και οι καλύτερες λύσεις και ιδέες, προέρχονται μέσα από τον δημιουργικό διάλογο όπου θα ακουστεί μία πληθώρα από γνώμες. Και συνεχίζει λέγοντας πως δεν μπορεί μια εταιρεία όπως η Exxon να υφίσταται εδώ και 135 χρόνια, εάν δεν δίνει προσοχή στην εξέλιξη της κοινωνίας, που δίνει βάση πλέον στην οικολογία. «Απρόσμενα», δημοκρατικά και οξύμωρα πράγματα, από έναν «πετρελαιά» με περιβαλλοντικές ανησυχίες. Ο αντικαταστάτης του Rex Tillerson -αυτός που έζησε μία σύντομη και επεισοδιακή θητεία ως υπουργός Εξωτερικών δίπλα στον Ντόναλντ Τραμπ- είναι υποστηρικτής της κλιματικής αλλαγής και μάλιστα είχε γράψει επιστολή στον Αμερικανό πρόεδρο, ζητώντας του να μην αποσύρει τις ΗΠΑ από τη Συμφωνία των Παρισίων. Ο Woods, που δουλεύει στην Exxon από το 1992, δεν βλέπει τον Elon Musk και την Tesla σαν μια μεγάλη απειλή, αλλά παραδέχεται πως είναι ένα πολύ «δημιουργικό και ευρηματικό άτομο». Μπορεί η μετοχή της εταιρείας να μη διανύει και τις καλύτερες ημέρες της και οι αναλυτές να είναι ελαφρώς επιφυλακτικοί, ωστόσο ο Woods έχει ανακοινώσει φιλόδοξα πλάνα στους μετόχους. Όσο και να «κινδυνεύει» από τον ερχομό του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τα 2,5 δισεκατομμύρια άτομα που θα μπουν σιγά-σιγά στημεσαία τάξη της Αμερικής τα επόμενα 20 χρόνια, τον κάνουν να μην ανησυχεί. Αkio Toyoda Toyota Master driver DarrenWoods ExxonMobil Οικολογία και πετρέλαιο 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=