Business News Magazine #8

Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. Ηαποτελεσματική ηγεσία δεν είναι «oneman show» 19+1 Πρωταγωνιστές για το 2019 ANDREA IKIĆ-BÖHM ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΣ Ηανάπτυξη της LeasePlan στην Ελλάδα και τα νέα καθήκοντα ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ Ηπορεία και οι νέες προκλήσεις για την εγχώρια ασφαλιστική αγορά Ηπρέσβειρα της Αυστρίας για τις σχέσεις των δύο χωρών DIRECTION BUSINESS NETWORK Μ Η Ν Ι Α Ι Ο Ε Π Ι Χ Ε Ι Ρ Η Μ Α Τ Ι Κ Ο Π Ε Ρ Ι Ο Δ Ι Κ Ο • Φ Ε Β Ρ Ο Υ Α Ρ Ι Ο Σ 2 0 1 9 • # 0 8

ΕΚΔΟΤΗΣ-ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΛΙΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ-ΞΕΝΟΥ ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΥΛΗΣ ΛΙΛΗ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΠΕΤΡΟΣ ΑΝΤΩΝΑΚΗΣ MΑΡΙΑ ΓΚΟΥΡΤΣΙΛΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΖΙΓΟΥ ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ ΑΘ. Χ. ΠΑΠΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGER KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΒUSINESS UNIT MANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΜΑΡΙΑ ΤΣΩΝΟΥ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ CREATIVE DIRECTOR ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Ετήσια συνδρομή: 200 ευρώ (περιλαμβάνεται ΦΠΑ 6%) ISSN 2585-3929 PRESS POST ΚΩΔΙΚΟΣ: 210153 Μικράς Ασίας 43 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210.77.13.343 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr editorial Το πρώτο δίμηνο του 2019 έχει ήδη ολοκληρωθεί και όλα δείχνουν πως -όπως, άλλωστε, περιμέναμε- η τρέχουσα θα είναι μια άκρως ιδιαίτερη χρονιά. Μια ιδιαίτερη χρονιά Αν και τα πρώτα σημάδια πως μπορούμε να επιστρέψουμε σταδιακά στην κανονικότητα μετά την έξοδο από το οικονομικό πρόγραμμα στήριξης, έχουν γίνει ορατά εδώ και αρκετό καιρό, εντούτοις η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος στο δρόμο μέχρι τις τριπλές ή τετραπλές εκλογές του Μαΐου, μόνο καλό δεν κάνει στην οικονομία και την αγορά. Τους κινδύνους από τη συνεχή και εκτεταμένη παροχολογία, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και την αύξηση του κατώτατου μισθού, καθώς και από την αβεβαιότητα όσον αφορά τις πολιτικές εξελίξεις, αποτυπώνουν απόλυτα εκπρόσωποι θεσμικών φορέων στις τοποθετήσεις τους αναφορικά με το ζήτημα στο τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως παρά την έξοδο από τα μνημόνια, που ο χρόνος θα κρίνει εάν είναι πραγματική ή μόνο στα χαρτιά, η ελληνική οικονομία πρέπει ακόμη να καλύψει πολύ δρόμο, προκειμένου να θεωρείται ανταγωνιστική. Η ανάγκη για σημαντικές άμεσες ξένες επενδύσεις παραμένει επιτακτική, όπως προκύπτει από την έρευνα της IHS Markit, που παρουσιάζουμε στις επόμενες σελίδες, ενώ δυστυχώς υπάρχουν και αρκετά ακόμη θέματα, που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Επίσης, αποφάσεις των ανώτατων δικαστηρίων της χώρας δείχνουν να ανατρέπουν συνεχώς τα δεδομένα και να καθιστούν κάθε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό σχεδόν αδύνατο. Bέβαια, υπάρχουν και στοιχεία που μας επιτρέπουν να αισιοδοξούμε για το μέλλον και την επιστροφή της χώρας στο δρόμο της ανάκαμψης. «Η Ελλάδα μπορεί να καταστεί ελκυστικός επενδυτικός προορισμός», μας αναφέρει η πρέσβειρα της Αυστρίας στην Αθήνα, Andrea Ikić-Böhm, απηχώντας σε ένα βαθμό την εικόνα της χώρας μας πλέον στο εξωτερικό και τις διεθνείς αγορές, η οποία αντικατοπτρίζεται και από την αυξανόμενη εμπιστοσύνη που δείχνουν πολυεθνικοί όμιλοι σε Έλληνες μάνατζερ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί οΦίλιππος Ζαγοριανάκος, ο οποίος μας μιλάει και πλέον είναι υπεύθυνος για την επιχειρηματική δραστηριότητα της LeasePlan για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη καθώς και την Ιρλανδία. Φυσικά, και η πιο σημαντική αρωγή θα πρέπει (και μπορεί) να έρθει από τις ελληνικές επιχειρήσεις, που παρά τις προκλήσεις της περασμένης δεκαετίας, δεν σταμάτησαν να επενδύουν και κατορθώνουν συνεχώς να προχωρούν μπροστά και, σε πολλές περιπτώσεις, να καταγράφουν σημαντικές επιτυχίες, ακόμη και εκτός συνόρων. « Όλοι εμείς που επιχειρούμε και επενδύουμε χρόνια στην Ελλάδα, σε όλη τη διάρκεια της κρίσης, μπορούμε και θέλουμε να αποτελέσουμε τους πρεσβευτές των δυνατοτήτων της ελληνικής οικονομίας για την επόμενη μέρα», υπογραμμίζει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, στην