thelist Ποιος άλλος θα μπορούσε να βρίσκεται στη δεύτερη θέση από τον «κολλητό» σκηνοθέτη του Νο1; Εάν ο Lucas είχε τις ιδέες, ο Steven Spielberg είχε… ακόμα καλύτερες για το πώς έπρεπε να περάσουν στο πανί τα παιδικά μας όνειρα και να κάνει μικρούς και μεγάλους να μείνουν με ανοιχτό το στόμα. Η περιουσία του είναι φυσιολογικό να προέρχεται από τα μεγαλύτερα blockbuster που έχει γνωρίσει η έβδομη τέχνη. Jaws, E.T., Indiana Jones, Jurassic Park, Saving Private Ryan κ.λπ. Είναι χαρακτηριστικό πως 15 ταινίες του έχουν συγκεντρώσει πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια. 200 μόνο εκατ. δολάρια έβγαλε όταν η Universal αγόρασε την Dreamworks Animation έναντι 3,8 δισ. δολαρίων, ενώ είχε συμφωνήσει να παίρνει το 2% για κάθε εισιτήριο που αγοράζει το κοινό για να μπει στα Universal Theme Park, ένα deal που η New York Post έχει υπολογίσει πως του έχει αποφέρει γύρω στα 700 εκατ. δολάρια (!). Σε όλα τα παραπάνωπροσθέστε και την απίστευτα επιτυχημένη εταιρεία παραγωγής Amblin (o τίτλος του πρώτου του short film) που έχει αναλάβει ταινίες όπως οι Jurassic World, Men in Black 3, Super 8, αλλά και τηλεοπτικές σειρές (American Gothic, Under the Dome) και καταλαβαίνετε πως ο άνθρωπος συνώνυμο της βιομηχανίας του θεάματος θα εξακολουθήσει να προσθέτει μηδενικά στο λογαριασμό του. Πάντως, τα πιο εύκολα περίπου 28 εκατομμύρια δολάρια που έβγαλε ποτέ ήταν από ένα…στοίχημα που είχε βάλει με τον Lucas. Star Wars και Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου είχαν προβληθεί την ίδια χρονιά και είχαν συμφωνήσει όποια ταινία θα έβγαζε περισσότερα χρήματα, ο χαμένος θα έδινε στο νικητή 2,5% από τα κέρδη του… 1973 και ο George Lucas έχει μόλις τελειώσει το φιλμ American Graffiti. Ξεκινά να γράφει σε 13 σελίδες την κεντρική ιδέα του Star Wars. Σιγά-σιγά την εξελίσσει σ’ ένα «draft», που το πηγαίνει από στούντιο σε στούντιο. United Artists και Universal θα απορρίψουν τη «space opera» του, γιατί δυσκολεύονται να καταλάβουν την υπόθεση. Η 20th Century Fox τελικά θα συμφωνήσει να προχωρήσει με το project, όχι επειδή πιστεύει πως μπορεί να πετύχει στο box office, αλλά επειδή άρεσε πολύ στους executives το American Graffiti. Το 2012, η Disney αγόρασε τη Lucasfilm έναντι 4,06 δισ. δολαρίων και κέρδισε τα δικαιώματα διανομής σε όλα ταφιλμ του saga που θα ακολουθούσαν (είναι χαρακτηριστικό πως μόνο με τη δικής της παραγωγής τριλογία The Force Awakens, Rouge One, The Last Jedi κατάφερε να πάρει πίσω τα χρήματά της, χωρίς να υπολογίζει κανείς σ΄ αυτά το χρυσοφόρο merchandise). Μέσα στο deal ήταν και τα δικαιώματα για το Indiana Jones, δύο φιλμ που έχτισαν τη σύγχρονη pop culture και έφτιαξαν ορδές από fans. Τo στούντιο μπορεί πλέον να γυρίσει όσα sequel θέλει χωρίς τη γνώμη του Lucas, αν και πολλοί πιστεύουν πως ο ίδιος ήθελε να πετύχει ακριβώς αυτό. Να απαλλαγεί, δηλαδή, από τις πιέσεις και τα πηγαιν’ έλα των στούντιο και να επικεντρωθεί μέσω της ακμαιότατης εταιρείας του, Industrial Light & Magic, που συνεχίζει να μεγαλουργεί σε καινούργια, λιγότερο περίπλοκα project, όπου θα έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο. Ή απλά μπορεί, όταν βαρεθεί, να καθίσει σε μια χλιδάτη γωνιά και να σκέφτεται με ένα ελαφρύ μειδίαμα πως κατέχει το ένα τρίτο των χρημάτων του συγκεκριμένου top10. George Lucas 5,4 δισ. δολάρια Ο πόλεμος των δισ. Steven Spielberg 3,7 δισ. δολάρια Στενές Επαφές Πλούσιου Τύπου 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=