Business News Magazine #7

news InBrief Αλλαγές στους κολοσσούς Σημαντικές ανακατατάξεις και διοικητικές αλλαγές καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στους παγκόσμιους κολοσσούς των καταναλωτικών προϊόντων, που καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εποχής. H Unilever ανακοίνωσε πως ο CEO του ομίλου, Paul Polman, αποφάσισε να συνταξιοδοτηθεί από την εταιρεία. Τη θέση του αναμένεται να αναλάβει από την 1η Ιανουαρίου 2019 ο Alan Jope, ο οποίος σήμερα αποτελεί President, Beauty & Personal Care της Unilever. Ο Polman αναμένεται να συμβάλει στο έργο της μετάβασης στο νέο καθεστώς καθ’ όλην τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους. Ο Paul Polman αποτελεί τον CEO της Unilever για περισσότερο από 10 χρόνια, ενώανήκει στο δυναμικό του πολυεθνικού κολοσσού των καταναλωτικών αγαθών για πάνω από 4 δεκαετίες. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στην ηγεσία του ομίλου έχει συμβάλει στη σταθερή ανάπτυξη της Unilever, η οποία έχει μεταφραστεί σε σημαντικά οφέλη για τους μετόχους της. Επίσης, μετά από 35 χρόνια στην εταιρεία, ο Chief Marketing Officer της Unilever, KeithWeed, αναμένεται και αυτός νααποχωρήσει από τον πολυεθνικό κολοσσό, τον Μάιο του 2019. Από τη μεριά της, η Procter & Gamble προχωρά σε αναδιοργάνωση του τμήματος καταναλωτικών αγαθών, σε μια προσπάθεια να απλοποιήσει τη λειτουργία της. Η ανακοίνωση έγινε στις αρχές Νοεμβρίου, στην ετήσια γενική συνέλευση της εταιρείας στις HΠΑ, με τον CEO David Taylor να δηλώνει πως πρόκειται για την πιο σημαντική οργανωτική αλλαγή για την P&G τα τελευταία 20 χρόνια. Σύμφωνα με τη νέα δομή, η εταιρεία θα διαθέτει στο εξής 6 business units, χωρισμένα με βάση το αντικείμενο. Καθένα θα διαθέτει τον δικό του επικεφαλής, που θα έχει την ευθύνη για όλες τις σημαντικές αποφάσεις, όπως αυτές που αφορούν το marketing, τα κόστη και την εφοδιαστική αλυσίδα. Τα νέα business units θα εκτείνονται στις μεγαλύτερες αγορές της P&G, όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Ιαπωνία και η Κίνα, που αντιστοιχούν σε περίπου 80% των πωλήσεων. Οι υπόλοιπες αγορές θα έχουν το δικό τους business unit. Τέλος, στην Beiersdorf από την 1η Ιανουαρίου 2019 αναμένεται να αναλάβει επίσημα καθήκοντα ο νέος CEOτης εταιρείας, Stefan De Loecker, ο οποίος έχει ήδη προχωρήσει σε «μεταγραφές» στελεχών για επιτελικές θέσεις από άλλες εταιρείες. Νέα επιχειρηματική κίνηση από Πανόπουλο-Συγγελίδη Την εταιρεία Insports έχουν δημιουργήσει οι Χρήστος Πανόπουλος και Πολυχρόνης Συγγελίδης, οι δύο μέτοχοι της ΒΙΑΜΑΡ, η οποία για 36 χρόνια, μέχρι τον Ιούνιο του 2017, αποτέλεσε, μεταξύ των άλλων εμπορικών δραστηριοτήτων της, αποκλειστική αντιπρόσωπο και εισαγωγέα της Skoda. Όπως στη ΒΙΑΜΑΡ έτσι και στην Insports, οι δύο επιχειρηματίες διαθέτουν έκαστος από 50% του μετοχικού κεφαλαίου. Η νέα εταιρεία θα ασχοληθεί κατά κύριο λόγο με την εισαγωγή και εμπορία αθλητικών ειδών ένδυσης και υπόδησης, αθλητικού εξοπλισμού κάθε είδους και για κάθε άθλημα, εξοπλισμού αθλητικών ομάδων, εγκαταστάσεων ή/και γυμναστηρίων κάθε είδους, ειδών υγιεινής διατροφής, συμπληρωμάτων διατροφής, βιταμινών κ.