κεντρική συνέντευξη του τεύχους, και αυτή ακριβώς είναι η φιλοσοφία και η νοοτροπία που χρειάζεται, προκειμένου να προχωρήσουμε όλοι μαζί μπροστά πέρα από τις δυσκολίες και να αφήσουμε πίσω κάποια στιγμή την ύφεση. Στο σχετικό αφιέρωμα του τεύχους, η συντακτική ομάδα του περιοδικού παρουσιάζει 20 επιχειρήσεις που μπορούν, θέλουν και χρειάζεται να αναλάβουν αυτόν το ρόλο. Επιχειρήσεις που όλα αυτά τα χρόνια προχώρησαν σε σημαντικές κινήσεις και οι οποίες το 2018 προετοίμασαν το έδαφος για να προχωρήσουν ακόμη πιο δυναμικά φέτος. Η επιλογή τους ήταν ένας «ευχάριστος πονοκέφαλος», καθώς -ευτυχώς- υπάρχουν αρκετές ακόμη επιχειρήσεις που διεκδικούν επάξια μια θέση στη λίστα και, βεβαίως, θα αναδειχθούν σε επόμενα τεύχη μας. Συνεχίζουμε, άλλωστε, όπως πάντα, στο πλευρό τους. Και σε αυτή την ιδιαίτερη χρονιά… Βαγγέλης Παπαλιός ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019 HΗΓΕΣΊΑ στην πρώτη σελίδα

06news: Εξελίξεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό 12business leaders: Η νέα εποχή της εμπνέουσας ηγεσίας 27business focus: Χρονιά-σταθμός το 2018 για την Παπαστράτος 31business story: H Κωτσόβολος φέρνει την τεχνολογία σε κάθε σπίτι 33Business focus: Η BAT πρωταγωνιστεί και το 2019 39business files: Το ανατρεπτικά καινοτόμο «bewell» της Interamerican 48business files: Oι φορείς της αγοράς και η αύξηση του κατώτατου μισθού 56infographic: H εικόνα για τη διαφθορά στην υφήλιο 58business trends: Τι συζητήθηκε φέτος στο Νταβός 64business insider: Ό,τι γίνεται και ό,τι ακούγεται στην ελληνική αγορά 66άποψη: Ο Αθανάσιος Χ. Παπανδρόπουλος για την αξία του χαρακτήρα Η ανάπτυξη της LeasePlan στην Ελλάδα και τα νέα διεθνή του καθήκοντα ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΣ 40 business focus: «Φρένο» στην ανάπτυξη βάζει η προεκλογική περίοδος 42 the list: Οι πλουσιότεροι Αμερικανοί celebrities 13 business files: 19+1 επιχειρήσεις που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν (και) φέτος 24 statrup focus: H blueground και γιατί αποτελεί «ιδανικό ενοικιαστή» 08 business sports: Οι πλουσιότερες ποδοσφαιρικές ομάδες του πλανήτη 54 awards: Το «Προϊόν της Χρονιάς» σε νέα εποχή στην Ελλάδα 60 business files: Η δυναμική αλλά και οι προκλήσεις της ασφαλιστικής αγοράς 34 business unusual: Δύο Ελληνίδες στο δρόμο για τις 7 κορυφές του κόσμου 10 interview: Η πρέσβειρα της Αυστρίας στην Ελλάδα μιλά για τη χώρα μας 46 έρευνα: Η ελληνική οικονομία απαιτεί άμεσες ξένες επενδύσεις 50 20 cover story: O Αλέξανδρος Δανιηλίδης έχει ξεκάθαρο όραμα για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019 H ΗΓΕΣΊΑ στην πρώτη σελίδα index

news InBrief Οι προτεραιότητες της ΑΒΒασιλόπουλος Συνεχίζουν μαζί Shamir Optical και UnionOptic Η Shamir Optical και η Union Optic ανακοίνωσαν τη συγχώνευσή τους σε μία ενιαία εταιρεία, με όραμα να προσφέρουν νέες επαγγελματικές ευκαιρίες στην οπτική αγορά. Ως μέρος της συγχώνευσης, η Shamir και η UnionOptic σκοπεύουν να μοιραστούν τους οικονομικούς και τεχνολογικούς πόρους, έτσι ώστε να αξιοποιήσουν το καλύτερο και των δύο εταιρειών και να προσφέρουν τα καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες στην κατηγορία τους. Από την 1ηΦεβρουαρίου 2019, ηUnion Optic προσφέρει μια ευρεία γκάμα φακών, που σχεδιάζονται από τη Shamir. H Union Optic συνεχίζει να λειτουργεί από τις τρέχουσες εγκαταστάσεις κι εγκαταστάσεις παραγωγής και θα συνεχίσει να παρέχει μια premium γκάμα προϊόντων. «Είμαι ενθουσιασμένος από τη νέα μας συνεργασία στην Ελλάδα. Ενώνουμε τις δυνάμεις μας μ’ έναν ηγέτη της αγοράς και μια εταιρεία με ισχυρή ιστορία», ανέφερε ο Yagen Moshe, CEO της εταιρείας Shamir Optical Ind., ενώο Σάμμυ Βαρσάνο, Γενικός Διευθυντής της Union Optic, σχολίασε: «Η συγχώνευση της Union Optic με τη Shamir Optical παρέχει μια μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης για τις δύο επιχειρήσεις μας, μέσω μιας εκτεταμένης προσφοράς υπηρεσιών για τους πελάτες μας». HUnionOptic ιδρύθηκε το 1912 ως εμπορική εταιρεία και από το 1980 ξεκίνησε την παραγωγή οφθαλμικών φακών. Σήμερα, το γκρουπ της είναι ο ηγέτης της ελληνικής και της κυπριακής αγοράς και λειτουργεί με 3 κατασκευαστικές εγκαταστάσεις στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου με ένα συνολικό ανθρώπινο δυναμικό που αριθμεί τα 150άτομα. ΗShamir Optical iδρύθηκε το 1972 στο Ισραήλ και είναι ανάμεσα στους κορυφαίους