businessfiles Από τον Disney και την Coco Chanel μέχρι τον Jeff Bezos και τον Steve Jobs, όλοι οι διάσημοι CEO κάποτε δοκίμασαν μία πρωτόγνωρη και τολμηρή ιδέα που άλλαξε ριζικά τα επιχειρηματικά δεδομένα. To Fast Company διάλεξε πρόσφατα κάποια πολύ χαρακτηριστικά παραδείγματα. Γράφει ο Πέτρος Αντωνάκης Ιδέες CEOs που ξεχώρισαν 10 εμπνεύσεις που έγραψαν ιστορία H.J.Heinz, 1897 Λίγο πριν ξεκινήσει ο 20ός αιώνας, η κοινή γνώμη της Αμερικής είχε ρίξει όλη της την προσοχή στην ποιότητα των τροφίμων. Οmaster του marketing, Η.J. Heinz, θέλησε να αφήσει ξανά πίσω τον ανταγωνισμό και έτσι έπαιξε επιθετικά. Το 1987, αποφάσισε να ανοίξει τις πόρτες του εργοστασίου του στο Πίτσμπουργκ στο κοινό, κάτι που δεν είχε προηγούμενο. O ΑΝΤΊΚΤΥΠΟΣ Τα “factory tours” εκτίναξαν τη φήμη της εταιρείας. Οι 20.000 επισκέψεις κάθε χρόνο έχτισαν σε πολύ γερά θεμέλια το “consumer trust”. CocoChanel, 1910 Όταν ήταν νεαρή σχεδιάστρια καπέλων, η Chanel γύριζε το Παρίσι φορώντας επιδεικτικά το μικροσκοπικό της καπέλο, κάνοντας τα κεφάλια να γυρίζουν και τις γυναίκες να το επιθυμούν για τον εαυτό τους. Ο ΑΝΤΊΚΤΥΠΟΣ Η Chanel επανέλαβε μετά από μία δεκαετία το τρικ, βάζοντας άρωμα σε δημόσια θέα. Αυτή η κίνηση αποδείχθηκε τόσο γοητευτική αλλά και διαχρονική, αφού την έχουν υιοθετήσει, μεταξύ άλλων, οι Ralph Lauren, Tory Burch και πολλοί influencers. William Wrigley Jr., 1915 «Οποιοσδήποτε μπορεί να φτιάξει τσίχλες. Το κόλπο είναι να τις πουλήσεις». Η ατάκα ανήκει στον WilliamWrigley Jr., ένα από τα πιο διάσημα ονόματα στη βιομηχανία της τσίχλας, που αποφάσισε να ανεβάσει τις πωλήσεις στέλνοντας δωρεάν δείγματα σε 1,5 εκατομμύριο ανθρώπους που ήταν στον τηλεφωνικό κατάλογο. Ο ΑΝΤΊΚΤΥΠΟΣ Το κόλπο έπιασε και οWrigley θεωρείται κατά πολλούς o εμπνευστής του direct marketing, μια υπόθεση αξίας 42 δισ. δολαρίων στη σημερινή εποχή. WaltDisney, 1954 Ο απόλυτος βασιλιάς των καρτούν εμπνεύστηκε ένα καινούργιο θεματικό πάρκο ονόματι Disneyland. Βρήκε χρηματοδότη στο πρόσωπο του καναλιού ABC, το οποίο «ξεπλήρωσε» με μία τηλεοπτική σειρά της Disney. O ΑΝΤΊΚΤΥΠΟΣ Το εβδομαδιαίο show, Walt Disney’s Disneyland, έκανε ιδανική προώθηση στο θεματικό πάρκο και ήταν «στον αέρα» για 30 χρόνια. Η επιτυχημένη συνεργασία στο entertainment στη σύγχρονη εποχή ξεκίνησε από εδώ… Katharine Graham, 1971 Η εκδότρια της «Washington Post» δημοσίευσε κυβερνητικά έγγραφα τα οποία αποκάλυπταν τα ψέματα των κυβερνήσεων στα χρόνια του πολέμου του Βιετνάμ. Είναι τα περίφημα “Pentagon Papers”, που θεωρούνται σημείο-κλειδί για τη διαφάνεια και την ανάληψη από την κυβέρνηση των ευθυνών της. Ο ΑΝΤΊΚΤΥΠΟΣ H Graham τόλμησε κάτι που τότε φάνταζε αδιανόητο, μια κίνηση που αποδείχθηκε νίκη-ορόσημο για την ελευθερία του Τύπου, αποτελώντας παράδειγμα για τις επερχόμενες γενιές της δημοσιογραφίας, εμπνέοντάς τις να δυσκολεύουν πάντα τη ζωή της εξουσίας. 2 3 1 4 5 48 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=