H Lidl Hellas γιορτάζει και επενδύει businessfiles Η Κωτσόβολος συνεχίζει στηνκορυφή Η Κωτσόβολος είναι ημεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών στην Ελλάδα. Ανήκει στον διεθνή όμιλο Dixons Carphone και στην Ελλάδα λειτουργεί 95 καταστήματα και το ηλεκτρονικό κατάστημα http://www.kotsovolos.gr/site/, ενώαπασχολεί πάνω από 2.300 εργαζομένους. Κατά τη χρήση από 1/5/2017 έως 30/4/2018, οι πωλήσεις της Κωτσόβολος διαμορφώθηκαν σε 457,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 12,2% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση, ενώ σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων, η αύξηση των πωλήσεων ήταν της τάξης του 11%. Τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση, κατά 58%, φτάνοντας τα 15,1 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα, βεβαίως, της αύξησης των πωλήσεων αλλά και της βελτίωσης της παραγωγικότητας, ενώ τα κέρδη προφόρων, τόκων και χρηματοδοτικών αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 20,1 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 40% σε σύγκριση με την χρήση 2016/2017. Επικεφαλής της είναι ο Γιάννης Βασιλάκος, που ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Κωτσόβολος την άνοιξη του 2018 και διαθέτει 20ετή πείρα στο λιανικό εμπόριο τεχνολογίας.Μέχρι τότε ήταν Εμπορικός Διευθυντής της Κωτσόβολος, στην οποία εργάζεται τα τελευταία οκτώέτη, έχοντας αναλάβει καίριες θέσεις, συμπεριλαμβανομένης και αυτής τουΔιευθυντή των Καναλιών Πωλήσεων της εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσε ο μητρικός όμιλος Dixons Carphone για το πρώτο εξάμηνο της χρήσης 2018-2019 (διάστημα 26 εβδομάδων ως τις 27 Οκτωβρίου 2018), στην Ελλάδα καταγράφηκε κύκλος εργασιών ύψους 219 εκατ. στερλινών (235,5 εκατ. ευρώ), που αντιστοιχεί σε like for like άνοδο της τάξεως του 11%. Σημειώνεται πως για την τρέχουσα χρήση 2018-2019 η εταιρεία δεν θεωρεί εκτός πραγματικότητας ο τζίρος της να φτάσει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ, μέσα από τη βελτίωση των πωλήσεων, την αύξηση της μέσης τιμής των πωλούμενων προϊόντων, αλλά και την οργανική ανάπτυξη μέσα από επενδύσεις σε νέα καταστήματα. Το πρόγραμμα του κ. Βασιλάκου για τα επόμενα χρόνια περιλαμβάνει ετήσιες επενδύσεις που θα κυμαίνονται μεταξύ 8 και 10 εκατ. ευρώ και θα αφορούν τόσο τα καταστήματα της αλυσίδας όσο και την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων της. Η Lidl Hellas αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο παίκτη στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς. Η εταιρεία συμπλήρωσε 20 χρόνια πορείας στην ελληνική αγορά και προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 100-120 εκατ. ευρώ για την επόμενη οικονομική της χρήση (1/3/2019 -28/2/2020). Πρόκειται για ήδη εγκεκριμένο budget, το οποίο είναι ελαφρά ενισχυμένο σε σχέση με το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 85-100 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί στη χρήση που ολοκληρώνεται τονΦεβρουάριο του 2019.