παγκόσμιους κατασκευαστές υψηλής ποιότητας πολυεστιακών και μονοεστιακών φακών, καθώς και μητρών. Είναι επίσης μέλος του ομίλου EssilorLuxottica, του παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα της βιομηχανίας οπτικών, με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 15 δισ. ευρώ και πάνω από 150.000 εργαζομένους. Αλλαγή στο τιμόνι της Π. Πετρόπουλος Η Πέτρος Πετρόπουλος ανακοίνωσε ότι κατά την τελευταία συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, ο Ιωάννης Πετρόπουλος ανακοίνωσε την πρόθεσή του να αποχωρήσει από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου και Μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου για λόγους συνταξιοδότησης μετά την Τακτική Γενική Συνέλευση του 2019, που αναμένεται να λάβει χώρα περί τα μέσα Απριλίου 2019. Ο Ιωάννης Πετρόπουλος υπηρετεί συνολικά την εταιρεία 49 χρόνια, ενώ κατέχει τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου από το 1975. Σε αναγνώριση της πολυετούς προσφοράς του, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να του απονείμει τον τίτλο του Επίτιμου Προέδρου μετά την αποχώρησή του. Στην ίδια συνεδρίαση και κατόπιν εισήγησης των Επιτροπών Στελεχών και Υποψηφιοτήτων, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε παμψηφεί ότι ο Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος θα διαδεχθεί τον ΙωάννηΠετρόπουλο στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου και θα γίνει Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. Ο Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος είναι Μηχανολόγος Μηχανικός του ΕΜΠ με Executive MBAαπό τοALBA και εμπειρία άνω των 20 ετών σε θέσεις πωλήσεων και γενικής διεύθυνσης. Η «πληγή» της χαμηλής διείσδυσης των γενοσήμων Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, τα μερίδια των γενοσήμων, τόσο σε δαπάνη ΕΟΠΥΥ (~11,5%) όσο και σε όγκο (~25,5%), βρίσκονται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Δυστυχώς, οι παρεμβάσεις της τελευταίας δεκαετίας στηφαρμακευτική πολιτική είχαν ως αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι η χώρα με το χαμηλότερο ποσοστό γενοσήμων στην Ευρώπη. Τα παραπάνω αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια ΈνωσηΦαρμακοβιομηχανίας, στην οποία σημειώνει, παράλληλα, τα εξής: «Αυτό στην πράξη σημαίνει τεράστια ζημία, πρωτίστως για τους ασθενείς, που επιβαρύνονται με μεγαλύτερο κόστος, αλλά και για το σύστημα φαρμακευτικής φροντίδας, που αφήνει αναξιοποίητη τη δυνατότητα σοβαρών εξοικονομήσεων, που εκτιμάται ότι μπορούν να φθάνουν τα 200 εκατ. ευρώ! Ταυτόχρονα, τα πολύ χαμηλά μερίδια των γενοσήμων σημαίνουν την απώλεια σημαντικής προστιθέμενης αξίας από την εγχώρια παραγωγική φαρμακοβιομηχανία, που κατά κύριο λόγο αναπτύσσει και παράγει γενόσημα φάρμακα. Bruno Decreton, επικεφαλής ανάπτυξης του γκρουπ EssilorLuxottica μέχρι πρόσφατα και τώρα επικεφαλής ανάπτυξης της Shamir Optical, Ελένη Μενεγάκη, Άρης Βαρσάνο, Σάμμυ Βαρσάνο, Γενικός Διευθυντής της Union Optic «Στόχος μας είναι να ανακτήσουμε την ηγεσία μας», ανέφερε πρόσφατα σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο νέος επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλης Σταύρου, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα Brand President της αλυσίδας τον περασμένο Οκτώβριο. Τόνισε δε πως η «ηγεσία» δεν αφορά μόνο τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών στην εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αλλά και την ποιότητα, την ποικιλία, την καινοτομία την εξυπηρέτηση και διάφορες άλλες παραμέτρους. Προκειμένου να προσεγγίσει τους στόχους της, η ΑΒ Βασιλόπουλος, μεταξύ άλλων, σχεδιάζει να πραγματοποιήσει επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα 60 εκατ. ευρώ την τρέχουσα χρονιά. Σχεδιάζει να ενισχύσει το δίκτυό της με 46-50 νέα καταστήματα, με το πρώτο να αναμένεται να εγκαινιαστεί στην Πάτρα, ενώ το πλάνο της προβλέπει και περισσότερες από 50 ανακαινίσεις υφιστάμενων σημείων πώλησης. Ακόμη, ο κ. Σταύρου τόνισε πως το 2019 αιχμή του δόρατος για την ΑΒΒασιλόπουλος θα είναι τα φρέσκα προϊόντα, ενώπροανήγγειλε τη σημαντική επένδυση της αλυσίδας στην κατηγορία των έτοιμων φαγητών, με νέα προϊόντα αλλά και υπηρεσίες να αναμένεται να λανσαριστούν στο αμέσως επόμενο διάστημα, σε σύμπραξη και με συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Σε εξέλιξη βρίσκεται και ένα επιθετικό πλάνο ανάπτυξης για την ιδιωτική ετικέτα (αυτήν τη στιγμή η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει πάνω από 8.000 κωδικούς PL), ενώ στο δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, η εταιρεία πρόκειται να λανσάρει κάρτα/πρόγραμμα πιστότητας (loyalty), που θα βασίζεται στην προσωποποιημένη προσέγγιση και την one-one επαφή με τους καταναλωτές (personalised offering.) Τέλος, η ΑΒ Βασιλόπουλος σχεδιάζει μέσα στο 2019 να ενισχύσει και την παρουσία της στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όπου αναμένει να συνεχίσει να καταγράφει ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης το 20%-25%. ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

Up & down Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης συνεχίζει να οδηγεί τόσο την αλυσίδα λιανικής Μy market όσο και τον leader των Cash & Carry Μetro όλο και πιο ψηλά και οι σημαντικές διακρίσεις του Retailer of the Year και του Retail Manager of the Year στα «50 χρόνια Πλαίσιο - RetailBusiness Awards 2019», πιστοποιούν την αναγνώριση της οποίας τυγχάνει από την αγορά. Δύσκολη περίοδος για τον Jeff Bezos. Η αποκάλυψη της εξωσυζυγικής του σχέσης, το διαζύγιό του, η διαμάχη με το National Enquirer και η ακύρωση της δημιουργίας των νέων γραφείων της Amazon στη Νέα Υόρκη, φαντάζουν πολλά για να μπορέσει κανείς να διαχειριστεί. Με εξαιρετικά αποτελέσματα έκλεισε το 2018, σημειώνοντας ρεκόρ σε όλους τους τομείς δράσης της. ΟΔιευθύνων Σύμβουλός της, Ανδρέας Ταπραντζής, πάντως, ήδη έχει θέσει τον πήχυ ακόμη πιο ψηλά για τη συνέχεια. ToDeal H ΤΕΜΕΣ ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες την υπογραφή συμφωνίας για την αύξηση της συμμετοχής της και την απόκτηση του ελέγχου της εταιρείας Ιονική Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις Α.Ε., ιδιοκτήτριας του εμβληματικού κτιρίου στο κέντρο της Αθήνας το οποίο διαχειρίζεται η Hilton. H TEMEΣ προχώρησε σε συμφωνία για την αύξηση του ποσοστού συμμετοχής της στο 51%, αποκτώντας τον έλεγχο της εταιρείας Ιονική Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις Α.Ε., ενώ το 49% απέκτησε εταιρεία συνδεδεμένη με τον Όμιλο Olayan, μέτοχο της ΤΕΜΕΣ. Το ποσοστό αυτό κατείχε έως πρότινος η D Hospitality B.V., θυγατρική του Ομίλου Dogus. H TEMEΣ είχε μια εξαιρετική συνεργασία με τον Όμιλο Dogus, η οποία έθεσε τις βάσεις για μελλοντικές συνέργειες στο χώρο της φιλοξενίας και της εστίασης. Η ολοκλήρωση της συμφωνίας τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Σύμφωνα με την επιχείρηση, αυτή η εξαγορά ενισχύει περαιτέρω τη θέση της ΤΕΜΕΣ ως κορυφαίας εταιρείας στην ανάπτυξη και τη διαχείριση τουριστικών προορισμών υψηλών προδιαγραφών και ακίνητης περιουσίας. Οι μέτοχοι της Ιονικής Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις στοχεύουν στην αναβάθμιση και επανατοποθέτηση του ακινήτου στην ελληνική και διεθνή αγορά, ώστε να δημιουργηθεί ένας μοναδικός προορισμός πόλης που θα περιλαμβάνει εκτός από τις ξενοδοχειακές υποδομές κορυφαίας ποιότητας, πολυτελείς ιδιωτικές κατοικίες εξυπηρετούμενες από το ξενοδοχείο, εμβληματικούς χώρους γαστρονομίας, θεματικούς εμπορικούς χώρους και άλλες υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Yπενθυμίζεται πως ο Όμιλος ΤΕΜΕΣ δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη και τη διαχείριση τουριστικών προορισμών υψηλών προδιαγραφών, με «ναυαρχίδα» την Costa Navarino, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές επενδύσεις στη Μεσόγειο. Ο δε Όμιλος Olayan ιδρύθηκε το 1947 και είναι μια ιδιωτική πολυεθνική επιχείρησημε ενεργό χαρτοφυλάκιο διεθνών επενδύσεων και ποικίλων εμπορικών και βιομηχανικών δραστηριοτήτων στη Μέση Ανατολή. Ο όμιλος διαθέτει γραφεία στη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Ριάντ και την Αθήνα, όπου έχει συνεχή παρουσία για περισσότερο από 40 χρόνια. Ο όμιλος δραστηριοποιείται άμεσα και σε συνεργασία με κορυφαίες τοπικές και διεθνείς επιχειρήσεις, τόσο σε επενδυτικές όσο και σε διαχειριστικές δραστηριότητες. Στην ΤΕΜΕΣ ο έλεγχος τουHilton #Νumbers Πρόσφατη μελέτη της Grant Thornton για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας καταδεικνύει ξεκάθαρα τις κοινωνικές επιπτώσεις του «φαινόμενου Airbnb» 300 εκατ. ευρώ περίπου υπολογίζεται πως ήταν η καθαρή απώλεια δημοσίων εσόδων από την τριετία 2016-2018 εξαιτίας της οικονομίας του διαμοιρασμού. 8,7% αύξησε τις τιμές των ενοικίων μακροχρόνιας μίσθωσης στο σύνολο της Ελλάδας η άνοδος κατά 25% του μεγέθους της οικονομίας διαμοιρασμού του 2018, σε επίπεδο χώρας. 