Ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης ανήκει στο δυναμικό της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας από το 1992, με μοναδικό «διάλειμμα» την περίοδο 2012-2017, κατά την οποία υπήρξε Διευθύνων Σύμβουλος της Heineken Σερβίας. Από τις αρχές του 2018, έχει επιστρέψει στην Ελλάδα, αναλαμβάνοντας το «τιμόνι» της εταιρείας και στη συνέντευξή του στο Business News Magazine κάνει τον απολογισμό αυτού του πρώτου χρόνου της θητείας του, παρουσιάζει τα σχέδια της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σε Ελλάδα και διεθνείς αγορές, ενώ τονίζει πόσο σημαντικό είναι το χτίσιμο μιας πολύ δυνατής ηγετικής ομάδας. Ακόμη, υπογραμμίζει πως προτιμά «την τέλεια υλοποίηση από την τέλεια στρατηγική», ενώ αναλύει τις τάσεις που πρόκειται να μας απασχολούν όλο και περισσότερο στο μέλλον όσον αφορά την αγορά ζύθου. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Ηαποτελεσματική ηγεσία δεν είναι «oneman show» Ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας μπίρας στην Ελλάδα για πάνωαπό 40 χρόνια, πρόθεσή μας είναι να αναπτύσσουμε τον τομέα αυτόν ακόμα περισσότερο, είτε ενισχύοντας την παρουσία μας σε αγορές που βρισκόμαστε ήδη είτε αναζητώντας νέες αγορές Την 1η Φεβρουαρίου 2019, κλείσατε ένα χρόνο στο τιμόνι της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ως Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. Ποιες θα λέγατε πως ήταν οι προτεραιότητές σας μέσα σε αυτό το διάστημα; Πού επιλέξατε να εστιάσετε; Έλειψα 6 χρόνια από την Ελλάδα, άρα η πρώτη μου προτεραιότητα ήταν να κατανοήσω τις νέες δυναμικές της χώρας και της αγοράς. Το χτίσιμο μιας πολύ δυνατής ηγετικής ομάδας ήταν σίγουρα η πρωταρχική σκέψη, μιας και η αποτελεσματική ηγεσία είναι παράγωγο ομαδικής δουλειάς και όχι «one man show». Ηεπιστροφή στην ανάπτυξη τέθηκε σαν ένας πρώτος κομβικός στόχος, καθώς πιστεύωπως η δημιουργία προστιθέμενης αξίας σε όλο τοφάσμα των δραστηριοτήτων ενός οργανισμού είναι πάντα η καλύτερη βάση, όχι μόνο για ποσοτική αλλά και για την ποιοτική ανάπτυξή του. Ποιες είναι οι προκλήσεις που «έρχονται» μαζί με το ρόλο του CEO μιας επιχείρησης με μέγεθος σαν αυτό της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας; Η μεγαλύτερη πρόκληση για όσους ηγούνται ενός μεγάλου οργανισμού, όπως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, είναι να είναι ολιστικά επιτυχημένοι. Και με αυτό εννοώνα βρουν τον τρόπο να ικανοποιήσουν όλους τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζονται από τις δραστηριότητες της εταιρείας: την ελληνική κοινωνία και οικονομία, τους πελάτες μας, τους εργαζομένους μας και, βέβαια, τους μετόχους μας. Ο συνδυασμός του μεγέθους της εταιρείας μας, που για τα ελληνικά δεδομένα είναι μεγάλο, της ταχύτητας με την οποία αλλάζει το περιβάλλον που δραστηριοποιούμαστε και οι ανάγκες όλων των “stakeholders”, δημιουργούν σίγουρα ένα δείκτη δυσκολίας. Από την άλλη, κάθε εποχή έχει και τις δικές της προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες, και νομίζω ότι περισσότερο πρέπει να επικεντρωνόμαστε στις ευκαιρίες. Πώς έκλεισε το 2018 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία; Το 2018 έκλεισε θετικά για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία σε όλους τους βασικούς δείκτες που αφορούν τζίρο και όγκο πωλήσεων, κερδοφορία και ρευστότητα. Ο δυναμισμός και η αφοσίωση της ομάδας, μαζί με τη σκληρή δουλειά πάνω στο πλάνο μας, φαίνεται ότι απέδωσαν καρπούς. Το γεγονός αυτό αποτελεί για εμάς δικαίωση των αποφάσεων και της στρατηγικής μας αλλά και τήρηση, ουσιαστικά, της υπόσχεσής μας να παράγουμε ένα καλύτερο αύριο για τον καταναλωτή, την ελληνική οικονομία και στην εταιρεία μας. Αυτή την περίοδο ξεκινά και η παραγωγή μηλίτη στο εργοστάσιο της Πάτρας. Πώς προέκυψε αυτή η σημαντική εξέλιξη και επένδυση και τι σημαίνει για το μέλλον της εταιρείας; Από την πρώτη στιγμή είχαμε εκδηλώσει την πρόθεσή μας να επενδύσουμε στη δημιουργία γραμμής παραγωγής μηλίτη μόλις θα ολοκληρωνόταν η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου που απαγόρευε την παραγωγή μηλίτη στα ζυθοποιεία στην Ελλάδα. Και έτσι έγινε. Στις 20 Αυγούστου, δημοσιεύθηκε η σχετική διάταξη στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, μία μέρα μετά, στις 21 Αυγούστου, ξεκίνησε η προετοιμασία της εν λόγω γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην Πάτρα. Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν περίπου 65 νέες θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες. Συνολικά, υπολογίζουμε ότι η εγχώρια παραγωγή μηλίτη θα δημιουργήσει πάνω από 2 εκατ. ευρώ επιπλέον προστιθέμενη αξία. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι πρώτες ύλες, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα προϊόντα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας που παράγονται στην Ελλάδα, θα είναι ελληνικές. Πρόσφατα, μάλιστα, ολοκληρώθηκε η πιστοποίηση του Έλληνα παραγωγού του χυμού μήλου που θα χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή του μηλίτη, ως διεθνούς προμηθευτή, δίνοντάς του έτσι πρόσβαση, παράλληλα, και σε αγορές εκτός Ελλάδας μέσω του Ομίλου της Heineken. Σε τι ποσοστό του τζίρου της εταιρείας αντιστοιχούν οι εξαγωγές και ποιες είναι οι βασικές αγορές-στόχος; Οι εξαγωγές αποτελούν κομμάτι του DNA της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και βασικό πυλώνα ανάπτυξης για την εταιρεία. Ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας μπίρας στην Ελλάδα για πάνω από 40 χρόνια, πρόθεσήμας είναι να αναπτύσσουμε τον τομέα αυτόν ακόμα περισσότερο, είτε ενισχύοντας την παρουσία μας σε αγορές που βρισκόμαστε ήδη είτε αναζητώντας νέες, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, αγορές. Παράδειγμα του τελευταίου αποτελεί η προώθηση του σήματος ΑΛΦΑ στις ΗΠΑ, αρχικά σε καταστήματα εστίασης με ελληνικό προφίλ. Συνολικά, τα προϊόντα μας φτάνουν σε 19 χώρες, στις πέντε ηπείρους και σε ποσοστό που αγγίζει το 13% του συνολικού όγκου των πωλήσεων μας. Βασικές χώρες εξαγωγής αποτελούν η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Κίνα, η Κύπρος, η Ιταλία, το Κόσοβο, η Ολλανδία, η Ρουμανία, η Σερβία, η Σλοβακία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι η εται21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=