λπ. Επίσης, θα κινηθεί στο χώρο της παροχής επιχειρηματικών και οικονομοτεχνικών συμβουλών και συμβουλών διαχείρισης (management) σε αθλητικές εταιρείες ή/και σωματεία, ως και την ανάληψη της οικονομικής διαχείρισης Τμήματος Αμειβομένων Αθλητών, ενώ στα σχέδιά της είναι, μεταξύ άλλων, και η διοργάνωση εκθέσεων, εκδηλώσεων και δράσεων κάθε είδους και λοιπών προωθητικών ενεργειών σε σχέση με τον αθλητισμό, ως και αθλητικών αγώνων ή/και συναντήσεων. Ακόμη, στις βλέψεις της είναι και η αγοραπωλησία, διαχείριση και εν γένει εκμετάλλευση ακίνητης περιουσίας για ίδιο λογαριασμό ή για λογαριασμό τρίτων, συμπεριλαμβανομένης της ανέγερσης/κατασκευής κτιρίων και εγκαταστάσεων κάθε είδους. Ειδικά το τελευταίο κομμάτι ταιριάζει απόλυτα και με τις δραστηριότητες της Viamar ΙΙ, που ιδρύθηκε το 2016 και συνεχίζει τις εμπορικές δραστηριότητες της ΒΙΑΜΑΡ Α.Ε. στο χώρο του αυτοκινήτου, μέσω των brands Special Cars &Viagas, αλλά επιχειρεί παράλληλα να εδραιωθεί στο χώρο της εκμετάλλευσης ακινήτων και κατοικιών μέσω του brand YESTAY. Στα άμεσα επόμενα βήματα της Viamar ΙΙ Α.Ε. είναι η επέκταση των δραστηριοτήτων της και στον κλάδο του τουρισμού, με ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικά καταλύματα. ΗΕταιρική Διακυβέρνηση στα Διοικητικά Συμβούλια Το Non-Executive Directors’ Club in Greece, με την αιγίδα του NED Club των ‘’Financial Times’’, πραγματοποίησε την εκδήλωση «Corporate Governance in the Boardroom», που διεξήχθη στη Βρετανική Κατοικία, στις 14 Νοεμβρίου, φιλοξενώντας περισσότερους από 70 εκπροσώπους της ελληνικής επιχειρηματικότητας, καθώς και μέλη Διοικητικών Συμβουλίων. Την έναρξη της εκδήλωσης χαιρέτισε ο Δρ. Κυριάκος Σαμπατακάκης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Accenture και μέλος τoυ NED Club, ενώ βασικοί ομιλητές ήταν η Δρ. Χριστίνα Λιβαδά, επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και δικηγόρος, η Αιμιλία Βάρφη, σύμβουλος σε θέματα εταιρικής διακυβέρνησης, και ο Βασίλης Καμινάρης, Partner της EY στην Ελλάδα. Η εκδήλωση έκλεισε με συζήτηση σε πάνελ με συμμετέχοντες τους Αριστοτέλη Παντελιάδη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Metro ΑΕΒΕ, Γιάννη Ρέτσο, Πρόεδρο του ΣΕΤΕ και των Electra Hotels & Resorts, και Δρ. Σταμάτη Δρίτσα, Πρόεδρο της Επιτροπής Ελέγχου της ΣΟΛ Α.Ε. και Ορκωτό Ελεγκτή Λογιστή. Lidl: Eπενδύσεις 120 εκατ. ευρώ στην επέτειο των 20 χρόνων Επενδύσεις ύψους 100-120 εκατ. ευρώπρογραμματίζει για την επόμενη οικονομική της χρήση (1/3/2019 -28/2/2020) η Lidl Ελλάς. Πρόκειται για ήδη εγκεκριμένο budget, το οποίο είναι ελαφρά ενισχυμένο σε σχέσημε το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 85-100 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί στη χρήση που ολοκληρώνεται τον Φεβρουάριο του 2019 η αλυσίδα και, όπως ανέφερε πρόσφατα ο Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς, Ιάκωβος Ανδρεανίδης, εξελίσσεται σύμφωνα με τον προγραμματισμό. Ο επικεφαλής της Lidl Hellas, στο περιθώριο επετειακής εκδήλωσης για τον εορτασμό των 20 χρόνων πορείας της αλυσίδας στην Ελλάδα, ανέφερε ακόμη πως μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρήσης, κατά την οποία, όπως σημείωσε, η Lidl κινείται ανοδικά, αναμένεται να εγκαινιαστούν δύο νέα καταστήματα, σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη. Επίσης, μέχρι τονΜάρτιο του 2020, που θα έχει ολοκληρωθεί και η επόμενη χρήση, σημείωσε πως προγραμματίζεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους άλλα δύο νέα σημεία. Στο τέλος της επόμενης χρήσης, η Lidl Ελλάς έχει στόχο να διαθέτει δίκτυο καταστημάτων με 225 σημεία (σήμερα είναι 221), 6.000 εργαζομένους (σήμερα είναι 5.446) καθώς και να έχει προσθέσει 250 νέους κωδικούς στην γκάμα των προϊόντων, που διαθέτει και την οποία σήμερα συνθέτουν 2.300 κωδικοί. Στα 20 χρόνια δραστηριότητάς της στην Ελλάδα, η Lidl Ελλάς έχει επενδύσει περισσότερα από 1,3 δισ. ευρώ. Paul Polman David Taylor ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=