76.000 ακίνητα εκτιμάται πως είναι αυτήν τη στιγμή ενεργά διαθέσιμα για βραχυχρόνιες μισθώσεις σε πλατφόρμες τύπου Airbnb. 21% μεγαλύτερη επιβάρυνση στη διαχείριση απορριμμάτων προκαλεί η διαμονή σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης σε σχέση με τη διαμονή σε μακροχρόνια μίσθωση. 36.000 θέσεις εργασίας εκτιμάται πως χάθηκαν την ίδια περίοδο εξαιτίας των πλατφόρμων τύπου Airbnb, που οδηγούν στο φαινόμενο της αθέατης εργασίας. 1,9 δισ. ευρώ ή, με άλλα λόγια, το 10% της ετήσιας δαπάνης των ξένων τουριστών στην Ελλάδα, απορροφά η δραστηριότητα των καταλυμάτων που εντάσσονται στη λεγόμενη sharing economy, με γνωστότερο από τα ονόματα του χώρου το Airbnb. ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

startupfocus H startup που γεννήθηκε μέσα στην κρίση και δεν ξανακοίταξε πίσω, συνεχίζει την ανοδική της πορεία, μοιράζοντας χαμόγελα σε πελάτες και επενδυτές. Γράφει ο Πέτρος Αντωνάκης «Η αγορά των ακινήτων αλλάζει όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι ενδιαφερόμενοι ψάχνουν σήμερα για λύσεις που θα διευκολύνουν τη διαδικασία ενοικίασης κατοικίας. Λύσεις όπως η Blueground θα αρχίσουν να ακούγονται όλο και περισσότερο. Η πρόκληση λοιπόν δεν είναι μόνο να συνεχίσουμε την εξάπλωσή μας στους ίδιους, αν όχι ταχύτερους ρυθμούς, αλλά και να παραμείνουμε ηγέτες σε έναν κλάδο που αρχίζει τώρα μόλις να εκμοντερνίζεται». Και τι ηγέτες... Η Blueground τετραπλασιάζει τα μεγέθη της σε ετήσια βάση. Ο στόχος για το 2019 είναι όχι μόνο να τα τετραπλασιάσει, αλλά και να ανοίξει νέες αγορές σε Αμερική και Ευρώπη. Δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τον μεστό επιχειρηματικό ενθουσιασμό στο πρόσωπο του Θάνου Γεραμάνη, COO και επικεφαλής της Ελλάδας, καθώς αναφέρει τα άμεσα σχέδια μίας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στο χώρο της φιλοξενίας-τεχνολογίας, που μετά από τέσσερις γύρους χρηματοδότησης, μετρά συνολικά 20 εκατ. δολάρια από επενδυτές παγκοσμίου βεληνεκούς που τίμησαν εκ νέου την αξία της Blueground. «Η εμπιστοσύνη που μας έδειξαν επενδυτές, όπως οι VentureFriends, οι οποίοι πίστεψαν στο όραμά μας από την πρώτη κιόλας ημέρα, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας μας. Παράλληλα, η επιτυχία του επιχειρηματικού μας μοντέλου σε διαφορετικές αγορές κέρδισε σταδιακά περισσότερους υποστηρικτές, όπως το αμερικανικό fund Endeavor Catalyst και το Jabbar Internet Group, με έδρα τηΜέση Ανατολή. Ο συνδυασμός των παραπάνω μας έδωσε αυτοπεποίθηση για το μέλλον. Σήμερα, παραμένουμε αισιόδοξοι για το προϊόν και την εμπειρία που προσφέρουμε. Έτσι, θα συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε, με στόχο το 2023 να βρισκόμαστε σε 50 πόλεις με 50.000 ακίνητα». Τα νούμερα λένε πάντατηναλήθεια Σήμερα, η εταιρεία δραστηριοποιείται σε εννέα πόλεις με περισσότερα από 1.600 ακίνητα, καλύπτοντας πάνωαπό 1,3 εκατ. τετραγωνικά μέτρα παγκοσμίως, με αυτο συνολικό πακέτο. «Από τον Σεπτέμβριο του 2017, όταν και ανοίξαμε την αγορά της Νέας Υόρκης, έχουμε καταφέρει τετραπλασιασμό του κύκλου εργασιών μας σε ετήσια βάση. Η επιλογή της Νέας Υόρκης, όπως και άλλων μεγάλων πόλεων της Αμερικής, ήταν στρατηγική απόφαση για εμάς, καθώς κάθε χρόνο φιλοξενούν χιλιάδες εταιρικά στελέχη και ανθρώπους που ψάχνουν καινοτόμες λύσεις διαμονής για μεσαία και μεγάλα χρονικά διαστήματα. Η ίδια ανάγκη για επιπλωμένα διαμερίσματα που βλέπουμε στην Αθήνα, υπάρχει και στην Αμερική, καθώς ένα πολύ μικρό ποσοστό διαμερισμάτων είναι επαρκώς επιπλωμένα και εξοπλισμένα. Όταν αποφασίσαμε να επεκταθούμε στην αμερικανική αγορά, γνωρίζαμε ότι το επιχειρηματικό μας μοντέλο είχε ήδη δοκιμαστεί επιτυχώς σε τρεις πολύ διαφορετικές αγορές: της Αθήνας, της Κωνσταντινούπολης και του Ντουμπάι. Αν και στοίχημα λοιπόν, είχαμε τα σωστά εφόδια για να τα καταφέρουμε, και έτσι συνεχίζουμε. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιπες αγορές δεν είναι εξίσου σημαντικές για εμάς και ότι δεν θα προσανατολιστούμε σύντομα και στην υπόλοιπη Ευρώπη». Και εάν τα καταφέρνεις στη Νέα Υόρκη, τότε σίγουρα παίρνεις θάρρος, για να ανοίξεις ταφτερά σου οπουδήποτε.