coverstory Αλέξανδρος Δανιηλίδης ρεία πρόσφατα ξεκίνησε και την εξαγωγή ελληνικής βύνης κριθαριούως αποτέλεσμα της επιτυχίας τουΠρογράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας. Συγκεκριμένα, το 2018, 7.000 τόνοι εξήχθησαν στην Αυστρία και 4.000 τόνοι στο Ισραήλ. Έτσι μπορούμε πλέον να λέμε ότι προϊόντα μπίρας σε Αυστρία και Ισραήλ θα παράγονται με ελληνικό κριθάρι. Πώς εξελίσσεται το πλάνο για την είσοδο της ΑΛΦΑ στην αγορά των ΗΠΑ; Μεταξύ των μεγάλων στοιχημάτων του 2019 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι και η προσπάθεια να «ξεκλειδώσει» την αμερικανική αγορά. Αυτό θα επιχειρήσει να κάνει σε πρώτηφάσημε την προώθηση του σήματος ΑΛΦΑ. Ειδικότερα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει ήδη ξεκινήσει επαφές με κανάλια διανομής στιςΗΠΑμε στόχο σε πρώτηφάσηη ΑΛΦΑ να διανέμεται σε σημεία εστίασης με ελληνικό προφίλ, μέχρι να υπάρξουν τα πρώτα σαφή δείγματα αποδοχής και να συζητηθεί πλέον ένα πιο εκτεταμένο πλάνο εξαγωγών στη χώρα. Πώς θα χαρακτηρίζατε τη σημερινή εικόνα στην εγχώρια αγορά μπίρας; Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της και πού εντοπίζονται περιθώρια ανάπτυξης; Η εγχώρια αγορά της μπίρας βρίσκεται σε μια περίοδο μετασχηματισμού, με την εμφάνιση αρκετών νέων παικτών τα τελευταία χρόνια. Αυτή είναι μία πολύ θετική εξέλιξη, καθώς η προσφορά πολλών και διαφορετικών εναλλακτικών για τον καταναλωτή καλλιεργεί ακόμα περισσότερο την κουλτούρα της μπίρας. Παράλληλα, τα μηνύματα που έχουμε λάβει για μια οριακά θετική πορεία στην κατηγορία της μπίρας, μας προσφέρουν αισιοδοξία. Σε αυτό έχει συμβάλει και η καλή επίδοση του τουρισμού κατά τη θερινή σεζόν, καθώς και η τόνωση της εγχώριας αγοράς με πρωτοβουλίες όλων των εταιρειών που ενίσχυσαν το ενδιαφέρον του καταναλωτή. Ωστόσο, για τον Έλληνα, η μπίρα παραμένει σε μεγάλο βαθμό ένα εποχικό προϊόν και είναι γεγονός ότι στην Ελλάδα παρουσιάζουμε τη δεύτερη χαμηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση πανευρωπαϊκά. Αυτό μας δείχνει ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης της κατανάλωσης και γενικότερα της κουλτούρας μπίρας στη χώρα μας. Η σημαντική επενδυτική δραστηριότητα της εταιρείας, η στήριξη της ελληνικής οικονομίας, η αρωγή και συνεργασία με Έλληνες παραγωγούς και η πολύπλευρη κοινωνική δράση της, θεωρείτε πως αναγνωρίζονται και επιβραβεύονται από το καταναλωτικό κοινό; Εδώ και πάνω από 55 χρόνια, οι καταναλωτές μάς τιμούν επιλέγοντας σταθερά τα προϊόντα μας, γεγονός που μας δείχνει ότι το κοινό αναγνωρίζει και επιβραβεύει τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες μας. Αυτό μας δίνει ιδιαίτερη ικανοποίΜεταξύ των μεγάλων στοιχημάτων του 2019 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι και η προσπάθεια να «ξεκλειδώσει» την αμερικανική αγορά. Αυτό θα επιχειρήσει να κάνει σε πρώτηφάση με την προώθηση του σήματος ΑΛΦΑ Ποιες εκτιμάτε πως θα είναι οι τάσεις στο χώρο των τροφίμων γενικά και της μπίρας ειδικότερα που θα μας απασχολήσουν ιδιαίτερα τα επόμενα χρόνια; Διεθνώς παρατηρούμε μία τάση των καταναλωτών υπέρ της υγιεινής διατροφής και τρόπου ζωής και των επιλογών που έχουν έναν ισχυρό τοπικό χαρακτήρα ή είναι περιορισμένης ή και χειροποίητης παραγωγής. Έτσι, για παράδειγμα, όλο και περισσότερες ζυθοποιίες προσανατολίζονται σε μπίρες με λίγο ή καθόλου αλκοόλ, καθώς συνάδουν με αυτόν τον πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Συγκεκριμένα, πέρυσι παρήχθησαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση περίπου 900 εκατομμύρια λίτρα μπίρας χωρίς αλκοόλ, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 2% του συνολικού όγκου. Με την προσθήκη των προϊόντων μπίρας με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, το μερίδιο της συγκεκριμένης κατηγορίας στην Ε.Ε. σε επίπεδο παραγωγής προσεγγίζει το 6%. ΗΑθηναϊκή Ζυθοποιία ανταποκρίνεται σε αυτή την τάση, ενισχύοντας περαιτέρω την κατηγορία μέσα στο 2019 και με τη Heineken 0.0. Παράλληλα, το παγκόσμιο trend της διαφοροποίησης στη γεύση (craftmanship) θα συνεχίσει να είναι επίκαιρο. Εξάλλου, δεν είναι μόνο ο κλάδος της μπίρας όπου βλέπουμε μια στροφή σε μικρές παραγωγές. Γενικότερα, ο χώρος των τροφίμων όπως και των ποτών, προσελκύει καταναλωτές που αναζητούν τοπικές δημιουργίες και «ιδιαίτερες», πιο ξεχωριστές, προτάσεις. Οι τάσεις που θα μας απασχολήσουν 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=