Μέχρι τονΜάρτιο του 2020, που θα έχει ολοκληρωθεί και η επόμενη χρήση, προγραμματίζεται να ξεκινήσουν την λειτουργία τους ακόμη πέντε νέα σημεία, θα έχουν ανακαινιστεί και επεκταθεί άλλα επτά, θα έχει ολοκληρωθεί το πλάνο εγκατάστασης «ζεστών γωνιών» (φούρνων) σε όλο το δίκτυο καταστημάτων και θα έχουν δημιουργηθεί νέοι χώροι ψύξης και κατάψυξης και θα έχουν πραγματοποιηθεί άλλες εργασίες επέκτασης στα κέντρα logistics, σε Αθήνα, Τρίκαλα και Σίνδο. Στο τέλος της επόμενης χρήσης, η Lidl Ελλάς έχει στόχο να διαθέτει δίκτυο καταστημάτων με 226 σημεία (σήμερα είναι 221), 6.000 εργαζόμενους (σήμερα είναι 5.446) καθώς και να έχει προσθέσει 250 νέους κωδικούς στην γκάμα των προϊόντων που διαθέτει και την οποία σήμερα συνθέτουν 2.300 κωδικοί. Στα 20 χρόνια δραστηριότητάς της στην Ελλάδα η Lidl Ελλάς έχει επενδύσει περισσότερα από 1,3 δισ. ευρώ. Όπως ανέφερε πρόσφατα ο επικεφαλής της, Ιάκωβος Ανδρεανίδης, η Lidl Hellas, με βάση τα στοιχεία του 2017, υποστηρίζει σχεδόν 18.000 (17.953) θέσεις εργασίας στην Ελλάδα. Από αυτές οι 5.466 είναι άμεσες, οι 7.076 είναι έμμεσες στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι 5.411 είναι επαγόμενες, μέσω της ζήτησης που δημιουργεί στην ευρύτερη οικονομία η Lidl Ελλάς. Ακόμη, σε αυτά τα 20 χρόνια, η συνολική συνεισφορά της Lidl Ελλάς στο ΑΕΠ της χώρας αυξήθηκε από 59 εκατομμύρια ευρώ το 1999 στα 679 εκατομμύρια ευρώ το 2017. Επίσης, η συνολική συνεισφορά της αλυσίδας σε φορολογικά έσοδα έφτασε τα 264 εκατομμύρια και πλέον αντιστοιχεί στο 0,36% των φορολογικών εσόδων του κράτους. Ο Μασούτης κατακτάκαι τηνΑττική H Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. είναι market leader του κλάδου του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στη Βόρεια Ελλάδα και μία από τις πολύ σημαντικές δυνάμεις πανελλαδικά. Από το ξεκίνημά της, το 1976, μέχρι σήμερα, έχει διανύσει μια πολύ επιτυχημένη πορεία ανάπτυξης. Διαθέτει δίκτυο με συνολικά 332 καταστήματα. Αναπτύσσεται στις περιφέρειες ΑνατολικήςΜακεδονίας &Θράκης, ΚεντρικήςΜακεδονίας, ΔυτικήςΜακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Βορείου Αιγαίου. Απασχολεί περισσότερους 8.150 εργαζόμενους ενώ, αναπτύσσει δίκτυο franchise με την επωνυμία «expressmarket» με 245 μέλη σε όλη την Ελλάδα. Μέσα στο 2018, η αλυσίδα έκανε την είσοδό της στην αγορά της Αττικής, προχωρώντας στην εξαγορά της Προμηθευτικής Τροφίμων, ενώδιακρίθηκε για ακόμημιαφορά στην κατηγορία των μεγάλων επιχειρήσεων στα βραβεία «BestWorkplaces in Europe» για τις επιχειρήσεις με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ευρώπη. Η διάκριση αυτή ήρθε αμέσως μετά τη βράβευση της εταιρείας στην τρίτη θέση, ανάμεσα στις 10 πρώτες εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα.Με βάση τις εκτιμήσεις της διοίκησης, κατά τη χρήση του 2018 ο τζίρος αναμενόταν πως θα διαμορφωθεί στο κλείσιμο της χρονιάς περίπου στα 720 εκατ. ευρώ και τα προ φόρων κέρδη περί τα 30 εκατ. ευρώ. Για τη συνέχεια, ηΜασούτης εκτιμά πως θα καταγραφεί σημαντική άνοδος, ενώ στόχος της είναι το 2020 ο κύκλος εργασιών να φτάνει το 1 δισ. ευρώ. Για το 2019 σχεδιάζονται επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώκαι 15 νέα καταστήματα. Τα 10θα βρίσκονται στην Αττική και μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και GrandΜασούτης, καταστήματα άνω των 2.000 τ.μ., αλλά και ένα κατάστημα cash and carry. Επικεφαλής της είναι ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Μασούτης, ο οποίος είναι ο μάνατζερ πίσω από τη σταθερή ανάπτυξη της αλυσίδας τα τελευταία χρόνια και, φυσικά, την πρόσφατη δυναμική της είσοδο στην αγορά της Αττικής, με την εξαγορά της Προμηθευτικής. Αξίζει να αναφερθεί πως η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί τη μεγαλύτερη εξαγορά που έχει πραγματοποιηθεί στα 42 χρόνια αναπτυξιακής πορείας της αλυσίδας. Συνέχεια στη σελίδα 28 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=