Μέσα στο επόμενο διάστημα, η Blueground είναι έτοιμη να κάνει νέα ανοίγματα τόσο σε αγορές της Αμερικής όσο και της Ευρώπης. «Η νέα χρηματοδότηση ενισχύει ακόμη περισσότερο τις προσπάθειές μας για την επίτευξη των τριών βασικών προτεραιοτήτων που έχουμε θέσει: την περαιτέρω επέκταση του κύκλου εργασιών μας στις πόλεις που δραστηριοποιούμαστε όσο και σε νέες αγορές, τη συνεχή βελτίωση του προϊόντος μας, που έρχεται με την περαιτέρω επένδυση στην τεχνολογία και τη δημιουργία ενός υγιούς οργανισμού που θα συνεχίσει να προσελκύει και να αναπτύσσει ταλαντούχους επαγγελματίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό». Σχέσεις εμπιστοσύνης H startup που ξεκίνησε το 2013 δεν έκανε βήματα, αλλά άλματα. Ξεκινώντας φυσικά από την ημεδαπή, όπου και έχτισε τη βάση της. Όπως και στις άλλες πόλεις στις οποίες δραστηριοποιείται, έτσι και στην Αθήνα η Blueground -που απασχολεί συνολικά 220 εργαζομένους- μεγαλώνει με ραγδαίους ρυθμούς, τριπλασιάζοντας κάθε χρόνο τα μεγέθη της. Αυτήν τη στιγμή, μισθώνει περισσότερα από 500ακίνητα σε διάφορες περιοχές στο Κέντρο, στα Βόρεια και Νότια Προάστια. «Ο στόχος μας για την Αθήνα είναι να διατηρήσουμε την ταχεία ανάπτυξή μας και να ενισχύσουμε την παρουσία μας, ξεπερνώντας τα 1.000 διαμερίσματα μέσα στα επόBlueground O «ιδανικός ενοικιαστής» για τους ιδιοκτήτες στηρά αυξητικούς ρυθμούς. «Στην Αθήνα, έχουμε περισσότερα από 500 ακίνητα, στο Ντουμπάι 380, στην Κωνσταντινούπολη πάνω από 260, ενώ στην Αμερική έχουμε ήδη αγγίξει τα 480 ακίνητα: 240 στη Νέα Υόρκη, 80 στο Σαν Φρανσίσκο, 50 στη Βοστώνη και στο Λος Άντζελες, 40 στο Σικάγο και 25 στην Ουάσινγκτον». Το μάτι δεν μπορεί παρά να μείνει λίγο παραπάνω στο νούμερο δίπλα στο Μεγάλο Μήλο. Σίγουρα η αγορά της Νέας Υόρκης πρέπει να αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για κάθε μεγαλόπνοο πλάνο, μια πρόκληση που αφήνει διαφορετική γεύση από H εταιρεία δραστηριοποιείται σε εννέα πόλεις με περισσότερα από 1.600 ακίνητα, καλύπτοντας πάνωαπό 1,3 εκατ. τετραγωνικά μέτρα παγκοσμίως 8 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

μενα χρόνια». Ένα διαμέρισμα πρέπει να καλύπτει υψηλά στάνταρ, για να μπει στο χαρτοφυλάκιο της Blueground.Μισθώνει και διαχειρίζεται νεόδμητα και προσφάτως ανακαινισμένα ακίνητα, στούντιο και διαμερίσματα μέχρι τριών υπνοδωματίων, σε δημοφιλείς περιοχές της πρωτεύουσας. Οι επί το πλείστον εταιρικοί ταξιδιώτες, στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων, που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα έχουν απαιτήσεις και κοφτερό μάτι. «Από το ξεκίνημά μας, υπήρξε σημαντική μας προτεραιότητα να εξασφαλίζουμε την ποιότητα των διαμερισμάτων που αναλαμβάνουμε. Έτσι, ακόμη και σήμερα, είμαστε πολύ προσεκτικοί στην επιλογή τους και κάθε σχόλιο για τυχόν προβλήματα που προκύπτουν, μας πεισμώνει να γινόμαστε όλο και καλύτεροι. Κατά κύριο λόγο, σε παγκόσμιο επίπεδο, απευθυνόμαστε σε όποιον αναζητά μια καινοτόμα και ποιοτική λύση διαμονής για μεσαίο ή μεγάλο χρονικό διάστημα. Προσφέρουμε πλήρως εξοπλισμένα και επιπλωμένα διαμερίσματα με σύγχρονες ανέσεις, σε κεντρικά σημεία και με συνεχή υποστήριξη στους πελάτες μας. Ένας ενδιαφερόμενος ενοικιαστής έχει τη δυνατότητα να δει real-time διαθεσιμότητα των διαμερισμάτων τόσο στην ιστοσελίδα μας, όσο και στα κανάλια που συνεργαζόμαστε. Και τέλος, να επισκεφτεί το site μας και να νοικιάσει το νέο του σπίτι γρήγορα και εύκολα. Στη συνέχεια, μέσω ενός mobile application, έχει στη διάθεσή του όλες τις πληροφορίες που αφορούν στο διαμέρισμα και τη γειτονιά. Με άλλα λόγια, μεταμορφώνουμε την εμπειρία ενοικίασης διαμερισμάτων παγκοσμίως, όχι μόνο για τους εταιρικούς ταξιδιώτες, αλλά και για κάθε πολίτη». Φυσικά, για να πετύχει οποιοδήποτε τέτοιο project, πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιημένα και τα δύο μέρη. Μεγάλο ποσοστό των ιδιοκτητών αποκαλούν την Blueground «τον ιδανικό ενοικιαστή», υπογραμμίζοντας όχι μόνο την άριστη συνεργασία που διατηρούν μαζί της αλλά και το γεγονός ότι μέσωαυτής ξεγνοιάζουν από τα προβλήματα του ακινήτου τους. Παράλληλα, κάθε μήνα λαμβάνουν σταθερό εισόδημα, χωρίς καθυστερήσεις. Με τα συμβόλαια μακράς διάρκειας να έχουν, φυσικά, τη δική τους ειδική βαρύτητα σε κάθε συμφωνία. «Είμαστε περήφανοι για την άριστη σχέση που διατηρούμε με τους ιδιοκτήτες των ακινήτων μας όλα αυτά τα χρόνια. Υπογράφουμε συμβόλαια μακράς διάρκειας (από 3 έως 7 χρόνια), προσφέροντάς τους σταθερό μηνιαίο εισόδημα, ανεξαρτήτως πληρότητας του διαμερίσματός τους. Επίσης, προσφέρουμε ειδικά διαμορφωμένα πακέτα συνεργασίας από τα οποία οι ιδιοκτήτες μας ευνοούνται σημαντικά, εξασφαλίζοντας υψηλή απόδοση. Και όλα αυτά χωρίς μεσιτικές αμοιβές. Παράλληλα, ο ιδιοκτήτης “ξεγνοιάζει”, καθώς αναλαμβάνουμε την πλήρη συντήρηση του ακινήτου. Το κλειδί λοιπόν για να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους είναι ένα σύνολο παραγόντων, τους οποίους προσπαθούμε να εξασφαλίζουμε, αντιλαμβανόμενοι πόσο σημαντικό είναι για αυτούς το ακίνητο που μας εμπιστεύονται». Πλατφόρμες και κοινωνίες Τοφαινόμενο της μίσθωσης ακινήτου έχει προκαλέσει από έντονες συζητήσεις μέχρι τριγμούς στις αστικές κοινωνίες από την ημέρα της εμφάνισής του, με πολλούς να υποστηρίζουν πως το θέμα βρίσκεται μόλις στα πρώτα του βήματα και μας περιμένουν πολλά κεφάλαια ακόμα. Τι μέλλει γενέσθαι άραγε; «Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής και η εξέλιξη της τεχνολογίας κάνουν τον άνθρωπο να αναζητά ολοένα και πιο ευέλικτες και καινοτόμες λύσεις. Στην Blueground πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι σήμερα έχουν ανάγκη για λύσεις μακροπρόθεσμες, χωρίς να χρειάζεται να επενδύσουν στην αγορά σπιτιού ή ακόμη και επίπλων. Λύσεις που αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες και τελικά βελτιώνουν τη ζωή των ανθρώπων είναι πλέον ορατές σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό έχει ως λογική εξέλιξη να αλλάζει το “status quo” πολλών αγορών και κοινωνιών, αντίστοιχα. Όσο η τεχνολογία προχωράει, οι αλλαγές στην καθημερινότητά μας θα γίνονται όλο και πιο έντονες. Σίγουρα, οι αλλαγές δεν είναι πάντα θετικές ή ευπρόσδεκτες, τουλάχιστον στην αρχή. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να υπάρχει διάλογος μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών, με οδηγό το όφελος του ανθρώπου». Πόσο έτοιμη ήταν η Ελλάδα για να αφομοιώσει αυτές τις πλατφόρμες; «Αρκετά, θα έλεγα, με βάση την εμπειρία μας. Παρόλο που η αγορά ακινήτων στην Αθήνα δείχνει να ανακάμπτει, οι ιδιοκτήτες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα, όπως ενοικιαστές που δεν πληρώνουν ή φεύγουν και αφήνουν πίσω σημαντικές ζημιές. Για το λόγο αυτό, ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες αναζητούν αξιόπιστες λύσεις για τη μίσθωση των ακινήτων τους, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσουν σταθερό εισόδημα. Εμείς αποτελούμε μια τέτοια λύση για τους ιδιοκτήτες ακινήτων και αυτό αποδεικνύεται καθημερινά από τα πολλαπλά αιτήματα που λαμβάνουμε. Η Blueground δεν είναι μόνο μια πλατφόρμα ενοικίασης διαμερισμάτων. Αποτελούμε μια ολοκληρωμένη λύση τόσο για τους ιδιοκτήτες ακινήτων όσο και για τους ενοικιαστές. Συγκεκριμένα, από την εύρεση διαμερίσματος μέχρι και την υπογραφή του συμβολαίου, όλες οι διαδικασίες γίνονται online, εύκολα και γρήγορα. Έτσι, κάθε ενδιαφερόμενος δεν βρίσκει μόνο το ιδανικό σπίτι, αλλά απολαμβάνει μια ολοκληρωμένη εμπειρία με υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, ενώ ο ιδιοκτήτης ξεγνοιάζει για αρκετά χρόνια». 9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

businessunusual Δύο γυναίκες καριέρας προερχόμενες από το χώρο του marketing, οι οποίες εργάζονται σε απαιτητικές θέσεις πολυεθνικών εταιρειών, έχουν βάλει στόχο να υψώσουν την ελληνική σημαία στις 7 υψηλότερες κορυφές του κόσμου και τίποτα δεν φαίνεται ικανό να τις σταματήσει. Γράφει η Μαρία Γκουρτσιλίδου «Τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο». Την κοινότοπη αλλά τόσο ουσιαστική αυτή φράση έρχονται να επιβεβαιώσουν δύο δυναμικές γυναίκες, η Βανέσα Αρχοντίδου και η Χριστίνα Φλαμπούρη, αλπινίστριες και εμπνεύστριες του project «7 Summits». Στόχος τους είναι να υψώσουν την ελληνική σημαία στις υψηλότερες κορυφές του κόσμου και να «ταξιδέψουν» την Ελλάδα στις επτά ηπείρους. Ήδη, βρίσκονται πολύ κοντά στο όνειρό τους! Έχουν κατακτήσει το Kilimanjaro (Αφρική), τοAconcagua στην Αργεντινή (Νότια Αμερική), το Elbrus στη Ρωσία (Ευρώπη), τοDenali/McKinley στην Αλάσκα (Βόρεια Αμερική) και το Carstensz Pyramid στην Ινδονησία (Ωκεανία). Τον ερχόμενο Απρίλιο θα αναχωρήσουν από την Ελλάδα για την κατάκτηση της επόμενης κορυφής, η οποία είναι το Έβερεστ. Η Βανέσα Αρχοντίδου και η Χριστίνα Φλαμπούρη είναι δύο γυναίκες καριέρας, προερχόμενες από το χώρο του marketing. Εργάζονται σε απαιτητικές θέσεις πολυεθνικών εταιρειών, αλλά παρ’ όλα αυτά δεν εγκαταλείπουν τα όνειρά τους. Η Βανέσα Αρχοντίδου είναι Marketing Director EMEA στη Folli Follie και η ΧριστίναΦλαμπούρη έχει τη θέση της Strategy Manager Cyprus για το IQOS, Papastratos. Το project «7 Summits» πραγματοποιείται υπό την «ομπρέλα» του Μη Κυβερνητικού Οργανισμού «A woman can be». «Το μαζί είναι πιο δυνατό από το εγώ» Τι μπορεί λοιπόν να καταφέρει μια γυναίκα; Μπορεί να είναι μια καλή μητέρα και ταυτόχρονα επιτυχημένη μάνατζερ, δυναμική ηγέτης, πρωταθλήτρια ή ατρόμητη αλπινίστρια; Σε όλα τα παραπάνω αλλά και σε μερικά ακόμη ερωτήματα έρχονται να δώσουν απαντήσεις οι δύο αλπινίστριες μέσα από τη συνέντευξή τους στο Business News Magazine. Όταν κατακτάτε μια κορυφή νιώθετε leaders; Β.Α.: «Ναι, νιώθουμε leaders, γιατί η ανάβαση ενός βουνού και οι προκλήσεις τις οποίες καλείται κάποιος να αντιμετωπίσει, είναι αντίστοιχες με εκείνες που πρέπει να ξεπεράσει κανείς σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον, ώστε να φτάσει στην κορυφή. Υπάρχει ένας πολύ έντονος παραλληλισμός». Χ.Φ.: «Εμείς είμαστε ομάδα. Ως ομάδα λοιπόν, χρειάζεται να κάνουμε ό,τι θα κάναμε και στο επαγγελματικό μας περιβάλλον. Πρέπει να δίνουμε ειλικρινές feedback η μία στην άλλη για το τι μπορούμε να κάνουμε και τι όχι. Πρέπει να βάζουμε αυστηρά deadlines, για ναφτάσουμε στο στόχο, ενώ όταν ολοκληρώνουμε μια αποστολή, εξετάζουμε κάθε φορά τι κάναμε καλά, τι όχι και εστιάζουμε στο τι θα αλλάζαμε». Ποιες αρχές του marketing σας έχουν βοηθήσει στα ορειβατικά σας σχέδια και κατακτήσεις; Β.Α.: «Μιλώντας για το μάρκετινγκ, οι «ήρωές» μας -χορηγοί, οι οποίοι μας βοηθούν να εκπληρώσουμε το όνειρό μας- είναι μαζί μας για έναν πολύ σημαντικό λόγο: γιατί καταφέραμε λόγω της επαγγελματικής μας ιδιότητας να τους δώσουμε να καταλάβουν στη δική τους γλώσσα -στη γλώσσα του μάρκετινγκ- τι είναι αυτό που θα μπορούσαν να αποκομίσουν από μια τέτοια εμπειρία και πώς θα μπορούσαμε να ταυτιστούμε μαζί τους για να κάνουμε αυτό το βήμα προς την κορυφή. Άρα το μάρκετινγκ μας έχει βοηθήσει πάρα πολύ σε αυτό. Μας έχει βοηθήσει να χρησιμοποιήσουμε τις επαγγελματικές μας δεξιότητες για να καλέσουμε τον κόσμο γύρω μας». Χ.Φ.: «Το project management είναι η πηγή του project μας και κατά συνέπεια της επιτυχίας μας. Πρέπει στην καθημερινότητά μας να τα χωρέσουμε όλα: οικογένεια, σχέσεις, δουλειά, γυμναστική, προετοιμασία για την αποστολή». Πιστεύετε στο ομαδικό πνεύμα; Β.Α.: «Η δύναμη της ομάδας είναι πάρα πολύ σημαντική. Δεν είναι μόνο ότι έχεις κάποιον άλλον να μοιραστείς αυτό το οποίο περνάς κάθε φορά, αλλά ταυτόχροναπαίρνειςκουράγιο. Εμείς, ότανημίαδεν αισθάνεται πολύ καλά, έρχεται η άλλη και τησυμπληρώνει. Το ίδιοσυμβαίνει και στις επαγγελματικές ομάδες. Η ομάδα πρέπει να έχει διαφορετικούς ανθρώπους με διαφορετικούςρόλους γιαναμπορέσουνουσιαστικάοι ρόλοι αυτοί ναεκπληρώσουν τον επιθυμητόστόχο. Την ίδιαστιγμή, ηομάδα είναι σαν τηνοικογένεια, όταν εκπληρώνεις το στόχο, μοιράζεσαι τη χαρά σου». Χ.Φ.: «Χωρίς τηΒανέσα δεν θα μπορούσα να είχα φτάσει ως εδώ. Το μαζί είναι πιο δυνατό από το εγώ. Όταν καταφέρνουμε κάτι μαζί, η χαρά μας είναι διπλή. Όταν κάτι δεν πάει καλά, η στεναχώρια μας χωρίζεται στημέση, γιατί τημοιραζόμαστε». Ποιες ηγετικές ικανότητες χρειάζεται να έχει ένας ορειβάτης για να φτάσει στο στόχο του; Β.Α.: «Όραμα. Πολύ σημαντικό στην αρχή για να μπορέσει να θέσει τους στόχους του. Επιμονή, υπομονή, ομαδικότητα. Βέβαια, το βασικότερο όλων είναι το leadership. Δηλαδή, να μπορέσει να παρακινήσει και άλλους ανθρώπους να μοιραστούν αυτό το όραμα και να συμπορευθούν μαζί του προς την κορυφή». Χ.Φ.: «Εμείς θέλουμε να παρακινήσουμε τον κόσμο μέσω του «A woman can be». Το «A woman can be» είναι η «ομπρέλα», η οποία αγκαλιάζει το εκάστοτε project. Το 7 Summits είναι το project που “τρέχει” τώρα». Βανέσα Αρχοντίδου - Χριστίνα Φλαμπούρη Στο δρόμο για τις 7 κορυφές *Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επτά κορυφές είναι τα υψηλότερα βουνά καθεμιάς από τις επτά ηπείρους. Η ανάβαση στην κορυφή όλων αυτών των βουνών θεωρείται παγκόσμια ορειβατική πρόκληση, την οποία ολοκλήρωσε με επιτυχία για πρώτη φορά, στις 30 Απριλίου του 1985, ο Richard Bass. Περισσότερες πληροφορίες για το «Awoman can be» μπορείτε να αντλήσετε στην ιστοσελίδα www.awomancanbe.com. Στο πλευρό των δύο Ελληνίδων αλπινιστριών βρίσκονται οι εταιρείες: cardlink, Edenred, KPMG, Vichy, Samsung, The North Face και Aktina Travel Group. Ηομάδα πρέπει να έχει διαφορετικούς ανθρώπους με διαφορετικούς ρόλους για να μπορέσουν ουσιαστικά οι ρόλοι αυτοί να εκπληρώσουν τον επιθυμητό στόχο 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=